Originally posted by Henkka992
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostLovenloven, niin minullakin mutta tuppaa sytyttämään keltaisen öljykannun merkkivalon...sitten kun täytin hieman yli, ei valosta tietoakaan.
Melko pieni on tuo tikun lovien väli verrattuna ohjekirjan litraan...
Samainen asia kun tuli vaan mieleeni kun omaa ohjekirjaa ja tikkua katselin.
Itsellänikin on tossa yläviivan kohdalla ja ei ainakaan valoja ole vielä näkynyt. Hieman epäselväksi on toki rakennettu tuokin kun ei voi tikussa lukea mitään ja ohjekirjassa tuo väli selvästi isompi kun tikussa.
ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95
Comment
-
-
Originally posted by lassiv View PostPuhtaana veikkauksena miettisin että toi pitempi väli on jonkun 318 tikku (pienempi öljypohjan tilavuus niin nousee korkeemmalle öljyntaso. Kutoskoneisessa taas isompi öljypohja niin tikussa olis tuo väli lyhyempi. Täysin puhtaita arvauksia ja voi olla täysin metässäkin.
Samainen asia kun tuli vaan mieleeni kun omaa ohjekirjaa ja tikkua katselin.
Itsellänikin on tossa yläviivan kohdalla ja ei ainakaan valoja ole vielä näkynyt. Hieman epäselväksi on toki rakennettu tuokin kun ei voi tikussa lukea mitään ja ohjekirjassa tuo väli selvästi isompi kun tikussa.
525xda:ssa on kyllä selkeä öljytikku....
Comment
-
-
Originally posted by lassiv View PostItsellänikin on tossa yläviivan kohdalla ja ei ainakaan valoja ole vielä näkynyt. Hieman epäselväksi on toki rakennettu tuokin kun ei voi tikussa lukea mitään ja ohjekirjassa tuo väli selvästi isompi kun tikussa.Bmw e46 320i -03
Comment
-
-
Originally posted by e30_M-tech1 View PostFixus-korjaamo, en tiedä koodinluki laitetta, ei ole livedataa katsottu. Kävin tänään uudelleen vika ei mennyt päälle ja koodeja ei luettu. Imuvuotoja on etsitty eikä löydy.
Korjaamo epäili ketjunkiristintä, joka itsellä ei käy järkeen koska autossa on on/off oiretta. Eli tehot poistuu noin kerran viikossa, ja pysyy pois kunnes auto sammuu tai sen sammuttaa ja käynnistää uudelleen.
Voi myös tehdä monta kertaa putkeen vian päälle (ja sammuilla risteyksissä sekä valoissa).
Mut pieniä nykäisyjä on ykkösellä ryömiessä on melkein joka päivä..
eikös se kokoajan löysällä oleva ketju myös kokoajan oireilisi ihan kunnolla??
Korjaamo myös tuumaili ettei kuulosta bensapumpulta tai ilmamassamittarivialta..
Miten maf pitäisi toimia tai olla toimimatta jos irroitan liittimen? Ja eikös se jätä vikakoodia?-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostYleisesti ottaen Bmw:n öljytilavuudetkin tuntuvat olevan kovin suojattua tietoa, törmäsin ongelmaan kun etsiskelin tähän rataruoskaan perän ja latikon ö-tilavuuksia.
Moottori 6,5l, manuaalilaatikko 1,3l, automaatti 8,9l, perä 1,0l, jäähdytysjärjestelmä ilmastoinnilla 8,4l ja jarrut 1,0l.E36 320i cabrio -96
E46 330i sedan -00
F31 318d -14
Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostYleisesti ottaen Bmw:n öljytilavuudetkin tuntuvat olevan kovin suojattua tietoa, törmäsin ongelmaan kun etsiskelin tähän rataruoskaan perän ja latikon ö-tilavuuksia.
