Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    Originally posted by Antsah View Post
    Ehdit kommentoida ennen kuin editoin viestini paremmin eli:

    "Eli koska moottorin lämmöt on alhaalla, ei se puhallin aloita auton viilentämistä vaikka sisätilalämmitin olisikin ollut käytössä."

    Itsellä ainakin näin.
    Tämä selvä. Tylsä aamu työpaikalla
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • eizzi
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 234
      • jeppis

      Jos on hankkimassa E46 320da -00 mallista pirssiä niin miten tuo laatikko kannattaa testata, että toimii oikein? Paljonko pitää olla kierroksia satasessa yms..??

      Comment

      • huupi
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 1196
        • Tyrnävä

        Originally posted by e46touring View Post
        Tämä EGR termarin esiintyminen näyttäisi liittyvän myös EU 3 ja EU 4
        pakokaasujen päästönormi luokitukseen. Eli

        EU 3 nornin mukaiset autot:

        EGR termari 11 7 2 247 723
        Manuaalilla ei egr termaria
        Automaatilla kyllä

        EU 4 normin mukaiset autot: ( olikohan 09/2003 alkaen ??)

        EGR termari 11 71 7 787 870 (tämä käy myös näihin uudempiin autoihin e60/61 jne. jne.)
        AINA oli kumpi vaihteisto hyväänsä

        Onko kukaan purkanut auki noita termareita ja selvittänyt mitä
        ero noilla kahdella ERI varaosa nro:lla olevalla termarilla on ??
        Päällepäin fyysistä ero noila ei näytä olevan eli olisiko
        termarin avautumislämpötiloissa eroja ??

        Kyllä noilla termareilla on ihan fyysistä eroa. Omassa 320d e46 pre-faceliftissä manuaaliaskilla on egr-termari tuolla 11 7 2 247 723 -tyypillä ja hommatessani ehyttä tilalle sain tuon uudemman 11 71 7 787 870 -tyyppisen, joka ei ole soppeli tohon kärryyn, kiinnitys vesiletkun liitimeen taisi olla liian leveä uudemmassa. Ei auttanut kuin hankkia vanhempaa tyyppiä oleva. PS. Löytyis ylimääräisenä käyttämätön egr-termari M47N & M57N/2 -koneellisiin.
        I01 i3s 94

        Comment

        • Looks
          Bimmer Rookie
          • May 2005
          • 157
          • 61°04′N, 028°11′E

          dodiih, meikäläisellä käy nelejäkutosen takavaimennin kuumana ku selinpaatissa ollu 40v rouwa.

          Elkikkäs oon tuossa muutamaan otteeseen ihmetellyt auton parkkiin laittaessa kun haisee kärähtänyt kumi..
          -En ole edeltävästi polttanut kumia
          -Renkaat ei hankaa mihinkään
          Mieleeni juolahti että olisikohan kissa mennyt tukkoon, ja kuuma putki korventaisi putken kiinnityskumia?
          Putki on kuuma,sormia ei voi pitää takavaimentimen kyljessä kovinkaan pitkään ja yksipäivä kun olin muutaman pienen "mutkan" ajanut sivuovet edellä ja pidin autoa parkissa n.5min ja olin lähdössä ajamaan niin auto miltei hyytyi.
          Muutaman minuutin annoin sen olla tyhjänkäynnillä ja taas sai jatkaa matkaa.

          Tänään ku ajoin parkkiin niin takavaimentimen päällä ollut vanha moska senkus kärysi, tätä enne olin ajanut 2 "testivetoa" (n.200m 80->140km/h), jotta olisin nähnyt rupeaako auto esim."tukehtumaan" mutta ei, veti ihan ok.
          Eihän tuollaisen muutaman "vedon" jälkeen takavaimentimen kuuluisi olla noin kuuma,ettei voi sormia pitää n.5s pidempään.. etenkään talviaikaan.
          Ja ei, en ajele tuolla nilkka suorana kun ruusperi että että putki olisi punasena siitä.
          Normaali maantienajon jälkeenkin takavaimennin tuntuu kuumalle.

