Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poteroa
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 311
    • Tuusula

    Originally posted by 135valtteri View Post
    Mikäs olisi fiksuin öljy talveksi piristettyyn N54:seen? Öljytopicissa haukkuivat Castrolin talviominaisuuksia. Kelpaako 5w30 Teboilin Diamond Carat3? Tuossa ainakin BMW LL04 luokitus.
    Samaa pohdin aiemmin ja päädyin etsimään mahdollisimman matalatuhkaista öljyä = vähemmän kanavien karstottumista, jos se nyt mitenkään vaikuttaa.
    Samat ölpät vuoden ympäri, vaihdan n. 2 krt vuodessa.. Polkemaan en ala ennen kuin öljyn lämmöt 90+´c, kylmällä koneella ei paljon kannata, varsinkaan viritettyä.

    Päädyin lopulta Mobil 1 ESP 5w30 öljyyn.. Ja tästä voidaan tietysti käydä maailman loppuun asti kiistaa mikä on paras. Joten popparit esiin..
    E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
    E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

    Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
    Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
    Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
    Ex: E34 520i "winter wagen"
    Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
    Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
    Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

    Comment

    • SamiM
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 128
      • Helsinki

      Originally posted by poteroa View Post
      Samaa pohdin aiemmin ja päädyin etsimään mahdollisimman matalatuhkaista öljyä = vähemmän kanavien karstottumista, jos se nyt mitenkään vaikuttaa.
      Samat ölpät vuoden ympäri, vaihdan n. 2 krt vuodessa.. Polkemaan en ala ennen kuin öljyn lämmöt 90+´c, kylmällä koneella ei paljon kannata, varsinkaan viritettyä.

      Päädyin lopulta Mobil 1 ESP 5w30 öljyyn.. Ja tästä voidaan tietysti käydä maailman loppuun asti kiistaa mikä on paras. Joten popparit esiin..
      Itse koitin kanssa kaivella esiin että millä öljyillä jengi on ajellut näillä N54 koneilla. Aika vähän löytyi mitään ja päädyin ekaan öljynvaihtoon laittamaan keväällä Castrol Edge Titanium FST 5W30.
      Nyt talveksi laitoin Teboil Diamond Caratt 3 5W30.
      Ja samoilla ajometodeilla mennään täälläkin, eka öljyt lämpöihin ja sitte vasta monoa.
      Last edited by SamiM; 23-11-2016, 19:44. Reason: typoja
      Member of FuncCrew

      E91 335iA LCI Alpinweiss 3

      Comment

      • reekoon
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 3426
        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

        Öljyjen vaihto itselläkin edessä joten mielenkiinnolla seurataan. Kukakohan laittaa ensimmäisenä F01 740i ja siitä ton 600-700hp. olis kyllä aika makee laite.
        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


        E36 316i Compact Hellrot

        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          Itsellä laitettu merkkihuollossa mitä nyt sitten laittavatkaan, Castrolia aiemmin, nykyään ilmeisesti Shelliä, eikä ole ollut mitään ongelmia. Ei kyllä tule kesällä (tai talvellakaan) radalla käytyäkään ja muutenkin normi käyttöautona auto.

          Comment

          • 135valtteri
            Bimmer Rookie
            • Oct 2016
            • 64
            • HKI

            Kokeillaan vaikka tuolla Teboilin litkulla sitten.

            Eilen oli kyllä melkoinen savotta tuo Downpipejen vaihto, edelleen jäi hieman vuotamaan tuo pidempi putki turbon liitoksesta (kabiiniin tuli käry ruuhkassa istuessa, kovempaa ajaessa ei ongelmaa), ei vaan istu millään, jos sen saa tiiviiksi niin kääntyy sellaiseen asentoon että ei toivotakaan saada liitosta kiinni mid-pipeen.:think

            Lyhyempi putki istui hienosti suoraan paikalleen.

            Onko tuohon jotain niksejä?

            Comment

            • reekoon
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 3426
              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

              Originally posted by 135valtteri View Post
              Kokeillaan vaikka tuolla Teboilin litkulla sitten.

              Eilen oli kyllä melkoinen savotta tuo Downpipejen vaihto, edelleen jäi hieman vuotamaan tuo pidempi putki turbon liitoksesta (kabiiniin tuli käry ruuhkassa istuessa, kovempaa ajaessa ei ongelmaa), ei vaan istu millään, jos sen saa tiiviiksi niin kääntyy sellaiseen asentoon että ei toivotakaan saada liitosta kiinni mid-pipeen.:think

              Lyhyempi putki istui hienosti suoraan paikalleen.

              Onko tuohon jotain niksejä?
              Mitkä DP sulla on? nämä?

              VRSF N54 Downpipe Upgrade For your 2007-2010 BMW 135i, 1M, 335i & 335IS with the N54 Engine We are proud to introduce our VRSF 3″ High flow Downpipes for the N54 135i & 335i. These 3″ downpipes are THE best bang for the buck mod available, with gains from 30hp & 35tq when when paired [...]
              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


              E36 316i Compact Hellrot

              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

              Comment

              • tommi69
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 419
                • Helsinki

                Kyllä vrsf istuu, kuullu et muilla merkeillä ongelmia. Minä oon ajellu 2v castrol titanium edge 0w30.
                M140 xDrive v.2017
                Kawasaki zH2 v.2020

                Comment

                • 135valtteri
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2016
                  • 64
                  • HKI

                  Nuo olisi näköjään kannattanut tilata.. Ta-Technixin valmiste kyseessä. Kaikinpuolin muuten ovat kyllä fiksun oloiset.

