Originally posted by huppu
View Post
E46 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E46:sessahan on eräänlaiset saattovalot ainakin itsellä, kun nousen autosta ja räpsäytän pitkiä niin xenonit syttyvät ja palavat jonkin aikaa noin 30sek. (muistaakseni meni pitkiä räpsäyttämällä niin kauan, kun viimeksi kokeillut.Originally posted by Kraak View PostMorjesta!
Saako näihin e46 siin ohjelmoitua saattovalot päälle avaimen napista ovet avaamalla. Sisustan valothan kyllä syttyy kun avaa lukituksen ja saattovalot toimivat taas autosta lähdettäessä. Tietääkö kukaan millä ja miten ohjelmoidaan?
Lisäksi itselläni on köyhän miehen saattovalot, angel eyessien kautta. Niitä ohjaavalle releelle otettu herätä apukuskin jalkatilan sisävalosta eli kun painan ovet auki tai kiinni niin angel eyessit palavat yhtä kauan kuin sisävalot.
Joku viisaampi vastatkoon tuohon koodaamis kysymykseen.
Nyt
Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
Ex
F25 30d M-sport GNA-500
E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
F25 20d M-Sport UZV-655
Audi B8 S4 ILM-448
F31 330d M-Sport VYZ-717
E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
F30 320d M-Sport VXU-494
E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
E91 335i M-Sport N54 CJT-858
E91 335d M-Sport NJN-958
E91 330d M-Sport GJB-752
E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141
Comment
-
Onko väliä kumman ilmastoinnin ohjausyksikön ostan man vai auto ilmastoinnin asennuksen kannalta? Auto on siis 318 ilman ilmastointia ja tarkoitus hommailla talven aikana tarvittavat osat ja ennen kesää asennella. Tiedän että on melkoinen urakka sen asentaminen.. Mutta kaikki vinkit ovat tervetulleita!
Comment
-
No tuossa vaiheessa jos saa kerran valita, miksi edes mietit manuaalia?Originally posted by bte View PostOnko väliä kumman ilmastoinnin ohjausyksikön ostan man vai auto ilmastoinnin asennuksen kannalta? Auto on siis 318 ilman ilmastointia ja tarkoitus hommailla talven aikana tarvittavat osat ja ennen kesää asennella. Tiedän että on melkoinen urakka sen asentaminen.. Mutta kaikki vinkit ovat tervetulleita!
Sähköllä siinä manuaalissakin läppiä ohjataan joten eipä ole juuri mitään eroa.
Multa löytyy automaattipaneeli ylimääräisenä. Pistä privaa jos tarvetta.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Muutamalla takaisuventtiilillä selviät tuosta käynnistymisvaikeudesta.Originally posted by emmiz View PostM47 on kyseessä, eikä tule mitään vikakoodeja. Hehkut pitäis olla ok.
Auto kun seisoo parkkihallissa päivän (n. 18 astetta lämmintä), saa sahata käyntiin. Pakkasessa lähtee kuitenkin hyvin käymään.
Lähin dieselhuolto tietää/hoitaa ongelman kohtuullisiin kustannuksin.
Hieno keksintö Bosch:lta tuo VP44.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
Hehkut vai rele/ohjainyksikkö, tai molemmat?
Moi,
Kaipaisin pikaista apua eli TIETOA ongelmaan!
Auto 320d 110kW. Vein auton korjaamon pihaan edeltävänä iltana ennen perushuoltoa. Oli jättänyt aamulla starttaamatta, yöllä/aamulla pakkasta yli 15. Koittivat sahata käyntiin, mutta työnsivät auton sisään ja starttas tovin lämmettyään. Vikakoodia herjasi jokaiselle neljälle hehkulle.
Vaihdoin 2012 heinäkuussa kaikki hehkut tuliteriin Bosch:n valmistamiin. Tuolloin vain 1kpl hehkuja pimeänä, miksi vaihtotyön teinkin. Hehkujen relettä/ohjainyksikköä en tuolloin ymmärtänyt vaihtaa (olisiko tarvinnutkaan?).
Ongelma:
Nyt korjaamo sanoo, että täytyy vaihtaa sekä hehkut sekä rele/ohjainsyksikkö. Kuulema joskus rikkinäiset hehkut voi rikkoa releen ja toisinpäin. Vaihtaisivat siis sekä kaikki hehkut, että rele/ohjainyksikön. Faktaa vai fiktiota?
Itse epäilen hehkujen vaihdon tarpeellisuutta, eli rele/ohjainyksikön vaihto riittäisi...?
Auto starttaa ilman lohkaria 5 pakkasasteessa. Pari tuntia lohkarilämmityksen jälkeen auto "hehkuttaa" n. 1 sekunnin verran.
