Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jluoma
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2015
    • 685
    • Lappeenranta

    Originally posted by Sasu908 View Post
    Uskaltaisko ostaa autoliikkeestä 320 turbo dieselin jolla ajettu 380t ja viimeisin huolto ollut öljyt ja suodattimet eikä mistään isommasta ole tietoa? Mulla aikasemmin ollut vaan e36 malleja ni onko näissä jtn tiettyjä kohtia mitkä kannattais ottaa huomioon että on vialla jotain? Tuntuu vaan hurjalle nuo kilsat ja jos ei ole mistään isommasta rempasta näyttää dokumentteja.
    Kuten toisetkin jo neuvoi, älä numeroita kato, vaan sitä autoa. Siinä voi olla kaikki samat viat kuin 180tkm ajetussa tai 280tkm ajetussa tai 480tkm ajetussa. Tai sitten se on nyt ehjä ja osia pitää vaihtaa vasta myöhemmin, niinkuin aina.
    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

    325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

    Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

    Comment

    • MPV
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1193
      • Muhos

      Originally posted by Lördagskorv View Post
      Kyllä noilla kilsoilla pitäisi olla jo väkisinkin paljon vaihdettua osaa edellisten omistajien toimesta.
      Iskarit, termari, hehkut, kardaanin kuminivel yms näissä kuluvaa osaa.
      Auto ei varmastikkaan ole tosin kallis hinnaltaa, joten voit olettaa että jotain laitettavaa on
      Lisätään listaan muutaman muu, joita on omista ja kavereitten vastaavista on mennyt tuossa 300-400tkm välillä: polttoaineen siirtopumppu, laturi, kardaanin ristikko, etutukivarret (pallonivelet)...

      Kaikki kuitenkin aivan korjattavissa, joten jos se auto muuten vaikuttaa siltä että sen voi ostaa, niin siitä vaan.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16421
        • Asikkala

        Originally posted by MPV View Post
        Lisätään listaan muutaman muu, joita on omista ja kavereitten vastaavista on mennyt tuossa 300-400tkm välillä: polttoaineen siirtopumppu, laturi, kardaanin ristikko, etutukivarret (pallonivelet)...

        Kaikki kuitenkin aivan korjattavissa, joten jos se auto muuten vaikuttaa siltä että sen voi ostaa, niin siitä vaan.
        Kuten kaikissa muissakin merkeissä ja malleissa noilla metreillä.

        Comment

        • Sasu908
          Bimmer Rookie
          • Mar 2017
          • 59
          • Tre

          Okei hyvä tietää ja pitää varmaan koeajolla ajaa johonki liikkeeseen missä näkis suuttimien kunnon ja onhan liikkeestä ostettaessa se 6kk takuu ettei sen aikana sais ainakaan levitä.. Voisko noita mahollisia vikoja miten spottaa koeajolla muuten kun et kiihdyttäessä jos pätkii ni voi vissiin turbossa ja suuttimis olla häikkää. Tää ois myös mun eka diesel ja turbo ni ei aikasempaa kokemusta ole.
          E36 328i coupè Cosmosschwarz Metallic

          Comment

          • MPV
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1193
            • Muhos

            Originally posted by jr66 View Post
            Kuten kaikissa muissakin merkeissä ja malleissa noilla metreillä.
            Kyllä, eikä noitten asioitten korjaaminen ole mitään rakettitiedettä. Kuluvia osia, joiden vaihtoon voi varautua. Ei niistä kannata stressiä ottaa.

            Comment

            • jluoma
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2015
              • 685
              • Lappeenranta

              Originally posted by jluoma View Post
              Suuntaventtiili?
              Siis polttoainejärjestelmässähän on suuntaventtiili joka säilyttää bensan paineen linjassa kun sammuttaa..

              Niin missä osassa se tarkkaan ottaen sijaitsee?

              Käynnistyminen hieman vaivalloista niin bensalla kuin E85:sellakin, ja tulkitsisin johtuvan siitä että paine ei jää järjestelmään kun sammuttaa.
              Originally posted by Wespa View Post
              Saattoi jo tuolla etanoliketjussakin olla siitä puhetta, mutta olikos sulla miten tuore bensansuodatin? Ja onko suodattimelle menevä alipaineletku kunnossa? Jos suodattimeen integroitu bensapaineensäädin vetelee viimeisiään niin se kaiketi voisi aiheuttaa bensapaineen liiallista laskua sammuksissa.

              Se suuntaventtiili voi kai joissain tapauksissa olla bensapumpussa, mutta ei kai aina. Eli jos olit vaihtanut erilaisen pumpun niin siinä ei silloin välttämättä olisi venttiiliä..
              Originally posted by jluoma View Post
              Suodattimelle menevä alipaineletku oli huono, korjasin, ja suodatinta paineensäätimineen epäilin, ja vaihdoin ihan merkkituotteeseen edellisen nimettömän sijaan, muttei oleellisesti vaikuttanut asiaan.


              Lähinnä kiinnostaa, että onko se suuntaventtiili ihan siinä pumpussa? Siis siinä pyöreässä metallisessa mötikässä? Jos on siinä, niin saattaisi olla, että tässä uudessa nyt ei ole, tai jos on integroitu siihen muoviseen tankin sisälle tulevaan kehikkoon, niin saattaisi olla kulunut/toimimaton, koska käytin vanhaa käytettyä kehikkoa.


              Joka tapauksessa tuntuisi, että se vaan yksinkertaisesti päästää paineen pois aina kun sammuttaa.

              Suunnitelmissa lisätä erillinen suuntaventtiili linjaan, ja sarja uusia sytytystulppia myöskin tilattu kaiken varalta.


