Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reekoon
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 3426
    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

    Mulla ollu nyt noi NGK valmistamat puolat ja kaksi astetta kylmemmät tulpat. Hyvin tuntuvat toimivan.
    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


    E36 316i Compact Hellrot

    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5419
      • S:t Karins

      Originally posted by majgul View Post
      Puolasta tuli vikakoodi ku käynnistin auton, ajoin pari kilsaa kämpille. Huomenna vaihtoon. Kiva ku puolilla on ajettu vasta 6tkm (Delphi)
      Vaihda ny ristiin vielä se puola, ja katso siirtyykö vika.
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • majgul
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 891
        • Oulu

        Originally posted by Tommix View Post
        Vaihda ny ristiin vielä se puola, ja katso siirtyykö vika.
        Vaihdoin ristiin ja vika siirtyi. Uutta puolaa ku olin laittamassa, niin katsoin tulpan reikään ja huomasin että itse tulpassa näkyi, vekki. Eli niinku joku olisi "raapaissut" sitä. Voiko se puola tuon tehdä, vai onko jälki jo ollut. Nimittäin tuo tulppa voi olla huono. Onneksi on uudet kaapissa.

        Comment

        • hardyy
          Bimmer Rookie
          • Aug 2015
          • 113
          • suomi

          Moro! Löytyykö pirkanmaalta kaveria joka vaihtais turbot ja inletit? Liikkeistä varmaa turha alkaa kyselemään?

          Comment

          • mmie
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 504
            • Kouvola

            Originally posted by majgul View Post
            Vaihdoin ristiin ja vika siirtyi. Uutta puolaa ku olin laittamassa, niin katsoin tulpan reikään ja huomasin että itse tulpassa näkyi, vekki. Eli niinku joku olisi "raapaissut" sitä. Voiko se puola tuon tehdä, vai onko jälki jo ollut. Nimittäin tuo tulppa voi olla huono. Onneksi on uudet kaapissa.
            Mullakin delpheistä yksi antautui 4tkm kohdalla, loput jaksaneet mukana kohta 10tkm.
            ex e36 325
            ex e46 328
            e92 335i FBO
            Ducati 900S ie
            KTM 640
            Suzuki GT550
            Honda CBR600

            Comment

            • Markojs
              Bimmer Rookie
              • Apr 2014
              • 160
              • Kirkkonummi

              2006 n54 335i

              Nyt on alkanut oma kiesi temppuilemaan viimesen 2 viikon sisällä..
              Viime viikonloppuna ei käynnistynyt ekalla ja toisella lähti mutta pamautti
              puolimoottorivalon ensi kertaa ja koodit: 2A9A - DME: Crankshaft - inlet camshaft synchronzation.
              ja 3100 - DME: Boost-pressure control, deactivation.

              No kokeilin nollata ja molemmat lähti ja eipä oo vielä palanneet ainakaan
              mutta tänään auton hakiessa löin hetkeksi käyntiin ja kävin sisällä hakemassa kampsut
              niin takas tullessa huomasin että käy huonosti ja moottorivalo paloi taas,
              antoi koodin 29CF - DME: Combustion misfires, cylinder 3.
              Nollasin tämän ja ei tullut takaisin ja kävi taas "nätisti".

              Missä määrin pitäisi huolestua ja mistä rupeis alkaa selvittelemään?
              Otin heti perään login tyhjäkäynnillä ja toisen kolmosella lappu lattiassa jos
              joku osaa paremmin tulkata mikäli niissä jotain suuntaa antavaa?

              Tyhjäkäynti: https://datazap.me/u/beisofmarko/idle?log=0&data=3-25
              Veto: https://datazap.me/u/beisofmarko/3rd...10-11-12-25-28
              (alemmassa tuo throttle closure pistää silmään, oon 99% varma että otin luistoneston kokonaan päältä :think
              Nyt näkyy pientä korjausta 4 ja 5 pytyissä, aikasemmin ollut vain 5:ssa?)
              -Mielestäni myös turboista alkanut kuulua vähän erilaista vinkumista kuin aikasemmin (19tkm ajetut)
              ja Boost/Boost target on jostain syystä noin 2psi alempi koko vedon ajan kuin
              samoilla vermeillä kesällä logia ottaessa missä targettas 17.5 - 18 psi??
              -Muutenkin tuntuu että kovin laiskasti vetää aikasempaan verrattuna.

