Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    Originally posted by Matte1411 View Post
    Entä onko peruutustutkalle oma sireeni vai kuuluuko samoista kaiuttimista? Että toimiiko tutka esim. Pioneerin soittimella?
    Ainakin RealOEM:ssä on seuraava osa PDC:n mukana:

    GONG WITH HOLDER
    1

    65819155105
    Veikkaisin että ääni tulee tuolta.

    Comment

    • villero
      Newbiemmer
      • Aug 2011
      • 4
      • Helsinki

      Morjesta.

      Auto BMW E46 316i, -99.




      Otin jälkiasennetun mp3-soitin härvelin pois ja ajattelin pistää alkuperäisen soittimen kiinni. Ei miellytä silmääni sellainen ledinäyttö
      Tulikin probleemi.

      Yläpuolella näkyy alkuperäisen soittimen takapaneeli, liitännät. Alemmassa johdot, jotka jäivät vapaiksi jälkiasennetun soittimen poisoton jälkeen.

      Elikkäs miten hemmetissä tuo tuohon asentuu? Onko asiasta tietäviä? Pitääkö kaapelit ostaa erikseen tuohon, vai meneekö adaptereilla tjsp.?

      Comment

      • |foder|
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 7045
        • Forssa

        Originally posted by __Villeee View Post
        Tervehdys, omaan 320 coupeen tuli äskettäin sellanen vika kun olin sulkemassa kattoluukkua että kesken kattoluukun sulkeutumisen sulake paloi ja luukku jumittui paikoilleen. Noh hain uuden sulakkeen ja se paloi samantien, liikuttelin johtoja sulakeboksin takaa ja kattoluukun moottorilta jonka jälkeen sulakkeet ei enää palaneet ja kattoluukun nappia painaessa releeltä kuuluu naksahdukset mutta moottori ei pyöri, eli voiko luukun moottori olla rikki vai onko vika jossain muualla? Kiitos vastauksista jo etukäteen, paremmilla keleillä ei haittais mutta ikävä ajaa sateessa luukku puoliks auki
        Moottori mahdollisesti kaput?
        Syötä moottorille hyppylangoilla sähköä. Liikkuu niin sitten vika auton sähköissä. Ei liiku niin sitten moottori palanut tai jokin mekanismi jumittaa kattoluukussa.

        Bemareiden kattoluukut eivät "kestä" jos niitä käytetään vähän. Alkaa jumittaa ja tulee mitä ihmeellisimpiä ongelmia.
        Eli rankkaa rasvausta ja käyttöä aina kun vaan on mahdollista.
        Nyt:
        E82 135i -11

        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by villero View Post
          Morjesta.

          Auto BMW E46 316i, -99.




          Otin jälkiasennetun mp3-soitin härvelin pois ja ajattelin pistää alkuperäisen soittimen kiinni. Ei miellytä silmääni sellainen ledinäyttö
          Tulikin probleemi.

          Yläpuolella näkyy alkuperäisen soittimen takapaneeli, liitännät. Alemmassa johdot, jotka jäivät vapaiksi jälkiasennetun soittimen poisoton jälkeen.

          Elikkäs miten hemmetissä tuo tuohon asentuu? Onko asiasta tietäviä? Pitääkö kaapelit ostaa erikseen tuohon, vai meneekö adaptereilla tjsp.?
          Näkyy olevan 2 adapteria jo, ota ne pois niin sopii.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Ape
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 474
            • Savonlinna

            Onkelma ilmennyt. Alkuperäiset xenonit tekee valot päälle laittaessa ylös-alas liikkeen, mut nyt kuskinpuolen valo on ihan ala-asennossa ja ei liiku mihinkään. Mitä noista yleensä hajoaa?
            Id.4
            ex: Toyota avensis
            Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
            ex:Audi a6 avant 1.8t
            ex: Suzuki gsx-r750 k6
            ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
            ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
            ex: e36 320 coupe -93

            Comment

            • kaikkone
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 933
              • Villähde

              Voi perse,
              Aamulla töihin ajaessa ilmeisesti ison vesilätäkön yli ajaminen aiheutti sen että takapuskuri alkanu repsottaa. pelkääjän puolen kiinnike ottanu kipeää...

              Comment

              • Mikko_Linna
                Newbiemmer
                • Sep 2012
                • 5
                • Finland

                BMW 330D 151kw 2004 farkku

                Onko tuo ostamisen arvoinen auto? Onko niissä ollut suuria vikoja mitä pitäisi ottaa huomioon? Sillä on ajettu reilu 200 tkm.

