Originally posted by expertti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Rumilus View PostOstin tossa viikonloppuna tommosen 330xd. Paikanpäällä sitte aikani ihmeteltyä huomasin vaihdekepin verrattain omituisen asennon. Eli keppi on vinossa apparin puolelle. No kysyin myyjältä sitten, että mikähän keppiä mahdollisesti vaivaa. Myyjä sanoi, että auto on olluyt kytkinremontissa ja siellä on laatikko laitetettu "vääriin" pultinreikiin. Eli hänen mukaansa laatikon saisi kahteen eri asentoon. Nielin sitten sen tarinan ja nyt jälkeenpäin ajateltuna kuulostaa aika oudolta? Kaikki vaihteet kuitenkin pelaa normaalisti, eikä keppi ota keskikonsoliin kiinni.
Kyseessä siis -01 330xd M57D30 moottorilla ja manuaalilaatikolla. Jos ei pidä paikkaansa niin mikähän mahtaa olla vikana?F30 330e iPerformance -16 Estoril blau
Ex:
- E92 335i M-Sport -10 Azuritschwarz
- E90 325i M-Sport -08 Carbonschwarz
- E46 330Ci M-Sport -02 Imolarot II
Comment
-
-
Originally posted by Villee View PostItellä on samanlaista ongelmaa, eli ku laittaa vitosella ja ajelee pitempään tykkää keppi jäädä oikealle kenottamaan. Varsinkin kylmänä havaittavissa, eli ei aina palauta vapaalla keppiä keskelle. En oo ite jaksanu suurempaa stressiä siitä ottaa.
Ei se muakaan häiritse ihan hirveesti, mutta minkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Eli aivan varma homma, että kun joku tulee ostamaan tota, niin mun tuurilla ei kelpaa semmonen vaihdekaavio.
E: Onpa ny vaikeeta selittää, siis että laatikko olisi 45 astetta kallellaan oikealle.Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.
Comment
-
-
Originally posted by Villee View PostItellä on samanlaista ongelmaa, eli ku laittaa vitosella ja ajelee pitempään tykkää keppi jäädä oikealle kenottamaan. Varsinkin kylmänä havaittavissa, eli ei aina palauta vapaalla keppiä keskelle. En oo ite jaksanu suurempaa stressiä siitä ottaa.Originally posted by Rumilus View PostTarkennanpas vielä, siis ykkönen löytyy poikkeuksetta ja aina aikalailla sieltä missä kolmonen on normaalisti.
Ei se muakaan häiritse ihan hirveesti, mutta minkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Eli aivan varma homma, että kun joku tulee ostamaan tota, niin mun tuurilla ei kelpaa semmonen vaihdekaavio.
E: Onpa ny vaikeeta selittää, siis että laatikko olisi 45 astetta kallellaan oikealle.
Eli syynä on ZF-laatikon tyyppivika jossa 5-vaihteen palautusholkki jousella jää jumiin, näin ollen se ei palauta ja keskitys jää suorastaan vinoon. Lisää aiheesta alla
now: Mercedes Benz 350e AMG
ex: f30 320i M-Sport
ex: e46 320i M-Sport II
ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
ex: e36 316i Compact
ex: e39 530i M-Sport
ex: e46 320Cd M-Sport II
Comment
-
-
Tervehdys!
Onko -03 320i touringissa ASC jonkin sortin ajovakaudenhallintajärjestelmä? Prefaceliftissä asc oli yksivaiheinen eli kerran nappia ja kaikki pois, tässä on ASC nappi kaksivaiheinen, ja torppaa luistoja vielä lyhyen painalluksenkin jälkeen aika hyvin. Pitkällä painalluksella mittariin syttyy kaksi valoa, ja sitten voi luisuttaa miten haluaa. DSC on ilmeisesti tuo aito ajovakaudenhallintajärjestelmä, onko ASC faceliftissä sitten jokin vähemmän kehittynyt vastine tuolle?E46 320i Facelift Touring M54b22
exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
Comment
-
-
Originally posted by Enliz View PostToi vaihdelaatikko "kallellaan" kuulostaa omaan korvaan lähinnä huvittavalta syyltä myyjän suusta
Eli syynä on ZF-laatikon tyyppivika jossa 5-vaihteen palautusholkki jousella jää jumiin, näin ollen se ei palauta ja keskitys jää suorastaan vinoon. Lisää aiheesta alla
http://www.btcf.fi/forum/showthread....teet+keskit%E4
Comment
-
-
Originally posted by pav View PostEi tuo holkkivika sitä tee, että ykkönen löytyisi kolmosen kohdalta. Vitosen palautus vaan kylmänä on "olematon".F30 330e iPerformance -16 Estoril blau
Ex:
- E92 335i M-Sport -10 Azuritschwarz
- E90 325i M-Sport -08 Carbonschwarz
- E46 330Ci M-Sport -02 Imolarot II
Comment
-
-
Originally posted by Villee View PostItse meinasin lähinnä juuri tuota ettei vitoselta palauta ja vaihteet löytyvät oikeilta paikoiltaan.Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.
Comment
-
-
Mitä ovat nuo kuvassa näkyvät reiät?
Kyseessä siis 320d E46 vm. 2002 jossa Harmanin audiopaketti. Mistä tuossa se vahvari löytyy vai onko laisinkaan? Entäpä antenni. Missä näissä on radion antenni, eli mistä löytäisin antennille menevän antennijohdon (ei siis mankan perseestä vaan antennin päästä)?
Comment
-
-
Originally posted by Lombardi View PostMitä ovat nuo kuvassa näkyvät reiät?
Kyseessä siis 320d E46 vm. 2002 jossa Harmanin audiopaketti. Mistä tuossa se vahvari löytyy vai onko laisinkaan? Entäpä antenni. Missä näissä on radion antenni, eli mistä löytäisin antennille menevän antennijohdon (ei siis mankan perseestä vaan antennin päästä)?
jos sulla on navi/cd boksi niin antennijohto on oletettavasti takakontissa(kuskin puolella verhoilun alla)2 GEN T4R!
Comment
-
-
Niihin reikiin on tarkoitus tumpata se palava rööki, näin ollen ei tule poltettua koko tuhkakuppia joka kerta kun yrittää tumpata vauhdissa.
Vahvistin löytyy takapenkin takana olevan levyn alta takaluukusta ja antennivahvistin löytyy sedanissa takapilarista ja touringissa takakopan vasemmasta sivusta. Antenni on toukassa takasivulaseissa ja luultavasti sedanissa ja coupessa takalasista."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by Vecara View Post330d touringissa vuodelta 2001 kontissa on 125/80R17-varapyörä. Koko heitetty ulkomuistista, kuitenkin kyseessä ei täysikokoinen.
Onko kellään kokemuksia 330d touringissa KW 40/30mm jousisarjasta? Ei tahdo oikein muita sopivia löytyä, enkä säädettävääkään aio laittaa.Last edited by Pekumie; 17-03-2012, 16:04.
Comment
-
Comment