              Tulipa selostus, no hyvät neuvot otetaan taas vastaan ja eiköhän se siitä
              taas lähde! Kiitos.

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                Originally posted by hardyy View Post
                Moro! Löytyykö pirkanmaalta kaveria joka vaihtais turbot ja inletit? Liikkeistä varmaa turha alkaa kyselemään?
                Meillä kaukaisin potilas tullut n54 ahtimien vaihtoon 1000km päästä, niin tuo vajaa 200km tulee heittämällä
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • mmie
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 504
                  • Kouvola

                  Kysästäämpä tässä langassa ihan tulevaisuutta ajatellen turbojen vaihdosta.

                  Missä olette turboja vaihdattaneet siten, että homma on kaikinpuolin toiminut?

                  Itse majailen Kouvolan seudulla, mutta osaavaan hoitoon auto siirtyy kyllä kohtuu kauaksikin.
                  ex e36 325
                  ex e46 328
                  e92 335i FBO
                  Ducati 900S ie
                  KTM 640
                  Suzuki GT550
                  Honda CBR600

                  Comment

                  • P33P33
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2015
                    • 181
                    • Kellokoski

                    Originally posted by Markojs View Post
                    Nyt on alkanut oma kiesi temppuilemaan viimesen 2 viikon sisällä..
                    Viime viikonloppuna ei käynnistynyt ekalla ja toisella lähti mutta pamautti
                    puolimoottorivalon ensi kertaa ja koodit: 2A9A - DME: Crankshaft - inlet camshaft synchronzation.
                    ja 3100 - DME: Boost-pressure control, deactivation.

                    No kokeilin nollata ja molemmat lähti ja eipä oo vielä palanneet ainakaan
                    mutta tänään auton hakiessa löin hetkeksi käyntiin ja kävin sisällä hakemassa kampsut
                    niin takas tullessa huomasin että käy huonosti ja moottorivalo paloi taas,
                    antoi koodin 29CF - DME: Combustion misfires, cylinder 3.
                    Nollasin tämän ja ei tullut takaisin ja kävi taas "nätisti".

                    Missä määrin pitäisi huolestua ja mistä rupeis alkaa selvittelemään?
                    Otin heti perään login tyhjäkäynnillä ja toisen kolmosella lappu lattiassa jos
                    joku osaa paremmin tulkata mikäli niissä jotain suuntaa antavaa?

                    Tyhjäkäynti: https://datazap.me/u/beisofmarko/idle?log=0&data=3-25
                    Veto: https://datazap.me/u/beisofmarko/3rd...10-11-12-25-28
                    (alemmassa tuo throttle closure pistää silmään, oon 99% varma että otin luistoneston kokonaan päältä :think
                    Nyt näkyy pientä korjausta 4 ja 5 pytyissä, aikasemmin ollut vain 5:ssa?)
                    -Mielestäni myös turboista alkanut kuulua vähän erilaista vinkumista kuin aikasemmin (19tkm ajetut)
                    ja Boost/Boost target on jostain syystä noin 2psi alempi koko vedon ajan kuin
                    samoilla vermeillä kesällä logia ottaessa missä targettas 17.5 - 18 psi??
                    -Muutenkin tuntuu että kovin laiskasti vetää aikasempaan verrattuna.

                    Tulipa selostus, no hyvät neuvot otetaan taas vastaan ja eiköhän se siitä
                    taas lähde! Kiitos.

