Jaahas, lukko pyörii tyhjää eikä akut pelitä avaimissa. Takaluukun saa auki, aukeaako keskuslukko, mikäli akun irroittaa (muistan kuulleeni)? Kikkoja otan vastaan mielelläni! Lasin rikkominen ei voi olla ainut vaihtoehto! Noni ny ovet auki. Avain auki ja 3v patterista virta, kuskin ovi jäi edelleen lukkoon. Eikä meikäläisen näppäryydellä päässy irroittamaan saati vääntämään sitä karaa, sevverra ahras kolo. Hermo petti ja porasin lukon. Maanantaina tilaamaan lukko n.70€ ja avain n.190€.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 keskuslukitus häikkää
Collapse
X
-
Originally posted by MNi View Post15 metriä lienee ehdoton maksimi. Niinkauan kun ottaa siltä etäisyydeltä ei ole huolta. Sitten jos menee viikko tai pari että ottaa vasta oven vierestä, on syytä epäillä antennivahvistinta.ExBmw 320 coupe e36 Hellrot
Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz
Comment
-
-
Originally posted by riippis View PostMikäs vikana kun pakkasten tultua kuskin oven nappi ei suostu nousemaan ja aukeamaan kaukosäädöllä? Lukkoon kyllä menevät napista. Avainta kääntämällä aukeaa. Muut ovet toimii.-14 F34 320d GT xDrive M-Sport
ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
ex: -05 E87 120d
Comment
-
-
Mulla myös keskuslukituksen kanssa ongelmia ollut jo auton ostettuani, autona vm. -00 bmw e46 320d touring. Kaukosäätö avaimesta ei ole omana aikanani pelittänyt kertaakaan.
Avaimia autooni minulla on ainoastaan yksi (+ muovinen huoltoavain). Avain on salmiakin muotoinen, johon merkkiliikkeessä kun kävin kysymässä pariston vaihtoa, väittivät että on tilattava uusi avain (~250€), päätin jättää tilaamatta. Tilasin itse pariston (Panasonic VL2020), halkaisin avaimen ja vaihdoin sen itse.
Patterin vaihto ei auttanut asiaan, jäivät vieläkin ovet aukeamatta. Yritin koodata avainta foorumin neuvojen mukaan ja pitäisi kuitata lukitsemalla ja avaamalla ovet, mutta ei tätä tehnyt monen monen yrityksen jälkeen.
Kun pääavain oli ilman paristoa, huomasin ainakin sellaisen ominaisuuden, että autoa ei tällä avaimella silloin saanut käyntiin, virrat sai normaalisti päälle ja ovet auki, mutta ei startannut. Muovisella huoltoavaimella taas sai auton käymään. Patterin vaihdettuani kyllä auto taas kerran käynnistyi pääavaimella.
Keskuslukitus sisänapista lukitsee kaikki muut ovet paitsi kuskin oven. Onko tämä normaali käytäntö vai onko kuskin oven lukossa häikkää (lukkomoottori vaihdettu 13.11.2007 kuitin mukaan)? Avaimella ovesta käännettäessä lukitsee kaikki ovet, myös luonnollisesti kuskin oven, koska tämä on ainut ovi missä on avaimen reikä.
Vielä mainitakseni tästä asiasta lueskellessani radion olen vaihtanut jälkiasennusvermeeseen, jossa radio kuuluu jossain paikoissa erittäin hyvin, mutta jossain paikoissa taas todella kehnosti.
Vikakoodeja en ole vähään aikaan lukenut, siellä oli vaikka mitä koodia päällä, huoltomiehen mukaan tuskin oli vikalistaa koskaan nollattu.
Apuja kaivataan, olisi vihdoin kiva saada tämmöinen hyödyllinen ominaisuus käyttöön jälleen ajokissani, käyttöautosta kumminkin kyse.E46 320D Touring -00
Comment
-
-
Kuskin oven lukituksessa selvä vika jossei mene lukkoon keskuslukituksesta.
Toimiiko keskuslukitus avaimesta edes kuskinpuolen C-pilarin vierestä, siis alle puolen metrin päästä antennivahvistimesta? Jos toimii, muttei kauempaa, niin antennivahvistin vaatinee vaihtoa. Ei vaadi koodausta tms.