                Comment

                • JMTN
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2010
                  • 338
                  • Haukipudas

                  Originally posted by Mikko_Linna View Post
                  Onko tuo ostamisen arvoinen auto? Onko niissä ollut suuria vikoja mitä pitäisi ottaa huomioon? Sillä on ajettu reilu 200 tkm.
                  Kyllähän se on ostamisen arvoinen, jos huollot on tehty ajallaan, eikä vasta ku ei liiku enään.

                  Etutukivarret menee vaihtoon 200tkm kohdalla. Omassa oli mittarissa 199tkm, kun piti vaihtaa, nykyään 218 tkm. En ole vielläkään katunut ostosta.
                  BMW e91 320d -08
                  ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                  ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                  ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                  Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                  Comment

                  • Mikko_Linna
                    Newbiemmer
                    • Sep 2012
                    • 5
                    • Finland

                    Originally posted by JMTN View Post
                    Kyllähän se on ostamisen arvoinen, jos huollot on tehty ajallaan, eikä vasta ku ei liiku enään.

                    Etutukivarret menee vaihtoon 200tkm kohdalla. Omassa oli mittarissa 199tkm, kun piti vaihtaa, nykyään 218 tkm. En ole vielläkään katunut ostosta.
                    Oliko kallis remontti? Huomenna saa sovittua tarkemmin autosta, hinku on kova!!

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      Alatukivarret KL-Varaosissa näemmä hintaan 175€ /kpl + takahelat parina 105€. Siihen työt päälle + jos otat varman päälle niin kulmien tarkistus ~70€.

                      330d:ssä varmista että huohotinputki on lämmitettyä mallia ja huohottimen suodatin (oil separator) on vaihdettu uudempaan vortex-malliseen. 2004:ssä voi olla vielä perinteinen huoparullasuodatin.

                      VIN-koodin vimpat 7 merkkiä ja käynti BMW:n ETK-sivulla (ohje täällä) kertoo mitä pirssiin on ollut asennettuna tehtaalla ja myös tiedon mikä kieliversio siellä on, et ehkä halua ostaa jos Language version=italian näkyy siellä.

                      Comment

                      • Mikko_Linna
                        Newbiemmer
                        • Sep 2012
                        • 5
                        • Finland

                        Originally posted by MNi View Post
                        Alatukivarret KL-Varaosissa näemmä hintaan 175€ /kpl + takahelat parina 105€. Siihen työt päälle + jos otat varman päälle niin kulmien tarkistus ~70€.

                        330d:ssä varmista että huohotinputki on lämmitettyä mallia ja huohottimen suodatin (oil separator) on vaihdettu uudempaan vortex-malliseen. 2004:ssä voi olla vielä perinteinen huoparullasuodatin.

                        VIN-koodin vimpat 7 merkkiä ja käynti BMW:n ETK-sivulla (ohje täällä) kertoo mitä pirssiin on ollut asennettuna tehtaalla ja myös tiedon mikä kieliversio siellä on, et ehkä halua ostaa jos Language version=italian näkyy siellä.
                        Kiitos jo paljon avusta!!! Eli jos auto on tuontiauto niin onko niissä ollut enemmän vikoja vai eikö kannata ostaa mahdollisen kilometri rukkauksen takia?

                        Comment

                        • Mikko_Linna
                          Newbiemmer
                          • Sep 2012
                          • 5
                          • Finland

                          Originally posted by MNi View Post
                          Alatukivarret KL-Varaosissa näemmä hintaan 175€ /kpl + takahelat parina 105€. Siihen työt päälle + jos otat varman päälle niin kulmien tarkistus ~70€.

                          330d:ssä varmista että huohotinputki on lämmitettyä mallia ja huohottimen suodatin (oil separator) on vaihdettu uudempaan vortex-malliseen. 2004:ssä voi olla vielä perinteinen huoparullasuodatin.

                          VIN-koodin vimpat 7 merkkiä ja käynti BMW:n ETK-sivulla (ohje täällä) kertoo mitä pirssiin on ollut asennettuna tehtaalla ja myös tiedon mikä kieliversio siellä on, et ehkä halua ostaa jos Language version=italian näkyy siellä.
                          Niin ja siitä vielä että jos ei ole vaihdettu huohottimen suodatinta tai i ole lämmitetty huohotinputkk niin onko sitten paras vaan unohtaa kyseinen auto vai onko näin"myöhään" vielä kannattavaa alkaa vaihtamaan niitä?

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            Kilometrit aina epäilyttää tuontiautoissa.

                            Jos kyseessä on tuontiauto niin siellä tuskin on Cold climate -pakettia missä tuo lämmitetty huohotinletku on. Jossei sitä ole niin se on ehdottomasti syytä jälkiasentaa.

