Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lebleb123
    Newbiemmer
    • Feb 2016
    • 25
    • Finland

    Joo elikäs tuli ostettua tollanen 318i 2.0l koneella vm. 2003. Ja autohan on ruotsista tuotu eli tuontiauto ja myyjän ilmotuksessa ollut kilometri lukema oli tasan 183tkm, tais olla ehk 1km yli. Ja hommaha on siis se että käytiin auto turusta n. 500km päästä kotoota ja kerkesin ajamaan n.800km kunnes sytty öljyvalo, tarkistin öljyjen tilanteen ja alle alarajan se oli(paikan päällä vaihtoivat vielä uudet öljyt siellä ennen lähtöäni). Joten mielessäni heti ensimmäisenä kävi että onko mittaria ruuvattu? Käytin autoa Fixuksen liikkeessä ja sanoivat että männän renkaat ovat nii kuluneet tai jumissa, autoha ei siis mitään ylimäärästä ääntä pidä ja toimii kuten pitää, mutta savuttaa sinistä aika pelottavasti..

    Noh, soitin sitte tänne Fiksuksen liikkeeseen ja kysyin että olisko niillä mahdollista saada oikean mittariluvun näkymään jos tätä autoa olisi ruuvattu? Epäili että ei, mutta katotaan kummiski. Mittaristoon anto hyvin epäillyttävän vikakoodin mitä ei voi poistaa? En valitettavasti muista mitä siinä luki mutta "BF" oli siinä vikakoodi eessä. Fiksukse ukko ei osannu yhtään sanoa mikä mahtaa olla ja spitti jollekki kaverillee joka ollu bmw:llä 25v töissä ja tämä sano että viittaa vahvasti siihen että sitä olisi ruuvailtu.

    Mistä saan varmaksi tämän että on ruuvailtu? Saanko oikeet kilometrit näkyviin mitenkään/missään? Kuopion merkkiliikkeessä ei ainakaan voi, soitin ja kysyin kun fiksuksen jannu sano että siellä pitäis olla oikeet laitteet. Ja tämä bemari ekspertti oli sanonu tälle fiksuksen jannulle että mittaristossa pitäis olla hyvin pieni piste jos sitä on ruuvattu? Pisteitä ei näkyny, eipä sitä vaikeeta oo rikollisilta mittaristo ottaa poies ja peittää esim tämä piste? Mutta joo, kiva olisi saada vastauksia ja jos muilla samantyylisiä kokemuksia Kiitos!

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      Originally posted by [Snowboarder] View Post
      Pulttipyssy varmaan parempi vaihtoehto. Ne on aika tiukassa kiinni niin ei välttämättä räikällä jaksa aukasta. Jos ne on päässyt kovin ruostumaan niin toki mahollista että katkeaakin, mutta en usko että kovin herkkään saat niitä poikki..

      Ja olit kyselly projekti topikissa saako puslaa erikseen, saa ainaki oem nro 4? http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...eel_suspension
      Pultit lähti metrin takojatkolla ilman voimaa auki, muutamaa pyörittelin aluksi edestakas kolmea neljää kierrosta, muut lähti löysäämisen jälkeen pulttipysyllä kevyesti.

      Toinen pusla (ehjempi) lähti ulosvetäjällä ja toisen pilkoin puukkosahalla. Molempien läpipultit piti katkoa puukkosahalla pois, mutteripäästä ei ollut kuin pyöreä pallo jäljellä ruosteen jäljiltä.




      Onko toinen ylhäältä oikea pusla ?


      Edit: tämä on ilmeisen oikea
      Last edited by BMW525Xda; 24-06-2016, 13:39.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16413
        • Asikkala

        Originally posted by Lebleb123 View Post
        Joo elikäs tuli ostettua tollanen 318i 2.0l koneella vm. 2003. Ja autohan on ruotsista tuotu eli tuontiauto ja myyjän ilmotuksessa ollut kilometri lukema oli tasan 183tkm, tais olla ehk 1km yli. Ja hommaha on siis se että käytiin auto turusta n. 500km päästä kotoota ja kerkesin ajamaan n.800km kunnes sytty öljyvalo, tarkistin öljyjen tilanteen ja alle alarajan se oli(paikan päällä vaihtoivat vielä uudet öljyt siellä ennen lähtöäni). Joten mielessäni heti ensimmäisenä kävi että onko mittaria ruuvattu? Käytin autoa Fixuksen liikkeessä ja sanoivat että männän renkaat ovat nii kuluneet tai jumissa, autoha ei siis mitään ylimäärästä ääntä pidä ja toimii kuten pitää, mutta savuttaa sinistä aika pelottavasti..

        Noh, soitin sitte tänne Fiksuksen liikkeeseen ja kysyin että olisko niillä mahdollista saada oikean mittariluvun näkymään jos tätä autoa olisi ruuvattu? Epäili että ei, mutta katotaan kummiski. Mittaristoon anto hyvin epäillyttävän vikakoodin mitä ei voi poistaa? En valitettavasti muista mitä siinä luki mutta "BF" oli siinä vikakoodi eessä. Fiksukse ukko ei osannu yhtään sanoa mikä mahtaa olla ja spitti jollekki kaverillee joka ollu bmw:llä 25v töissä ja tämä sano että viittaa vahvasti siihen että sitä olisi ruuvailtu.