              Tasakaasulla toimii normaalisti, kuin myös tyhjäkäynnillä. Käynnistyminen vaivalloista ja vääntöä puuttuu, varsinkin alakierroksilla. Bensapumpussa pitäisi nyt olla reserviä mutta sehän vastaa aina vähän viiveellä.
              Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

              325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

              Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by jluoma View Post
                Suunnitelmissa lisätä erillinen suuntaventtiili linjaan, ja sarja uusia sytytystulppia myöskin tilattu kaiken varalta.


                Tasakaasulla toimii normaalisti, kuin myös tyhjäkäynnillä. Käynnistyminen vaivalloista ja vääntöä puuttuu, varsinkin alakierroksilla. Bensapumpussa pitäisi nyt olla reserviä mutta sehän vastaa aina vähän viiveellä.
                Bensapumppu vastaa viiveellä? Kyllähän se kokoajan työntää linjan täyteen säädintä vasten.

                Comment

                • jluoma
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2015
                  • 685
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Bensapumppu vastaa viiveellä? Kyllähän se kokoajan työntää linjan täyteen säädintä vasten.
                  Olet sitä mieltä että paineensäätimessä vika? Tai siis sen ohjauksessa?
                  Sinnehän siis tulee alipaine putkia/letkuja myöten.. Hmm..sitten se pitää tutkia vielä paremmin, pari pykinyttä letkua vaihdoin, mutta voiko se silti vielä vuotaa jostain..
                  Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                  325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                  Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by jluoma View Post
                    Olet sitä mieltä että paineensäätimessä vika? Tai siis sen ohjauksessa?
                    Sinnehän siis tulee alipaine putkia/letkuja myöten.. Hmm..sitten se pitää tutkia vielä paremmin, pari pykinyttä letkua vaihdoin, mutta voiko se silti vielä vuotaa jostain..
                    Säädin lykkää maksimi paineet ilman vacuumia. Eli vuodon ollessa olemassa paine on maksimissaan.

                    Veikkaan siis että vika ei ollenkaan löydy tuolta suunnalta.

                    Comment

                    • jluoma
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2015
                      • 685
                      • Lappeenranta

                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Säädin lykkää maksimi paineet ilman vacuumia. Eli vuodon ollessa olemassa paine on maksimissaan.

                      Veikkaan siis että vika ei ollenkaan löydy tuolta suunnalta.
                      Pitänee tarkistaa koodeja.. josko olisi "misfire" jälkiä.
                      Tulpat ovat olleet noin 30tkm, bmw eli ngk tulpat. Hieman liian aikaisin kyykänneet jos vika on siellä, mutta mahdollista.
                      Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                      325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                      Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                      Comment

                      • Rolla
                        Newbiemmer
                        • May 2003
                        • 18
                        • Jääkaapin Pakastelokero

                        Olisi halu alkaa rakentamaan e46 cabrioletistä kiva kesäauto. Pellin alle pitäisi saada leimattua 3 litrainen turboahdettu moottori jossa on tehoa n260hp. Millainen cabi minun kannattaa etsiä aihioksi että jarrut yms alustan osat kelpaavat leimalle? Mikäs näissä e46 cabrioleteissä on tehokkain malli?

                        Comment

                        • MPV
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1193
                          • Muhos

                          Originally posted by Rolla View Post
                          Olisi halu alkaa rakentamaan e46 cabrioletistä kiva kesäauto. Pellin alle pitäisi saada leimattua 3 litrainen turboahdettu moottori jossa on tehoa n260hp. Millainen cabi minun kannattaa etsiä aihioksi että jarrut yms alustan osat kelpaavat leimalle? Mikäs näissä e46 cabrioleteissä on tehokkain malli?
                          Jos M3:sta ei oteta lukuun, niin eikö se tehokkain ole silloin 330Ci, 231hv? Siinähän ne mallisarjan suurimmat jarrutkin on jo valmiina.

                          Comment

                          • jluoma
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2015
                            • 685
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by Rolla View Post
                            Olisi halu alkaa rakentamaan e46 cabrioletistä kiva kesäauto. Pellin alle pitäisi saada leimattua 3 litrainen turboahdettu moottori jossa on tehoa n260hp. Millainen cabi minun kannattaa etsiä aihioksi että jarrut yms alustan osat kelpaavat leimalle? Mikäs näissä e46 cabrioleteissä on tehokkain malli?
                            Originally posted by MPV View Post
                            Jos M3:sta ei oteta lukuun, niin eikö se tehokkain ole silloin 330Ci, 231hv? Siinähän ne mallisarjan suurimmat jarrutkin on jo valmiina.
                            260hp taitaa olla tehtävissä 330:istä vaparinakin, M3:ssa on jo enemmän. Mut jos ehdottomasti ahtaa haluaa, niin siitä vaan.
                            Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                            325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                            Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              Originally posted by jluoma View Post
                              260hp taitaa olla tehtävissä 330:istä vaparinakin, M3:ssa on jo enemmän. Mut jos ehdottomasti ahtaa haluaa, niin siitä vaan.
                              E46 onnistuu vain ennen 1/2001 rekisteröityyn suomiautoon tai ulkomailla jo rekisteröityyn ahdettuun uudempaankin. Tai päästöluokka 2.

                              Comment

                              • PJS69
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2011
                                • 255
                                • Porvoo

                                Osaisiko joku kertoa tarkasti, missä sijaitsevat E46 M3:ssa originaali varashälyttimen tutka ”moduulit”. Käsitykseni mukaan toinen keskikonsolin sisällä ja toinen takaluukussa, mutta onko asia näin?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