Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 keskuslukitus häikkää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pikkumiäs
    Newbiemmer
    • Jun 2013
    • 3
    • Pori

    Jaahas, lukko pyörii tyhjää eikä akut pelitä avaimissa. Takaluukun saa auki, aukeaako keskuslukko, mikäli akun irroittaa (muistan kuulleeni)? Kikkoja otan vastaan mielelläni! Lasin rikkominen ei voi olla ainut vaihtoehto! Noni ny ovet auki. Avain auki ja 3v patterista virta, kuskin ovi jäi edelleen lukkoon. Eikä meikäläisen näppäryydellä päässy irroittamaan saati vääntämään sitä karaa, sevverra ahras kolo. Hermo petti ja porasin lukon. Maanantaina tilaamaan lukko n.70€ ja avain n.190€.
    Last edited by pikkumiäs; 30-11-2013, 11:24.

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      Eihän siinä montaa vaihtoehtoa ole, mekanismi paskana tai jäässä. Sisätilalämppäriä olis voinu kokeilla mutta jos mekanismi on kaput niin paljoa muuta ei ole tehtävissä.

      Comment

      • _odin
        Bimmer Rookie
        • Oct 2010
        • 184
        • Rovaniemi

        Kuinkas pitkä kantama kakessa pitäs olla kun kaikki on kunnossa itsellä max 15 metriä ja välillä saa olla halaamassa kuskinovea, että aukeaa tai lukittuu?
        Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

        Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          15 metriä lienee ehdoton maksimi. Niinkauan kun ottaa siltä etäisyydeltä ei ole huolta. Sitten jos menee viikko tai pari että ottaa vasta oven vierestä, on syytä epäillä antennivahvistinta.

          Comment

          • _odin
            Bimmer Rookie
            • Oct 2010
            • 184
            • Rovaniemi

            Originally posted by MNi View Post
            15 metriä lienee ehdoton maksimi. Niinkauan kun ottaa siltä etäisyydeltä ei ole huolta. Sitten jos menee viikko tai pari että ottaa vasta oven vierestä, on syytä epäillä antennivahvistinta.
            No hyvä kiitos tiedosta toimii sitten ihan normaalisti
            Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

            Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

            Comment

            • riippis
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2007
              • 200
              • Laukaa

              Mikäs vikana kun pakkasten tultua kuskin oven nappi ei suostu nousemaan ja aukeamaan kaukosäädöllä? Lukkoon kyllä menevät napista. Avainta kääntämällä aukeaa. Muut ovet toimii.
              E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

              Comment

              • Furior
                Bimmer Rookie
                • Sep 2012
                • 177
                • Laukaa

                Originally posted by riippis View Post
                Mikäs vikana kun pakkasten tultua kuskin oven nappi ei suostu nousemaan ja aukeamaan kaukosäädöllä? Lukkoon kyllä menevät napista. Avainta kääntämällä aukeaa. Muut ovet toimii.
                Kuulostaa siltä, ettei moottori jaksa lukitusta avata. Joko moottori vetelee viimeisiään tai sitten vivut kaipaavat vähän voidetta.
                -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
                ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
                ex: -05 E87 120d

                Comment

                • Bimmer-05
                  BTCF Member
                  • May 2013
                  • 55
                  • Marttila

                  Mulla myös keskuslukituksen kanssa ongelmia ollut jo auton ostettuani, autona vm. -00 bmw e46 320d touring. Kaukosäätö avaimesta ei ole omana aikanani pelittänyt kertaakaan.

                  Avaimia autooni minulla on ainoastaan yksi (+ muovinen huoltoavain). Avain on salmiakin muotoinen, johon merkkiliikkeessä kun kävin kysymässä pariston vaihtoa, väittivät että on tilattava uusi avain (~250€), päätin jättää tilaamatta. Tilasin itse pariston (Panasonic VL2020), halkaisin avaimen ja vaihdoin sen itse.

