Originally posted by soundeffect
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by huppu View PostOngelmat seuraavat toisiaan Muutamana aamuna käynnistäessäni autoani olen huomannut pientä oireilua seuraavasti. Pakkasta ei ole ollut paljoa, n. -10...-15. Lohkolämmitys päällä 2h ja sisälämmitin myös jonkin aikaa. Kone lähtee käyntiin, mutta rymähtää ikävästi ikään kuin ei kaikki pytyt olisi pelissä mukana. Huono käynti kestää hetken ennen kuin tasoittuu. Tänään käynnistäminen kuulosti tähän astisista pahimmalta. Hyvä kun jaksoi alkaa raksuttamaan ja tällä kertaa kierrokset humppasivat todella paljon. Tälläkin kertaa meni hetki (muutama minuutti) kunnes käynti tasoittui. Kotia tullessa kun ajoin auton parkkiin ja se oli tyhjäkäynnillä, humppasi kierrokset tasaisesti n. 700-600 rpm välillä. Niinkuin raskas hengitys. konehuoneesta tämä humppaus kuului selkeästi. Ajossa ei mitään ongelmaa. Hehkut vaihdettu joskus 2 v. sitten. Kysymys kuuluu: voisiko hehkuissa olla häikkää, kenties jokin hehku pimeänä? MAF ja huohotin vaihdettu alle 2 kk sitten.
Tuossa omassakin kulkineessa antoi vikakoodeja kaikista 6:sta hehkusta, vaikka ne olivat täysin kunnossa. Eli kannattaa ehdottomasti vaihtaa se ohjausboksi samalla kertaa hehkujen kanssa, ettei tarvii kahta kertaa käsiä sotkea saman vian takia!e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Originally posted by BMWwe46 View Post
Vedä itse kahvaa taakseppäin niin tulee painike oikeaan kohtaansa.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Mitäs veikkaatte, missä olis vika:
Sisätilan tuuletin/lämmitin puhaltaa lähes aina täydellä teholla, vaikka säädin olis 1 -asennossa. Aluksi puhallus määräytyy normaalisti säätimen mukaan, mutta hetken kuluttua alkaa puhaltaakin jo täysillä. Välillä se saattaa laantua hetkeksi tai aaltoilla melko paljon, mutta palaa taas täydelle teholle. Lämmön säädössä ei tuntuisi olevan ongelmaa, mutta puhaltimen jatkuva huutaminen on rasittavaa ja vaatii vähän-väliä lämpötilan ja tuuletusnopeuden säätämistä nollille. Kyseessä siis manuaalinen koje.
Comment
-
-
Originally posted by Hhenkkka View PostMitäs veikkaatte, missä olis vika:
Sisätilan tuuletin/lämmitin puhaltaa lähes aina täydellä teholla, vaikka säädin olis 1 -asennossa. Aluksi puhallus määräytyy normaalisti säätimen mukaan, mutta hetken kuluttua alkaa puhaltaakin jo täysillä. Välillä se saattaa laantua hetkeksi tai aaltoilla melko paljon, mutta palaa taas täydelle teholle. Lämmön säädössä ei tuntuisi olevan ongelmaa, mutta puhaltimen jatkuva huutaminen on rasittavaa ja vaatii vähän-väliä lämpötilan ja tuuletusnopeuden säätämistä nollille. Kyseessä siis manuaalinen koje.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Potilas: 330d M57 184hp (2001)
Starttaa iloisesti, ei käynnisty. Railpaine 12,05 bar, siirtopaine 1,09 bar.
Vikakoodina: 2550 raildruekuebarwachung im Start.
Siirtopumppuko (kuskin penkin alla oleva) rikki?
Tutkittu pari tuntia vastaavia topiceja foorumilta, rele ei ilmeisestikään, kun kuitenkin nostaa paineita?
Kiitokset!
EDIT: akku "uusi", lukija antaa jännitteeksi 14,23V.** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostSiirtopaine taitaa olla 3bar luokkaa normaalisti. Siirtopumpun kuulee jos se käy, kuuluu melkoinen hurina kuskin penkin alapuolelta. Jos se ei toimi niin ei nosta railissa paineita tarpeeksi eikä näin ollen käynnisty.
Nämä paine arvot ulkomuistista, en tarkastanut mistään että viisaammat korjatkoon jos ovat väärinLast edited by Slazha; 03-12-2012, 12:01.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
-
Kaikki hehkut antoi vikakoodia sigun autossa ja hommasin uudet hehkut ja ohjausboksin. En ole niitä vielä vaihtanut ja nyt tuli mieleen, että onkos jotain sulaketta mikä kannattaisi ihan ekaksi tarkastaa? Vai onko tuo sulake edes tyypillinen/mahdollinen menemään hehkuista? Jos tuon tarkistaisi ensimmäisenä ja sitten auto paikalliselle pajalle. Saavat ensin vaihtaa boksin alakautta jos pelkkä boksin vaihto auttaisi, niin ei tarvitsisi pelätä hehkujen katkeamista.
Comment
-
-
Originally posted by mixout View PostKaikki hehkut antoi vikakoodia sigun autossa ja hommasin uudet hehkut ja ohjausboksin. En ole niitä vielä vaihtanut ja nyt tuli mieleen, että onkos jotain sulaketta mikä kannattaisi ihan ekaksi tarkastaa? Vai onko tuo sulake edes tyypillinen/mahdollinen menemään hehkuista? Jos tuon tarkistaisi ensimmäisenä ja sitten auto paikalliselle pajalle. Saavat ensin vaihtaa boksin alakautta jos pelkkä boksin vaihto auttaisi, niin ei tarvitsisi pelätä hehkujen katkeamista.
Noin suuri sulake ei kyllä ihan helposti kärähdä, jos ei tule suoraa oikosulkua sulakkeen ja ohjausboksin väliseen johtoon!
e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Originally posted by JTP View PostHehkuille näyttäis olevan sulake numero 104 (100A) hanskalokeron takana.
Noin suuri sulake ei kyllä ihan helposti kärähdä, jos ei tule suoraa oikosulkua sulakkeen ja ohjausboksin väliseen johtoon!
http://wds.spaghetticoder.org/en/svg...7178.svg?m=e46
Comment
-
-
Voi hyvinkin alkaa pelittään pelkällä boksin vaihdolla, kuten itsellä kävi
Tietysti jossain vaiheessa hehkutkin pettää mutta ajellaan niinkauan kun pelaa.E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
RikunAutofix.fi
Comment
-
-
Originally posted by rikuh1 View PostVoi hyvinkin alkaa pelittään pelkällä boksin vaihdolla, kuten itsellä kävi
Tietysti jossain vaiheessa hehkutkin pettää mutta ajellaan niinkauan kun pelaa.
Comment
-
Comment