Jos on hankkimassa E46 320da -00 mallista pirssiä niin miten tuo laatikko kannattaa testata, että toimii oikein? Paljonko pitää olla kierroksia satasessa yms..??
Tämä EGR termarin esiintyminen näyttäisi liittyvän myös EU 3 ja EU 4
pakokaasujen päästönormi luokitukseen. Eli
EU 3 nornin mukaiset autot:
EGR termari 11 7 2 247 723
Manuaalilla ei egr termaria
Automaatilla kyllä
EU 4 normin mukaiset autot: ( olikohan 09/2003 alkaen ??)
EGR termari 11 71 7 787 870 (tämä käy myös näihin uudempiin autoihin e60/61 jne. jne.)
AINA oli kumpi vaihteisto hyväänsä
Onko kukaan purkanut auki noita termareita ja selvittänyt mitä
ero noilla kahdella ERI varaosa nro:lla olevalla termarilla on ??
Päällepäin fyysistä ero noila ei näytä olevan eli olisiko
termarin avautumislämpötiloissa eroja ??
Kyllä noilla termareilla on ihan fyysistä eroa. Omassa 320d e46 pre-faceliftissä manuaaliaskilla on egr-termari tuolla 11 7 2 247 723 -tyypillä ja hommatessani ehyttä tilalle sain tuon uudemman 11 71 7 787 870 -tyyppisen, joka ei ole soppeli tohon kärryyn, kiinnitys vesiletkun liitimeen taisi olla liian leveä uudemmassa. Ei auttanut kuin hankkia vanhempaa tyyppiä oleva. PS. Löytyis ylimääräisenä käyttämätön egr-termari M47N & M57N/2 -koneellisiin.
dodiih, meikäläisellä käy nelejäkutosen takavaimennin kuumana ku selinpaatissa ollu 40v rouwa.
Elkikkäs oon tuossa muutamaan otteeseen ihmetellyt auton parkkiin laittaessa kun haisee kärähtänyt kumi..
-En ole edeltävästi polttanut kumia
-Renkaat ei hankaa mihinkään
Mieleeni juolahti että olisikohan kissa mennyt tukkoon, ja kuuma putki korventaisi putken kiinnityskumia?
Putki on kuuma,sormia ei voi pitää takavaimentimen kyljessä kovinkaan pitkään ja yksipäivä kun olin muutaman pienen "mutkan" ajanut sivuovet edellä ja pidin autoa parkissa n.5min ja olin lähdössä ajamaan niin auto miltei hyytyi.
Muutaman minuutin annoin sen olla tyhjänkäynnillä ja taas sai jatkaa matkaa.
Tänään ku ajoin parkkiin niin takavaimentimen päällä ollut vanha moska senkus kärysi, tätä enne olin ajanut 2 "testivetoa" (n.200m 80->140km/h), jotta olisin nähnyt rupeaako auto esim."tukehtumaan" mutta ei, veti ihan ok.
Eihän tuollaisen muutaman "vedon" jälkeen takavaimentimen kuuluisi olla noin kuuma,ettei voi sormia pitää n.5s pidempään.. etenkään talviaikaan.
Ja ei, en ajele tuolla nilkka suorana kun ruusperi että että putki olisi punasena siitä.
Normaali maantienajon jälkeenkin takavaimennin tuntuu kuumalle.
Miten ton vois nyt sitten testata onko tuo kissa rikki? Heliisekö se aina kun on mennyt rikki?
Tai onko toi takavaimennin nyt sitten tukossa?
Vai pitääkö tässä ruveta soittelemaan autoliikeeseen josta ton ostin 2kk sitten että "hei mulla kuumenee pakoputki tässä autossa"
Mitä arvon raati on mieltä? muutakin kuin että olen hieman vajaa
Kyllä noilla termareilla on ihan fyysistä eroa. Omassa 320d e46 pre-faceliftissä manuaaliaskilla on egr-termari tuolla 11 7 2 247 723 -tyypillä ja hommatessani ehyttä tilalle sain tuon uudemman 11 71 7 787 870 -tyyppisen, joka ei ole soppeli tohon kärryyn, kiinnitys vesiletkun liitimeen taisi olla liian leveä uudemmassa. Ei auttanut kuin hankkia vanhempaa tyyppiä oleva. PS. Löytyis ylimääräisenä käyttämätön egr-termari M47N & M57N/2 -koneellisiin.