Jos ei toimi edes antennivahvistimen vierestä, voi olla joko antennivahvistin sökö tai avaimen lähetin finaalissa. Oliko avaimen akku ladattu täyteen? WDS:ssä muistaakseni sanotaa että täysin tyhjästä akku latautuu ~30 tunnin ajon aikana täyteen. Puoli tuntia muistaakseni riittää n. 10 avaukseen.
Uusi avain ehkä saattaa ratkaista mutta arvaukseksi menee kummassa vika, avaimessa vai antennivahvistimessa. Avain kuitenkin jollain tapaa toimii ja on enabloitu EWS:ssä kun sillä auton kuitenkin saa käyntiin.
Ehkä epäilisin antennivahvistinta. Kannattanee etsiä purkuosa.
Jälkiasennusradio osaa käyttää vain yhtä kolmesta auton antennista, orkkisradio valitsee diversity controllilla parhaiten kuuluvan antennin. Diversity controllia ei ole mahdollista ohjata jälkiasennusradiolla. Orkkisradiossa on pieni koaksiaaliliitin diversity controllille, jos ihmettelit sitä.
Vikakoodeista kannattaa luetuttaa INPAlla jollakulla foorumilaisella, ottaa printti talteen ja nollata kaikki koodit. Sitten katsoo mitä sieltä oikeesti jää päälle.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostKuskin oven lukituksessa selvä vika jossei mene lukkoon keskuslukituksesta.
Toimiiko keskuslukitus avaimesta edes kuskinpuolen C-pilarin vierestä, siis alle puolen metrin päästä antennivahvistimesta? Jos toimii, muttei kauempaa, niin antennivahvistin vaatinee vaihtoa. Ei vaadi koodausta tms.
Jos ei toimi edes antennivahvistimen vierestä, voi olla joko antennivahvistin sökö tai avaimen lähetin finaalissa. Oliko avaimen akku ladattu täyteen? WDS:ssä muistaakseni sanotaa että täysin tyhjästä akku latautuu ~30 tunnin ajon aikana täyteen. Puoli tuntia muistaakseni riittää n. 10 avaukseen.
Uusi avain ehkä saattaa ratkaista mutta arvaukseksi menee kummassa vika, avaimessa vai antennivahvistimessa. Avain kuitenkin jollain tapaa toimii ja on enabloitu EWS:ssä kun sillä auton kuitenkin saa käyntiin.
Ehkä epäilisin antennivahvistinta. Kannattanee etsiä purkuosa.
Jälkiasennusradio osaa käyttää vain yhtä kolmesta auton antennista, orkkisradio valitsee diversity controllilla parhaiten kuuluvan antennin. Diversity controllia ei ole mahdollista ohjata jälkiasennusradiolla. Orkkisradiossa on pieni koaksiaaliliitin diversity controllille, jos ihmettelit sitä.
Vikakoodeista kannattaa luetuttaa INPAlla jollakulla foorumilaisella, ottaa printti talteen ja nollata kaikki koodit. Sitten katsoo mitä sieltä oikeesti jää päälle.
Onko kyse takaluukussa kuskin puolen seinässä olevasta antennivahvistimesta vai takaluukun "spoilerin" sisällä olevasta antennivahvistimesta? Autossani alkuperäisesti ollut on-board monitor. http://www.realoem.com/bmw/showparts...37&hg=65&fg=30
Paristo oli täydessä tikissä kun sen vaihdoin ja onhan se nyt ollut avaimessa jo toukokuusta asti. Paristonhan pitäisi latautua käsittääkseni virtalukon ympärillä olevasta kehyksestä?
Jes tarvii varmaan jatkaa operaatiota vikakoodin luvulla ja kuskin oven lukon korjaamisella. Autossa myös muita murheita mekaanisellisesti, mutta alkaa kilsojakin olemaan jo kunnioitettava määrä, hiljaa hyvä tulee.E46 320D Touring -00
Comment
-
-
Originally posted by Bimmer-05 View PostEi toimi kaukosäätö mistään kohtaan autoa, koko auton kävin läpi avain pellissä kiinni eikä minkäänlaista reagointia.
Onko kyse takaluukussa kuskin puolen seinässä olevasta antennivahvistimesta vai takaluukun "spoilerin" sisällä olevasta antennivahvistimesta? Autossani alkuperäisesti ollut on-board monitor. http://www.realoem.com/bmw/showparts...37&hg=65&fg=30
Paristo oli täydessä tikissä kun sen vaihdoin ja onhan se nyt ollut avaimessa jo toukokuusta asti. Paristonhan pitäisi latautua käsittääkseni virtalukon ympärillä olevasta kehyksestä?
