Originally posted by Weilside
View Post
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
-
-
Mikähä neuvoks kun e92 sytytti jarrupalojen huoltovalon ja paloja on vaikka kuinka, edestä anturi oli rikki ja sen vaihdoin mutta valoa ei saa kuitattua. Herjaa myös takaa anturia vaikka johto on ehjän näköinen(mitä nyt auton alta lampulla vilkasin).
Voiko tuo systeemi olla niin fiksu että se ei anna nollata paloja edestä vaikka anturi on siellä ehjä mutta jos se nyt onkin rikki takana?
Comment
-
-
Vikakoodi 93B2 - Battery Safety Terminal
Otsikon mukainen vikakoodi tuli jokunen aika sitten akkua vaihtaessa. Auto on E90 318d -07. Akun + navalle tuleva pieni piuha oli lähtenyt irti. Laitoin takaisin paikalleen, mutta ei suostu nollaamaan koodia. Liittimestä ehkä haljennut palanen akkua vaihtaessa? Saisiko joku napattua kuvaa tuosta liittimestä (tarvitsee todennäköisesti jotain millä nollata tämän jälkeen airbag valo) ja siitä miten päin sen kuuluisi siellä olla?
Samaiseen vikaan liittyvä kysymys: toimiiko airbagit vaikka tuo koodi on aktiivinen?
Comment
-
-
330d/ M57N2: Mikä mahtaa olla moniurahihnan ja sen kiristimien ym tarpeiden vaihtoväli? Kai tuolla on vain yksi hihna, mikä kiertää kaikki apulaitteet läpi.1990 325i M Technic II
2016 420d Gran Coupe
ex:2006 330d M Sport
ex:2004 325i M Sport
Comment
-
-
Originally posted by grz View Post330d/ M57N2: Mikä mahtaa olla moniurahihnan ja sen kiristimien ym tarpeiden vaihtoväli? Kai tuolla on vain yksi hihna, mikä kiertää kaikki apulaitteet läpi.E90 320d -05
EX: Z3 E36/8 3.0i
Comment
-
-
Originally posted by AC* View PostTarkastetaan huollon yhteydessä ja vaihdetaan tarvittaessa.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Onko näissä mahdollisesti yleinenkin ongelma että herjaa keltaista vikavaloa katalysaattorin toiminnasta? Kenties joku tietty syy mikä saa herjaamaan?
Auto on -09 N46b20 jolla ajettu about 55k. Puoleen vuoteen pari kertaa jo syttynyt valo. En tiedä mikä vikakoodi oli joka otettiin pihalle, auto ei ole minun enkä ollut mukanan korjaamolla. Kuitenkin kuulemma katalysaattorin toimintaan viittasi.
Aika vähänhän tuolla on ajettu ikänsä aikana, että olisikohan vaan katista mennyt paikat tukkoon.
Comment
-
-
Vuosimalli ei täsmää kyllä antamaasi moottorikoodiin.
Kyseessä on N43B20 jos auto on -09.
Tässä moottorissa varmaankin koodi liittyy NOx-anturiin, ja siihen että NOx-katalysaattori on kerännyt sisäänsä sulfaattia. Aiheesta on kovin vaikea lyhyesti vääntää, mutta käytännössä ajotapa on suurin syyllinen tähän, autolla pitäisi toisinaan ajaa pidempää matkaa moottoritietä jotta NOx-katalysaattorin puhdistus käynnistyisi (vähän samanlainen prosessi kuin DPF poltto).
Toinen ongelma on myös NOx-katalysaattorin ppm anturissa, joka ollessaan viallinen antaa todella vikakoodin, mutta myös estää samalla tuon polttoprosessin käynnistyksen.
Olisi erittäin tärkeää tietää tässä vaiheessa vikakoodi, jotta tietäisi riittääkö vaan lähteä ajamaan moottoritietä 110km/h / 30min / puoli tankkia bensaa, vai alkaako operaatio ko. anturin vaihdolla.
Aiheesta pitkät höpinät lisää mm. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=292044E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Pätkimisongelmaa
Onko jollain tietoa tälläisestä. Auton käynnistyessä kierrokset käynti ymym ihan normaali, kaikki tehot tallella auto kulkee normaalisti. Ajan koneen lämpimäksi sammutan auton vaikka 10 min ajaksi lähden ajamaan niin auto pätkii kaasua annettaessa, myös tyhjäkäynti saattaa seilata, jos pysähdyn valoihin auto ns. tökkii pysähdyksiin. Juuri vaihdettu uudet tulpat ja puolat mistä voisi kiikastaa? koodeja ei ole vielä katottu. Auton pätkiessä jos antaa lölyä ilmestyy pieni moottorin vikavalo. :thinkBmw e90 335i Platinbronze Metallic
Ex:
E92 ///M3 Silverstone II
E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
E46 ///M3 Phoenix Gelb
E90 320i '05
Comment
-
-
Originally posted by ReDDog View PostOnko jollain tietoa tälläisestä. Auton käynnistyessä kierrokset käynti ymym ihan normaali, kaikki tehot tallella auto kulkee normaalisti. Ajan koneen lämpimäksi sammutan auton vaikka 10 min ajaksi lähden ajamaan niin auto pätkii kaasua annettaessa, myös tyhjäkäynti saattaa seilata, jos pysähdyn valoihin auto ns. tökkii pysähdyksiin. Juuri vaihdettu uudet tulpat ja puolat mistä voisi kiikastaa? koodeja ei ole vielä katottu. Auton pätkiessä jos antaa lölyä ilmestyy pieni moottorin vikavalo. :think
Jos pitää arvata, niin suuttimia tai bensapumppu menee seuraavaksi vaihtoon.
Comment
-
-
No tosiaan mitäs se N53 tyyppivika, eli korkeapainepumppu?
Ainakin erässä lähipiirin keississä huomasi hyvin että kännistyksessä 'pitkät piuhat', kesti kerätä paineita tovin ennenkun lähti käyntiin. Samoin vedossa hyvin usein tuli "Reduced power" ilmoitus ruudulle.
Vikakoodi ei suoraan antanut ymmärtää oikein mitään pumppuun viittaavaa, mutta siellähän se vika oli -
Edit: on tuolla listassa näköjään railipaineestakin koodi. Mutta suurin osa tosiaan misfireä, joka ei todellisuudessa ollut se ongelma.
Kannattaa tota threadia lukea läpi, siellä on käsitelty samoja ongelmia.
Laita vaikka sinne jatkot aiheesta niin pysyy hyvin saman ketjun alla.Last edited by Dualfun; 28-01-2016, 12:26.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Comment