Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw92
    Bimmer Rookie
    • Mar 2016
    • 147
    • Eteläkarjala

    Originally posted by reekoon View Post
    Kannattaa varmaan vaan ottaa se kustom softa....
    Noh kun aivan aloittelija vielä tän vehkeen kanssa olen niin ei sitä ihan kaikkea oikeen tiedä.

    Tämän toisen ohjelmoinnin tekijä kyllä päivittää tekemäänsä ohjelmaa sen mukaan kun autoa tekniikaltaan muuttaa. Pakkohan hölmön on kysyä..
    E91 335i /// LCI Alpinweiß III

    E92 325i
    E39 520i
    E46 316i

    Comment

    • reekoon
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 3426
      • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

      Tilaat aluksi siihen nyt vaan uudet orkkis tulpat ja puolat sekä jb4. Et tule pettymään. Nyt kun tulee talvikin, niin asennat ne vasta keväällä kun lumet sulaa.
      E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
      JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


      E36 316i Compact Hellrot

      Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
      Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

      Comment

      • hoikkas
        BTCF Member
        • Oct 2005
        • 1579
        • TURKU

        Originally posted by reekoon View Post
        Tilaat aluksi siihen nyt vaan uudet orkkis tulpat ja puolat sekä jb4. Et tule pettymään. Nyt kun tulee talvikin, niin asennat ne vasta keväällä kun lumet sulaa.


        Juuri niin, mutta jos en haluat sen ohjelmoinnin ja sitä päivittää vielä sinulle veloituksetta tai sopivaan hintaan niin onhan se ok. Muttet pysty juuri mitään loggailemaan ja "tutkimaan" autoa kun ei kuin se pelkkä ohjelma. Täällä on useita tyyppejä joilla on kokemuksia JB4 / MHD ja esim. jenkeissä ihan älyttömästi niin siellä lähes poikkeuksetta juuri nuo on erittäin suosittuja. Siellä en ole juuri lukenut pariin vuoteen mitä sitä olen seurannut että kukaan laittaisi mitään pelkkää ohjelmaa. Miksi?

        Jos olet ihan noviisi niin tässä asiassa kannattanee uskoa niitä joilla on paljon kokemusta ihan täällä Suomessa. Edelleen suosittelen JB4 / MHD ratkaisua. Jos haluat siihen custom softan niin niitäkin tekijöitä löytyy Suomesta ja ulkomailta. Ulkomailta muutama (minä mukaan lukien) ollaan ulkomailta ostettu custom softa tuohon noiden päälle. Ja helvetti että on ollut hyvä kaikin puolin. Ja sitä omaa softaa hieroessa se onnistui vain loggaamalla tälle softaajalle ja sitä loggaamista tuli tehtyä paljon Sen verran paljon että sain parit turbotkin paskaksi Vaikka olisin selvinnyt muutamalla logilla. Mutta kun himo iski nauttia vauhdin hurmasta niin tuli vedettyä parin viikon aikana noin sata vetoa 3.vaihteelta kutoselle
        BMW i4M50

        Comment

        • BFI18
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 1456
          • Turku

          Originally posted by hoikkas View Post
          Mutta kun himo iski nauttia vauhdin hurmasta niin tuli vedettyä parin viikon aikana noin sata vetoa 3.vaihteelta kutoselle
          Ei helvetti

          Sulla ei oo ainakaan pelkoa perseessä. Lähinnä lainvalvojille kiinnijäämistä tarkoitan. Hyvä kun ite uskaltaa joskus 3-5 välin vetää erinäisten 'varmistusten' jälkeen.
          Ei sillä että vauhti pelottais, mutta lähinnä se vitunmoinen maksaminen ja mahdollinen polkupyörällä liikkuminen muutaman viikon..
          G26 i4 M50 Black Sapphire

          Comment

          • Boiga
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 1773
            • Ylöjärvi