          Miten ton vois nyt sitten testata onko tuo kissa rikki? Heliisekö se aina kun on mennyt rikki?
          Tai onko toi takavaimennin nyt sitten tukossa?

          Vai pitääkö tässä ruveta soittelemaan autoliikeeseen josta ton ostin 2kk sitten että "hei mulla kuumenee pakoputki tässä autossa"


          Mitä arvon raati on mieltä? muutakin kuin että olen hieman vajaa
          Last edited by Looks; 01-12-2010, 13:20.
          e30 cabrio
          ----
          ex e30, e21, e36, e46, e39, e60

          ----
          EI se siitä.. samaa paskaa päivästä toiseen!

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6935
            • N/A

            Eikös nämä menis aika nätisti E46 ...?

            19"x 8.5" , 5x120 pcd with an et of 32,centre bore is 72.5

            Comment

            • e46touring
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1321
              • Tornio

              Originally posted by huupi View Post
              Kyllä noilla termareilla on ihan fyysistä eroa. Omassa 320d e46 pre-faceliftissä manuaaliaskilla on egr-termari tuolla 11 7 2 247 723 -tyypillä ja hommatessani ehyttä tilalle sain tuon uudemman 11 71 7 787 870 -tyyppisen, joka ei ole soppeli tohon kärryyn, kiinnitys vesiletkun liitimeen taisi olla liian leveä uudemmassa. Ei auttanut kuin hankkia vanhempaa tyyppiä oleva. PS. Löytyis ylimääräisenä käyttämätön egr-termari M47N & M57N/2 -koneellisiin.
              Ahaa !! Tämä voisi selittää yhden erg mysteeriön takavuosilta.
              Ja varsinkin noiden tuotteiden paketoinnin varaosa nro:lla olevaan laatikkoon.
              Mutta se siitä.

              Tarkoitatko tuolla kiinnityksellä tuohon lauhduttimeen tulevaa laippaa jossa
              on 2kpl M6 ruuveja jolla tuo termari kiinnitetään ??

              Letku lähtöhän näissä tulee klemmarilla kiinni.
              __________________________________________________ ____________
              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

              Comment

              • Stonde
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 305
                • Vilppula

                Mitä eroa on tuonti-auton ja suomi-auton huohottimilla m54b30 koneessa?

                Eilen aamulla tuli öljyt koneesta pihalle kun huohotin jääty.
                Nyt pitäis alkaa metsästään uusia osia.

                Comment

                • |auri
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2010
                  • 198
                  • Helsinki

                  Mistä johtuu, kun ajan koneen lämpimäksi ja avaan jäähdytinnesteen korkin tikku on ihan pohjassa ja kun avaa ilmausruuvin tikku nousee ylös normaaliin tasoon. Ja kun ajaa hetken aikaa sama toistuu. Voiko toi johtua huonosta ilmauksesta? Kabiiniin tulee lämmintä ilmaa. Vaihdoin ylävesiletkun ja ajelin n. 500km ja nyt alkoi ongelmat. Auto on 328.

                  EDIT: Paisarin korkin/ilmausruuvin lähettyviltä kuuluu suhinaa kun sammuttaa koneen.
                  Last edited by |auri; 01-12-2010, 16:30.

                  Comment

                  • Ozzy #69#
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2006
                    • 1641
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by Stonde View Post
                    Mitä eroa on tuonti-auton ja suomi-auton huohottimilla m54b30 koneessa?

                    Eilen aamulla tuli öljyt koneesta pihalle kun huohotin jääty.
                    Nyt pitäis alkaa metsästään uusia osia.
                    Suomi mallissa eristetyt huohotinosat, kun taas siinä tuontiautossa luultavasti ei. Eli laitat tilaukseen "cold climate" eli kylmän maan huohotinosat.
                    Esimerkiksi itse ostin juuri muutama kuukausi takaperin nuo osat Schmiedmannilta.
                    G20 330e M-Sport sunset orange

                    Comment

                    • Petteri80
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 578
                      • Joensuu

                      Originally posted by Antti O View Post
                      Eikös nämä menis aika nätisti E46 ...?