                  Comment

                  • nappe74
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 2845
                    • South Carelia

                    Originally posted by tommi69 View Post
                    Minä oon ajellu 2v castrol titanium edge 0w30.
                    Täällä samat öljyt vakiomoottorissa... kyllähän se majoneesia tekee lyhyessä ajossa mutta taitaa tehdä aika monikin öljy... :think
                    G30 530e xDrive A M-Sport -20

                    ex-Bimmerit:
                    F10 525dA xDrive M-Sport -13
                    E21 316 -80
                    E91 330xdA M-Sport -06
                    E53 X5 3.0iA Sport -04
                    E91 335xiA M-Sport -08
                    E60 530iA M-Sport -06
                    E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                    E91 320d -06
                    E39 530iAT M-Sport -01
                    E36 328iA -96
                    E39 528iA -96
                    E36 325i -92

                    Comment

                    • P33P33
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2015
                      • 181
                      • Kellokoski

                      Originally posted by 135valtteri View Post
                      Nuo olisi näköjään kannattanut tilata.. Ta-Technixin valmiste kyseessä. Kaikinpuolin muuten ovat kyllä fiksun oloiset.
                      Mulla samanmerkkiset ja sama ongelma. Tein ite niin, että laitoin turbon päät kiinni ja sen mukaan sit rälläkkä käteen, joustoliitos midpipen ja laipan väliin ja mallasin kohilleen ja sit vaan hitsausta. Jouduin myös näyttämään lekaa toiseen downpipeen, etteivät keskenään kolise yhteen, kun ovat oikeassa asennossa.

                      Sanoisin suoraan, että tota merkkiä ei kannata ostaa!!! Halvalla ei saanu taaskaan hyvää!!

                      Eli näin black fridayn aikaan käsi taskuun ja suosiolla vaikka nuo VRSF:t tilalle tai sit askartelemaan, tuskin muuten saat vuotoo kuriin.
                      -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                      Comment

                      • 135valtteri
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2016
                        • 64
                        • HKI

                        Originally posted by P33P33 View Post
                        Mulla samanmerkkiset ja sama ongelma. Tein ite niin, että laitoin turbon päät kiinni ja sen mukaan sit rälläkkä käteen, joustoliitos midpipen ja laipan väliin ja mallasin kohilleen ja sit vaan hitsausta. Jouduin myös näyttämään lekaa toiseen downpipeen, etteivät keskenään kolise yhteen, kun ovat oikeassa asennossa.

                        Sanoisin suoraan, että tota merkkiä ei kannata ostaa!!! Halvalla ei saanu taaskaan hyvää!!

                        Eli näin black fridayn aikaan käsi taskuun ja suosiolla vaikka nuo VRSF:t tilalle tai sit askartelemaan, tuskin muuten saat vuotoo kuriin.
                        No voihan perhana, täytyypä pureskella asiaa.

                        Päästiinkin suoraan seuraavaan ongelmaan, päivitin äsken E25 kartan mhd softasta päälle ja seokset tankkiin.

                        Heti kun auto menee ahdoille, menee vikatilaan ja alkaa käymään viidellä.
                        Cylinder2 misfire ilmoittaa koodiksi. Tulppa vai se perinteinen puolavika?

                        Stage1+ toimi moitteettomasti edellisen 3000km.

                        Mitkä tulpat tuonne menee?

                        Comment

                        • Boiga
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 1773
                          • Ylöjärvi

                          Tähän se logi tiedosto varmaan olisi aika poikaa niin näkisi mitä siellä tapahtuu?
                          Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                          Comment

                          • miyli
                            BTCF Member
                            • Dec 2008
                            • 2084
                            • Naantali

                            Ensimmäinen homma kun rupeatte virittämään näitä N54:sia vaihtakaa nyt ekaksi kaikki tulpat Ja puolat uusiin ennen kuin teette mitään muuta muutoksia.
                            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                            0-200km/h 11.40s
                            100-200km/h 6,00s
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                            Comment

                            • 135valtteri
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2016
                              • 64
                              • HKI

                              Uusitaan tänään nuo ja katsotaan sitten uusiksi.

                              Näköjään koko vr-speedin sivu kaatunut näin Black fridayn kunniaksi :think

                              Comment

                              • P33P33
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2015
                                • 181
                                • Kellokoski

                                Originally posted by 135valtteri View Post
                                No voihan perhana, täytyypä pureskella asiaa.

                                Päästiinkin suoraan seuraavaan ongelmaan, päivitin äsken E25 kartan mhd softasta päälle ja seokset tankkiin.

                                Heti kun auto menee ahdoille, menee vikatilaan ja alkaa käymään viidellä.
                                Cylinder2 misfire ilmoittaa koodiksi. Tulppa vai se perinteinen puolavika?

                                Stage1+ toimi moitteettomasti edellisen 3000km.

                                Mitkä tulpat tuonne menee?
                                Mulla oli vuoden ihan orkkis Bosch tulpat ja toimi niillä mainiosti. Nyt alko tulee kans misfiree, ni ostin sit Delphin puolat ja N55 tulpat, niissä kärkiväli 0,7mm ja edelleen tuli satunnaisii misfirejä, pienensin kärkivälin 0,6mm ja nyt toimii taas myös 23PSIn ahdoillakin.

                                Jos marmorilta haet puolia, niin Delphiä tai Eldor merkkiä varmaan tulee tänä päivänä. Ne NGK:n tulpat onks kans varmatoimiset oikeella kärkivälillä. En muista ulkoo NGK tulppien speksejä. Voin tuoda sulle yhen vähän käytetyn Eldorin tänään jos tarvetta, kun ajelen Varistoon, jos on tiukka paikka auton kanssa ja haluut testaa onko puola vai tulppa.
                                -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