Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Torppa
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 291
    • Vihti

    Terve! Toukkaan kiinnostaisi saada hieman "miehekkäämpää" ja matalampaa murinaa. Olen selaillut ristiin rastiin sivuja jos jonkunlaista pakoputkiston päätevaimenninta etsiessä. Hintahaarukassa 250-400e, bolt on-meiningillä mielellään, ainakin kiinnikkeisiinsä. Toki sen vakiputken kyllä raaskii katkoa jos se sitä vaatii.

    Yli 500e eisenmanit ym voikin melkein unohtaa jo :( Vaikkakin kyllä houkuttelisi.
    Linkkiä mielellään suomalaisiin puljuihin? kuvia, ääninäytettä, suosituksia tms saa tarjota


    Toisena asiana, Onko saatavissa säädettäviä takatukivarsia, jos, ja mistä? Kokemuksia näistä?
    Reilusti madallettuna kun tuo perä tuppaa olemaan melko tontissa, muuttaen tietysti nuo takapään camberit melko lailla. Renkaita siis menee!
    ------------------------------------------------
    Entiset:
    E61 535D M-sport 11/-05
    E61 535D M-sport 12/-04
    E46 330D Touring 11/-03
    E36 325i Coupe 8/-92
    E30 318i Coupe -89

    Comment

    • relic
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 29
      • Tuusula

      Mitenköhän mahtaa istua e46 toukkaan eteen 18x9,5" et 25 ja taakse 10"5 et22? Alustaksi on tulossa bc racingin coilit.
      E; väärä topic
      Last edited by relic; 20-03-2012, 21:59. Reason: wrong topic

      Comment

      • Samh
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 106
        • Kuopio

        Originally posted by Torppa View Post
        Toisena asiana, Onko saatavissa säädettäviä takatukivarsia, jos, ja mistä? Kokemuksia näistä?
        Reilusti madallettuna kun tuo perä tuppaa olemaan melko tontissa, muuttaen tietysti nuo takapään camberit melko lailla. Renkaita siis menee!
        Tuolta ainakin saa noita takatukivarsia http://www.race.fi/fi/product/31874-S%C3%A4%C3%A4dett%C3%A4v%C3%A4t%20cambertukivarret %20taakse%20Bmw%20E36%252525252FE46%252525252FE85. html
        Ja saa noita myös Schmiedmannilta, mutta sinne en osannu linkkiä suoraan laittaa joten käy niiden sivuilta etsimässä
        F11 535D

        Comment

        • Ardi00
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2011
          • 1518
          • Spain/Valencia

          Tietoa kellään tälläsestä!

          Sopiiko e46 nelipuolasen monitoimi ruorin airbägi suoraan tälläiseen rattiin?

          DEWAGAME merupakan salah satu platform penyedia game slot online dengan winrate tertinggi di dunia online game gacor yang pasti bisa memberikan kemenangan hingga berpotensi maxwin setiap harinya!


          ja sitten jos ton monitoimi ruorin vaihtaisi tollaseen rattiin niin sopiiko kaikki johdot paikalleen vai onko eri liittimiä ? ja meneekö "heittämällä" paikoilleen :think

          Autona toimii siis e46 328 vm-99
          e36 Fijigrün 328i
          e46 Stalhgrau 325ci

          Comment

          • kaikkone
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 933
            • Villähde

            Mietintämyssyn alla, powerflexit eteen alemman tukivarren takaosaan vaiko alkuperäiset..

            Suurikin työ laittaa nuo powerflexit? ja onko ajotuntuma sen jälkeen liian jämäkkä että ei voi "nauttia", autolla kun ei ole tarkoitus ajella rallia mutta olisi tarkoitus päästä mukavasti eteenpäin.

            Comment

            • Villee
              Bimmer Rookie
              • Mar 2011
              • 93
              • Turku

              Pitäis viedä auto ekaa kertaa leimalle. Mitenkäs kun talvivanteilla spacerit coilien takia ja kesävanteilla venykumit? Mitä inssi tykkää jälkiasennus xenoneista pitkissä, lyhyissä alkuperäset?
              F30 330e iPerformance -16 Estoril blau

              Ex:
              - E92 335i M-Sport -10 Azuritschwarz
              - E90 325i M-Sport -08 Carbonschwarz
              - E46 330Ci M-Sport -02 Imolarot II

              Comment

              • McBeast
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2007
                • 2998
                • Tallinn