Ahaa !! Tämä voisi selittää yhden erg mysteeriön takavuosilta.
Ja varsinkin noiden tuotteiden paketoinnin varaosa nro:lla olevaan laatikkoon.
Mutta se siitä.
Tarkoitatko tuolla kiinnityksellä tuohon lauhduttimeen tulevaa laippaa jossa
on 2kpl M6 ruuveja jolla tuo termari kiinnitetään ??
Letku lähtöhän näissä tulee klemmarilla kiinni.
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Mistä johtuu, kun ajan koneen lämpimäksi ja avaan jäähdytinnesteen korkin tikku on ihan pohjassa ja kun avaa ilmausruuvin tikku nousee ylös normaaliin tasoon. Ja kun ajaa hetken aikaa sama toistuu. Voiko toi johtua huonosta ilmauksesta? Kabiiniin tulee lämmintä ilmaa. Vaihdoin ylävesiletkun ja ajelin n. 500km ja nyt alkoi ongelmat. Auto on 328.
EDIT: Paisarin korkin/ilmausruuvin lähettyviltä kuuluu suhinaa kun sammuttaa koneen.
Mitä eroa on tuonti-auton ja suomi-auton huohottimilla m54b30 koneessa?
Eilen aamulla tuli öljyt koneesta pihalle kun huohotin jääty.
Nyt pitäis alkaa metsästään uusia osia.
Suomi mallissa eristetyt huohotinosat, kun taas siinä tuontiautossa luultavasti ei. Eli laitat tilaukseen "cold climate" eli kylmän maan huohotinosat.
Esimerkiksi itse ostin juuri muutama kuukausi takaperin nuo osat Schmiedmannilta.
19"x 8.5" , 5x120 pcd with an et of 32,centre bore is 72.5
Se on ihan siinä ja siinä, saattaa ottaa ainakin takana kaareen kiinni, ainakin reilummalla madalluksella..
Mulla 18 x 8" ET 35 ja ei paljoa kärsisi ottaa enää ulospäin.
Suomi mallissa eristetyt huohotinosat, kun taas siinä tuontiautossa luultavasti ei. Eli laitat tilaukseen "cold climate" eli kylmän maan huohotinosat.
Esimerkiksi itse ostin juuri muutama kuukausi takaperin nuo osat Schmiedmannilta.
Eipä oo ihan näinkään, ei ole ainakaan kaikissa suomiautoissa noita eristettyjä huohotinosia. Viime talvena yhden tutun suomi-530 heitti vaan satsit pihalle ja eristämättömät osat siinä oli paikallaan.
Mulla on manuaali dieseli ja autosta löytyy molemmat termarit, ne on nimittäin molemmat vaihdettu liekkö sitten merkitystä millä koneella on ja mikä vuosimalli?...
En muista itsekään tarkkoja vuosimalleja, mutta ainakaan ennen 5/2001 valmistuneissa 330d-manuaaleissa ei EGR-termaria ole
Uskoltaisin väittää että sedanin ja coupen kaarissa ei oo mitään eroa :think Muttä tämä ei ole mitään fakta tietoa. Joku joka noita on tarkemmin vertaillu niin toivottavasti kertoo tännekki. e46fanatics sivustollaki on ollu paljo puhetta aiheesta.
Ahaa !! Tämä voisi selittää yhden erg mysteeriön takavuosilta.
Ja varsinkin noiden tuotteiden paketoinnin varaosa nro:lla olevaan laatikkoon.
Mutta se siitä.
Tarkoitatko tuolla kiinnityksellä tuohon lauhduttimeen tulevaa laippaa jossa
on 2kpl M6 ruuveja jolla tuo termari kiinnitetään ??
Letku lähtöhän näissä tulee klemmarilla kiinni.
Laippa ja M6 ruuvit passaa kyllä kohdilleen, mutta nimenomaan letkua ei saa kiinni. Siinä on sellainen muovinen liitin, joka passaa termarin 'kauluksen' loven/lovien kanssa yhteen ja lopuksi lukitaan metallisella sokalla. Ei siis ole klemmarilla kiinni.
Comment