                  Patterin vaihto ei auttanut asiaan, jäivät vieläkin ovet aukeamatta. Yritin koodata avainta foorumin neuvojen mukaan ja pitäisi kuitata lukitsemalla ja avaamalla ovet, mutta ei tätä tehnyt monen monen yrityksen jälkeen.

                  Kun pääavain oli ilman paristoa, huomasin ainakin sellaisen ominaisuuden, että autoa ei tällä avaimella silloin saanut käyntiin, virrat sai normaalisti päälle ja ovet auki, mutta ei startannut. Muovisella huoltoavaimella taas sai auton käymään. Patterin vaihdettuani kyllä auto taas kerran käynnistyi pääavaimella.

                  Keskuslukitus sisänapista lukitsee kaikki muut ovet paitsi kuskin oven. Onko tämä normaali käytäntö vai onko kuskin oven lukossa häikkää (lukkomoottori vaihdettu 13.11.2007 kuitin mukaan)? Avaimella ovesta käännettäessä lukitsee kaikki ovet, myös luonnollisesti kuskin oven, koska tämä on ainut ovi missä on avaimen reikä.

                  Vielä mainitakseni tästä asiasta lueskellessani radion olen vaihtanut jälkiasennusvermeeseen, jossa radio kuuluu jossain paikoissa erittäin hyvin, mutta jossain paikoissa taas todella kehnosti.

                  Vikakoodeja en ole vähään aikaan lukenut, siellä oli vaikka mitä koodia päällä, huoltomiehen mukaan tuskin oli vikalistaa koskaan nollattu.

                  Apuja kaivataan, olisi vihdoin kiva saada tämmöinen hyödyllinen ominaisuus käyttöön jälleen ajokissani, käyttöautosta kumminkin kyse.
                  E46 320D Touring -00

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    Kuskin oven lukituksessa selvä vika jossei mene lukkoon keskuslukituksesta.

                    Toimiiko keskuslukitus avaimesta edes kuskinpuolen C-pilarin vierestä, siis alle puolen metrin päästä antennivahvistimesta? Jos toimii, muttei kauempaa, niin antennivahvistin vaatinee vaihtoa. Ei vaadi koodausta tms.

                    Jos ei toimi edes antennivahvistimen vierestä, voi olla joko antennivahvistin sökö tai avaimen lähetin finaalissa. Oliko avaimen akku ladattu täyteen? WDS:ssä muistaakseni sanotaa että täysin tyhjästä akku latautuu ~30 tunnin ajon aikana täyteen. Puoli tuntia muistaakseni riittää n. 10 avaukseen.

                    Uusi avain ehkä saattaa ratkaista mutta arvaukseksi menee kummassa vika, avaimessa vai antennivahvistimessa. Avain kuitenkin jollain tapaa toimii ja on enabloitu EWS:ssä kun sillä auton kuitenkin saa käyntiin.

                    Ehkä epäilisin antennivahvistinta. Kannattanee etsiä purkuosa.

                    Jälkiasennusradio osaa käyttää vain yhtä kolmesta auton antennista, orkkisradio valitsee diversity controllilla parhaiten kuuluvan antennin. Diversity controllia ei ole mahdollista ohjata jälkiasennusradiolla. Orkkisradiossa on pieni koaksiaaliliitin diversity controllille, jos ihmettelit sitä.

                    Vikakoodeista kannattaa luetuttaa INPAlla jollakulla foorumilaisella, ottaa printti talteen ja nollata kaikki koodit. Sitten katsoo mitä sieltä oikeesti jää päälle.

                    Comment

                    • Bimmer-05
                      BTCF Member
                      • May 2013
                      • 55
                      • Marttila

                      Originally posted by MNi View Post
                      Kuskin oven lukituksessa selvä vika jossei mene lukkoon keskuslukituksesta.

                      Toimiiko keskuslukitus avaimesta edes kuskinpuolen C-pilarin vierestä, siis alle puolen metrin päästä antennivahvistimesta? Jos toimii, muttei kauempaa, niin antennivahvistin vaatinee vaihtoa. Ei vaadi koodausta tms.

