Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jluoma
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2015
    • 685
    • Lappeenranta

    Originally posted by Sarsa View Post
    Minkämoinen homma tuo on muuttaa e46 316i --> kutoskoneelle?
    Originally posted by jr66 View Post
    Unohda ja osta kutoskoneinen.
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Aivan helppo, ostaa kutoskoneisen ja siirtää siitä tekniikan kaikkine osineen.
    Helppo ja helppo, ei tarvi kuin purkaa kaksi autoa, ja kasata niistä yksi mieleisensä.
    Yksinään ei tee viikonlopun aikana.
    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

    325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

    Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

    Comment

    • Larske
      Newbiemmer
      • Feb 2021
      • 26
      • Ilmajoki

      Ratin kulma-anturi antaa koodia eikä ASC toimi, tarvitseeko vaihdon yhteydessä tai jälkeen huomioida jotakin sen uuden anturin koodaamisen lisäksi? Uskaltaako laittaa jonkin tarvikeanturin?
      BMW E46 320d Touring -02

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10945
        • Joensuu

        Originally posted by Larske View Post
        Ratin kulma-anturi antaa koodia eikä ASC toimi, tarvitseeko vaihdon yhteydessä tai jälkeen huomioida jotakin sen uuden anturin koodaamisen lisäksi? Uskaltaako laittaa jonkin tarvikeanturin?
        Onko varmasti ASC? Itsellä muistikuva, että vain DSC kanssa olisi tuo ratin anturi (voin toki muistaa väärinkin). :think DSC kanssa vaatii kalibroinnin, ei ole koodattavaa.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Larske
          Newbiemmer
          • Feb 2021
          • 26
          • Ilmajoki

          Originally posted by HTK12 View Post
          Onko varmasti ASC? Itsellä muistikuva, että vain DSC kanssa olisi tuo ratin anturi (voin toki muistaa väärinkin). :think DSC kanssa vaatii kalibroinnin, ei ole koodattavaa.
          Kyllä ainakin painikkeen perusteella ASC. Tuo ratin kulma-anturi on antanut vikakoodia jo auton ostohetkellä yli pari vuotta sitten. Nollattu muutaman kerran, ei nollaannu/tulee aina takaisin ja luistonestovalo palaa jatkuvasti mittaristossa. Katsastuksesta on mennyt tähän asti niin, ettei ASC toimi, mutta tällä kertaa siitä tuli hylky.

          Ja joo, kalibrointia siis tarkoitinkin.
          BMW E46 320d Touring -02

          Comment

          • aae30
            BTCF Member
            • May 2010
            • 2686
            • .fi

            Originally posted by Larske View Post
            Kyllä ainakin painikkeen perusteella ASC. Tuo ratin kulma-anturi on antanut vikakoodia jo auton ostohetkellä yli pari vuotta sitten. Nollattu muutaman kerran, ei nollaannu/tulee aina takaisin ja luistonestovalo palaa jatkuvasti mittaristossa. Katsastuksesta on mennyt tähän asti niin, ettei ASC toimi, mutta tällä kertaa siitä tuli hylky.

            Ja joo, kalibrointia siis tarkoitinkin.
            Itselläkin sama muistikuva, ettei ASC kanssa ohjauskulman anturointia edes olisi,
            mutta voi/taitaa olla, että e46 ja e39 eroaa tässä, ja tämä päteekin vain e39:think.
            Sorry I'm Not Sorry
            E34 540iA 93 sedan
            E34 540iA 93 sedan
            E39 530iA 00 touring

            Comment

            • Larske
              Newbiemmer
              • Feb 2021
              • 26
              • Ilmajoki

              Nyt meni mielenkiintoiseksi, kun koko kulma-anturia ei edes ole taikka sen piuhoja, kun purin muovit pois edestä.

              ASC tosiaan autossa on, miksi sitten valittaa tuota ratin kulma-anturia? Kaikennäköisiä syitä löytyi netistä liittyen joko esim. moduulien vaihtoon tai anturin sijaitsemiseen eri paikassa. Delphin testerillä luettu.

