Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkone
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 933
    • Villähde

    Originally posted by Supa View Post
    Ei tarvitse. Ihan releyttää paneelin virtoihin vaan.
    Jees, hienohomma, pitänee katella kunhan paketti saapuu ja pääsee asentelemaan.

    Comment

    • JMTN
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2010
      • 338
      • Haukipudas

      Originally posted by Daadaa View Post
      Vaikuttaako suuttimien ohivuoto lämpimänä käyntiin, tai käyntiin lähtöön? Auto toimii täysin ilman ongelmia, kun joskus saa tulille. Lämpimänä lähtee mukisematta käyntiin.

      Tuo 13573 on tietysti hehkuista, liekkö sitten kaikki pimeänä, tai ohjausboxi rikki. Lähteekö tuo m57 ilman ainuttakaan hehkua käymään kylmänä?

      Toivotaan että hehkujen vaihdolla selviäisi tästä vaivasta, ne ostettu jo valmiiksi ja pitäisi vaihtaa vielä.
      Testaa samalla se hehkujen ohjainboksi, kun vaihdat hehkut.
      Kyllähän vuotava suutin vaikuttaa käyntiin, rupeaa rytkyttämään tyhjäkäynnillä.

      Ei lähde M57 pakkasella käyntiin ilman hehkuja, kuin piiiitkän sahaamisen jälkeen jos silloinkaan. Eikä lähde mikään muukaan dieseli.
      BMW e91 320d -08
      ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
      ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
      ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
      Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

      Comment

      • Daadaa
        BTCF Member
        • Nov 2008
        • 162
        • Pohjois-Karjala,

        Originally posted by JMTN View Post
        Testaa samalla se hehkujen ohjainboksi, kun vaihdat hehkut.
        Kyllähän vuotava suutin vaikuttaa käyntiin, rupeaa rytkyttämään tyhjäkäynnillä.

        Ei lähde M57 pakkasella käyntiin ilman hehkuja, kuin piiiitkän sahaamisen jälkeen jos silloinkaan. Eikä lähde mikään muukaan dieseli.

        Jep, niin oli tarkoitus. Ei luulisi sitten tuossa olevan suutin vikaa, kun kuitenkin niin nätisti käy muuten.

        Tuli nuista hehkuista vaan mieleen, että miten lie lähtee käymään jos siellä on vaikka puolet hehkuista pimeenä? Rytkyttääkö aikansa? Kun ennen tuota temppuilua lähti kuitenkin heti kaikilla sylintereillä käymään, niin liekkö sitte kaikki hehkut pimentyny kerralla, vai se ohjainboksi...

        Comment

        • Wexi
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 213
          • Ruovesi

          Omassa E46:ssa toinen etujarru hieman laahasi, ja otin sitten satulan irti ja huomasin että pölysuojakumi? oli osittain irti. No putsailin ja rasvailin sitten siinä mäntää ja kumi ei enään mennytkään paikoilleen.
          Kysymys kuuluu että kuulukokaan tuota suojakumia saada paikalleen jos mäntä on sylinterissä? Vai täytyykö ostaa uudet osat ja irroittaa mäntä? :think

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by Wexi View Post
            Omassa E46:ssa toinen etujarru hieman laahasi, ja otin sitten satulan irti ja huomasin että pölysuojakumi? oli osittain irti. No putsailin ja rasvailin sitten siinä mäntää ja kumi ei enään mennytkään paikoilleen.
            Kysymys kuuluu että kuulukokaan tuota suojakumia saada paikalleen jos mäntä on sylinterissä? Vai täytyykö ostaa uudet osat ja irroittaa mäntä? :think
            Ei, tottakai pitää mäntä ottaa irti ja tarkasta se kunnolla samalla. Jos suojakumi on ollu irti niin todennäköisesti männässäkin voi olla jo ruostetta. Kaipaa tällöin vaihtoa.
            Kunnon putsaus sitte sylinteriin ja kasaus Aten jarrukumirasvalla
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Wexi
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 213
              • Ruovesi

              Originally posted by Supa View Post
              Ei, tottakai pitää mäntä ottaa irti ja tarkasta se kunnolla samalla. Jos suojakumi on ollu irti niin todennäköisesti männässäkin voi olla jo ruostetta. Kaipaa tällöin vaihtoa.
              Kunnon putsaus sitte sylinteriin ja kasaus Aten jarrukumirasvalla
              Polkaisin kyllä mäntää ulos ja siinä ei kyllä näkynyt ruostetta muutakuin hieman yläosassa jonka jo putsasin. Mutta nytpä se sitten tulee katsottua kunnolla kun se täytyy ottaa ulos.
              Lisäkysymyksenä mitä kaikkea pitää pitää vaihtaa ko. operaatiossa?

              Comment

              • Oleg
                Bimmer Rookie
                • Jul 2008
                • 52
                • Rovaniemi

                Oli tuossa viikonloppuna umpiot irti ja huomasin että repsikan puolella olevassa sumarille yms. menevässä johtosarjassa repsotti kaksi johtoa ihan irrallaan...
                Sattuuko joku tietään mitä johtoja tuossa johtosarjassa menee? Johdinten värit tais olla jotai vihreitä jos en väärin muista..