                      Jos ei toimi edes antennivahvistimen vierestä, voi olla joko antennivahvistin sökö tai avaimen lähetin finaalissa. Oliko avaimen akku ladattu täyteen? WDS:ssä muistaakseni sanotaa että täysin tyhjästä akku latautuu ~30 tunnin ajon aikana täyteen. Puoli tuntia muistaakseni riittää n. 10 avaukseen.

                      Uusi avain ehkä saattaa ratkaista mutta arvaukseksi menee kummassa vika, avaimessa vai antennivahvistimessa. Avain kuitenkin jollain tapaa toimii ja on enabloitu EWS:ssä kun sillä auton kuitenkin saa käyntiin.

                      Ehkä epäilisin antennivahvistinta. Kannattanee etsiä purkuosa.

                      Jälkiasennusradio osaa käyttää vain yhtä kolmesta auton antennista, orkkisradio valitsee diversity controllilla parhaiten kuuluvan antennin. Diversity controllia ei ole mahdollista ohjata jälkiasennusradiolla. Orkkisradiossa on pieni koaksiaaliliitin diversity controllille, jos ihmettelit sitä.

                      Vikakoodeista kannattaa luetuttaa INPAlla jollakulla foorumilaisella, ottaa printti talteen ja nollata kaikki koodit. Sitten katsoo mitä sieltä oikeesti jää päälle.
                      Ei toimi kaukosäätö mistään kohtaan autoa, koko auton kävin läpi avain pellissä kiinni eikä minkäänlaista reagointia.

                      Onko kyse takaluukussa kuskin puolen seinässä olevasta antennivahvistimesta vai takaluukun "spoilerin" sisällä olevasta antennivahvistimesta? Autossani alkuperäisesti ollut on-board monitor. http://www.realoem.com/bmw/showparts...37&hg=65&fg=30

                      Paristo oli täydessä tikissä kun sen vaihdoin ja onhan se nyt ollut avaimessa jo toukokuusta asti. Paristonhan pitäisi latautua käsittääkseni virtalukon ympärillä olevasta kehyksestä?

                      Jes tarvii varmaan jatkaa operaatiota vikakoodin luvulla ja kuskin oven lukon korjaamisella. Autossa myös muita murheita mekaanisellisesti, mutta alkaa kilsojakin olemaan jo kunnioitettava määrä, hiljaa hyvä tulee.
                      E46 320D Touring -00

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        Originally posted by Bimmer-05 View Post
                        Ei toimi kaukosäätö mistään kohtaan autoa, koko auton kävin läpi avain pellissä kiinni eikä minkäänlaista reagointia.

                        Onko kyse takaluukussa kuskin puolen seinässä olevasta antennivahvistimesta vai takaluukun "spoilerin" sisällä olevasta antennivahvistimesta? Autossani alkuperäisesti ollut on-board monitor. http://www.realoem.com/bmw/showparts...37&hg=65&fg=30

                        Paristo oli täydessä tikissä kun sen vaihdoin ja onhan se nyt ollut avaimessa jo toukokuusta asti. Paristonhan pitäisi latautua käsittääkseni virtalukon ympärillä olevasta kehyksestä?

                        Jes tarvii varmaan jatkaa operaatiota vikakoodin luvulla ja kuskin oven lukon korjaamisella. Autossa myös muita murheita mekaanisellisesti, mutta alkaa kilsojakin olemaan jo kunnioitettava määrä, hiljaa hyvä tulee.
                        Touringissä näemmä eri lailla nuo antennivahvistimet mutta tuosta kuvasta selkeästi osa 2 koskapa siinä on lisämaininta 433 MHz.

                        Comment

                        • rotikka
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2014
                          • 29
                          • jyväskylä

                          Ongelmana on että kauko säätö ei toimi.

                          Kuskin oven lukosta menee hienosti lukkoon/auki kaikki ovet,myöskin sisällä olevasta napista.

