Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 5/5
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 135
    • suomi

    saako niitä nappeja suomesta halvemmalla, kuin 20€.:think

    Comment

    • toNmbbA
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2009
      • 2329
      • Espoo

      Originally posted by plyttis View Post
      Morjensta!
      Kysymykseni koskee kulutusta, joka omasta mielestäni on aika korkea 320 CiA cabriolle.
      Eli tankilla pääsee noin ~500km ja tankkihan on sen 63l. pääasiassa kaupunkia tulee ajettua.
      Ajotietokone näyttää ~14.5-15.5/100 lukemia.
      Onko vikaa jossain vai hörppiikö painava ja pikkukoneellinen bemmini tosiaan näin paljon?
      Töpselin päässä on käytetty eikä vikakoodeja ollut kuin öljynmäärän anturissa joka tuskin tähän vaikuttaa.
      Kaupunki ajoa pääset 500km? Eikös tuo ihan normaalia ole, jos tuntuu hirveältä niin vaihtele nyt ensiksi vaikkapa tulpat ja ilmansuodatin ja katso muuttuuko.

      Liian pieni kone tuon kokoiseen koriin omasta mielestäni tuo 2 litrainen.
      Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
      Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

      Comment

      • Maka
        Newbiemmer
        • May 2012
        • 4
        • Espoo

        Kun kuluttaa?

        Kysyin jo aikasemmin että mikä on vikana kun 320da kuluttaa 8-10 litraa sekaajossa. Kokeilin ottaa ilmamassamäärä mittarin piuhan irti ja silloin kun oli irti ja heitin lenkin niin kaikki tehot olivat kateissa. hyvä kun jaksoi lähteä liikkeelle.

        Missä vika voi olla? Vikakoodeja ei ollut vieläkään.
        Tietääkö kukaa ketään bemari tohtoria joka osais korjata tommossen.

        Comment

        • keitiim
          Newbiemmer
          • Sep 2011
          • 27
          • Sipoo

          Mulla on E46 320 dieselistä egr venttiili nyt irti. Pitäisikö venttiilin liikkua käsivoimin vai onko se jumissa koska en saa sitä käsivoimin liikkelle, enkä sen raskaampia työkaluja ole uskaltanut vielä ottaa.

          Comment

          • toNmbbA
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2009
            • 2329
            • Espoo

            Originally posted by keitiim View Post
            Mulla on E46 320 dieselistä egr venttiili nyt irti. Pitäisikö venttiilin liikkua käsivoimin vai onko se jumissa koska en saa sitä käsivoimin liikkelle, enkä sen raskaampia työkaluja ole uskaltanut vielä ottaa.
            Ruuvimeisselin tjms avustuksella voi kokeilla.

            Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
            Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

            Comment

            • keitiim
              Newbiemmer
              • Sep 2011
              • 27
              • Sipoo

              Originally posted by toNmbbA View Post
              Ruuvimeisselin tjms avustuksella voi kokeilla.

              http://www.youtube.com/watch?v=0re0Y...feature=fvwrel
              Kiitti! Kyllähän se liikkuu!

              Otin nyt samasta autosta, -00 320diiselistä imusarjan myös irti koska egr-venttiilin kiinnitysreiästä näki että sekin on ihan paskaa täynnä. Vois viiä jonnekin koneistamolle pesuriin, ei viiti ite alkaa jynssäämään käsipelillä...
              Last edited by keitiim; 06-10-2012, 23:23.

              Comment

              • plyttis
                Bimmer Rookie
                • May 2011
                • 36
                • Lahti

                Originally posted by toNmbbA View Post
                Kaupunki ajoa pääset 500km? Eikös tuo ihan normaalia ole, jos tuntuu hirveältä niin vaihtele nyt ensiksi vaikkapa tulpat ja ilmansuodatin ja katso muuttuuko.

                Liian pieni kone tuon kokoiseen koriin omasta mielestäni tuo 2 litrainen.
                Tulpat ja suodattimet vaihdettu.
                Onhan se vähän nuhainen kyllä. pelkkään cruisimiseenhan se on ostettu mutta jotenkin ihmetytti tuo kulutus vain. Kai se paino sen tekee sitten.
                Huomasin tuossa vain että täyskaasulla kun kiihdyttää D:llä/S:llä niin kierrokset jää välillä junnaamaan ~3,5k-4k rpm ja booaa hetken ennenku alkaa kipuumaan taas ylöspäin. eli jotenkin vähän puutuneen oloinen tuo on kuitenkin?
                e91 320da

                Comment

                • m1g3
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2009
                  • 66
                  • Tampere

                  Tuli ostettua -00 320d sedani. Auto tekee välillä semmosta, että kun pienillä kierroksilla ajaa niin tehot häviävät melkein kokonaan. Eteenpäin kyllä pääsee. Auto kuitekin palautuu normaaliksi kun ottaa virrat pois päältä ja käynnistää auton uudelleen. Myyjä vakuutti ostotilanteessa että vika on motonetin ilmamäärämittarissa ja että alkuperäisellä ilmamäärämittarilla tuo asia korjaantuu. Onko asia kuitenkaan näin?

                  Tuli kotosalla vasta huomattua että ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa perä kolahtaa hieman. Aiemmassa ja puolet vähemmän ajetussa bemussa oli samaa ongelmaa mutta annoin sen sillon olla. Nyt kuitenkin asia häiritsee sen verran että voisi senkin laittaa kuntoon. Kannattaa varmaan kokeilla öljyn vaihtoa perään ensimmäisenä?

                  Ja vielä viimeisenä semmonen juttu että vaihdekeppi heiluu aika paljon sivuttain vaihteen ollessa silmässä. Milläs tämän sais korjattua?

