Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suhonen
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2012
    • 540
    • Nokia

    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Toisen puolen tyyny on sellainen että sopii molemmille puolille ja siksi esim. Motonet myy samaa osaa molemmille puolille. Itse tilasin kl-varaosilta ja tuli varmasti nyt sitten sellaiset mitä sinne oli tarkoitettu.
    Mitäs ne kl-varaosissa kustansi.?
    BMW F21 120D M-perfomance

    Comment

    • Juu50
      Bimmer Fanatic
      • May 2012
      • 300
      • Kouvola

      Mitenkäs näissä saa etupäähän camberia enemmän, olin lukevinani että tuo orkkissäätö riittää 0,25 asteeseen?

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        Ei voi muistaa eurolleen mutta satasen pintaan oli. Moottorin tyynyt siis.

        Comment

        • McBeast
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2007
          • 2998
          • Tallinn

          Originally posted by Juu50 View Post
          Mitenkäs näissä saa etupäähän camberia enemmän, olin lukevinani että tuo orkkissäätö riittää 0,25 asteeseen?
          Säädettävä yläpää tai sitten muokkaamalla yläpään kiinnitystä.
          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

          Comment

          • -Hekaaa
            Bimmer Rookie
            • Aug 2011
            • 154
            • Pyhäjärvi/Iisalmi

            kevät tullee ja pitäs jotain autoon saada laitettua, alustasarjaa oon katellu ja nyt herääkin kysymys - kärsiikö ajo-ominaisuudet paljonkin jos laittaa toimmoisen alustan alle ? http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/e4...11.htm#1943418

            Comment

            • McBeast
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2007
              • 2998
              • Tallinn

              Originally posted by -Hekaaa View Post
              kevät tullee ja pitäs jotain autoon saada laitettua, alustasarjaa oon katellu ja nyt herääkin kysymys - kärsiikö ajo-ominaisuudet paljonkin jos laittaa toimmoisen alustan alle ? http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/e4...11.htm#1943418
              Sehän riippuu ihan siitä minkälainen alusta nyt on alla ja minkälaista ajotuntumaa haet? Uskoisin tuonkin sarjan olevan samoilla viivoilla muiden halpissarjojen kanssa, eli perusjämäkkä. Saattaa olla vähän pintakovakin. Jos tuot vanteet kaarelle, niin takaa todennäköisesti raapii kuorman kanssa. Esim TA-Technixistä on ihan hyviä kokemuksia muutaman vuoden ajalta. Jos haluaa comforttia ja kestävää, niin laita jotain orkkista vastaavaa.
              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

              Comment

              • baijeri88
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 958
                • Mikkeli

                Originally posted by baijeri88 View Post
                mikähän vois olla 316i -00 m43 koneella, kun pari kertaa sytyttänyt moottorin merkkivalon ja kun oon työpaikalla vikakoodit lukenu niin AB polttoainejärjestelmä (positiivinen jänn.) vikakoodi ollu molemmilla kerroilla. Sen kun nollaa niin sammuu moottorivalokin.. noin kuukaus sitten sattu viimeks ja nyt taas.
                vieläkin vaivaa... pari kertaa taas lähiaikoina syttyny..
                E36 Cab Atlantisblau
                E92 325i


                eX:
                E39 525i, E36 325i
                E34 Sedan Alpinweiss II
                , 316 -87 & 316i -90

                Comment

                • Henkka992
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2011
                  • 155
                  • Polvijärvi

                  Jjjooo liekkö ohjaustehostin äsken meni e46:sta ku tuolla loskapaskassa ajoin ja sit ihan yhtä-äkkiä ohjaus meni hirveen jäykäks, hihnat on kunnossa samoin neste on ylärajassa niiku aina ennenkin. Mitään ei varotellu ja mitään ääniäkään ei kuulunu/kuulu. Aikasemmi ohjaustehostimesta kuulu "jurina" ja se jurina johtu siitä että lohkolämmittimen johto oli moottorin ja moottorin apurungon välissä. Mutta nyt ei jurise vaa on vaa hlvetin jäykkä.

                  Comment

                  • Haggis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1570
                    • Wackyland

                    Miten on mahdollista että yhdessä talvirenkaassa joka on ollut koko talven kuskin puolella takana on jäljellä reunassa niitä kumi piikkejä? Ei siis aivan renkaan kyljessä vaan siinä missä rengas kuvio loppuu. Camber kulma väärä?

