Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Larske View PostRatin kulma-anturi antaa koodia eikä ASC toimi, tarvitseeko vaihdon yhteydessä tai jälkeen huomioida jotakin sen uuden anturin koodaamisen lisäksi? Uskaltaako laittaa jonkin tarvikeanturin?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOnko varmasti ASC? Itsellä muistikuva, että vain DSC kanssa olisi tuo ratin anturi (voin toki muistaa väärinkin). :think DSC kanssa vaatii kalibroinnin, ei ole koodattavaa.
Ja joo, kalibrointia siis tarkoitinkin.BMW E46 320d Touring -02
Comment
-
-
Originally posted by Larske View PostKyllä ainakin painikkeen perusteella ASC. Tuo ratin kulma-anturi on antanut vikakoodia jo auton ostohetkellä yli pari vuotta sitten. Nollattu muutaman kerran, ei nollaannu/tulee aina takaisin ja luistonestovalo palaa jatkuvasti mittaristossa. Katsastuksesta on mennyt tähän asti niin, ettei ASC toimi, mutta tällä kertaa siitä tuli hylky.
Ja joo, kalibrointia siis tarkoitinkin.
mutta voi/taitaa olla, että e46 ja e39 eroaa tässä, ja tämä päteekin vain e39:think.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Nyt meni mielenkiintoiseksi, kun koko kulma-anturia ei edes ole taikka sen piuhoja, kun purin muovit pois edestä.
ASC tosiaan autossa on, miksi sitten valittaa tuota ratin kulma-anturia? Kaikennäköisiä syitä löytyi netistä liittyen joko esim. moduulien vaihtoon tai anturin sijaitsemiseen eri paikassa. Delphin testerillä luettu.
Originally posted by aae30 View PostItselläkin sama muistikuva, ettei ASC kanssa ohjauskulman anturointia edes olisi,
mutta voi/taitaa olla, että e46 ja e39 eroaa tässä, ja tämä päteekin vain e39:think.BMW E46 320d Touring -02
Comment
-
-
Originally posted by Jabi80 View PostOnko mahdollista päivittää etuvalot halogeeneistä xenoneiksi ?? Kyseessä vm2003 320 sedan ??e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
E46 320d vm.2005 virrat häviää
Vaimon nelikutonen alkoi tyhjentää rajusti akkua viime kesänä ja ilmeni, että vesiventtiiliin menee jatkuvasti reilu amppeeri virtaa stby-tilassa ovet lukittuna. Ohjauspanelin ja vesiventtiilin vaihto ei auttanut, vaan piti siirtää sähköisen vesipumpun ja vesiventtiilin jännitesyötöt virtalukon taakse, jolla selvitty hyvin tähän asti, mutta nyt kun ajot vähentyneet reilusti, niin (uusi) akku tyhjenee varsin nopeasti. Mikähän on normaali virrankulutus lepotilassa akulta mitattuna? Voisikohan olla joku liitin hapettunut kun moisia oireita tullut?!Last edited by Diesel530; 28-10-2021, 07:42.
Comment
-
-
Originally posted by Larske View PostNyt meni mielenkiintoiseksi, kun koko kulma-anturia ei edes ole taikka sen piuhoja, kun purin muovit pois edestä.
ASC tosiaan autossa on, miksi sitten valittaa tuota ratin kulma-anturia? Kaikennäköisiä syitä löytyi netistä liittyen joko esim. moduulien vaihtoon tai anturin sijaitsemiseen eri paikassa. Delphin testerillä luettu.
Juuri ehditkin minuuttia ennemmin postaamaan, ihan oikeassa varmaan olet, ettei anturia olee39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostItse lukisin ne koodit vielä esim. inpa/ista/dis. Delphi nyt on vähän mitä on, varsinkin kun kyseessä ei ole perus moottorin vikakoodi. Samalla toki voisi tarkistaa onko moduuli koodattu oikein.
Ja tuon boksin vaihdon takia kyselee juuri sitä ratin ohjauskulma-anturia vaikka sitä ei ole.
Kävin sitten eri konttorilla jälkitarkastuksessa, siellä tilanne ymmärrettiin ja nyt on tuore leima.
1.11.: Kyllä sinne tosiaan oli DSC boksi vaihdettu jostain toisesta autosta alkuperäisen ASC boksin tilalle. Ei löydy auton mukana tulleista kuiteista selvitystä ko. rempalle.Last edited by Larske; 01-11-2021, 13:57.BMW E46 320d Touring -02
Comment
-
-
Originally posted by Larske View PostKävin AJTechillä näyttämässä. Ilmeisesti autoon on joskus vaihdettu ASC boksin tilalle DSC boksi, oliskohan esim. joskus joku ABS-vika korjattu. Ainakaan lukijalla ei päässyt ASC puolelta sisään ja INPA näytti sitte DSC mk60. Boksissa oli väärä VIN, koitettiin muuttaa, mutta ei suostunut vaihtumaan. Valo jää palamaan.
Ja tuon boksin vaihdon takia kyselee juuri sitä ratin ohjauskulma-anturia vaikka sitä ei ole.
Kävin sitten eri konttorilla jälkitarkastuksessa, siellä tilanne ymmärrettiin ja nyt on tuore leima.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostM54B25 alkoi puutua moottoritiellä ja välkytellä moottorin vikavaloa, joka kuitenkin hävisi itsestään. Käy tyhjää kuin dieseltraktori ja vikakoodina antaa misfireä nelospytylle. No vaihdoin päikseen puolia kolmospytyn kanssa josko olisi puolavika, mutta ei, edelleen nelosella sytytyskatkoja. Kurkkasin tulppia niin nelosen tulppa on suht öljyisen oloinen ja kärkikin harmaansumea kun taas kolmospytyn tulppa näyttää enemmän siltä kuin pitääkin. Voisiko olla että nelosen venttiilivarren kumi vuotaa noin pahasti? Imuvuotoon en usko, sen verran uutta on kaikki siihen liittyvä. Koneella ajettu 210000km ja käy ihan suht tasaisesti kun vaan antaa kierroksia, mutta tehoa kyllä uupuu pahasti.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
Comment