Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jampsu87
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1335
    • Rovaniemi

    Vakioalustan mitat vanteen keskeltä kaaren reunaan?
    E91 lci 330xd.

    Comment

    • Wespa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2016
      • 1830
      • Karjaa

      Yks kaks yllättäen ilmaantui kaksi vikakoodia, 5E19 CAN DME/DDE Torque Reduction Not Possible ja 5E5D Brake Fluid Level Switch, molemmat siis ilmeisesti liittyvät vahvasti DSC/ABS/jarrupuolelle. Jarrunesteen määrä tsekattu oikeaksi, mittaristossa ei pala mitään vikavaloja, eikä auton toiminnassa muutenkaan ole mitään ihmeellistä (no ABS:n tai DSC:n toimintaa en viitsinyt ruveta asfaltilla testaamaan kun juuri laitoin alle uudet renkaat).

      Mitä nyt nopeasti googlettelin niin en oikein mitään tyypillistä vikapaikkaa E46:sen osalta löytänyt joka tuollaisia koodeja aiheuttaisi, onko jollakulla ideaa mistä lähteä vyyhtiä purkamaan? Jarrunesteiden vaihto olisi kyllä tarkoitus piakkoin suorittaa, mutta voisiko muka riittävästi kosteutta itseensä imenyt vanha neste aiheuttaa nuo koodit? :think
      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
      Porsche 944 -86 (DE)
      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        Originally posted by Wespa View Post
        <clip> Jarrunesteiden vaihto olisi kyllä tarkoitus piakkoin suorittaa, mutta voisiko muka riittävästi kosteutta itseensä imenyt vanha neste aiheuttaa nuo koodit? :think
        Ei varmaankaan. Itse tarkistaisin kaikki DSC:hen liittyvät sulakkeet ensin (12, 33, 40, 42, 53, 56 ja 61 jos takaveto) niin että yksittäin sulake irti, katso valoa vasten ja laita sitten takaisin paikalleen. Tämän jälkeen INPAlla vikojen nollaus, testilenkki ja vikakoodien uusintaluku.

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1830
          • Karjaa

          Tsekkasin sulakkeet niin kaikki olivat kunnossa, paitsi että yhdestä (muistaakseni #53) puuttui sulake kokonaan. Saas nähdä tuliko kuntoon sillä..
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • alpine3
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2010
            • 1263
            • Kajjjaani

            Onko normaalia että auton toiminnassa ei huomaa eroa olipa ilmamassamittarin piuha kiinni tai ei? :think
            BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
            BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

            Comment

            • Esal
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1344
              • Lempäälä

              Originally posted by BMWjunkie View Post
              Onko normaalia että auton toiminnassa ei huomaa eroa olipa ilmamassamittarin piuha kiinni tai ei? :think
              Ainakin dieselissä ehjällä ilmamassamittarilla pitäisi kulkea paremmin, huonolla taas irroitettuna paremmin. Jos tuo ei ole kuitenkaan ihan niin lopussa, muttei nyt ihan kunnossakaan?
              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Nyt on sellainen tilanne että joko käyttöohjekirjan tehneet hans ja jörgen panee minua halvalla tai rataruoskassa on väärä öljytikku ?

                Missä tikun kohdassa öljy on ylärajalla ?.

                Minä miellän että kärjen lähellä oleva noin 5mm kohta on tyhjän ja täyden alue mutta se alue ei ole 1 litra vaan 3dl...
                Palattaan tähän vielä hetkeksi. Syttyi jälleen keltainen öljykannu mittaristoon. Kannuhan katosi ruudusta kun täytin hieman yli tuon mittatikun pienen välin ylärajan, nyt oli se muutama desi öljyä hävinnyt ja pinta tikun pienen välin ylärajassa ja keltainen kannu mittaristossa. Jotenkin herää epäilys että oikeasti öljytilavuus on täysi kun öljypinta on tikun ylälaidassa "nuolen hapsujen" kohdassa.

                Pitää vkloppuna vaihdella öljyt ja pistää tasan oikea täyttömäärä, sitten näkee mihin kohtaan öljypinta asettuu.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Palattaan tähän vielä hetkeksi. Syttyi jälleen keltainen öljykannu mittaristoon. Kannuhan katosi ruudusta kun täytin hieman yli tuon mittatikun pienen välin ylärajan, nyt oli se muutama desi öljyä hävinnyt ja pinta tikun pienen välin ylärajassa ja keltainen kannu mittaristossa. Jotenkin herää epäilys että oikeasti öljytilavuus on täysi kun öljypinta on tikun ylälaidassa "nuolen hapsujen" kohdassa.

                  Pitää vkloppuna vaihdella öljyt ja pistää tasan oikea täyttömäärä, sitten näkee mihin kohtaan öljypinta asettuu.
                  Kyllä sulla ainakin oikea öljytikku pitäisi olla, vilkaisin varaosaluettelosta, niin tuolla osanumerolla on 330ci öljytikku. Ja tuo lyhyt väli kyllä on se oikea öljyn taso. Olisiko anturi tulossa tiensäpäähän?
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Kyllä sulla ainakin oikea öljytikku pitäisi olla, vilkaisin varaosaluettelosta, niin tuolla osanumerolla on 330ci öljytikku. Ja tuo lyhyt väli kyllä on se oikea öljyn taso. Olisiko anturi tulossa tiensäpäähän?
                    Mistä muista syistä tuo keltainen öljykannu ilmaantuu mittaristoon, alhainen öljynpaine ?