              Originally posted by aae30 View Post
              Itselläkin sama muistikuva, ettei ASC kanssa ohjauskulman anturointia edes olisi,
              mutta voi/taitaa olla, että e46 ja e39 eroaa tässä, ja tämä päteekin vain e39:think.
              Juuri ehditkin minuuttia ennemmin postaamaan, ihan oikeassa varmaan olet, ettei anturia ole
              BMW E46 320d Touring -02

              Comment

              • Jabi80
                Newbiemmer
                • Aug 2021
                • 16
                • Turku

                Onko mahdollista päivittää etuvalot halogeeneistä xenoneiksi ?? Kyseessä vm2003 320 sedan ??

                Comment

                • Wespa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2016
                  • 1819
                  • Karjaa

                  On mahdollista, onko siinä sitten mitään järkeä on ihan toinen asia. Hyvin E46:sen halogeeneilläkin näkee kun umpiot plekseineen ovat asiallisessa kunnossa ja polttimot kunnolliset.
                  E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                  Porsche 944 -86 (DE)
                  Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10945
                    • Joensuu

                    Originally posted by Jabi80 View Post
                    Onko mahdollista päivittää etuvalot halogeeneistä xenoneiksi ?? Kyseessä vm2003 320 sedan ??
                    Tottakai on, mutta kuten edellä todettiin jos rahaa miettii ei ole paljon järkeä. Halogeeneille olevissa autoissa ei muistaakseni ole automaattisista korkeudensäätöä, joka pitää olla.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Diesel530
                      Newbiemmer
                      • Dec 2014
                      • 5
                      • Kajaani

                      E46 320d vm.2005 virrat häviää

                      Vaimon nelikutonen alkoi tyhjentää rajusti akkua viime kesänä ja ilmeni, että vesiventtiiliin menee jatkuvasti reilu amppeeri virtaa stby-tilassa ovet lukittuna. Ohjauspanelin ja vesiventtiilin vaihto ei auttanut, vaan piti siirtää sähköisen vesipumpun ja vesiventtiilin jännitesyötöt virtalukon taakse, jolla selvitty hyvin tähän asti, mutta nyt kun ajot vähentyneet reilusti, niin (uusi) akku tyhjenee varsin nopeasti. Mikähän on normaali virrankulutus lepotilassa akulta mitattuna? Voisikohan olla joku liitin hapettunut kun moisia oireita tullut?!
                      Last edited by Diesel530; 28-10-2021, 06:42.

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6929
                        • N/A

                        Joskus E46 sarjasta olen mitannut, ja se on ollut luokkaa 0.03A kun ovet lukossa ja väylät nukahtaa.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10945
                          • Joensuu

                          Originally posted by Larske View Post
                          Nyt meni mielenkiintoiseksi, kun koko kulma-anturia ei edes ole taikka sen piuhoja, kun purin muovit pois edestä.

                          ASC tosiaan autossa on, miksi sitten valittaa tuota ratin kulma-anturia? Kaikennäköisiä syitä löytyi netistä liittyen joko esim. moduulien vaihtoon tai anturin sijaitsemiseen eri paikassa. Delphin testerillä luettu.



                          Juuri ehditkin minuuttia ennemmin postaamaan, ihan oikeassa varmaan olet, ettei anturia ole
                          Itse lukisin ne koodit vielä esim. inpa/ista/dis. Delphi nyt on vähän mitä on, varsinkin kun kyseessä ei ole perus moottorin vikakoodi. Samalla toki voisi tarkistaa onko moduuli koodattu oikein.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Larske
                            Newbiemmer
                            • Feb 2021
                            • 26
                            • Ilmajoki

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Itse lukisin ne koodit vielä esim. inpa/ista/dis. Delphi nyt on vähän mitä on, varsinkin kun kyseessä ei ole perus moottorin vikakoodi. Samalla toki voisi tarkistaa onko moduuli koodattu oikein.
                            Kävin AJTechillä näyttämässä. Ilmeisesti autoon on joskus vaihdettu ASC boksin tilalle DSC boksi, oliskohan esim. joskus joku ABS-vika korjattu. Ainakaan lukijalla ei päässyt ASC puolelta sisään ja INPA näytti sitte DSC mk60. Boksissa oli väärä VIN, koitettiin muuttaa, mutta ei suostunut vaihtumaan. Valo jää palamaan.

