Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jug0
    Bimmer Rookie
    • Jan 2014
    • 135
    • Etelä-Pohjanmaa

    Originally posted by Jh5xx View Post
    Tekeekö jatkuvasti samaa vai satunnaisesti?
    Nyt teki ensimmäistä kertaa ja teki koko lauantai illan sitä. auto menossa talvilevolle kohta mutta ois kyllä hyvä selvittää sitä ennen. Nyt en oo vklp jälkeen sillä ajanu mutta tosiaan ei poistunut vika silloin lauantaina vaikka auto välissä oli sammuksissa.

    Comment

    • toNmbbA
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2009
      • 2329
      • Espoo

      Originally posted by jug0 View Post
      Nyt teki ensimmäistä kertaa ja teki koko lauantai illan sitä. auto menossa talvilevolle kohta mutta ois kyllä hyvä selvittää sitä ennen. Nyt en oo vklp jälkeen sillä ajanu mutta tosiaan ei poistunut vika silloin lauantaina vaikka auto välissä oli sammuksissa.

      Täällä samaa vaivaa, satunnaisesti tekee. Puhatimen säätöpaneelissa ei myöskään reagoi lämpötilan säätö, jos säädän +20, saavuttaa tavoitelämpötilan, alkaa puhaltamaan viileää eikä puhalla lämmintä ennenkuin säädän vaikka puoli astetta ylöspäin. Uusi ilmastoinnin paneeli vaihdettu, ei vaikutusta.
      Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
      Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

      Comment

      • jug0
        Bimmer Rookie
        • Jan 2014
        • 135
        • Etelä-Pohjanmaa

        Originally posted by toNmbbA View Post
        Täällä samaa vaivaa, satunnaisesti tekee. Puhatimen säätöpaneelissa ei myöskään reagoi lämpötilan säätö, jos säädän +20, saavuttaa tavoitelämpötilan, alkaa puhaltamaan viileää eikä puhalla lämmintä ennenkuin säädän vaikka puoli astetta ylöspäin. Uusi ilmastoinnin paneeli vaihdettu, ei vaikutusta.
        Hmm. Mulla aiheutti ihmetystä kans se kun lähti ajamaan niin jo parkkipaikalla n. 10-20kmh ku ajo alko heti lämmintä tulemaan.

        Comment

        • Inkine
          Newbiemmer
          • Sep 2015
          • 22
          • Kokemäki

          -01vm 330xd, ajettu 290tkm.
          Turbo vaihdettu sekä imusarjan läpät poistettu. Mitä mieltä porukka? Kestääkö nämä reippaasti yli 300tkm, kun ei näyttänyt myytävän olevan kuin muutama hassu.

          Comment

          • espi70
            Bimmer Rookie
            • Nov 2007
            • 78

            Onko kokemuksia miten hyvin E46:n nelivetojärjestelmä kestää aikaa ja kilometrejä? Miettimässä talviauton hankintaa ja tuollainen voisi olla yksi vaihtoehto. Nuo edullisimmat tahtovat vaan olla aika paljon ajettuja (+/- 300 tkm), onko siellä jotain tunnettuja vikapaikkoja ja kuinka arvokkaita niiden korjaukset ovat?

            Comment

            • Malagutisti
              BTCF Member
              • Aug 2010
              • 211
              • Kurikka/Tre

              Pitäis taka-apurunko käyttää irti ja vahvistaa kiinnikkeet. Samaan syssyyn puslat vaihtoon koko akselistoon. OEM vai Strongflex? Keulassa Strongflexit ja tuntuvat paljon jämäkämmiltä kuin vanhat kumiset mutta eivät kovalta. Miten vaikutukset takapäässä?
              Mistä jengi on hommannut vahvikkeita? Jenkkipajojen tuotteet ei sytytä, samalla hinnalla teettää ite muutaman sarjan.

              Originally posted by toNmbbA View Post
              Täällä samaa vaivaa, satunnaisesti tekee. Puhatimen säätöpaneelissa ei myöskään reagoi lämpötilan säätö, jos säädän +20, saavuttaa tavoitelämpötilan, alkaa puhaltamaan viileää eikä puhalla lämmintä ennenkuin säädän vaikka puoli astetta ylöspäin. Uusi ilmastoinnin paneeli vaihdettu, ei vaikutusta.
              Ite oon ajatellu tämän niin että automaatti-ilmastointi puhaltaa lämpimämpää kuin tuo 20c ja siirtyy puhaltamaan 20c ilmaa saavuttuaan tavoitteen -> tuntuu viileänä.
              BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
              BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
              E46 320d purettua palikkaa tarjolla

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17508
                • Turku

                Originally posted by Inkine View Post
                -01vm 330xd, ajettu 290tkm.
                Turbo vaihdettu sekä imusarjan läpät poistettu. Mitä mieltä porukka? Kestääkö nämä reippaasti yli 300tkm, kun ei näyttänyt myytävän olevan kuin muutama hassu.
                Kokemuksia väliltä 45tkm->275tkm alkuperäisellä turbolla ja läpät poistettu. Ei ongelmia, öljypohjantiiviste vähän alkoi vuotaa.