Sanonko korjaamolle, että varataan aika ja vaihdetaan pelkkä rele/ohjainyksikkö, vai ONKO FAKTA, että hehkut ja rele/ohjainyksikkö tulee vaihtaa aina samalla?-03 E46 320d Touring
Comment
-
Pelkkä ohjainyksikön vaihto riittää, se on vaan yleensä suositeltu vaihtaa yhdessä mutta jos kerran olet juuri vaihtanut uudet hehkut niin ei mitään tarvetta vaihtaa uudestaan.Originally posted by stts View PostMoi,
Kaipaisin pikaista apua eli TIETOA ongelmaan!
Auto 320d 110kW. Vein auton korjaamon pihaan edeltävänä iltana ennen perushuoltoa. Oli jättänyt aamulla starttaamatta, yöllä/aamulla pakkasta yli 15. Koittivat sahata käyntiin, mutta työnsivät auton sisään ja starttas tovin lämmettyään. Vikakoodia herjasi jokaiselle neljälle hehkulle.
Vaihdoin 2012 heinäkuussa kaikki hehkut tuliteriin Bosch:n valmistamiin. Tuolloin vain 1kpl hehkuja pimeänä, miksi vaihtotyön teinkin. Hehkujen relettä/ohjainyksikköä en tuolloin ymmärtänyt vaihtaa (olisiko tarvinnutkaan?).
Ongelma:
Nyt korjaamo sanoo, että täytyy vaihtaa sekä hehkut sekä rele/ohjainsyksikkö. Kuulema joskus rikkinäiset hehkut voi rikkoa releen ja toisinpäin. Vaihtaisivat siis sekä kaikki hehkut, että rele/ohjainyksikön. Faktaa vai fiktiota?
Itse epäilen hehkujen vaihdon tarpeellisuutta, eli rele/ohjainyksikön vaihto riittäisi...?
Auto starttaa ilman lohkaria 5 pakkasasteessa. Pari tuntia lohkarilämmityksen jälkeen auto "hehkuttaa" n. 1 sekunnin verran.
Sanonko korjaamolle, että varataan aika ja vaihdetaan pelkkä rele/ohjainyksikkö, vai ONKO FAKTA, että hehkut ja rele/ohjainyksikkö tulee vaihtaa aina samalla?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Noita Boschilaisia hehkutulppia on mennyt ihan uudenkarheitakin. Mutta oireet kyllä viittaa ohjausboksiin. Ohjausboksi vaihtoon. Kysy pajalta miten vaihtavat boksin, jos vaihtavat yläkautta kuten yleensä niin imusarja joudutaan kuitenkin irroittamaan, joten kannattaa miettiä laittaako samalla yhteensä n. 60 euroa maksavat Berun hehkutulpat. Eipähän pitäisi hehkupuolelle mitään laittoa tulla sitten hetkeen. Mutta jos ei halua hehkuja vaihtaa missään tapauksessa niin käske laittamaan boksi ja tsekkaamaan vikakoodit vaihdon jälkeen. Toi spagettikoodarin online TIS neuvoo vaihtaan sen ohjausboksin alakautta, mutta ainakin oma asentaja tuumasi, että siihen tarvitaan kiinalaisen kädet ja mielellään ranteesta vielä väljät. Itsellä on auto juuri saman vian takia pajalla ja vaihtavat myös hehkut. Ainoa jännitysmomentti on, saavatko hehkut ehjänä irti.Originally posted by stts View PostMoi,
Kaipaisin pikaista apua eli TIETOA ongelmaan!
Auto 320d 110kW. Vein auton korjaamon pihaan edeltävänä iltana ennen perushuoltoa. Oli jättänyt aamulla starttaamatta, yöllä/aamulla pakkasta yli 15. Koittivat sahata käyntiin, mutta työnsivät auton sisään ja starttas tovin lämmettyään. Vikakoodia herjasi jokaiselle neljälle hehkulle.
Vaihdoin 2012 heinäkuussa kaikki hehkut tuliteriin Bosch:n valmistamiin. Tuolloin vain 1kpl hehkuja pimeänä, miksi vaihtotyön teinkin. Hehkujen relettä/ohjainyksikköä en tuolloin ymmärtänyt vaihtaa (olisiko tarvinnutkaan?).
Ongelma:
Nyt korjaamo sanoo, että täytyy vaihtaa sekä hehkut sekä rele/ohjainsyksikkö. Kuulema joskus rikkinäiset hehkut voi rikkoa releen ja toisinpäin. Vaihtaisivat siis sekä kaikki hehkut, että rele/ohjainyksikön. Faktaa vai fiktiota?
Itse epäilen hehkujen vaihdon tarpeellisuutta, eli rele/ohjainyksikön vaihto riittäisi...?
Auto starttaa ilman lohkaria 5 pakkasasteessa. Pari tuntia lohkarilämmityksen jälkeen auto "hehkuttaa" n. 1 sekunnin verran.
Sanonko korjaamolle, että varataan aika ja vaihdetaan pelkkä rele/ohjainyksikkö, vai ONKO FAKTA, että hehkut ja rele/ohjainyksikkö tulee vaihtaa aina samalla?
Comment

Comment