                    Muista renkaista ajat sitten kuluneet piikit pois.
                    Käyttis:Kia Optima TF

                    Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                    Comment

                    • janne[l
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 861
                      • Ylöjärvi

                      Originally posted by McBeast View Post
                      Säädettävä yläpää tai sitten muokkaamalla yläpään kiinnitystä.
                      eikös se niin ollut että se ohjuritappi pitää katkasta sieltä, ja sitten auton leveys suunnassa vinguttaa yläpään kiinnitysreikiä "leveämmäks" ? Oli jossain kuvakin täälä mutta en sitä nyt löydä. Itelle pitäs toi sama homma tehdä.. Takapäähän joutuu vissiin sit uudet tukivarret hommaamaan jos campperit haluu "normaaleiks" ?
                      e46 330i cabriolet
                      e91 320d
                      e36 328 törpö

                      Comment

                      • McBeast
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2007
                        • 2998
                        • Tallinn

                        Originally posted by janne[l View Post
                        eikös se niin ollut että se ohjuritappi pitää katkasta sieltä, ja sitten auton leveys suunnassa vinguttaa yläpään kiinnitysreikiä "leveämmäks" ? Oli jossain kuvakin täälä mutta en sitä nyt löydä. Itelle pitäs toi sama homma tehdä.. Takapäähän joutuu vissiin sit uudet tukivarret hommaamaan jos campperit haluu "normaaleiks" ?
                        Eipä nuo säädettävät yläpäätkään kovin kalliita ole etupäähänkään.

                        Onko kellään kokemuksia noista UUC:n säädettävistä takatukivarsista?
                        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                        Comment

                        • masa83
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2010
                          • 67
                          • Helsinki

                          Originally posted by masa83 View Post
                          Vikakoodit on luettu ja viaksi paljastui 1 ja 2 lamdat, viat kuitattiin ja sen jälkeen ei ole tuo moottorivika valo syttynyt??? auto toimii muuten aivan normaalisti mutta tyhjäkäynti on vähän epätasainen siis todella vähän. Kuinka kriittinen vika tuo on kun ei ihan tällä sekuntilla ole varaa ostaa uusia lamdoja? Auto on siis 330xi -00
                          Päivitystä tilanteeseen. Kävin eilen luetuttamassa koodit herttoniemen atoyssa ja samat koodit oli kun ensimmäisellä lukukerralla eli 1 ja 2 lamda ja siinä sitten sovittiin että nuo lamdat vaihdetaan. Iltapäivällä tuli soitto atoylta että ovat nyt vaihdelleet lamdat mutta vika ei poistunut, tässä vaiheessa vitutus käyrä nousi melko korkealle. Mikä ihme tuota nyt vaivaa?? Kun hain auton niin sanoivat että he eivät enempää pysty selvittämään vikaa.

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by masa83 View Post
                            Päivitystä tilanteeseen. Kävin eilen luetuttamassa koodit herttoniemen atoyssa ja samat koodit oli kun ensimmäisellä lukukerralla eli 1 ja 2 lamda ja siinä sitten sovittiin että nuo lamdat vaihdetaan. Iltapäivällä tuli soitto atoylta että ovat nyt vaihdelleet lamdat mutta vika ei poistunut, tässä vaiheessa vitutus käyrä nousi melko korkealle. Mikä ihme tuota nyt vaivaa?? Kun hain auton niin sanoivat että he eivät enempää pysty selvittämään vikaa.
                            Niin kuten jo totesin, ei vikaa antureissa vaan herjaa todennäköisesti että säätörajat on ylitetty eikä seosta voida enää korjata enempää.
                            Käytä luennassa jollain kuka ymmärtää lukemaansa tekstiä.
                            Imuvuodoista kyse todennäköisesti kuitenkin. Haitarikumit tarkistukseen ja imusarjan takana olevat kumitulpat sekä kaikki huohotinletkut/separaattori.
                            Perussettiä.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • vize
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2010
                              • 96
                              • Suomi

                              Originally posted by -Hekaaa View Post
                              kevät tullee ja pitäs jotain autoon saada laitettua, alustasarjaa oon katellu ja nyt herääkin kysymys - kärsiikö ajo-ominaisuudet paljonkin jos laittaa toimmoisen alustan alle ? http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/e4...11.htm#1943418
                              Ite tilasin kyseisen sarjan eilen illala. Pitää raportoida keväällä, kun saa alle.

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                Originally posted by McBeast View Post
                                Eipä nuo säädettävät yläpäätkään kovin kalliita ole etupäähänkään.

                                Onko kellään kokemuksia noista UUC:n säädettävistä takatukivarsista?
                                UUC:n takatukivarret kiinnostaisi myös. Muut säädettävät takatukivarret mitä Suomesta on saatavana vaikuttavat perin rimpuloilta. UUC ei taas ole edullisimmasta pääsä mutta halpa ja hyvä on eri kaupat.

                                Vaikka foorumia onkin tullut selailtua en vieläkään ole varma saako BMW:n ehjällä sport-alustalla takacamberia lähelle nollaa - vai onko ainoa tie säädettävät alatukivarret kesärengastusta silmällä pitäen? Hemi?

                                (Kesärengastus siis style 135 vanteisiin, 8x18 225/45 eteen ja 8,5x18 255/40 taakse. Käsittääkseni taka-akselilla tavoite olisi päästä mahdollisimman lähelle nollacamberia ja siten vähentää renkaan sisäsyrjän kuormitusta ja sisäsyrjän kulumista. Kyseessä E46 330d käyttöauto, ei ratapirssi.)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