                Originally posted by Villee View Post
                Pitäis viedä auto ekaa kertaa leimalle. Mitenkäs kun talvivanteilla spacerit coilien takia ja kesävanteilla venykumit? Mitä inssi tykkää jälkiasennus xenoneista pitkissä, lyhyissä alkuperäset?
                Tuskin kattelee pitkiä valoja kummemmin. Spacereistakaan ei välttämättä sano mitään. Täysin konttorikohtaista. Riippuu toki onko kyseessä jotkut 30mm paksut lätyt, mitkä paistaa kuuhun asti.
                Last edited by McBeast; 20-03-2012, 22:31.
                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                Comment

                • McBeast
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2007
                  • 2998
                  • Tallinn

                  Originally posted by Torppa View Post
                  Terve! Toukkaan kiinnostaisi saada hieman "miehekkäämpää" ja matalampaa murinaa. Olen selaillut ristiin rastiin sivuja jos jonkunlaista pakoputkiston päätevaimenninta etsiessä. Hintahaarukassa 250-400e, bolt on-meiningillä mielellään, ainakin kiinnikkeisiinsä. Toki sen vakiputken kyllä raaskii katkoa jos se sitä vaatii.

                  Yli 500e eisenmanit ym voikin melkein unohtaa jo :( Vaikkakin kyllä houkuttelisi.
                  Linkkiä mielellään suomalaisiin puljuihin? kuvia, ääninäytettä, suosituksia tms saa tarjota


                  Toisena asiana, Onko saatavissa säädettäviä takatukivarsia, jos, ja mistä? Kokemuksia näistä?
                  Reilusti madallettuna kun tuo perä tuppaa olemaan melko tontissa, muuttaen tietysti nuo takapään camberit melko lailla. Renkaita siis menee!
                  http://slamit.net/product/4198/asso-...mennin-2x-76mm

                  Tuollainen tuli aikoinaan 316i -01 e46:n. Sellainen maltillinen muutos ääniin saatiin ainakin tuohon moottoriin tuollaisesta putkesta.

                  Schmiedmann myy kalliilla säädettäviä tukivarsia. Ebaysta saakin jo halvemmalla. Race.fi näyttäisi myös myyvän säädettäviä tukivarsia.
                  Last edited by McBeast; 20-03-2012, 22:32.
                  Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                  Comment

                  • McBeast
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2007
                    • 2998
                    • Tallinn

                    Originally posted by kaikkone View Post
                    Mietintämyssyn alla, powerflexit eteen alemman tukivarren takaosaan vaiko alkuperäiset..

                    Suurikin työ laittaa nuo powerflexit? ja onko ajotuntuma sen jälkeen liian jämäkkä että ei voi "nauttia", autolla kun ei ole tarkoitus ajella rallia mutta olisi tarkoitus päästä mukavasti eteenpäin.
                    Powerflexit tulossa omaan cabrioon parin viikon sisään. Odottelen lähinnä noita puslia vaan.

                    Monet ovat kehuneet. Jotkut taas eivät edes huomaa eroa. Luulen, että puslien vaihdolla pelkästään et autoasi voi pilata tai superparantaa.

                    Puslat prässätään alkuperäisen tilalle helan sisään. Alkuperäisenähän prässäystä ei tarvitse tehdä. Esim Meyle HD:na saat erillisen helan, jossa tuo pusla on valmiiksi prässättynä.

                    EDIT: Jaahas, tulihan joristua.
                    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      Originally posted by Petteri80 View Post
                      Eikun vaan pussi/kehys irti.
                      Alta löytyy kepin ympärillä oleva kumi joka voi olla nihkeesti kiinni mut sivuilta kun painelee niin irtoaa. Ja kyllä sen saa sinne takaisinkin.
                      Irrotin ton kehyksen ja pussin, kumikauluksen joka tulee vaihdekepin ympärille rullasin alas rullalle ja sit vähän venyttämällä näky muovikuula ja sen "kehys", sinne sitten reippaasti CRC Multilubea jota laitoin myös ovien saranoihin.
                      Nyt tuntuu keppi liikkuvan paremmin ja ovet myös
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • Dani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 3847
                        • Espoo

                        Molempiin E46 olen laittanut Powerflexit alaetutukivarsien heloihin, en mä ainakaan ole sen kummepaa vetelyä ym. ole huomannut, kestääpähän reippaasti pitempään vs. orkkis öljytäytteiset rimpulat.
                        sigpic
                        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                        Comment

                        • kaikkone
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 933
                          • Villähde

                          Originally posted by McBeast View Post
                          Powerflexit tulossa omaan cabrioon parin viikon sisään. Odottelen lähinnä noita puslia vaan.