                            Ja tuon boksin vaihdon takia kyselee juuri sitä ratin ohjauskulma-anturia vaikka sitä ei ole.

                            Kävin sitten eri konttorilla jälkitarkastuksessa, siellä tilanne ymmärrettiin ja nyt on tuore leima.


                            1.11.: Kyllä sinne tosiaan oli DSC boksi vaihdettu jostain toisesta autosta alkuperäisen ASC boksin tilalle. Ei löydy auton mukana tulleista kuiteista selvitystä ko. rempalle.
                            Last edited by Larske; 01-11-2021, 12:57.
                            BMW E46 320d Touring -02

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10945
                              • Joensuu

                              Originally posted by Larske View Post
                              Kävin AJTechillä näyttämässä. Ilmeisesti autoon on joskus vaihdettu ASC boksin tilalle DSC boksi, oliskohan esim. joskus joku ABS-vika korjattu. Ainakaan lukijalla ei päässyt ASC puolelta sisään ja INPA näytti sitte DSC mk60. Boksissa oli väärä VIN, koitettiin muuttaa, mutta ei suostunut vaihtumaan. Valo jää palamaan.

                              Ja tuon boksin vaihdon takia kyselee juuri sitä ratin ohjauskulma-anturia vaikka sitä ei ole.

                              Kävin sitten eri konttorilla jälkitarkastuksessa, siellä tilanne ymmärrettiin ja nyt on tuore leima.
                              Jos siellä on todella DSC boksi paikallaan, niin ei sitä sillä tule saamaan mitenkään toimimaan. Kun autossa ei ole sitä ratin anturia, niin auto on melko varmasti ollut alunperin ASC:llä. Tämän voi toki vielä tarkistaa katsomalla auton alkuperäisen varustelistan runkonumerolla. Eli vaatisi sitten ASC purkin vaihtamisen.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Wespa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2016
                                • 1819
                                • Karjaa

                                Originally posted by Wespa View Post
                                M54B25 alkoi puutua moottoritiellä ja välkytellä moottorin vikavaloa, joka kuitenkin hävisi itsestään. Käy tyhjää kuin dieseltraktori ja vikakoodina antaa misfireä nelospytylle. No vaihdoin päikseen puolia kolmospytyn kanssa josko olisi puolavika, mutta ei, edelleen nelosella sytytyskatkoja. Kurkkasin tulppia niin nelosen tulppa on suht öljyisen oloinen ja kärkikin harmaansumea kun taas kolmospytyn tulppa näyttää enemmän siltä kuin pitääkin. Voisiko olla että nelosen venttiilivarren kumi vuotaa noin pahasti? Imuvuotoon en usko, sen verran uutta on kaikki siihen liittyvä. Koneella ajettu 210000km ja käy ihan suht tasaisesti kun vaan antaa kierroksia, mutta tehoa kyllä uupuu pahasti.
                                Nyt sain viimein aikaiseksi mitata puristuspaineet, ja melkein naurattaa: 1, 3 ja 5 lähes tarkalleen 200psi, 2, 4 ja 6 sitten taas 25psi tai alle, 4 kaikkein huonoin. Eli kai tuolla sitten on polttoaineensyötössä ollut jotain pahasti vialla pidempään vaikkei ole mitään koodeja antanutkaan ennen kuin 4 luovutti lopullisesti. Mikähän noita parillisia pyttyjä sillä puolella yhdistäisi joka voisi selittää tämän? Vai onko tuo vanhempi eFlexfuelin boksi vaan noin paska että koneesta tulee entinen reilusti alle 80000km E85-ajelulla? :think No kohta taitaa joka tapauksessa olla myyntipalstalla iso kasa M-Sport-osaa ja mm. Quaife tarjolla..
                                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                                Porsche 944 -86 (DE)
                                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