525xda:ssa on kyllä selkeä öljytikku....Last edited by HTK12; 16-06-2016, 18:52.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKyllä ne kaikki öljytilavuudet jne. Löytyy ihan sieltä mistä muidenkin autojen öljytilavuudet, eli korjausoppaista. Mainitaan nyt vaikka Autodata. BMW:n kannattaa kyllä etsiä ne BMW:n omat korjausoppaat, niin niistä löytyy selkeästi tieto auton huoltamiseen/korjaamiseen. Kuten World L mainitsi, niin BMW:n kohdalla tälläiset tiedot löytyvät usein jopa varaosaluettelosta.
Oikeasti manuaalivaihteiston ja perän öljytilavuudella ei ole kovin suurta merkitystä tietona, molemmat kuitenkin täytetään takastusproppuun asti.
Sylarin nestemääräkin on siinä ja tässä, itse sekoitin 15 litraa 50/50 nestettä ja tein täytön.
Comment
-
-
Originally posted by World L View PostNo ei kyllä ole. Tilavuudet löytyy suoraan BMW:n sivuilta webEPC:stä vinillä hakien. BMW jopa tarjoaa tunnukset, joilla asap:iin pääsee kirjautumaan.
Moottori 6,5l, manuaalilaatikko 1,3l, automaatti 8,9l, perä 1,0l, jäähdytysjärjestelmä ilmastoinnilla 8,4l ja jarrut 1,0l.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostTaisin tässä topicissa kysellä öljytilavuuksia jossain vaiheessa, vastasiko siihen kukaan, ei muistaakseni. Jossain vilahti RVS sivuston linkki, sielläkään ei ole 330i mallin tilavuksista kuin automaatin öljytilavuus muistaakseni.
Originally posted by BMW525Xda View PostOikeasti manuaalivaihteiston ja perän öljytilavuudella ei ole kovin suurta merkitystä tietona, molemmat kuitenkin täytetään takastusproppuun asti.
Sylarin nestemääräkin on siinä ja tässä, itse sekoitin 15 litraa 50/50 nestettä ja tein täytön.
Mikäli itse aikoo autoa huoltaa/korjata suosittelen kyllä BMW:n omien korjausoppaiden etsimistä, niin ei tarvitse arpoa kiristysmomentteja jne. Niissä on mielestäni hyvät ohjeet, joilla rempat sujuu paljon mukavammin kuin ilman.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostTaisin tässä topicissa kysellä öljytilavuuksia jossain vaiheessa, vastasiko siihen kukaan, ei muistaakseni. Jossain vilahti RVS sivuston linkki, sielläkään ei ole 330i mallin tilavuksista kuin automaatin öljytilavuus muistaakseni.
Oikeasti manuaalivaihteiston ja perän öljytilavuudella ei ole kovin suurta merkitystä tietona, molemmat kuitenkin täytetään takastusproppuun asti.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostEli reipas lähtö ja 1-2 vaihdossa tuntuu että perä muljahtaa kuskin puolelle, samoin tuntuu että kääntäessä 50-60 nopeudessa kääntyy todella "jyrkästi".
Mistä puslasta tai varresta aloittaisi ?Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
-
Originally posted by [Snowboarder] View PostKannattanee kurkata autoa nosturilla ja tarkistaa missä väljää..mut nuo http://bmwfans.info/parts-catalog/E4..._trailing_arm/ tai kelkan puslat http://bmwfans.info/parts-catalog/E4..._axle_carrier/ tai onhan siinä mahdollisuus että kelkka revenny korista irti, joka ei ehkä niin yleinen vika e46:ssa kuin e36, mutta kuitenkin mahdollista..
Etummaiset on uretaanit ja kelkan kiinnityspisteet tarkastin aikaisemmin...tottakai jäi puslat tsekkaamatta
Näytti siltä että edellinen pöllö omistaja on koittanut puslaa kaivaa ulos ja siksi aika rujon näköinen alaosasta. Siksipä ne pultitkin oli jääneet löysälle...Last edited by BMW525Xda; 17-06-2016, 16:38.
Comment
-
Comment