Announcement

Collapse
No announcement yet.

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 330Driver
    BTCF Member
    • Feb 2015
    • 461
    • Pori

    Itsellä tuli myös ongelma vastaan että xhp ei antanut fläshätä itse ohjelmaa sisään kun akussa alle 12V jännite vaikka autossa oli kiinni 10A einhellin laturi. Noh, käytin autoa ennen itse ohjeman asennusta 10min niin xhp antoi softata ohjelman sisään.
    E36 ///M3 evolution cabriolet
    E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
    E91 330D Käyttis
    Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
    Koodit/koodaukset PORI
    ___________________________
    EX E92 335D LCI 405hp/801nm
    EX E46 330D Touring
    EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

    Comment

    • aku1979
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2015
      • 1152
      • Helsinki

      Originally posted by 330Driver View Post
      Itsellä tuli myös ongelma vastaan että xhp ei antanut fläshätä itse ohjelmaa sisään kun akussa alle 12V jännite vaikka autossa oli kiinni 10A einhellin laturi. Noh, käytin autoa ennen itse ohjeman asennusta 10min niin xhp antoi softata ohjelman sisään.
      Täytyy tunnustaa, että sama homma, mutta en ehkä uskalla toista kertaa lähteä leikkiin

      Comment

      • aku1979
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2015
        • 1152
        • Helsinki

        Kiitos linkeistä! Onko lisävirran kytkemisessä jotain ihmeitä?

        Comment

        • 330Driver
          BTCF Member
          • Feb 2015
          • 461
          • Pori

          Originally posted by aku1979 View Post
          Täytyy tunnustaa, että sama homma, mutta en ehkä uskalla toista kertaa lähteä leikkiin
          Sama täällä. ens kerralla parempi laturi matkassa.
          Tällä hetkellä ei ilmeisesti 335d stage 2 ja stage 3 välillä ole eroa kuin tuo manuaalipuoli?
          E36 ///M3 evolution cabriolet
          E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
          E91 330D Käyttis
          Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
          Koodit/koodaukset PORI
          ___________________________
          EX E92 335D LCI 405hp/801nm
          EX E46 330D Touring
          EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

          Comment

          • tryffis
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 271
            • Vantaa

            Kannattaa myös pitää mielessä jos löytyy kaks autoa tai saa kaverin avuksi. Sieltähän löytyy pellin alta aika tehokas laturi kun pitää tyhjäkäynnillä.

            Comment

            • walopower
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 294
              • Espoo

              Jälleenmyyjän versio antaa nyt muuttaa vaihtojen kierroslukuja valmiisiin softiin, ilman että tarvii koko ohjelmaa rakentaa uudestaan.
              Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5428
                • S:t Karins

                Originally posted by walopower View Post
                Jälleenmyyjän versio antaa nyt muuttaa vaihtojen kierroslukuja valmiisiin softiin, ilman että tarvii koko ohjelmaa rakentaa uudestaan.
                Sama koskee yksityisten versiota, tosin maksaa pari kymppiä.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6751
                  • PK-seutu

                  Oliko niin, että jos minulla on kaksi autoa joita haluan fläshätä niin voin hyödyntää sen 125€ peruslisenssin ja ostaa vaan karttoja per auto? Vai meneekö kaikki kulut uudelleen :think
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                  Comment

                  • tryffis
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 271
                    • Vantaa

                    Originally posted by pyroz View Post
                    Oliko niin, että jos minulla on kaksi autoa joita haluan fläshätä niin voin hyödyntää sen 125€ peruslisenssin ja ostaa vaan karttoja per auto? Vai meneekö kaikki kulut uudelleen :think
                    Kyllä taitaa kaikki mennä uusiksi. Perussofta ja kartat ovat kaikki vin-lukittuja.

                    Comment

                    • aku1979
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2015
                      • 1152
                      • Helsinki

                      Tullut nyt hieman enemmän ajoa 330xd pre lcillä ja stage1:llä. Normi D tuntuu aika laiskalta ainakin vielä, vaihteita ladotaan nopeasti ylös ja kierrokset on näin ollen hyvin matalat...hieman hirvittää voimansiirto, kun koneesta on kutiteltu hieman lisää suorituskykyä...voi olla harhaluulo. Rauhallisessa matka-ajossa varmaan hyvä. Sitten taas S asento tuntuu oikein mukavalta, ei vedätä jatkuvasti korkeilla kierroksilla vaan käytetään mukavasti vääntöä hyväksi. M asentoa en ole vielä kauheasti käyttänyt eikä se oikein houkutakaan...vaatisi ehkä "läpyskät". Jossain vaiheessa sitten stage2 ja stage3. Nollaantuukohan adaptaatiot flashien välissä?

                      Comment

                      • like_a_glove
                        Newbiemmer
                        • Jun 2017
                        • 21
                        • Vantaa

                        Kuukauden päivät ollu omassa -07 335Da:ssa stage 3 ja oon ollu kyllä tyytyväinen. D:llä juuri tämä edellä mainittu "pykältäminen" eli pyrkii väännättämään, oli juuri se mitä autoon kaipasinkin D:llä. Vaihdot erittäin smuutteja ja kaikki muukin laatikon "kulmikkuus" hävisi uuden softan myötä.

                        Sportilla ihan eri tuntuinen auto, tosin itse tykkään tota manuaali puolta käyttää, varsinkin nyt. Erittäin terävät ja nopeat vaihdot manuaalilla.