Jes tarvii varmaan jatkaa operaatiota vikakoodin luvulla ja kuskin oven lukon korjaamisella. Autossa myös muita murheita mekaanisellisesti, mutta alkaa kilsojakin olemaan jo kunnioitettava määrä, hiljaa hyvä tulee.
Comment
-
-
Ongelmana on että kauko säätö ei toimi.
Kuskin oven lukosta menee hienosti lukkoon/auki kaikki ovet,myöskin sisällä olevasta napista.
Inpalla luettu vika koodit,ei mitään lukkoihin viittaavaa.
Avaimeen vaihdettu uusi akku,entinen omistaja oli vaihtanu normi patterin ja sen varaus oli 0v.
Uusi akku ollut paikallaan n.20-30h ajossa ja varaus näyttää nyt n.2.5v,mitä tahansa nappia kun painaa,jännite tippuu n.2.1volttiin.uutena tässä oli tasan 3v.
Kokeiltu ohjelmoida ties miten monta kertaa mutta tuloksetta.
Takakontin piuhat tarkistettu,ja antenni vahvistimelle tuli tälläsiä lukemia:jatkuva 12v./mankalta heräte 12v. Ja yhteen piuhaan jatkuva 5volttia mikä tämän virka on??
Ja vahvistin vissiin maadottaa itsensä kiinnitys pultista?
Radio kuuluu normaalisti.
Eräänä pakkas aamuna kuskin ovesta ei auennut kun kuskin ovi manuaalisesti,keskus lukon sulake oli palanut,ei oo sen jälkeen polttanut kun vaihdoin sen.
Ideoita mistä lähtee kokeilemaan seuraavaksi?
Ja autoon ei ole kuin yksi avain.
Ja autohan on 330d touring 9/2002.
Comment
-
-
Tämä jättänee jäljelle tasan kaksi vaihtoehtoa:
- avain rikki, katso: KLIK
- antennivahvistin rikki, katso KLIK.
Onko kaukkari toiminut omistuksessasi koskaan ja saiko edellinen omistaja sitä toimimaan akun vaihdolla (patteriin....)? Jos ei ole toiminutkaan koskaan niin epäillään antennivahvistinta. Muuten on syytä harkita myös että akun vaihto on mennyt pieleen.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostTämä jättänee jäljelle tasan kaksi vaihtoehtoa:
- avain rikki, katso: KLIK
- antennivahvistin rikki, katso KLIK.
Onko kaukkari toiminut omistuksessasi koskaan ja saiko edellinen omistaja sitä toimimaan akun vaihdolla (patteriin....)? Jos ei ole toiminutkaan koskaan niin epäillään antennivahvistinta. Muuten on syytä harkita myös että akun vaihto on mennyt pieleen.
Kuulemma on toiminut,mutta lopettanut yhtäkkiä toimimisen.itse kyllä epäilen tätä.
Entäs vaatiiko ajonestosiru toimiakseen jännitettä?
Pielmeieriltä kyselin jo uutta avainta,153e sanovat hinnaksi,taidan tilata sen toimi tai ei,vara avain olis muutenki hyvä olla.
Pystynkö testaamaan avainta sillai et ohjelmoin sen toiseen autoon?
Eli ohjelmoi ensin toisen auton avaimen normaalisti ja sit yrittää tätä avainta ohjelmoida siihen autoon käypäseksi?:think
Comment
-
-
Jos sulla on avain avattuna niin tarkastele piirikorttia suurennuslasilla tai kuvaamalla digikameralla. Tuolta linkin GM5BMW -saitilta löytyy hall of shame -kuvia akunvaihdossa pilatuista avaimista.
Toisen avaimen kyllä tarvitset joka tapauksessa, on ikävää löytää ainoa avain auton sisältä kun lyö viimeiset oven kiinni.
Ajonesto ei kauko-ohjausta tai akkua tarvitse, olet varmaan pirssillä ajellutkin.
Odottaisin itse uutta avainta ja kokeilisin sillä. Nehän pitää molemmat sitten peräjälkeen opettaa autolle - vaikka toinen olisi jo initialisoitu.
Comment
-
Comment