        Mistä saan varmaksi tämän että on ruuvailtu? Saanko oikeet kilometrit näkyviin mitenkään/missään? Kuopion merkkiliikkeessä ei ainakaan voi, soitin ja kysyin kun fiksuksen jannu sano että siellä pitäis olla oikeet laitteet. Ja tämä bemari ekspertti oli sanonu tälle fiksuksen jannulle että mittaristossa pitäis olla hyvin pieni piste jos sitä on ruuvattu? Pisteitä ei näkyny, eipä sitä vaikeeta oo rikollisilta mittaristo ottaa poies ja peittää esim tämä piste? Mutta joo, kiva olisi saada vastauksia ja jos muilla samantyylisiä kokemuksia Kiitos!
        Ostit sitten n42-koneisen paskan joka monella on tälläkin foorumilla murheenkryyni ?

        Comment

        • Lebleb123
          Newbiemmer
          • Feb 2016
          • 25
          • Finland

          Originally posted by jr66 View Post
          Ostit sitten n42-koneisen paskan joka monella on tälläkin foorumilla murheenkryyni ?
          Enpä oo kovi perehtyny näihi koneisii, mutta ei noilla kilometreillä pitäs savuttaa noin saat#nasti? Enkä kysyny mielipidettä koneesta, vaan että saako jossai luettua tai jotenki tutkittua oikeet lukemat.. edelline auto oli m43 ja mittarissa oli 310tkm ja savuttanu yhtää... nii vähä mietityttää vaa tuo..

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            Originally posted by Lebleb123 View Post
            Enpä oo kovi perehtyny näihi koneisii, mutta ei noilla kilometreillä pitäs savuttaa noin saat#nasti? Enkä kysyny mielipidettä koneesta, vaan että saako jossai luettua tai jotenki tutkittua oikeet lukemat.. edelline auto oli m43 ja mittarissa oli 310tkm ja savuttanu yhtää... nii vähä mietityttää vaa tuo..
            Jos kyseisessä koneessa on huohotin ja venttiilinvarrenkumit niin lähtisin niistä etsimään ongelmaa ennenkuin epäilisin mäntien öljyrenkaita.

            Huohotin taitaa olla bemareissa yksi yleisin ongelma joka aiheuttaa öljynkulutusta ja sinistä savutusta. Venttiilinvarrenkumit toinen hyvin yleinen jo 100tkm kohdilla iskevä ongelma jos on sattuakseen kohdalle.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16413
              • Asikkala

              Originally posted by Lebleb123 View Post
              Enpä oo kovi perehtyny näihi koneisii, mutta ei noilla kilometreillä pitäs savuttaa noin saat#nasti? Enkä kysyny mielipidettä koneesta, vaan että saako jossai luettua tai jotenki tutkittua oikeet lukemat.. edelline auto oli m43 ja mittarissa oli 310tkm ja savuttanu yhtää... nii vähä mietityttää vaa tuo..
              No etpä kysynyt, anteeksi siitä ja onnea valitsemallesi koneelle...

              Comment

              • Lebleb123
                Newbiemmer
                • Feb 2016
                • 25
                • Finland

                Emmä yleesä autoa ostaessa kattele koneen mallia vaa enemmänki kilometrejä ja kuntoa jne... täälläkään saa ku pään auontaa vaikka apua tulin kysymään 😂👌

                Onkos tää huohottimen vaihto tai kunnostus kuinka iso rojekti?

                Ja lisäystä tuohon kilometrien ruuvaus epäillykseen että liikkeessä oli samanlainen auto mutta sedan mallinen ja tasan sama kilometri lukema..

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  Originally posted by jr66 View Post
                  No etpä kysynyt, anteeksi siitä ja onnea valitsemallesi koneelle...
                  Jos sulta löytyy tietoa ja linkkejä noista ongelmista niin pistä ne tähän ketjuun, ehkä kysyjä kuitenkin haluaa vielä korjata vian ja ajella tuolla pelillä ?.
                  Minä koitin löytää kyseisen koneen ongelmia netistä, en löytänyt sen enempää kuin muistakaan koneista juttua, mikä näissä siis mätää yleensä ?

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Originally posted by Lebleb123 View Post
                    Onkos tää huohottimen vaihto tai kunnostus kuinka iso rojekti?

