Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    Originally posted by soundeffect View Post
    onko tämä jokin ominasuus vai missä vika? eli en voi pitää 2 näistä samaan aikaan päällä tai risteykseen tultaessa kierrokset heilahtelee välillä 550-1000.

    tuulilasin puhallin, ilmastointi, takalasin lämmitys.
    Ilmastoinnin kompura ei lähde edes päälle näillä keleillä.
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • JTP
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2008
      • 506
      • Hpj

      Originally posted by huppu View Post
      Ongelmat seuraavat toisiaan Muutamana aamuna käynnistäessäni autoani olen huomannut pientä oireilua seuraavasti. Pakkasta ei ole ollut paljoa, n. -10...-15. Lohkolämmitys päällä 2h ja sisälämmitin myös jonkin aikaa. Kone lähtee käyntiin, mutta rymähtää ikävästi ikään kuin ei kaikki pytyt olisi pelissä mukana. Huono käynti kestää hetken ennen kuin tasoittuu. Tänään käynnistäminen kuulosti tähän astisista pahimmalta. Hyvä kun jaksoi alkaa raksuttamaan ja tällä kertaa kierrokset humppasivat todella paljon. Tälläkin kertaa meni hetki (muutama minuutti) kunnes käynti tasoittui. Kotia tullessa kun ajoin auton parkkiin ja se oli tyhjäkäynnillä, humppasi kierrokset tasaisesti n. 700-600 rpm välillä. Niinkuin raskas hengitys. konehuoneesta tämä humppaus kuului selkeästi. Ajossa ei mitään ongelmaa. Hehkut vaihdettu joskus 2 v. sitten. Kysymys kuuluu: voisiko hehkuissa olla häikkää, kenties jokin hehku pimeänä? MAF ja huohotin vaihdettu alle 2 kk sitten.
      Viallinen hehkujen ohjausboksi antaa vikakoodeja yhdestä tai useammasta hehkusta, vaikka hehkutulpat olisivat kunnossa.
      Tuossa omassakin kulkineessa antoi vikakoodeja kaikista 6:sta hehkusta, vaikka ne olivat täysin kunnossa. Eli kannattaa ehdottomasti vaihtaa se ohjausboksi samalla kertaa hehkujen kanssa, ettei tarvii kahta kertaa käsiä sotkea saman vian takia!
      e90 330i lci -09
      Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
      Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

      Comment

      • janim-84
        Newbiemmer
        • Feb 2010
        • 5
        • Kuopio

        320i e46 vm2002

        Hankinnassa olisi kyseinen auto, onko tyyppivikoja tms. sellaisia mitä kannattaisi ottaa huomioon ja tarkastaa koeajossa. Autolla ajettu 195 000 km.
        Kiitokssii etukäteen

        Comment

        • BMWwe46
          Bimmer Rookie
          • Nov 2012
          • 27
          • Hubbabubba

          .....
          Last edited by BMWwe46; 12-01-2013, 22:08.

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by BMWwe46 View Post
            Iltaa,
            Minulla ei toimi parkkitutka autossa, ei pidä mitään ääntä. Mistä voisi johtua? Mikä mahtaa olla parkkitutkan rele?

            Käsijarru kahvan painike painautunut tuollein sisälle: --->>> Kuva


            Voisiko syy olla kuoleentunut jousi sisällä? Mistä aloittaisin purkamisen?
            Todennäköisesti joku anturi mennyt pimeeksi ja edellinen omistaja irroittanut sulakkeen ettei huuda kokoaikaa. Sulake paikalleen ja koodien lukuun.
            Vedä itse kahvaa taakseppäin niin tulee painike oikeaan kohtaansa.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Hhenkkka
              Bimmer Rookie
              • Nov 2012
              • 46
              • Espoo

              Mitäs veikkaatte, missä olis vika:
              Sisätilan tuuletin/lämmitin puhaltaa lähes aina täydellä teholla, vaikka säädin olis 1 -asennossa. Aluksi puhallus määräytyy normaalisti säätimen mukaan, mutta hetken kuluttua alkaa puhaltaakin jo täysillä. Välillä se saattaa laantua hetkeksi tai aaltoilla melko paljon, mutta palaa taas täydelle teholle. Lämmön säädössä ei tuntuisi olevan ongelmaa, mutta puhaltimen jatkuva huutaminen on rasittavaa ja vaatii vähän-väliä lämpötilan ja tuuletusnopeuden säätämistä nollille. Kyseessä siis manuaalinen koje.

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Originally posted by Hhenkkka View Post
                Mitäs veikkaatte, missä olis vika:
                Sisätilan tuuletin/lämmitin puhaltaa lähes aina täydellä teholla, vaikka säädin olis 1 -asennossa. Aluksi puhallus määräytyy normaalisti säätimen mukaan, mutta hetken kuluttua alkaa puhaltaakin jo täysillä. Välillä se saattaa laantua hetkeksi tai aaltoilla melko paljon, mutta palaa taas täydelle teholle. Lämmön säädössä ei tuntuisi olevan ongelmaa, mutta puhaltimen jatkuva huutaminen on rasittavaa ja vaatii vähän-väliä lämpötilan ja tuuletusnopeuden säätämistä nollille. Kyseessä siis manuaalinen koje.
                Puhaltimen pääteaste eli ns. siili vaihtoon.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Vecara
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 342
                  • Rovaniemi

                  Potilas: 330d M57 184hp (2001)

                  Starttaa iloisesti, ei käynnisty. Railpaine 12,05 bar, siirtopaine 1,09 bar.