                  Vioista ensimmäinen on ehkä ärsyttävin ja ainakin se olisi mukava saada kuntoon
                  Volvo V40 2.0T -04

                  Comment

                  • keitiim
                    Newbiemmer
                    • Sep 2011
                    • 27
                    • Sipoo

                    Auto on -00 320d. Kertokaa EGR:n tulppaamisesta? Voinko vain ruuvata imu ja pako päihin egr putkien tilalle umpeen hitsatut läpyskät vai pitääkö huomioon ottaa jotain sen syvällisempääkin? Tuleeko tällä tavoin vikakoodeja? Jos tulee, niin onko muita keinoja kun egr putkien takasinasennus koodien välttämiseksi? Jonkun mukaan harisen tai karalan softalla ei vikakoodeja tulisi ainakaan, mutta lastuttaminen ei tässä tapauksessa tule kyseeseen.

                    Comment

                    • janne30
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 2198
                      • Vantaa

                      Originally posted by mixout View Post
                      Pientä syyshuoltoa suunnitteilla seuraavan öljynvaihdon yhteydessä. Vaihtolistalla naftasuodatin, raitisilmasuodatin, ilmansuodatin ja huohottimen suodatin. Huohottimen suodattimesta kun ei ole tietoa onko huopanen vai vortex, vaihto vortexiin joka tapauksessa. Mitäs tuossa kannattais samalla pistää kun joutuu hieman askartelemaan tuon huohottimen kanssa? Muita suodattimia/kausiosia? Sigun auto kyseessä.
                      Itsekin tuota vortex juttuu miettiny näi talven lähestyessä. Auto 2002 320d uudemmalla koneella. Saako huoparullan tilalle vortex öljynerottimen suoraan plug'nplay tyylillä?
                      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                      1 x F20
                      3 x E30
                      2 x E36
                      5 x E46
                      3 x E9X

                      Comment

                      • magezu
                        Newbiemmer
                        • Nov 2010
                        • 5
                        • Oripää

                        E46 Sport 2000

                        Kertokaas viisammat että kuuluuko Sport 2000 mallissa olla alunperin tälläinen lisuke takapuskimessa?




                        Kiitoksia vastauksista.

                        Comment

                        • mixout
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2011
                          • 454
                          • Keski-Suomi

                          Originally posted by janne30 View Post
                          Itsekin tuota vortex juttuu miettiny näi talven lähestyessä. Auto 2002 320d uudemmalla koneella. Saako huoparullan tilalle vortex öljynerottimen suoraan plug'nplay tyylillä?
                          Näin mä olen ymmärtäny, kun kyseessä on M47N. Siellä saattaa vortex jo ollakkin, en tiedä mistä se riippuu mut joissakin facelifteissä se on tehtaalta ollut. Mut ei taida avaamatta saada selville ja siinä vaiheessa on jo sama ostaa se muutaman kympin vortex ja vaihtaa se
                          Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

                          Comment

                          • Esal
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1344
                            • Lempäälä

                            Originally posted by m1g3 View Post
                            Tuli ostettua -00 320d sedani. Auto tekee välillä semmosta, että kun pienillä kierroksilla ajaa niin tehot häviävät melkein kokonaan. Eteenpäin kyllä pääsee. Auto kuitekin palautuu normaaliksi kun ottaa virrat pois päältä ja käynnistää auton uudelleen. Myyjä vakuutti ostotilanteessa että vika on motonetin ilmamäärämittarissa ja että alkuperäisellä ilmamäärämittarilla tuo asia korjaantuu. Onko asia kuitenkaan näin?
                            Epäilisin enempi esim. ahtopaineanturia joka pätkii, menee kone vikatilaan ja nollautuu tuolla virtojen katkaisulla? Yliahtamisesta tuskin johtuu, jos kierrokset ollut alhaalla vian ilmetessä. Ilmanmäärämittarin voi poissulkea ottamalla johdon irti, menee oletusarvoilla oikeastaan normaalisti.

                            Vikakoodit lukuun, on kyllä jättänyt sinne merkin.
                            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                            Comment

                            • keitiim
                              Newbiemmer
                              • Sep 2011
                              • 27
                              • Sipoo

                              Eikö kukaan teistä tiedä tosiaan EGR:n tulppaamisesta mitään? Entäs tosta imusarjasta -00 320d:ssä, se on nyt irti autosta ja haluaisin putsata sen sisältä. Vaikuttaa niinkun imusarja olisi kasattu kahdesta muovisesta osasta, niin irtoaako ne toisistaan kampeamalla tai jotenkin? Vähän koitin niitä raottaa toisistaan mutta pelottaa että hajotan jotain..

                              Toinen kysymys; onko jostain korjaamosta erityisesti hyviä kokemuksia? Pk-seudulla pitäisi sijaita ja bemareitten kanssa pitkän historian tehneet asentajat tietty plussaa. Ois kiva löytää joku paikka joka mahd vähillä tunneilla saisi selvitettyä miksi tuo laite katkoo noita egr:n putkia..
                              Last edited by keitiim; 08-10-2012, 11:29.

                              Comment

                              • McBeast
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2007
                                • 2998
                                • Tallinn

                                Originally posted by magezu View Post
                                Kertokaas viisammat että kuuluuko Sport 2000 mallissa olla alunperin tälläinen lisuke takapuskimessa?




                                Kiitoksia vastauksista.
                                Kyllä kuuluu. Etupuskurin alla myös yhtä järkyttävän näköinen lirpake ja kontin päällä myös. :think


                                EDIT: Olipas siinä mahtavaa tekstiä...
                                Last edited by McBeast; 08-10-2012, 15:42.
                                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