Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lundersson
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2009
    • 245
    • Kerava

    Originally posted by Tikki- View Post
    Kiitokset!

    Venttiilinkannen tiiviste on hyvin pehmeä ja uuden oloinen, kun jakopääkin on tehty alkuvuodesta. Tosin en tiedä onko tosiaan käynyt noin kun mainitsit. Täytyy se seuraavaksi vaihtaa, jos vaikuttaa siltä.

    Jos vaihtaisi sen vielä vähän myöhemmin, kun tähän hätään jos nyt vaihtaisi ensin nämä: http://imgur.com/a/w6YBD

    Katotaan onko millainen vaikutus. Samalla vielä tuoreet öljyt sisään.
    Korjaus vielä edelliseen listaani eli osa nro 5 (oikea sivu on http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3191) on siis öljynsuodatinrungon ja öljynjäähdyttimen välinen tiiviste 11427508970 joka on luovuttanut melko usein
    Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
    ex 325 e30, 316ti e46

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16419
      • Asikkala

      Originally posted by Lundersson View Post
      Korjaus vielä edelliseen listaani eli osa nro 5 (oikea sivu on http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3191) on siis öljynsuodatinrungon ja öljynjäähdyttimen välinen tiiviste 11427508970 joka on luovuttanut melko usein
      Vitosesta en tiedä mutta #6 on eritt. tod. näk. kovettunut korpuksi.

      Comment

      • QUASIMODO
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 2542
        • Pirkkala

        Kertokaahan hieman facelift E46:sta
        Mitä kannattaa ottaa huomioon näitä katsoessa?
        Ensisijaisesti olen etsinyt faceliftiä (eli 02-->) ja 6-koneella. Todennäköisesti 320 (2.2l M54B22) ja manuaali ehdottomasti.
        Kilometrejä 170-230tkm. Onko remonttia mahdollisesti tiedossa?:think
        Last edited by QUASIMODO; 27-06-2017, 22:24.
        sigpic

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16419
          • Asikkala

          Originally posted by QUASIMODO View Post
          Kertokaahan hieman facelift E46:sta
          Mitä kannattaa ottaa huomioon näitä katsoessa?
          Ensisijaisesti olen etsinyt faceliftiä (eli 02-->) ja 6-koneella. Todennäköisesti 320 (2.2l M54B22) ja manuaali ehdottomasti.
          Kilometrejä 170-230tkm. Onko remottia mahdollisesti tiedossa?:think
          Olikos tämä 2,2 huonoimmasta päästä noita kutosia :think

          Comment

          • QUASIMODO
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2542
            • Pirkkala

            Originally posted by jr66 View Post
            Olikos tämä 2,2 huonoimmasta päästä noita kutosia :think
            Tähän kaipaisin vastauksia perusteluin:think

            Hinnan puolesta tuo houkuttelee eniten 6-koneisista.
            sigpic

            Comment

            • jluoma
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2015
              • 685
              • Lappeenranta

              Originally posted by QUASIMODO View Post
              Tähän kaipaisin vastauksia perusteluin:think

              Hinnan puolesta tuo houkuttelee eniten 6-koneisista.
              Ei siinä mitään vikaa sinällään, mutta 325 tai 330 tarjoaisi enemmän voimaa lähes samalla kulutuksella. Huoltamisen kannalta ne (M54) on samanlaisia sisäisestä koosta riippumatta. Itekin samaista asiaa hiljattain mietiskelin. Isompi olis kiva, mutta kannattaa sitä autoakin vähän katsoa.
              Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

              325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

              Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

              Comment

              • Wespa
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2016
                • 1832
                • Karjaa

                Originally posted by QUASIMODO View Post
                Onko remonttia mahdollisesti tiedossa?:think
                Aivan varmasti on jos mitään ei ole tehty. Ainakin DISA, Vanos, nokkakehdon tiiviste, öljynsuodatinjalan tiiviste, haitariletkut, alipaineletkut, vesiletkut ja -pumppu, jäähdyttimen paisari, huohotin letkuineen, hihnat kiristimineen, polttoainesuodatin ja laatikkoöljyt sekä alusta puslineen täytyy käydä läpi. Pelottelinko jo tarpeeksi? Luotettavia autojahan nämä pohjimmiltaan ovat, mutta harmillisen usein varsinkin ns. Suomiautot ovat olleet luokattoman huonolla pidolla.
                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                Porsche 944 -86 (DE)
                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                Comment

                • Zanddu
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2016
                  • 44
                  • Iitti

                  Originally posted by Zanddu View Post
                  -99 vuoden nelikutosessa on semmonen ongelma, että lämpöä ei tuu hyttiin, ei sitten yhtään. Nestevajautta oli aluksi, mutta lisätty täyteen ja ilmattu. Ei vaikutusta. Auto käyttäytyy muutenkin vähän haasusti omasta mielestä. Ajamaan kun lähtee niin lämmöt nousee normaaliin max kahden kilometrin ajon aikana, mutta ajossa pysyy myös normaalissa lukemissa(103-107 tilanteesta riippuen). Ainoastaan kerran tyhjäkäynnillä on lämmöt käynyt 115 asteessa, mutta se johtunee siitä ettei flekti pyöri(ei ainakaan oo kertaakaan minun aikana pyöriny). Mikähän siinäkin on vikana? Ja tosiaan lämpöäkin olisi kiva saada auton sisälle, kun tulee aamuisin viileällä liikuttua ja sateellakin on aika kylmä. Kiitoksia jo etukäteen!