                Ainiin siis sumarille sekä torvelle oli ne 2 johdin paria jotka tiedossa.

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Originally posted by Wexi View Post
                  Polkaisin kyllä mäntää ulos ja siinä ei kyllä näkynyt ruostetta muutakuin hieman yläosassa jonka jo putsasin. Mutta nytpä se sitten tulee katsottua kunnolla kun se täytyy ottaa ulos.
                  Lisäkysymyksenä mitä kaikkea pitää pitää vaihtaa ko. operaatiossa?
                  No riippuu mitä on rikki, jos kaikki kumit on ehjiä niin vanhat käy kunhan putsaa hyvin.
                  Melkeen kannattaa uusia mäntä jos siis ruoste on pölysuoja sisäpupolella, tietty jos ulkopuolella niin sitten ei haittaa.
                  Jos on perus e46 mihin menee 54mm mäntä niin tuon saa esim motonetista kun katsoo e36 alta, suojakumeja sieltä ei kannata ostaa vaan tilaa tarvikeliikkeen (esim fixus) kautta Aten kumit jos moisia tarvitsee.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Wexi
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 213
                    • Ruovesi

                    Originally posted by Supa View Post
                    No riippuu mitä on rikki, jos kaikki kumit on ehjiä niin vanhat käy kunhan putsaa hyvin.
                    Melkeen kannattaa uusia mäntä jos siis ruoste on pölysuoja sisäpupolella, tietty jos ulkopuolella niin sitten ei haittaa.
                    Jos on perus e46 mihin menee 54mm mäntä niin tuon saa esim motonetista kun katsoo e36 alta, suojakumeja sieltä ei kannata ostaa vaan tilaa tarvikeliikkeen (esim fixus) kautta Aten kumit jos moisia tarvitsee.
                    Männässä ei sisäpuolella ollut muutakuin hieman likaa, ei siis oikeaa ruostetta. Loput kumit täytyy sitten katsoa vielä.
                    Kiitoksia näistä tiedoista!

                    Comment

                    • Pekumie
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 243
                      • -

                      Mahtaakohan 330d etujarrusatuloihin löytyä tiivistesarjaa/mäntiä mistään? Joku katalogi ehdotteli männän kooksi 57mm. Muissa kuin 330i/d taitaakin olla 54mm männällä satula?

                      E39/E60 näyttäisi olevan taas 60mm männällä satulat

                      Comment

                      • kaikkone
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 933
                        • Villähde

                        Mitenkäs tuo sulaketaulu, jos haluan lisätä sinne nyt jonkin sulakkeen niin milläs osanumerolla pitäisi etsiä niitä liitinkantoja.
                        onko kyseessä tämä tuote:

                        Comment

                        • Slazha
                          BTCF Member
                          • Nov 2004
                          • 2284
                          • Joensuu/Syvyys

                          Originally posted by Pekumie View Post
                          Mahtaakohan 330d etujarrusatuloihin löytyä tiivistesarjaa/mäntiä mistään? Joku katalogi ehdotteli männän kooksi 57mm. Muissa kuin 330i/d taitaakin olla 54mm männällä satula?

                          E39/E60 näyttäisi olevan taas 60mm männällä satulat
                          Löytyy näköjään kahalta ainakin 57mm tiivistesarjaa ja mäntääkin erikseen. Eli paikallisen varaosaliikkeen tiskiltä pitäisi saada
                          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                          E36 318is class II, e30 turpo

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by Slazha View Post
                            Löytyy näköjään kahalta ainakin 57mm tiivistesarjaa ja mäntääkin erikseen. Eli paikallisen varaosaliikkeen tiskiltä pitäisi saada
                            Tiivisteitä löytää helposti mutta mäntä minkä itse hommasin samalla ulkohalkasijalla oli sisähalkasijaltaan sitten taas liian pieni ja pala jäi kanittamaan sen takia.
                            Tätä piti sitten sorvata. Laku voi antaa lisätietoja, mitat taitaa olla tallessa.
                            En nyt muista minkä auton mäntä oli kyseessä mutta jos löytyy suoraan sopiva niin infoa tänne että tietää vastaisuudessa itsekkin.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Pekumie
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2010
                              • 243
                              • -

                              Passatissa ja saabissa oli näköjään 57mm aten satulat. Otin nyt tuollaisen tiivistesetin, saa nähdä mennäänkö perse edellä puuhun

                              Comment

                              • Ravermeister
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2004
                                • 1508
                                • Melkeen Turkkuses

                                Originally posted by amfe View Post
                                Oisko mitään tietoa mikä aiheuttaa ihan kamalan kovan vinkumisen??
                                kuuluu moottorin luonta. kierrokset kun pitää yli tonnissa niin vinkuminen loppuu.:think
                                Moniurahihnan kiristin tuli ekana mieleen
                                -Turku Connection-
                                HDJ80 4.2TD
                                ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