                          Monet ovat kehuneet. Jotkut taas eivät edes huomaa eroa. Luulen, että puslien vaihdolla pelkästään et autoasi voi pilata tai superparantaa.

                          Puslat prässätään alkuperäisen tilalle helan sisään. Alkuperäisenähän prässäystä ei tarvitse tehdä. Esim Meyle HD:na saat erillisen helan, jossa tuo pusla on valmiiksi prässättynä.

                          EDIT: Jaahas, tulihan joristua.
                          Mjees, kai sitä vois pistää ne tilaukseen, on ainakin halvemmat kuin alkuperäiset. tuo prässäyshomma tos mietityttää mutta eikai sekään paha homma ole kun vaan rauhassa tekee

                          Comment

                          • NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

                            Originally posted by Torppa View Post
                            Toisena asiana, Onko saatavissa säädettäviä takatukivarsia, jos, ja mistä? Kokemuksia näistä?
                            Reilusti madallettuna kun tuo perä tuppaa olemaan melko tontissa, muuttaen tietysti nuo takapään camberit melko lailla. Renkaita siis menee!
                            Mulla on takana nuo Racen myymät D2 tukivarret, ovat olleet hyvä hankinta madallettuun autoon. Loppui renkaiden sisäsyrjien kuluminen kun sai camberit kuntoon ja nyt menikin jo renkailla pari kesää ja takarenkailla ajaa vielä yhden kesän.

                            Asennus onkin sitten toinen juttu

                            Originally posted by kaikkone View Post
                            Mietintämyssyn alla, powerflexit eteen alemman tukivarren takaosaan vaiko alkuperäiset..

                            Suurikin työ laittaa nuo powerflexit? ja onko ajotuntuma sen jälkeen liian jämäkkä että ei voi "nauttia", autolla kun ei ole tarkoitus ajella rallia mutta olisi tarkoitus päästä mukavasti eteenpäin.
                            5 vuotta on tullut päästeltyä Powereilla eikä meininkiäkään että olisivat löystyneet tai heikentyneet. Mukavuus ei oikeastaan heikkene, mutta terävät kuopat ja saumat kyllä tulevat enemmän läpi kuin alkuperäisillä. Mutta ajotuntuma kyllä korvaa sen mennen tullen!

                            Prässääminen ei ole ongelma jos omistaa edes viilapenkin. Vanhan saaminen irti helasta on suurempi ongelma kuin Powerflexin laittaminen tilalle.
                            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                            Comment

                            • janne[l
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 861
                              • Ylöjärvi

                              .

                              Originally posted by NokiLeka View Post
                              Mulla on takana nuo Racen myymät D2 tukivarret, ovat olleet hyvä hankinta madallettuun autoon. Loppui renkaiden sisäsyrjien kuluminen kun sai camberit kuntoon ja nyt menikin jo renkailla pari kesää ja takarenkailla ajaa vielä yhden kesän.

                              Asennus onkin sitten toinen juttu


                              onko noi sit vaikee asentaa vai mitä tolla meinasit ? itelle tarvis myös nuo laittaa.
                              e46 330i cabriolet
                              e91 320d
                              e36 328 törpö

                              Comment

                              • NokiLeka
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2341
                                • Eurajoki

                                Originally posted by janne[l View Post
                                onko noi sit vaikee asentaa vai mitä tolla meinasit ? itelle tarvis myös nuo laittaa.
                                Muistaakseni hantin puoli menee helposti, mutta kuskinpuolella joutuukin jo hiukan jumppaamaan. Valmistajan ohje menee muistaakseni näin: Irroita pakoputki, irroita kardaaniakseli perästä, irroita vetoakselit perästä, avaa perän takimmainen kiinnityspultti, käännä perä etummaisten pulttien varassa kohti auton etupäätä..

                                Todellisuudessa sen saa kyllä vaihdettua hieman vähemmälläkin purkamisella, mutta pakoputki täytyy irroittaa takapäästään ja mielellään tukea keskeltä jollakin. Perän takimmainen kannakepultti irroittaa ja murikka nostaa tunkilla päin auton pohjaa. Näillä eväillä sen saa pienellä sovittelulla vaihdettua, mutta ahdasta todellakin on. Ne ovat siis tukivarsien yläpäät, jotka tämän vaativat. Alapäät menevät ihan heittämällä, kunhan et katkaise epäkeskopulttia.
                                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