                  Edittiä: Noin 4,5tkm sitten on edellisen omistajan toimesta vaihdettu kansipahvi ja termostaatti.
                  Osaisko kukaan auttaa tässä? 🤔

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16419
                    • Asikkala

                    Originally posted by Wespa View Post
                    Aivan varmasti on jos mitään ei ole tehty. Ainakin DISA, Vanos, nokkakehdon tiiviste, öljynsuodatinjalan tiiviste, haitariletkut, alipaineletkut, vesiletkut ja -pumppu, jäähdyttimen paisari, huohotin letkuineen, hihnat kiristimineen, polttoainesuodatin ja laatikkoöljyt sekä alusta puslineen täytyy käydä läpi. Pelottelinko jo tarpeeksi? Luotettavia autojahan nämä pohjimmiltaan ovat, mutta harmillisen usein varsinkin ns. Suomiautot ovat olleet luokattoman huonolla pidolla.
                    Eli jos haluaa vaan ajaa niin corolla, eikä ole vitsi.

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Jos kutonen pitää olla niin ehdottomasti 3.0 M54 koneella.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16419
                        • Asikkala

                        Originally posted by Zanddu View Post
                        Osaisko kukaan auttaa tässä? ��
                        Toimiko auto ostettaessa vai oliko ongelmia jo silloin ?
                        Tämä "Edittiä: Noin 4,5tkm sitten on edellisen omistajan toimesta vaihdettu kansipahvi ja termostaatti" tietysti osuu silmään eli millainen remonttireiska on ollut asialla :think Ja melko nopeasti rempan jälkeen myyty...

                        Comment

                        • Zanddu
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2016
                          • 44
                          • Iitti

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Toimiko auto ostettaessa vai oliko ongelmia jo silloin ?
                          Tämä "Edittiä: Noin 4,5tkm sitten on edellisen omistajan toimesta vaihdettu kansipahvi ja termostaatti" tietysti osuu silmään eli millainen remonttireiska on ollut asialla :think Ja melko nopeasti rempan jälkeen myyty...
                          En tajunnu silloin heti testata, kun oli niin pirun lämmin päivä mutta tuskin on toiminut silloinkaan. Tuo remppa on tehty lämpöongelmien takia ja kannen välistä oli vuotanu öljyäkin, niin siinä toinen syy siihen kannentiivisteen vaihtoon. Kaikki ehdotukset ovat tervetulleita, koska eihän se vika välttämättä iso ole(ainakaan toivottavasti).

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by Zanddu View Post
                            En tajunnu silloin heti testata, kun oli niin pirun lämmin päivä mutta tuskin on toiminut silloinkaan. Tuo remppa on tehty lämpöongelmien takia ja kannen välistä oli vuotanu öljyäkin, niin siinä toinen syy siihen kannentiivisteen vaihtoon. Kaikki ehdotukset ovat tervetulleita, koska eihän se vika välttämättä iso ole(ainakaan toivottavasti).
                            Sylintereille jos tekisi vuototestin (leak down), niin tietäisi oli se kansipahvin vaihto onnistunut. Kun on noin äkkiä pahvin vaihdon jälkeen myyty, niin itseäni ainakin epäilyttäisi hieman.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Zanddu
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2016
                              • 44
                              • Iitti

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Sylintereille jos tekisi vuototestin (leak down), niin tietäisi oli se kansipahvin vaihto onnistunut. Kun on noin äkkiä pahvin vaihdon jälkeen myyty, niin itseäni ainakin epäilyttäisi hieman.
                              Mites tuommoinen vuototesti tehdään? Mitään nesteitä ei oo tarvinnu viime lisäyksen jälkeen lisätä, enkä oo huomannu että pölläyttelis mitään. Tuo meni myyntiin(kuulemma) sen takia, että siinä oli katsastus tulossa eteen, eikä se käynytkään ihan kunnolla lämpimänä. Päästöt siitä tuli ihan hyväksytyt kun käytin leimalla, mutta esim jousissa/iskareissa on sanomista vaikka piti olls hyvät.
                              Niistä päästöistä ei varmaan pysty mitään spekuloimaan?

                              Comment

                              • Wespa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2016
                                • 1832
                                • Karjaa

                                Originally posted by BMW525Xda View Post
                                Jos kutonen pitää olla niin ehdottomasti 3.0 M54 koneella.
                                325i on myös ihan hyvä kunhan uusii putkiston pakosarjoineen fiksummaksi ja laittaa 330i:n jarrut.
                                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                                Porsche 944 -86 (DE)
                                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