                  Vikakoodina: 2550 raildruekuebarwachung im Start.

                  Siirtopumppuko (kuskin penkin alla oleva) rikki?

                  Tutkittu pari tuntia vastaavia topiceja foorumilta, rele ei ilmeisestikään, kun kuitenkin nostaa paineita?

                  Kiitokset!

                  EDIT: akku "uusi", lukija antaa jännitteeksi 14,23V.
                  ** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **

                  Comment

                  • NokiLeka
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2341
                    • Eurajoki

                    Siirtopaine taitaa olla 3bar luokkaa normaalisti. Siirtopumpun kuulee jos se käy, kuuluu melkoinen hurina kuskin penkin alapuolelta. Jos se ei toimi niin ei nosta railissa paineita tarpeeksi eikä näin ollen käynnisty.
                    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                    Comment

                    • Slazha
                      BTCF Member
                      • Nov 2004
                      • 2284
                      • Joensuu/Syvyys

                      Originally posted by NokiLeka View Post
                      Siirtopaine taitaa olla 3bar luokkaa normaalisti. Siirtopumpun kuulee jos se käy, kuuluu melkoinen hurina kuskin penkin alapuolelta. Jos se ei toimi niin ei nosta railissa paineita tarpeeksi eikä näin ollen käynnisty.
                      muistelen että piti olla vähintään 2,5 bar ja alle kahen ei lähde käyntiin. Rail paineen pitää muistaakseni olla vähintään 300bar että lähtee käyntiin?

                      Nämä paine arvot ulkomuistista, en tarkastanut mistään että viisaammat korjatkoon jos ovat väärin
                      Last edited by Slazha; 03-12-2012, 12:01.
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                      E36 318is class II, e30 turpo

                      Comment

                      • mixout
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2011
                        • 454
                        • Keski-Suomi

                        Kaikki hehkut antoi vikakoodia sigun autossa ja hommasin uudet hehkut ja ohjausboksin. En ole niitä vielä vaihtanut ja nyt tuli mieleen, että onkos jotain sulaketta mikä kannattaisi ihan ekaksi tarkastaa? Vai onko tuo sulake edes tyypillinen/mahdollinen menemään hehkuista? Jos tuon tarkistaisi ensimmäisenä ja sitten auto paikalliselle pajalle. Saavat ensin vaihtaa boksin alakautta jos pelkkä boksin vaihto auttaisi, niin ei tarvitsisi pelätä hehkujen katkeamista.
                        Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

                        Comment

                        • JTP
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2008
                          • 506
                          • Hpj

                          Originally posted by mixout View Post
                          Kaikki hehkut antoi vikakoodia sigun autossa ja hommasin uudet hehkut ja ohjausboksin. En ole niitä vielä vaihtanut ja nyt tuli mieleen, että onkos jotain sulaketta mikä kannattaisi ihan ekaksi tarkastaa? Vai onko tuo sulake edes tyypillinen/mahdollinen menemään hehkuista? Jos tuon tarkistaisi ensimmäisenä ja sitten auto paikalliselle pajalle. Saavat ensin vaihtaa boksin alakautta jos pelkkä boksin vaihto auttaisi, niin ei tarvitsisi pelätä hehkujen katkeamista.
                          Hehkuille näyttäis olevan sulake numero 104 (100A) hanskalokeron takana.
                          Noin suuri sulake ei kyllä ihan helposti kärähdä, jos ei tule suoraa oikosulkua sulakkeen ja ohjausboksin väliseen johtoon!
                          e90 330i lci -09
                          Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                          Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                          Comment

                          • mixout
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2011
                            • 454
                            • Keski-Suomi

                            Originally posted by JTP View Post
                            Hehkuille näyttäis olevan sulake numero 104 (100A) hanskalokeron takana.
                            Noin suuri sulake ei kyllä ihan helposti kärähdä, jos ei tule suoraa oikosulkua sulakkeen ja ohjausboksin väliseen johtoon!
                            http://wds.spaghetticoder.org/en/svg...7178.svg?m=e46
                            Kiitoksia. Pitääpä mainita tuosta, mutta eiköhän se tuo boksi ole sökö. Noita hehkuja ei taida mahtua mittamaan ilman imusarjan irroitusta? Eli ainoa keino vaihtaa ensin boksi ja kokeilla sillä vanhoja hehkuja?
                            Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

                            Comment

                            • rikuh1
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2009
                              • 507
                              • Hämeenlinna

                              Voi hyvinkin alkaa pelittään pelkällä boksin vaihdolla, kuten itsellä kävi
                              Tietysti jossain vaiheessa hehkutkin pettää mutta ajellaan niinkauan kun pelaa.
                              E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
                              Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
                              RikunAutofix.fi

                              Comment

                              • mixout
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2011
                                • 454
                                • Keski-Suomi

                                Originally posted by rikuh1 View Post
                                Voi hyvinkin alkaa pelittään pelkällä boksin vaihdolla, kuten itsellä kävi
                                Tietysti jossain vaiheessa hehkutkin pettää mutta ajellaan niinkauan kun pelaa.
                                Jep. Tasalaatuista tavaraa jos viime talvena ei mitään ja kesällä kaikki neljä menneet.
                                Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