Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • McBeast
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 2998
    • Tallinn

    Originally posted by Dankova View Post
    Kysyn kaverin puolesta eli onko normaalia että kun E46 6 pyttysellä bensakoneella oleva bemari on seissyt n. päivän niin kun auton käynnistää niin keltainen "öljyvalo" vilkkuu n. alle minuutin ja se sammuu sen jälkeen. :think

    Onko valo öljynpaineesta kertova huomiovalo vai mikä?
    Keltainen kertoo öljyn tasosta. Oikein toimiessaan keltainen valo syttyy ajoneuvon moottorin sammuttamisen jälkeen. Siis silloin, jos öljyä on liian vähän.

    Jos keltainen valo syttyy käynnistäessä, on anturi silloin kaput. Tarvikeanturia sinne ei sitten kannata vaihtaa, vaan haet uuden merkkiliikkeestä.
    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

    Comment

    • -Jopi-
      Bimmer Rookie
      • Jan 2012
      • 148
      • Joensuu / Jyväskylä

      Originally posted by Santei View Post
      Sitten tuo keskikulutusmittari. Kuuluisiko sen arvon vaihdella kuinka useasti? Ei muista enään kuinka tuo ennen käyttäytyi. Soittimen vaihdon yhteydessä joku yli vuosi sitten akkua useasti jouduin irti käyttämään ja muistaakseni sen jälkeen arvo on ollut 9.2 ja nyt vaihtui joku aika sitten 9.1. Hämärästi vain muistaisin, että tuo ennen olisi vaihdellut enemmän ja useammin?

      Itellä(kin) palaa tuo airbagin valo jatkuvasti. Vikakoodin kuittauksella ei poistunut kuin hetkeksi aikaan. Huollossa kehuivat, että johtuisi apukuskin vyön kiristimestä tms. Sitten taas tuttava bemaristi kertoi, että apukuskin penkille alle pitää vain vaihtaa jokin liitin ja homma sillä selvä. Kumpiko on oikeassa?
      Siis se mittarihan laskee keskimääräistä kulutusta sen matkan perusteella minkä olet kerenny ajaa viimesen nollaamisen jälkeen. Eli, jos kilometrejä on kertynyt paljon, ei hetkelliset muutokset vaikuta näkyvästi siihen mittarin lukemaan. Pitäs siis ajaa pidempi matka pienemmällä tai suuremmalla kulutuksella, että lukemaan tulisi muutosta. Jos nollaat mittarin, niin näet kyllä mitenkä se lukeman vaihtelu kilometrien mittaan hidastuu.

      Tuo airbag homma kuulostaa siltä, että molemmat on samoilla jäljillä. Toinen sanoo mikä on ongelma ja toinen mitenkä se korjataan. Itsellä aivan sama homma kesällä edellisessä autossa, mutta kuskin puolella. Valo ei hävinnyt nollauksella vaan sytty miltei heti takasin. Vikakoodina kuskin puolen vyönkiristin. Helpoin homma ensin on avata ja putsata ne paukulle menevät liittimet sieltä penkin alta, laittaa kiinni ja käydä kokeilemassa nollata. Itselläni valo syttyi siitä kun siirsin penkkiä, jolloin joku johto/liitin heilahti tms. Tuon em. operaation jälkeen ei kummitellut enää.
      Nyt:
      BMW E34 525i -90

      Exät:
      BWM E46 320i -01
      BMW E46 316i -99

      Comment

      • siksta
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 675
        • Orimattila

        Sigun 318i:sta lakkasi keskuslukon kauko-ohjaus toimimasta.
        Ei auta paristojenvaihto, eikä avaimien uudelleen ohjelmointi.

        Onko tuosta nyt korimoduuli tuon kauko-ohjauksen osalta paskana?
        Vai onko tuolle olemassa oma erillinen ohjausyksikkönsä?

        E: vuosimalli -99.
        F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

        Comment

        • Dankova
          BTCF Member
          • May 2011
          • 211
          • Kuortane

          Originally posted by McBeast View Post
          Keltainen kertoo öljyn tasosta. Oikein toimiessaan keltainen valo syttyy ajoneuvon moottorin sammuttamisen jälkeen. Siis silloin, jos öljyä on liian vähän.

          Jos keltainen valo syttyy käynnistäessä, on anturi silloin kaput. Tarvikeanturia sinne ei sitten kannata vaihtaa, vaan haet uuden merkkiliikkeestä.
          Ok. Kiitos tiedoista!
          BMW X3 E83 2.5i Automatic

          Comment

          • -jartza80-
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 85
            • Kirkkonummi

            Pystyykö 318iA toukassa vaihtamaan öljypoljan tiivisteen ilman apurungon pudotusta? Kun omassa näköjään tihkuu tiivisteen välistä hieman niin vaihtaisi samalla kun muutenkin pitäisi öljyt vaihtaa.
            E34 535i -89
            E46 318i Touring -02
            E36 323i Touring -97

            Comment

            • Santei
              Newbiemmer
              • Jul 2010
              • 16
              • Ilmajoki

              Kiitoksia paljon Kiwes ja -Jopi-!

              Onkohan tuo puhaltimen etuvastus/siili vaikea vaihtaa itse? Vai pitää puoli auto purkaa..

              Sitten vielä jos joku viitsisi veikata tähän vastausta:

              "Eli mullakin tuo alusta montuissa vähän "kolahtaa/tumpsahtaa". Vaihdettiin tuohon alatukivarret ja kolahtelu väheni jonkinverran mutta jatkui kuitenkin. Tilasin nyt vahvistetut koiranluut tuohon, että jos niillä lähtisi. Mitäs tuon jälkeen sitten jos vieläkin jatkuu?" Tätä nyt sillä kysyn, että kun nuo koiranluut tällä viikolla saan niin jos ongelma jatkuu niin saan samalla kertaa schmiedmannilta tilata tuon puhaltimen etuvastuksen ja sitten lääkettä tähän. Ja alempaan kysymykseen myöskin jos sen joku ratkaisee.