                        Ei voi kuin suositella, tollanen sen ois pitäny olla tehtaalta.

                        Itse kävin laitatuttamassa softan Keravalla Automekoilla. Hyvä ja nopea palvelu, suosittelen.
                        F22 M240i -16

                        Ex.F20 M135i -13
                        Ex.E91 335d -07

                        Comment

                        • t1hu
                          BTCF Member
                          • Nov 2016
                          • 304
                          • Kouvola

                          Onko kukaan laittanut -06 320d vaihteistoflässiä? Hassu ajatella pikkumoottoriin "race" vaihteita, onko mistään kotosin?
                          520D E61 LCI M-SPORT
                          320D E91

                          EX: 520D F11 M-SPORT
                          EX: 325D E91 M-SPORT
                          EX: 530XD E61 LCI
                          EX: 320D E91
                          EX: 530D E60 M-SPORT
                          EX: 530D E60 ”M-SPORT”
                          EX: 530D E39 M-SPORT
                          EX: 123D E82 M-SPORT
                          EX: 330D E46 COUPE
                          EX: 330D E46 TOURING
                          EX: 320D E91 M-SPORT

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5428
                            • S:t Karins

                            Originally posted by aku1979 View Post
                            Tullut nyt hieman enemmän ajoa 330xd pre lcillä ja stage1:llä. Normi D tuntuu aika laiskalta ainakin vielä, vaihteita ladotaan nopeasti ylös ja kierrokset on näin ollen hyvin matalat...hieman hirvittää voimansiirto, kun koneesta on kutiteltu hieman lisää suorituskykyä...voi olla harhaluulo. Rauhallisessa matka-ajossa varmaan hyvä. Sitten taas S asento tuntuu oikein mukavalta, ei vedätä jatkuvasti korkeilla kierroksilla vaan käytetään mukavasti vääntöä hyväksi. M asentoa en ole vielä kauheasti käyttänyt eikä se oikein houkutakaan...vaatisi ehkä "läpyskät". Jossain vaiheessa sitten stage2 ja stage3. Nollaantuukohan adaptaatiot flashien välissä?
                            Nollaantuu adaptaatiot kun päivittää flässin. Eilen illalla päivitin Stage3:n uusimpaan versioon 1.7. Tänään 50 km ensin sopeutusajoa. Ja koska alla oli kuivaa asfalttia niin pitihän sitä vähän polkaista. Oi että, kivasti liikkui ja S puolella vaihtoi kyllä salamannopeasti isompaa pesään.
                            Kesällä kun otan sen 400 - 450 hv tuosta ulos niin voi alkaa hifistelemään vaihtokohtien muokkauksella.
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • aku1979
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2015
                              • 1152
                              • Helsinki

                              Originally posted by Tommix View Post
                              Nollaantuu adaptaatiot kun päivittää flässin. Eilen illalla päivitin Stage3:n uusimpaan versioon 1.7. Tänään 50 km ensin sopeutusajoa. Ja koska alla oli kuivaa asfalttia niin pitihän sitä vähän polkaista. Oi että, kivasti liikkui ja S puolella vaihtoi kyllä salamannopeasti isompaa pesään.
                              Kesällä kun otan sen 400 - 450 hv tuosta ulos niin voi alkaa hifistelemään vaihtokohtien muokkauksella.
                              Kiitos tiedosta! Mietin tuota sopeutusajoa, kun vakiosoftallahan se lienee aika perusteellinen proseduuri niin xhp:llä ei liene niin tarkkaa? Mikä auto sulla on?

                              Comment

                              • P33P33
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2015
                                • 181
                                • Kellokoski

                                Originally posted by aku1979 View Post
                                Kiitos tiedosta! Mietin tuota sopeutusajoa, kun vakiosoftallahan se lienee aika perusteellinen proseduuri niin xhp:llä ei liene niin tarkkaa? Mikä auto sulla on?
                                Siis ei ne adaptaatioarvot kyllä resetoidu flässin jälkeen. Idea tossa "sopeutusajossa" on nimen omaan, että adaptaatio arvot hakeutuu uusiin arvoihinsa, jotta tuo uus softa toimii niin kuin pitää. Jos adaptaatiot oikeasti resetoisi, niin silloin pitäisi tehdä se erikoinen laatikon "opetus" proseduuri, jota varmaan tarkoitit. XHP nimen omaan sanoo, ettei fläshin jälkeen pidä mennä tekemään adaptaatioiden resettiä, esim INPAlla, vaan ajella mielellään sekalaista ajoa kevyellä kaasulla.

                                Tässä vielä lainaus XHP FAQista
                                "
                                Q: I just flashed my transmission, but the shifts are bad.


                                A:Your transmission may behave weird, right after flash, e.g. starting in 3rd gear. This issue should clear within a few hundred meters of driving. The transmission has extensive a daption-algorithms, to keep shift quality in checkover a full life time and even with heavily worn out clutches. The adaptions applied, are very sensitive to abrupt
                                changes, as they operate in a narrow window. Therefore, shift quality can suffer in the first few hundred miles, after doing an oil-
                                change, replacing transmission hardware, or changing the TCU software, like with xHP. Don’t overstress your transmission during this adaption phase. The best way to adapt your transmission, is just normal driving in D mode with lots of varying speeds and shifts. We DO NOT advise anybody to clear the adaption values to speed up the process. Depending on the current wear state of your transmission, this can lead to unwanted and permanent bad result"
                                -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