            Originally posted by BFI18 View Post
            Ei helvetti

            Sulla ei oo ainakaan pelkoa perseessä. Lähinnä lainvalvojille kiinnijäämistä tarkoitan. Hyvä kun ite uskaltaa joskus 3-5 välin vetää erinäisten 'varmistusten' jälkeen.
            Ei sillä että vauhti pelottais, mutta lähinnä se vitunmoinen maksaminen ja mahdollinen polkupyörällä liikkuminen muutaman viikon..
            Eikö jokaisella n54 virittäjällä ole suljettu alue jossa suoraa käytössä 😉 täältä myös ääni jb4, vikakoodien luku sekä tosiaan tuo vian haku logien avulla säästää selvää rahaa verrattuna merkkiliikkeen hintoihin nähden jos jaksaa itse nähdä vaivaa ja onhan tuo mukava jos haluaa palauttaa vakioksi esimerkiksi myytäessä jos muita isompia muutoksia ei ole tehty.. Itsekin vasta opiskellut koko laitetta mutta tähän kylkeen vielä tuo mhd ohjelmalla ns ohjelmointi ja tämä tietotaito jota täälläkin on niin ei voi mennä vikaan. Toki jos omasta mielestä se valmis ohjelma jostain pajalta tuntuu hyvältä ja helpolta eikä muuta meinaa autolle tehdä niin onhan sekin ok vaihtoehto. Myös myydessä jb4 arvostetaan enemmän kuin valmista ohjelmaa tietääkseni.. tai näin olen käsittänyt kun asiasta lukenut.
            Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

            Comment

            • P33P33
              Bimmer Rookie
              • Dec 2015
              • 181
              • Kellokoski

              Originally posted by Bmw92 View Post
              Saahan auton aina palautettua vakioksi jos siltä tuntuu kun lähtee sitä myymään?

              Tuo koodien luku yms on kyllä jb4 plussaa.

              Yksi asia mietityttää, että miksei voisi päivittää softaa sitä mukaa kun auton tekniikkaa päivittäisi?

              Pakko sen verran kommentoida, että kyllä sä sillä MHD:llä pelkästäänkin pääset hyvin alkuun ja jos tuntuu, että kaipaat sitä JB4 siihen kaveriks, niin sitten sijotat siihen. MHD:lla pääset ehkä nopeemmin ja pienemmällä rahalla alkuun ja melkeen se MHD on syytä hankkia joka tapauksessa ja silläkin voi mainiosti ottaa logia ja näät livenä kännykällä arvot, joita haluut seurata. Ja MHDn logit antaa arvot sellaisenaan kuin ne on. JB4 skaalaa tiettyjä arvoja vähän erilailla. Toki tämähän on ihan mihin tottuu.

              Suomessa On totuttu käyttämään JB4:sta paljon enemmän ja sen kanssa toki helpompi pelata, jos haluut ite muuttaa ahtopainetta, etkä ymmärrä itse softaamisesta.
              Kannattaa googlettaa molemmat ja jutella sen tutun softaajan kanssa, jos hän vaikka olisi kiinnostunut Tuner Pro:lla ja MHD:lla tekemään sulle sen custom softan.
              Itse lähdin pelkästään MHD:llä liikenteeseen, enkä ole edes kaivannu JB4:sta. Toisaalta kuulun ite siihen koulukuntaan, että haluan muuttaa suoraan softaa enkä käyttää piggybackiä (mielipide juttuja).
              -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5401
                • S:t Karins

                Ja edelleen MHD:stä puuttuu kaikki turvajutut mitä JB4:ssa taas on. Varsinkin jos viinan kanssa pelaa niin riski on olemassa.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • P33P33
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2015
                  • 181
                  • Kellokoski

                  Se on totta, että JB4 tarjoaa noita failsafe juttuja ja jossei softan muokkaus oo hallussa, niin sillä kannattaa mennä.