              Ja unohdin vielä kysyä. Tuossa omassa bemmissä (eli siis -01 325i) joskus kohtuullisen harvoin tyhjäkäynnillä paikalla ollessaan rupeaa kierrokset seilaamaan! Ei nyt mihinkään punarajalle ja takaisin mutta jonkun verran kuitenkin, että selvästi kuulee jo äänestäkin. Mistäköhän tuo mahtaa juttua? Joku osa menossa rikki varmaankin mutta mikä?

              Comment

              • HSuomi
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 271
                • mäntsälä

                Kysymys tosta DSC ajonvakautuksesta:
                Auto 330i -01
                Saako sitä jotenkin konfatua niin etä oletuksena olis kaikki rajotukset pois päältä ja sitten napista sais kaikki päälle ja pois yhdellä painalluksella?
                Tai sitten ihan vipukytkin jolla valittas onko se päällä vai ei.

                Vähän ärsyttävä systeemi jotenkin.
                Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
                ~~Sälinkään Moottorikerho~~

                Comment

                • Kiwes
                  BTCF Member
                  • Nov 2010
                  • 707
                  • JKL

                  Originally posted by Santei View Post
                  Kiitoksia paljon Kiwes ja -Jopi-!

                  Onkohan tuo puhaltimen etuvastus/siili vaikea vaihtaa itse? Vai pitää puoli auto purkaa..
                  Eipä tuo aivan mahdoton homma ole. Ahdasta tosin tuntuisi olevan. Foorumilta löytyy ohjeet tuohonkin operaatioon.
                  Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                  INPA, BMW Scanner 1.4.0

                  Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                  EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                  Comment

                  • snelle
                    BTCF Member
                    • Aug 2005
                    • 611
                    • Tampere

                    Originally posted by Kiwes View Post
                    Eipä tuo aivan mahdoton homma ole. Ahdasta tosin tuntuisi olevan. Foorumilta löytyy ohjeet tuohonkin operaatioon.
                    Tuossa kuvallinen ohje operaatioon:

                    http://forum.e46fanatics.com/showthr...stage+resistor
                    F11 520dA M-sport

                    ex: e30, e36, e39, e46, e61, e91

                    Comment

                    • janne30
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 2198
                      • Vantaa

                      Ohjaustehostin on sirissyt kauan, annoin olla ku pumppu kuitenki näytti toimivan. No sitte alko ulista oikee kunnolla kääntäessä rattia, poistin osan vanhasta ohjaustehostimen öljystä ja laitoin 11.s öljyä sinne tilalle niiku korkissa luki.

                      Toimi viikon hyvin, ei ulissu eikä sirissy pumppu ja tehosti hyvin. Huomasin öljynlisäyksen jälkeen että öljyn pinta laski kahdessa päivässä. Alko pitää vanhaa tuttua sirinää, lisäsin taas öljyä ja tuli äänettömäks.
                      Viikko siitä -> Nyt ei tehosta ollenkaan, aivan prkleen raskas kääntää. Pumppu varmaan paskana?

                      Schmiedmannilla näyttäs olevan 180€ uus pumppu, onko paha vaihtaa?
                      On työkalut ja nosturi, tietotaitoa ei. Eli miten käytännössä? Hihnan joutuu varmaa irrottaa? Miten se löystetää yms.

                      Autona siis sigun e46 320d m47n
                      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                      1 x F20
                      3 x E30
                      2 x E36
                      5 x E46
                      3 x E9X

                      Comment

                      • Madduli
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 395
                        • -

                        Liikkuukohan foorumilla joku eteläsuomesta kuka haluis asentaa e46 madallusjouset? Tietenkin korvausta vastaan. Itte väänsin golffiin ja totesin että en itte enää asentele.
                        E46 316 -99
                        Ex:
                        E39 523iA -98
                        E46 316 -99
                        E46 318 -99

                        Comment

                        • ruupanen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 5150
                          • Joensuu

                          Ta Tecnix alustan vaihto 323i sedaniin. Pitääkö tohon vaihtaa samalla kallistuksenvakaajan yhdystangot lyhempiin?
                          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                          Comment

                          • NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

                            Originally posted by ruupanen View Post
                            Ta Tecnix alustan vaihto 323i sedaniin. Pitääkö tohon vaihtaa samalla kallistuksenvakaajan yhdystangot lyhempiin?
                            Coileissa kiinnityspiste on alempana, eli kyllä koiranluut menee uusiksi.
                            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                            Comment

                            • ruupanen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 5150
                              • Joensuu

                              Originally posted by NokiLeka View Post
                              Coileissa kiinnityspiste on alempana, eli kyllä koiranluut menee uusiksi.
                              Hyvä tietää. Saako noita esim. motonetistä, vai meneekö ebay.de hommiksi?
                              E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                              Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                              Comment

                              • janne30
                                BTCF Member
                                • Apr 2011
                                • 2198
                                • Vantaa

                                Originally posted by ruupanen View Post
                                Hyvä tietää. Saako noita esim. motonetistä, vai meneekö ebay.de hommiksi?


                                Tuolta itte tilasin, tarkoitettu juuri coileille. Ite laitoin noi ku asensin eibachin coilit Tuli postiluukusta alle viikossa..

                                Voisko joku lukasta ton edellisen sivun ohjaustehostimen pumpunvaihto postauksen
                                G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                                E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                                1 x F20
                                3 x E30
                                2 x E36
                                5 x E46
                                3 x E9X

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