                            Huohottimen suodin pitää vaihtaa muistaakseni joka toinen kerta imuilmansuotimen kanssa. Jotta suodinta pääsee edes vilkaisemaan, tarvitsee purkaa koneen päältä muovia aika lailla. Uudempi vortex-tyyppinen huohottimen suodin lienee huoltovapaa.

                            Alatukivarret ja takahelat ovat kulutustavaraa, ennemmin tai myöhemmin ne menevät vaihtoon kuitenkin.

                            Etujarrut ovat tyyppivika E46:ssa, jarrut alkavat iän myötä laahata lämmittäen etujarrulevyjä. Laahaaminen voi olla niin merkittävää että etujarrulevyt kieroutuvat ajan saatossa. Etupään puoltaminen kovassa jarrutuksessa tai jaksottainen nykiminen jarruttaessa antavat epäillä jarrulevyjä kieroiksi. Se on siis oire, ei syy, ja yleisimmin syyllinen on tuo huonosti palauttava jarrumäntä.

                            Kierot jarrulevyt taas kuluttavat alatukivarsien puslia ja takaheloja....

                            Comment

                            • NokiLeka
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2341
                              • Eurajoki

                              Originally posted by MNi View Post
                              Kilometrit aina epäilyttää tuontiautoissa.

                              Jos kyseessä on tuontiauto niin siellä tuskin on Cold climate -pakettia missä tuo lämmitetty huohotinletku on. Jossei sitä ole niin se on ehdottomasti syytä jälkiasentaa.
                              No niin no, mulla on kyllä tuo vanhempi 135kW versio ja tuontiauto Saksasta -05 jonka jälkeen mulla tullut mittariin reilu 200tkm. Ei ole lämmitettävää huohotinta eikä ole ollut mitään ongelmia kelistä riippumatta. Se putki on niin saakelin iso, että jos se menee tukkoon ja jäätyy niin autossa on jotain isompaa vikaa jo pohjilla ja tuo on vain oire.

                              Alustan osat ovat kulutuskamaa ja jos autoa on madallettu, ne kuluvat vielä nopeammin. Jarruissa vika löytyy mäntien tiivisteistä, jotka hapertuessaan päästävät veden ja paskan männän juureen. Mäntiä ei virallisesti saa uusia, eli koko satula on uusittava. Dieseleissä on ollut turbo-ongelmia, eli tuppaavat paukkumaan lähes poikkeuksetta 150-350tkm välillä. Omasta napsahti 280tkm kohdalla. Uudemmissa malleissa on myös imusarjan läpät riesana. Mutta jos haluaa lueskelle vioista, ongelmista, ominaisuuksista ja omituisuuksista niin täältä löytyy useita ketjuja joissa keskustellaan nimenomaan 330d:n ostamisesta.
                              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                              Comment

                              • Mikko_Linna
                                Newbiemmer
                                • Sep 2012
                                • 5
                                • Finland

                                Originally posted by NokiLeka View Post
                                No niin no, mulla on kyllä tuo vanhempi 135kW versio ja tuontiauto Saksasta -05 jonka jälkeen mulla tullut mittariin reilu 200tkm. Ei ole lämmitettävää huohotinta eikä ole ollut mitään ongelmia kelistä riippumatta. Se putki on niin saakelin iso, että jos se menee tukkoon ja jäätyy niin autossa on jotain isompaa vikaa jo pohjilla ja tuo on vain oire.

                                Alustan osat ovat kulutuskamaa ja jos autoa on madallettu, ne kuluvat vielä nopeammin. Jarruissa vika löytyy mäntien tiivisteistä, jotka hapertuessaan päästävät veden ja paskan männän juureen. Mäntiä ei virallisesti saa uusia, eli koko satula on uusittava. Dieseleissä on ollut turbo-ongelmia, eli tuppaavat paukkumaan lähes poikkeuksetta 150-350tkm välillä. Omasta napsahti 280tkm kohdalla. Uudemmissa malleissa on myös imusarjan läpät riesana. Mutta jos haluaa lueskelle vioista, ongelmista, ominaisuuksista ja omituisuuksista niin täältä löytyy useita ketjuja joissa keskustellaan nimenomaan 330d:n ostamisesta.
                                Vielä yksi kysymys. Sanoit että uudemmissa malleissa imusarjan läpät on ongelmana. Onko 2004 yksi näistä uudemmista malleista? Ja luin jotain että sen voi ottaa pois, aiheuttaako se extra ongelmia ja tarviiko sitten muuten huoltaa enemmän?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