                    E: lyhyellä googlauksella anturi tiensä päässä...öljyntasoanturi.
                    Last edited by BMW525Xda; 30-06-2016, 22:15.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16413
                      • Asikkala

                      Originally posted by BMW525Xda View Post

                      Pitää vkloppuna vaihdella öljyt ja pistää tasan oikea täyttömäärä, sitten näkee mihin kohtaan öljypinta asettuu.
                      Tuo oikea täyttömäärä ei sitten ole se millä tikun ylämerkki saavutetaan ?

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Originally posted by jr66 View Post
                        Tuo oikea täyttömäärä ei sitten ole se millä tikun ylämerkki saavutetaan ?

                        En tiedä, mutta jos ohjekirjassa on 6,5L ja sillä taytöllä tikussa on ylempänä kuin nuo viivat niin silloin ei tikussa ole oikalla kohtaa viivat.

                        Comment

                        • Wespa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2016
                          • 1830
                          • Karjaa

                          Originally posted by BMW525Xda View Post
                          En tiedä, mutta jos ohjekirjassa on 6,5L ja sillä taytöllä tikussa on ylempänä kuin nuo viivat niin silloin ei tikussa ole oikalla kohtaa viivat.
                          Vaikka kuumallakin koneella valuttaisit vanhat öljyt propun kautta pois niin ei sieltä tuo kaikki 6,5l tule millään, aina jää jotain jonnekin sopivaan koloon, öljypohjan pohjille jne. Yleensähän kaikissa öljynvaihto-ohjeissa neuvotaankin että pitäisi täyttää vähän alle tuon kokonaisöljytilavuuden, auto käyntiin, tsekataan että mittaristo ei varoita liian vähästä öljystä, ja sitten auto sammuksiin. Hetken kuluttua tsekataan vielä tikusta pitääkö öljyä lisätä vähän vai ei.
                          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                          Porsche 944 -86 (DE)
                          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16413
                            • Asikkala

                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            En tiedä, mutta jos ohjekirjassa on 6,5L ja sillä taytöllä tikussa on ylempänä kuin nuo viivat niin silloin ei tikussa ole oikalla kohtaa viivat.
                            Tullut tehtaalla paha virhe tuon tikun kanssa.
                            Täytyy hommata tikku joka on mieleinen...

                            Comment

                            • Rider
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2014
                              • 211
                              • Tampere

                              Tästäkin on keskusteltu jo foorumilla aikaisemmin, mutta kysellään nyt vielä muutama mielipide ennen kuin rupeaa osia vaihtamaan.

                              Eli ongelmana on kuskin puolelta takaa kuuluva kolahdus, kun lähtee liikkeelle. Arvelin että olisiko iskarin yläpäässä tullut tiensäpäähän. Kuitenkin aina näitä kauhuskenaarioita miettiessä tulee väkisinkin mieleen perän repeäminen.

                              Taakse on kyllä vaihdettu kaikki puslat niin apurunkoon kuin tukivarsiinkin viimekesänä eikä ainakaan silloin näkynyt repeämiä perässä, mutta voisiko repeytyä niin ettei se näy ennen kuin on hiottu pellille asti?

                              EDIT: Työpäivän jälkeen tutkin asiaa vähän tarkemmin ja huomaisn, kun takapyörää liikuttaa näyttäisi kolahtelu tulevan pitkittäin olevan tukivarren etupuslasta. Kyseinen pusla on vaihdettu viimekesänä, mutta varmaan jäänyt pultti löysälle? Pystyikö sen etuosan pudottamaan alas ja tarkistamaan ko pultin ilman, että muuta tarvitsee purkaa paitsi rengas ottaa pois?

                              Ja vielä lisäkysymys, että miten on viisainta vaihtaa/irroittaa pakoputki, kun auton alla, putkessa olevat pultit ja mutterit ovat läpensä ruosteessa?
                              Last edited by Rider; 01-07-2016, 15:24. Reason: Tutkimustuloksia

                              Comment

                              • MPV
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2002
                                • 1193
                                • Muhos

                                Originally posted by Rider View Post

                                EDIT: Työpäivän jälkeen tutkin asiaa vähän tarkemmin ja huomaisn, kun takapyörää liikuttaa näyttäisi kolahtelu tulevan pitkittäin olevan tukivarren etupuslasta. Kyseinen pusla on vaihdettu viimekesänä, mutta varmaan jäänyt pultti löysälle? Pystyikö sen etuosan pudottamaan alas ja tarkistamaan ko pultin ilman, että muuta tarvitsee purkaa paitsi rengas ottaa pois?
                                Rengas irti ja kuvassa:

                                olevan tuen (nro 18) kolme pulttia irti, jolloin sen tukivarren etuosan saa alas. Ota huomioon että pyöränsuuntaus voi olla tarpeen tämän toimenpiteen jälkeen, koska tuostahan se takapyörän auraus säädetään. Ei kyllä olisi mikään ihme, vaikka (huonolaatuinen?) tarvikepusla olisi jo vuodessa antautunut...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