                Originally posted by espi70 View Post
                Onko kokemuksia miten hyvin E46:n nelivetojärjestelmä kestää aikaa ja kilometrejä? Miettimässä talviauton hankintaa ja tuollainen voisi olla yksi vaihtoehto. Nuo edullisimmat tahtovat vaan olla aika paljon ajettuja (+/- 300 tkm), onko siellä jotain tunnettuja vikapaikkoja ja kuinka arvokkaita niiden korjaukset ovat?
                Ainakin madallettuina etuvetarit joutuvat koville. Niitä saanee uusia 150tkm välein. Jakolaatikot?
                Näillä mennään:
                - BMW E81 118i since 2017
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • anakar
                  Newbiemmer
                  • Jun 2013
                  • 13
                  • hki

                  Originally posted by MNi View Post
                  Ei uskalla, hinaukseen. Siellä on samalla hihnalla nääs jäähdytysvesipumppu.

                  -04 vuosimalli, vaan mikä oli valmistusvuosi ja -kuukausi? Moottorikoko, 320d vai 330d? Oletan vastauksessa että 330d.

                  Ohjaimet ja kiristinrullat vaihtoon, todennäköisesti jomman kumman laakeri tai molempien laakerit on finaalissa jos on alkuperäiset, eli käytännössä kaikki täältä: KLIK. Samalla vaivalla myös ilmastoinnin kompuran moniurahihna ja kiristin: KLIK. HUOM! Tarkista autosta katsomalla onko kompuran hinassa kiristinrulla vai ei. ETK (BMWFans.info, RealOEM.com tai virallinen ETK) ei välttämättä sano totuutta.

                  Jos kampuran moniurahinan vetorulla eli vibration damper on alkuperäinen, olisi suurta viisautta vähintään tarkistaa se ettei dampperin kumiosat vetele viimeisiään. Jos kaiken muun vaihtaa eikä tarkista tätä niin saattaa harmittaa jossain vaiheessa. Dampperi täällä, pultit vaihtoon koska ovat venypultteja: KLIK.

                  Näitä rullia, ohjaimia ja dampperia saa value line -osina myös: KLIK.

                  Kun olet purkanut flektin pois tieltä, kannattaa myös miettiä milloin päätermostaatti on viimeksi vaihdettu, josko olisi myös sen aika.

                  Eli 320d:stä molemmat hihnat, kiristimet/ohjainpyörät (3kpl) ja kampiakselin värinänvaimennin (hihnapyörä?) vaihdettu korjaamolla.

                  Jatko-oireet: kylmänä ohjaustehostin jurruttaa ja pitää ääntä ääriasennoissa. Lämpimänä taas alkaa tyhjäkäynnillä kuulumaan kovaa vinkumista. En osaa paikantaa mistä ääni lähtee. Tehostimen pumppu? Ohjainpyörissä jotain häikkää? Muita vaihtoehtoja?

                  Tehostimen öljysäiliön korkki vaihdettu tiivisteen rikkoitumisen johdosta ja öljyä lisätty. Öljyt näytti terveen punaiselta (ATF).

                  -antti

                  Comment

                  • jug0
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2014
                    • 135
                    • Etelä-Pohjanmaa

                    lLmeni viikonloppuna e46 323i autossa semmosta että ei puhaltanut paikallaan ollenkaan lämmintä hyttiin.. Heti kun ajo vaikka 10km/h eteenpäin alkoi lämmintä tulemaan. Mistähä tämmönen vois johtua?
                    Originally posted by Jh5xx View Post
                    Tekeekö jatkuvasti samaa vai satunnaisesti?
                    Nyt koitin uudestaan, parkissa alkoi taas puhaltamaan kylmää vaikka säädin puhaltamaan täysillä 32c ilmaa. Pidin kierroksia hetken n. 3000rpm niin alkoi lämmintä tulla ja sen jälkee tuli vaikka kävi tyhjäkäynnillä. Termostaatti? Sähkövika?

