Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by Henkka992 View Post
    Sanokaas viisaammat onko -99 328i ja -98 328i :llä mitään eroo alustassa? :thinkEbaystä löytys noita settejä etupäähän mitkä sisältää koiranluut,raidetangonpäät, tukivarret ja helat, nii vaihtoehdoista ei löydy -98 mut -99 etiäpäin melkee kaikki
    Katso BMW:n varaosaluettelosta. Mikäli on samalla numerolla, niin ei ole eroa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • lassiv
      BTCF Member
      • Nov 2015
      • 311
      • Lahti

      Originally posted by BMW525Xda View Post
      Lovenloven, niin minullakin mutta tuppaa sytyttämään keltaisen öljykannun merkkivalon...sitten kun täytin hieman yli, ei valosta tietoakaan.

      Melko pieni on tuo tikun lovien väli verrattuna ohjekirjan litraan...
      Puhtaana veikkauksena miettisin että toi pitempi väli on jonkun 318 tikku (pienempi öljypohjan tilavuus niin nousee korkeemmalle öljyntaso. Kutoskoneisessa taas isompi öljypohja niin tikussa olis tuo väli lyhyempi. Täysin puhtaita arvauksia ja voi olla täysin metässäkin.

      Samainen asia kun tuli vaan mieleeni kun omaa ohjekirjaa ja tikkua katselin.

      Itsellänikin on tossa yläviivan kohdalla ja ei ainakaan valoja ole vielä näkynyt. Hieman epäselväksi on toki rakennettu tuokin kun ei voi tikussa lukea mitään ja ohjekirjassa tuo väli selvästi isompi kun tikussa.

      ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        Originally posted by lassiv View Post
        Puhtaana veikkauksena miettisin että toi pitempi väli on jonkun 318 tikku (pienempi öljypohjan tilavuus niin nousee korkeemmalle öljyntaso. Kutoskoneisessa taas isompi öljypohja niin tikussa olis tuo väli lyhyempi. Täysin puhtaita arvauksia ja voi olla täysin metässäkin.

        Samainen asia kun tuli vaan mieleeni kun omaa ohjekirjaa ja tikkua katselin.

        Itsellänikin on tossa yläviivan kohdalla ja ei ainakaan valoja ole vielä näkynyt. Hieman epäselväksi on toki rakennettu tuokin kun ei voi tikussa lukea mitään ja ohjekirjassa tuo väli selvästi isompi kun tikussa.
        Yleisesti ottaen Bmw:n öljytilavuudetkin tuntuvat olevan kovin suojattua tietoa, törmäsin ongelmaan kun etsiskelin tähän rataruoskaan perän ja latikon ö-tilavuuksia.

        525xda:ssa on kyllä selkeä öljytikku....

        Comment

        • Lumo
          Newbiemmer
          • Jun 2016
          • 18
          • Finland

          Originally posted by lassiv View Post
          Itsellänikin on tossa yläviivan kohdalla ja ei ainakaan valoja ole vielä näkynyt. Hieman epäselväksi on toki rakennettu tuokin kun ei voi tikussa lukea mitään ja ohjekirjassa tuo väli selvästi isompi kun tikussa.
          Vai onko ohjekirjaan vaan laitettu tuo väli pitemmäksi että olisi helpompi lukuisempi tuo kuva?
          Bmw e46 320i -03

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2855
            • Tampere

            Originally posted by e30_M-tech1 View Post
            Fixus-korjaamo, en tiedä koodinluki laitetta, ei ole livedataa katsottu. Kävin tänään uudelleen vika ei mennyt päälle ja koodeja ei luettu. Imuvuotoja on etsitty eikä löydy.

            Korjaamo epäili ketjunkiristintä, joka itsellä ei käy järkeen koska autossa on on/off oiretta. Eli tehot poistuu noin kerran viikossa, ja pysyy pois kunnes auto sammuu tai sen sammuttaa ja käynnistää uudelleen.
            Voi myös tehdä monta kertaa putkeen vian päälle (ja sammuilla risteyksissä sekä valoissa).
            Mut pieniä nykäisyjä on ykkösellä ryömiessä on melkein joka päivä..
            eikös se kokoajan löysällä oleva ketju myös kokoajan oireilisi ihan kunnolla??

            Korjaamo myös tuumaili ettei kuulosta bensapumpulta tai ilmamassamittarivialta..