                  Ja MHD:han ei ole loppujen lopuksi kuin työkalu ECUn lukuun ja kirjoitukseen, jolla voi myös logata. Tää tuntuu monilta usein unohtuvan. Auton oma ECU hoitaa omaan makuun kaikki turvajutut ihan niin kuin pitääkin.
                  -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                  Comment

                  • Zoppa
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 238
                    • Espoo

                    Originally posted by P33P33 View Post
                    Pakko sen verran kommentoida, että kyllä sä sillä MHD:llä pelkästäänkin pääset jne....
                    +1 juuri näin
                    E92 335i M-Sport -07
                    EX: E85 Z4 3.0i

                    Comment

                    • Bmw92
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2016
                      • 147
                      • Eteläkarjala

                      Originally posted by P33P33 View Post
                      Pakko sen verran kommentoida, että kyllä sä sillä MHD:llä pelkästäänkin pääset hyvin alkuun ja jos tuntuu, että kaipaat sitä JB4 siihen kaveriks, niin sitten sijotat siihen. MHD:lla pääset ehkä nopeemmin ja pienemmällä rahalla alkuun ja melkeen se MHD on syytä hankkia joka tapauksessa ja silläkin voi mainiosti ottaa logia ja näät livenä kännykällä arvot, joita haluut seurata. Ja MHDn logit antaa arvot sellaisenaan kuin ne on. JB4 skaalaa tiettyjä arvoja vähän erilailla. Toki tämähän on ihan mihin tottuu.

                      Suomessa On totuttu käyttämään JB4:sta paljon enemmän ja sen kanssa toki helpompi pelata, jos haluut ite muuttaa ahtopainetta, etkä ymmärrä itse softaamisesta.
                      Kannattaa googlettaa molemmat ja jutella sen tutun softaajan kanssa, jos hän vaikka olisi kiinnostunut Tuner Pro:lla ja MHD:lla tekemään sulle sen custom softan.
                      Itse lähdin pelkästään MHD:llä liikenteeseen, enkä ole edes kaivannu JB4:sta. Toisaalta kuulun ite siihen koulukuntaan, että haluan muuttaa suoraan softaa enkä käyttää piggybackiä (mielipide juttuja).
                      Kiitos vastauksesta.

                      Tarkoitus on piristää autoa sopivasti. Ei ole tarkoitus repiä irti mahdollisimman paljon heti alkuun, vaan ajan mittaa päivittää autoa ajan rahan ja mielenkiinnon puitteissa. En usko että tämä customin tekijäkään ihan läpipaska on kun porukka ajaa suomen toiselta puolelta tänne autojaan ohjelmoimaan ainoa mikä tällähetkellä jb4 houkuttaa on vikakoodien ja logien lukeminen, ei niinkään useat eri kartat. Koska en niitä välttämättä itselläni tarpeellisena näe. Viinalla kulkee jatkossakin vain pelkkä kuski.
                      E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                      E92 325i
                      E39 520i
                      E46 316i

                      Comment

                      • BFI18
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 1456
                        • Turku

                        Originally posted by Bmw92 View Post
                        Kiitos vastauksesta.

                        Tarkoitus on piristää autoa sopivasti. Ei ole tarkoitus repiä irti mahdollisimman paljon heti alkuun, vaan ajan mittaa päivittää autoa ajan rahan ja mielenkiinnon puitteissa. En usko että tämä customin tekijäkään ihan läpipaska on kun porukka ajaa suomen toiselta puolelta tänne autojaan ohjelmoimaan ainoa mikä tällähetkellä jb4 houkuttaa on vikakoodien ja logien lukeminen, ei niinkään useat eri kartat. Koska en niitä välttämättä itselläni tarpeellisena näe. Viinalla kulkee jatkossakin vain pelkkä kuski.
                        JB4:llä voit piristää autoa sopivasti alkuun ja myöhemmin saat enempi ulos toisilla kartoilla/pa-seoksilla ja mahdollisten muiden lisämodien myötä.
                        Ja päälle tulee vielä logien luvut/vikakoodien luvut/päivittyvät firmikset.
                        G26 i4 M50 Black Sapphire

                        Comment

                        • P33P33
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2015
                          • 181
                          • Kellokoski

                          Originally posted by Bmw92 View Post
                          Kiitos vastauksesta.