                    Comment

                    • JaniR
                      BTCF Member
                      • Sep 2006
                      • 1077
                      • Rauma

                      E46 2001 320i M54 automaatilla.
                      Lähtee vasta kolmannella startilla käymään. Moottorin lämpötilalla ei ole merkitystä. Ei vikakoodeja. IMM vai polttoaineen saanti ongelmia? Vai mikä näissä ensimmäisenä pettää ja aiheuttaa käynnistyksen kanssa ongelmia?
                      Edit: Kaasulla pitää pelata startatessa ja seilaa hetken käynnistyttyään. Muuten käy tyhjänäkäyntiä normaalisti. Ja kuormitettaessa vetää normaalisti.
                      Last edited by JaniR; 29-09-2015, 15:05.
                      -Turku Connection- & MummyTownCruiser

                      Comment

                      • Plexi3
                        BTCF Member
                        • Aug 2015
                        • 126
                        • Orimattila

                        Mitäs kaikkea 46:sta pitää purkaa että saa käsijarruvaijerit vaihettua? Takajarrut ja vähän keskikonsolia varmaan ainaki mutta mites auton alla? Hakua kokeilin enkä löytänyt vastausta.
                        E30 320i M20B27
                        E92 325dA
                        E91 320dA

                        Comment

                        • toNmbbA
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2009
                          • 2329
                          • Espoo

                          Originally posted by Malagutisti View Post
                          Pitäis taka-apurunko käyttää irti ja vahvistaa kiinnikkeet. Samaan syssyyn puslat vaihtoon koko akselistoon. OEM vai Strongflex? Keulassa Strongflexit ja tuntuvat paljon jämäkämmiltä kuin vanhat kumiset mutta eivät kovalta. Miten vaikutukset takapäässä?
                          Mistä jengi on hommannut vahvikkeita? Jenkkipajojen tuotteet ei sytytä, samalla hinnalla teettää ite muutaman sarjan.


                          Ite oon ajatellu tämän niin että automaatti-ilmastointi puhaltaa lämpimämpää kuin tuo 20c ja siirtyy puhaltamaan 20c ilmaa saavuttuaan tavoitteen -> tuntuu viileänä.

                          Täällä puhaltaa ihan huomattavasti kylmempää, tuntuu välillä että olisi lämpötila minimillä. edellinen e39 kyllä sääti lämpötilaa koko ajan, kylmää, kuumaa , kylmää.
                          Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                          Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                          Comment

                          • Nikke-
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2014
                            • 101
                            • Toholampi

                            330d m57 manuaali, auton sammuttaessa se sammuu äänekkäästi jyrähtämällä/kolinalla Mistähän kaikesta tuommoneen vois johtua?
                            e46 330d Sedan ///M-Sport II -02 Topasblau Metallic
                            ex e36 325i Coupe -93

                            Comment

                            • jukkae
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3506
                              • 70800

                              Tuleeko vaihdelaatikon luota, kaksoismassa voi pitää tommosessa tilanteessa ääntä. Kyllä mun ex 330d manuaali jotenkin aina kilahti isoäänisesti sammuttaessa mutta niin se teki koko omistusajan ~40tkm joten en niin kiinnittäny huomiota

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                Originally posted by anakar View Post
                                Eli 320d:stä molemmat hihnat, kiristimet/ohjainpyörät (3kpl) ja kampiakselin värinänvaimennin (hihnapyörä?) vaihdettu korjaamolla.

                                Jatko-oireet: kylmänä ohjaustehostin jurruttaa ja pitää ääntä ääriasennoissa. Lämpimänä taas alkaa tyhjäkäynnillä kuulumaan kovaa vinkumista. En osaa paikantaa mistä ääni lähtee. Tehostimen pumppu? Ohjainpyörissä jotain häikkää? Muita vaihtoehtoja?

                                Tehostimen öljysäiliön korkki vaihdettu tiivisteen rikkoitumisen johdosta ja öljyä lisätty. Öljyt näytti terveen punaiselta (ATF).

                                -antti
                                Värinänvaimennin = hihnapyörä = vibration damper.

                                Ohjaustehostin vaikuttaisi olevan finaalissa. Vaihtaisin ensin öljyt sinne ennen lopullista tuomiota jollei ole tietoa onko vaihdettu. Vaihto-operaatiossa ensin laturin päälle paksu rätti. Ime jollain öljynvaihtopumpulla (esim. KLIK) tehostimen säiliöstä niin paljon kuin pystyy. Täytä saman verran lisää ATF-öljyä. Ota rätti pois laturin päältä. Auto käyntiin ja käännä ratti reunasta reunaan. Sammuta auto, rätti laturin päälle, ime taas tehostimen säiliö tyhjäksi. Toistetaan vähintään pari kertaa jotta saadaan koko öljymäärä vaihdettua.

                                Jossei auta, sanoisin että tehostin vaihtoon. Harkitsisin purkaamosta käytettyä. Uusi orkki maksaa GP:lläkin 371€ (KLIK), Profiteile.de:ssä Spidanin versio 162,70€ (KLIK) + panttimaksua kumpaakin päälle. Ebay.de:stä löytyy yhdestä paikkaa pantiton versio satkulla: KLIK.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