            Miten maf pitäisi toimia tai olla toimimatta jos irroitan liittimen? Ja eikös se jätä vikakoodia?
            Imupuolen nokka-akselin asentotunnistimesta tuli jatkuva vikakoodi. Nopeasti kokeilin imuvuodot, lambda integrator ei poikennut mihinkään suuntaan brake cleanerin suihkuttelun aikana.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • World L
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2011
              • 270
              • Kellokoski

              Originally posted by BMW525Xda View Post
              Yleisesti ottaen Bmw:n öljytilavuudetkin tuntuvat olevan kovin suojattua tietoa, törmäsin ongelmaan kun etsiskelin tähän rataruoskaan perän ja latikon ö-tilavuuksia.
              No ei kyllä ole. Tilavuudet löytyy suoraan BMW:n sivuilta webEPC:stä vinillä hakien. BMW jopa tarjoaa tunnukset, joilla asap:iin pääsee kirjautumaan.

              Moottori 6,5l, manuaalilaatikko 1,3l, automaatti 8,9l, perä 1,0l, jäähdytysjärjestelmä ilmastoinnilla 8,4l ja jarrut 1,0l.
              E36 320i cabrio -96
              E46 330i sedan -00
              F31 318d -14

              Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Yleisesti ottaen Bmw:n öljytilavuudetkin tuntuvat olevan kovin suojattua tietoa, törmäsin ongelmaan kun etsiskelin tähän rataruoskaan perän ja latikon ö-tilavuuksia.

                525xda:ssa on kyllä selkeä öljytikku....
                Kyllä ne kaikki öljytilavuudet jne. Löytyy ihan sieltä mistä muidenkin autojen öljytilavuudet, eli korjausoppaista. Mainitaan nyt vaikka Autodata. BMW:n kannattaa kyllä etsiä ne BMW:n omat korjausoppaat, niin niistä löytyy selkeästi tieto auton huoltamiseen/korjaamiseen. Kuten World L mainitsi, niin BMW:n kohdalla tälläiset tiedot löytyvät usein jopa varaosaluettelosta.
                Last edited by HTK12; 16-06-2016, 18:52.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Kyllä ne kaikki öljytilavuudet jne. Löytyy ihan sieltä mistä muidenkin autojen öljytilavuudet, eli korjausoppaista. Mainitaan nyt vaikka Autodata. BMW:n kannattaa kyllä etsiä ne BMW:n omat korjausoppaat, niin niistä löytyy selkeästi tieto auton huoltamiseen/korjaamiseen. Kuten World L mainitsi, niin BMW:n kohdalla tälläiset tiedot löytyvät usein jopa varaosaluettelosta.
                  Taisin tässä topicissa kysellä öljytilavuuksia jossain vaiheessa, vastasiko siihen kukaan, ei muistaakseni. Jossain vilahti RVS sivuston linkki, sielläkään ei ole 330i mallin tilavuksista kuin automaatin öljytilavuus muistaakseni.

                  Oikeasti manuaalivaihteiston ja perän öljytilavuudella ei ole kovin suurta merkitystä tietona, molemmat kuitenkin täytetään takastusproppuun asti.

                  Sylarin nestemääräkin on siinä ja tässä, itse sekoitin 15 litraa 50/50 nestettä ja tein täytön.

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Originally posted by World L View Post
                    No ei kyllä ole. Tilavuudet löytyy suoraan BMW:n sivuilta webEPC:stä vinillä hakien. BMW jopa tarjoaa tunnukset, joilla asap:iin pääsee kirjautumaan.

                    Moottori 6,5l, manuaalilaatikko 1,3l, automaatti 8,9l, perä 1,0l, jäähdytysjärjestelmä ilmastoinnilla 8,4l ja jarrut 1,0l.
                    Minulla meni vaihteistoon 1,4 ja perään 1,1 litraa.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Taisin tässä topicissa kysellä öljytilavuuksia jossain vaiheessa, vastasiko siihen kukaan, ei muistaakseni. Jossain vilahti RVS sivuston linkki, sielläkään ei ole 330i mallin tilavuksista kuin automaatin öljytilavuus muistaakseni.
                      Monet selaa näitä foorumeita mobiililaitteilla, joten tuskin moni kaivaa läppäriä esille tai siirtyy pöytäkoneelle katsoakseen korjausopppaasta tilavuuden X, kun sitä joku foorumilla kysyy. Vaatii siis hieman omaa viitseliäisyyttä. Tieto kuitenkin löytyy monestakin paikasta, jos viitsii vain itse etsiä.