                          Inpalla luettu vika koodit,ei mitään lukkoihin viittaavaa.

                          Avaimeen vaihdettu uusi akku,entinen omistaja oli vaihtanu normi patterin ja sen varaus oli 0v.
                          Uusi akku ollut paikallaan n.20-30h ajossa ja varaus näyttää nyt n.2.5v,mitä tahansa nappia kun painaa,jännite tippuu n.2.1volttiin.uutena tässä oli tasan 3v.

                          Kokeiltu ohjelmoida ties miten monta kertaa mutta tuloksetta.

                          Takakontin piuhat tarkistettu,ja antenni vahvistimelle tuli tälläsiä lukemia:jatkuva 12v./mankalta heräte 12v. Ja yhteen piuhaan jatkuva 5volttia mikä tämän virka on??
                          Ja vahvistin vissiin maadottaa itsensä kiinnitys pultista?

                          Radio kuuluu normaalisti.

                          Eräänä pakkas aamuna kuskin ovesta ei auennut kun kuskin ovi manuaalisesti,keskus lukon sulake oli palanut,ei oo sen jälkeen polttanut kun vaihdoin sen.

                          Ideoita mistä lähtee kokeilemaan seuraavaksi?

                          Ja autoon ei ole kuin yksi avain.

                          Ja autohan on 330d touring 9/2002.

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            Tämä jättänee jäljelle tasan kaksi vaihtoehtoa:

                            - avain rikki, katso: KLIK
                            - antennivahvistin rikki, katso KLIK.

                            Onko kaukkari toiminut omistuksessasi koskaan ja saiko edellinen omistaja sitä toimimaan akun vaihdolla (patteriin.... )? Jos ei ole toiminutkaan koskaan niin epäillään antennivahvistinta. Muuten on syytä harkita myös että akun vaihto on mennyt pieleen.

                            Comment

                            • rotikka
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2014
                              • 29
                              • jyväskylä

                              Originally posted by MNi View Post
                              Tämä jättänee jäljelle tasan kaksi vaihtoehtoa:

                              - avain rikki, katso: KLIK
                              - antennivahvistin rikki, katso KLIK.

                              Onko kaukkari toiminut omistuksessasi koskaan ja saiko edellinen omistaja sitä toimimaan akun vaihdolla (patteriin.... )? Jos ei ole toiminutkaan koskaan niin epäillään antennivahvistinta. Muuten on syytä harkita myös että akun vaihto on mennyt pieleen.
                              Avainta alan itsekkin epäillä,mites avaimessa toimii lataus koska jännite on tippunut tuosta 3 voltista?

                              Kuulemma on toiminut,mutta lopettanut yhtäkkiä toimimisen.itse kyllä epäilen tätä.

                              Entäs vaatiiko ajonestosiru toimiakseen jännitettä?

                              Pielmeieriltä kyselin jo uutta avainta,153e sanovat hinnaksi,taidan tilata sen toimi tai ei,vara avain olis muutenki hyvä olla.

                              Pystynkö testaamaan avainta sillai et ohjelmoin sen toiseen autoon?
                              Eli ohjelmoi ensin toisen auton avaimen normaalisti ja sit yrittää tätä avainta ohjelmoida siihen autoon käypäseksi?:think

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                Jos sulla on avain avattuna niin tarkastele piirikorttia suurennuslasilla tai kuvaamalla digikameralla. Tuolta linkin GM5BMW -saitilta löytyy hall of shame -kuvia akunvaihdossa pilatuista avaimista.

                                Toisen avaimen kyllä tarvitset joka tapauksessa, on ikävää löytää ainoa avain auton sisältä kun lyö viimeiset oven kiinni.

                                Ajonesto ei kauko-ohjausta tai akkua tarvitse, olet varmaan pirssillä ajellutkin.

                                Odottaisin itse uutta avainta ja kokeilisin sillä. Nehän pitää molemmat sitten peräjälkeen opettaa autolle - vaikka toinen olisi jo initialisoitu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