                    Ja lisäystä tuohon kilometrien ruuvaus epäillykseen että liikkeessä oli samanlainen auto mutta sedan mallinen ja tasan sama kilometri lukema..
                    En tiedä huohottimesta kovin paljoa, jotain videoita katsellut tubesta joskus. Eiköhän tähän topicciin joku osaava kohta anna neuvoja asiaan.
                    Kilometrien ruuvailua ei kannata paljon miettiä, epäilen ettei vika ole siinä

                    Comment

                    • Lebleb123
                      Newbiemmer
                      • Feb 2016
                      • 25
                      • Finland

                      Joo no toivottavasti joku kuka tietää näistä paljo nii osais auttaa :/ en mielellää lähtis ajamaan autoa takasin reiluu 500kilometriä, tiiä vaikka leviää sillä matkalla tai jotai. Kaupan peruminenkaan ei olekkaan ihan nii yksikertanen :/ pitää vielä kuulostella myyjältä mitä se aikoo, kun sano että vaihtomoottoria kattelee, pitää kokeilla sitä huohottimen vaihtoa nyt ekaks, se on se halvin vaihtoehto jotta sais toimii

                      Comment

                      • Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

                        Originally posted by Lebleb123 View Post
                        Joo no toivottavasti joku kuka tietää näistä paljo nii osais auttaa :/ en mielellää lähtis ajamaan autoa takasin reiluu 500kilometriä, tiiä vaikka leviää sillä matkalla tai jotai. Kaupan peruminenkaan ei olekkaan ihan nii yksikertanen :/ pitää vielä kuulostella myyjältä mitä se aikoo, kun sano että vaihtomoottoria kattelee, pitää kokeilla sitä huohottimen vaihtoa nyt ekaks, se on se halvin vaihtoehto jotta sais toimii
                        onko se auto nyt Turussa fiksuksen korjaamossa, miksi niitä kilometrejä haluat selvittää, kaupan puruntakia?
                        eikö se vian selvitys olisi tärkeämpää.
                        Last edited by Tonton; 24-06-2016, 20:47.
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

                        Comment

                        • [Snowboarder]
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 2184
                          • Karstula

                          Originally posted by Lebleb123 View Post
                          Joo no toivottavasti joku kuka tietää näistä paljo nii osais auttaa :/ en mielellää lähtis ajamaan autoa takasin reiluu 500kilometriä, tiiä vaikka leviää sillä matkalla tai jotai. Kaupan peruminenkaan ei olekkaan ihan nii yksikertanen :/ pitää vielä kuulostella myyjältä mitä se aikoo, kun sano että vaihtomoottoria kattelee, pitää kokeilla sitä huohottimen vaihtoa nyt ekaks, se on se halvin vaihtoehto jotta sais toimii
                          No n42 kone taitaa olla jo susi syntyessään Jos ei jakopää petä niin valvetronic ym ongelmia varmasti tiedossa. Huohotin tai venttiili varrenkumeja epäilisin savutuksen aiheuttajaksi. Sen (n42 viat tietäen) takia myyjäkin varmaan jo vaihtokonetta kahtelee Toimiessaan onhan se ihan hyvä, mut saattaa tulla kallista remppaa vs m43.
                          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                          Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                          Comment

                          • Lebleb123
                            Newbiemmer
                            • Feb 2016
                            • 25
                            • Finland

                            Originally posted by Tonton View Post
                            onko se auto nyt Turussa fiksuksen korjaamossa, miksi niitä kilometrejä haluat selvittää, kaupan puruntakia?
                            eikö se vian selvitys olisi tärkeämpää.
                            autoa käytetty varkauden fiksuksella ja jos antaa mittaristoon tollasia vikakoodeja ja amattimies sanoo että viittaa ruuvaukseen nii kai haluun ottaa siitä selvää ja itehän minä siitä hyödyn ja v#tuttaa muuteki lukee juttuja ku porukan ostamia autoja ruuvailtu, pask#maista touhua... enkä mä haluais kauppoja purkaa koska hyvä auto muuten mutta ei oo yhtää mukava että luvataa että auto toimii hyvin eikä mitää vikaa ja sit tämä..😑

                            Comment

                            • 5/5
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2012
                              • 135
                              • suomi

                              Missä mahtaa olla vika, kun m43 1.9 jäähdytysnesteet vuotaa.
                              vesipumppu vaihdettu, imusarjan ja kannen takaa vaihdettu laipat. N.50 km ajon jälkeen nesteen varotus valo palaa ja vaikka 300km ajaa, niin ei tapahdu mitään, mutta jos jättää auton tyhjäkäynnille niin lämmöt pomppaa tappiin.
                              Ei jätä lammikkoa eikä koneesta näe mistä neste vuotaa. Voiko olla termostaatti tai kannentiiviste?

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Originally posted by 5/5 View Post
                                Missä mahtaa olla vika, kun m43 1.9 jäähdytysnesteet vuotaa.
                                vesipumppu vaihdettu, imusarjan ja kannen takaa vaihdettu laipat. N.50 km ajon jälkeen nesteen varotus valo palaa ja vaikka 300km ajaa, niin ei tapahdu mitään, mutta jos jättää auton tyhjäkäynnille niin lämmöt pomppaa tappiin.
                                Ei jätä lammikkoa eikä koneesta näe mistä neste vuotaa. Voiko olla termostaatti tai kannentiiviste?
                                Oliko oire myös ennen vesipumpun vaihtoa, jos ei niin syy on uudessa vesipumpussa tai termostaatissa. Kannentiiviste jos olisi niin eiköhän lämpenisi ajossakin ja nestettä katoaisi tai paisunta-astiassa kuplisi.

                                Äänet uudelle vesipumpulle tai termarille. Jälkimmäiselle enemmän jos ei ole vaihdettu...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