                      19"x 8.5" , 5x120 pcd with an et of 32,centre bore is 72.5
                      Se on ihan siinä ja siinä, saattaa ottaa ainakin takana kaareen kiinni, ainakin reilummalla madalluksella..
                      Mulla 18 x 8" ET 35 ja ei paljoa kärsisi ottaa enää ulospäin.

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        Originally posted by Ozzy #69# View Post
                        Suomi mallissa eristetyt huohotinosat, kun taas siinä tuontiautossa luultavasti ei. Eli laitat tilaukseen "cold climate" eli kylmän maan huohotinosat.
                        Esimerkiksi itse ostin juuri muutama kuukausi takaperin nuo osat Schmiedmannilta.
                        Eipä oo ihan näinkään, ei ole ainakaan kaikissa suomiautoissa noita eristettyjä huohotinosia. Viime talvena yhden tutun suomi-530 heitti vaan satsit pihalle ja eristämättömät osat siinä oli paikallaan.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Vecara
                          BTCF Member
                          • Jul 2003
                          • 342
                          • Rovaniemi

                          Originally posted by Vecara View Post
                          Manuaali vai automaatti?

                          Manuaalivaihteisessa on vain päätermostaatti, automaatissa on molemmat.

                          Kuvia ym. tuolta (ei ole imusarjan alla, mutta kohtuu ahtaassa välissä kuitenkin):


                          Kannattaa aloittaa EGR-termostaatin vaihdolla, jos autossa sellainen on. On halvempi ja vika on yleensä ollut siinä.
                          Originally posted by huppu View Post
                          Mulla on manuaali dieseli ja autosta löytyy molemmat termarit, ne on nimittäin molemmat vaihdettu liekkö sitten merkitystä millä koneella on ja mikä vuosimalli?...
                          En muista itsekään tarkkoja vuosimalleja, mutta ainakaan ennen 5/2001 valmistuneissa 330d-manuaaleissa ei EGR-termaria ole
                          ** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **

                          Comment

                          • Dani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 3847
                            • Espoo

                            Originally posted by Antti O View Post
                            Eikös nämä menis aika nätisti E46 ...?

                            19"x 8.5" , 5x120 pcd with an et of 32,centre bore is 72.5
                            Edessä menee mutta sitten riippuu aika paljon siitä mikä E46 on kyseessä, Sedan vs. Coupessa aika erilaiset takakaaret.
                            sigpic
                            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                            Comment

                            • age
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2008
                              • 145

                              Uskoltaisin väittää että sedanin ja coupen kaarissa ei oo mitään eroa :think Muttä tämä ei ole mitään fakta tietoa. Joku joka noita on tarkemmin vertaillu niin toivottavasti kertoo tännekki. e46fanatics sivustollaki on ollu paljo puhetta aiheesta.
                              e46 328Ci

                              Comment

                              • huupi
                                BTCF Member
                                • Aug 2007
                                • 1196
                                • Tyrnävä

                                Originally posted by e46touring View Post
                                Ahaa !! Tämä voisi selittää yhden erg mysteeriön takavuosilta.
                                Ja varsinkin noiden tuotteiden paketoinnin varaosa nro:lla olevaan laatikkoon.
                                Mutta se siitä.

                                Tarkoitatko tuolla kiinnityksellä tuohon lauhduttimeen tulevaa laippaa jossa
                                on 2kpl M6 ruuveja jolla tuo termari kiinnitetään ??

                                Letku lähtöhän näissä tulee klemmarilla kiinni.

                                Laippa ja M6 ruuvit passaa kyllä kohdilleen, mutta nimenomaan letkua ei saa kiinni. Siinä on sellainen muovinen liitin, joka passaa termarin 'kauluksen' loven/lovien kanssa yhteen ja lopuksi lukitaan metallisella sokalla. Ei siis ole klemmarilla kiinni.
                                I01 i3s 94

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