                          Tarkoitus on piristää autoa sopivasti. Ei ole tarkoitus repiä irti mahdollisimman paljon heti alkuun, vaan ajan mittaa päivittää autoa ajan rahan ja mielenkiinnon puitteissa. En usko että tämä customin tekijäkään ihan läpipaska on kun porukka ajaa suomen toiselta puolelta tänne autojaan ohjelmoimaan ainoa mikä tällähetkellä jb4 houkuttaa on vikakoodien ja logien lukeminen, ei niinkään useat eri kartat. Koska en niitä välttämättä itselläni tarpeellisena näe. Viinalla kulkee jatkossakin vain pelkkä kuski.
                          Edelleen sulle tulee halvemmaksi hommata MHD, koska sillä hoituu logit ja vikakoodit ja adaptaatioiden nollaukset siinä missä JB4:kin, jos vaan löytyy INPA kaapeli ja android laite ni pääset heti kokeilemaan OBD pistokkeen kautta. Ja jos se viina eksyy joskus tankin puolelle, ni viimeistään sillon tuut tarviimaan MHD:tä, jotta saat mm. fuel scalarit kohilleen jne.

                          pari linkkiä MHD:stä, tosin aika surkeen olosia.




                          Jos homma kiinnostaa, ni laita vaik prival viestii ni kerron tarkemmin lisää.
                          -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                          Comment

                          • brainsurgery
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1355
                            • Helsinki

                            Kyllä siihen viinan käyttöön kannattaa tutustua, koska se vähentää nakutusta vaikka ajaisi pienemmilläkin ahdoilla.

                            Comment

                            • Zoppa
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 238
                              • Espoo

                              Tuntuu vaan siltä että bmw92 oli päätöksensä tehnyt jo ennen ensimmäistä kysymystä. Ei se väärin tietenkään ole. Ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää, että mitä tuo custom ohjelmoija mahtaa siitä auton softaamisesta veloittaa?
                              E92 335i M-Sport -07
                              EX: E85 Z4 3.0i

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4181

                                Originally posted by Zoppa View Post
                                Tuntuu vaan siltä että bmw92 oli päätöksensä tehnyt jo ennen ensimmäistä kysymystä. Ei se väärin tietenkään ole. Ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää, että mitä tuo custom ohjelmoija mahtaa siitä auton softaamisesta veloittaa?
                                Varmaan joku lähellä asuva foorumilainen voisi sen MHD-kartan ajaa sisään reilusti alle sen hinnan mitä "custom"-ohjelmointi maksaa (eli MHDlisenssi €€+ palkkio €€ ohjelmoinnin avusta ekalla kerralla). Uskallan kyllä väittää että parempia ohjelmia kokonaisuus huomioiden MHD:llä on kuin näillä suomalaisilla perinteisillä lastuttajilla. Ei sinne ole pakko lyödä sitä Stage2:sta tai etanolikarttaa heti alkuun, aloittaa vaikka sillä Stage1:llä joka vastaa tehoiltaan samoja mitä enimmillään Karala, yms. ottaa, tai saattaapa MHD:llä pikkuisen enemmän tulla.

                                Jos nyt päätyy custom-ohjelmaan, niin keväällä viimeistään on MHD:n fläshi, tai JB4+backend. Sen customohjelmointiin tärvätyn rahan ois voinu käyttää vaikka uusiin puoliin/tulppiin ja jäisi vielä euroja baari-iltaan, tai sitten coolerin ostaisi niillä rahoilla (näytti myyntipaikalla olevan Wagnerin Evo1, tosin samantien se Evo2 kannattaa laittaa)
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