                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Oikeasti manuaalivaihteiston ja perän öljytilavuudella ei ole kovin suurta merkitystä tietona, molemmat kuitenkin täytetään takastusproppuun asti.

                      Sylarin nestemääräkin on siinä ja tässä, itse sekoitin 15 litraa 50/50 nestettä ja tein täytön.
                      Melkein kaikki nesteet täytetään tarkistusproppuun/mittatikkuun tms. asti.

                      Mikäli itse aikoo autoa huoltaa/korjata suosittelen kyllä BMW:n omien korjausoppaiden etsimistä, niin ei tarvitse arpoa kiristysmomentteja jne. Niissä on mielestäni hyvät ohjeet, joilla rempat sujuu paljon mukavammin kuin ilman.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • MPV
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 1193
                        • Muhos

                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Taisin tässä topicissa kysellä öljytilavuuksia jossain vaiheessa, vastasiko siihen kukaan, ei muistaakseni. Jossain vilahti RVS sivuston linkki, sielläkään ei ole 330i mallin tilavuksista kuin automaatin öljytilavuus muistaakseni.

                        Oikeasti manuaalivaihteiston ja perän öljytilavuudella ei ole kovin suurta merkitystä tietona, molemmat kuitenkin täytetään takastusproppuun asti.
                        Löytyyhän nuo tilavuudet jopa Castrollin öljynvalitsin-sivulta. Antaa perän öljytilavuudeksi 1,2 litraa ja manuaalivaihteistolle 1.5 litraa. Ei kai tuolla tiedolla tosiaan muuta hyötyä ole, kuin että ostaako yksi vai kaksi purkkia.

                        Comment

                        • apuna_69
                          BTCF Member
                          • May 2003
                          • 264
                          • Ylöjärvi

                          Lähetään huomenna kaverille kattoon -01 vuoden E46 avoo tolla 2.2 170hv koneella ja automaattina.. Rullattu reilu 200tkm.. Mitäs tommosessa on yleisiä tyyppivikoja, mitä kannattaa tsekata?

                          Kiitokset vastauksista jo etukäteen.

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            1-2 vaihdossa perä muljahtaa

                            Eli reipas lähtö ja 1-2 vaihdossa tuntuu että perä muljahtaa kuskin puolelle, samoin tuntuu että kääntäessä 50-60 nopeudessa kääntyy todella "jyrkästi".

                            Mistä puslasta tai varresta aloittaisi ?

                            Comment

                            • [Snowboarder]
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 2184
                              • Karstula

                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              Eli reipas lähtö ja 1-2 vaihdossa tuntuu että perä muljahtaa kuskin puolelle, samoin tuntuu että kääntäessä 50-60 nopeudessa kääntyy todella "jyrkästi".

                              Mistä puslasta tai varresta aloittaisi ?
                              Kannattanee kurkata autoa nosturilla ja tarkistaa missä väljää..mut nuo http://bmwfans.info/parts-catalog/E4..._trailing_arm/ tai kelkan puslat http://bmwfans.info/parts-catalog/E4..._axle_carrier/ tai onhan siinä mahdollisuus että kelkka revenny korista irti, joka ei ehkä niin yleinen vika e46:ssa kuin e36, mutta kuitenkin mahdollista..
                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                              Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Originally posted by [Snowboarder] View Post
                                Kannattanee kurkata autoa nosturilla ja tarkistaa missä väljää..mut nuo http://bmwfans.info/parts-catalog/E4..._trailing_arm/ tai kelkan puslat http://bmwfans.info/parts-catalog/E4..._axle_carrier/ tai onhan siinä mahdollisuus että kelkka revenny korista irti, joka ei ehkä niin yleinen vika e46:ssa kuin e36, mutta kuitenkin mahdollista..
                                Kävin nopean tilannearvion tekemässä, näyttää siltä että taaemmat puslat on finaalissa. Taitaa mennä kelkan pudotteluksi, vai pystyykö taaemmat vaihtamaan ilman pudottamista ?

                                Etummaiset on uretaanit ja kelkan kiinnityspisteet tarkastin aikaisemmin...tottakai jäi puslat tsekkaamatta

                                Näytti siltä että edellinen pöllö omistaja on koittanut puslaa kaivaa ulos ja siksi aika rujon näköinen alaosasta. Siksipä ne pultitkin oli jääneet löysälle...
                                Last edited by BMW525Xda; 17-06-2016, 16:38.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