                    En tiedä mikä softa tai kenen sulla on, mutta kesällä varmasti näkyykin korkeampia ahtoja kuin talvella, kun ahtolämmöt ovat talvella niin paljon alhaisemmat. Eli sama teho/vääntö tuotetaan pienemmillä ahdoilla kuin kesällä. Kyse siis on hapen määrästä. Kannattaa siis kurkata kesän logista load actual ja requested arvoja ja verrata niitä näihin talven vastaaviin. Niiden pitäisi olla paremmin linjassa keskenään lukuina kuin ahtopaineet. On toki mahdollista, että auto on oikeastikin laiskempi kuin kesällä, mutta noin se ECU sen laskee ja pyrkii noilla kompensoinneilla tuottamaan aina saman tehon oli tilanne mikä tahansa. Sitten kun lämpötilat kasvaa liian suuriksi, niin sitten tietty aletaan rajoittaa tehoja, ettei vehkeet laukee


                    Uskaltaisin väittää, että softan tekijä on tehnyt softan kesäkeleillä, jolloin kartat ei oo ihan optimoituja talvella ja siks näkyy aika reippaasti throttle closurea. Tuo vaikuttaaa siltä, että saattaa jo tuntua nykivänä kiihdytyksenä? Jossei tunnu, niin antaa palaa vaan. Kaasuläpän sulkeutuminen on tällä ECUlla ihan normi tapa jarruttaa ahtojen nousua. Kaasuläpän paha sulkeutuminen saattaa usein myös aiheuttaa misfiree ja/tai sytkäennakon korjausta, kun kaasuläpän sulkeutuminen aiheuttaa varmasti jonkinlaista pulsaatiota imusarjassa ja -kanavissa ja sylinterintäytöksessä.



                    Noista vikakoodeista, niin kantsii alkuun varmaan seurailla tuleeko uudestaan. Onko öljyt ja suodatin vaihdettu millon viimeks? Suodatin menee näissä oman kokemuksen mukaan herkästi tukkoon ja pienillä öljynpaineilla aiheuttaa ainakin Vanoksiin mukavaa siniaaltoa ja sen huomaa ihan ajossakin aaltoiluna tasaisilla nopeuksilla. Tuota voi ihan tutkia, kun ajat tasakaasulla motaria ja loggaat molempia vanoksia. Pitäisi olla aikalailla tasaista viivaa.
                    Imu ja pakonokan anturit voi varmaan vaihtaa päittäin ja katsoa seuraako vika pakopuolelle. Saman voi tehdä vanoksen solenoideille.
                    -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                    Comment

                    • Markojs
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2014
                      • 160
                      • Kirkkonummi

                      Originally posted by P33P33 View Post
                      En tiedä mikä softa tai kenen sulla on, mutta kesällä varmasti näkyykin korkeampia ahtoja kuin talvella, kun ahtolämmöt ovat talvella niin paljon alhaisemmat. Eli sama teho/vääntö tuotetaan pienemmillä ahdoilla kuin kesällä. Kyse siis on hapen määrästä. Kannattaa siis kurkata kesän logista load actual ja requested arvoja ja verrata niitä näihin talven vastaaviin. Niiden pitäisi olla paremmin linjassa keskenään lukuina kuin ahtopaineet. On toki mahdollista, että auto on oikeastikin laiskempi kuin kesällä, mutta noin se ECU sen laskee ja pyrkii noilla kompensoinneilla tuottamaan aina saman tehon oli tilanne mikä tahansa. Sitten kun lämpötilat kasvaa liian suuriksi, niin sitten tietty aletaan rajoittaa tehoja, ettei vehkeet laukee


                      Uskaltaisin väittää, että softan tekijä on tehnyt softan kesäkeleillä, jolloin kartat ei oo ihan optimoituja talvella ja siks näkyy aika reippaasti throttle closurea. Tuo vaikuttaaa siltä, että saattaa jo tuntua nykivänä kiihdytyksenä? Jossei tunnu, niin antaa palaa vaan. Kaasuläpän sulkeutuminen on tällä ECUlla ihan normi tapa jarruttaa ahtojen nousua. Kaasuläpän paha sulkeutuminen saattaa usein myös aiheuttaa misfiree ja/tai sytkäennakon korjausta, kun kaasuläpän sulkeutuminen aiheuttaa varmasti jonkinlaista pulsaatiota imusarjassa ja -kanavissa ja sylinterintäytöksessä.



                      Noista vikakoodeista, niin kantsii alkuun varmaan seurailla tuleeko uudestaan. Onko öljyt ja suodatin vaihdettu millon viimeks? Suodatin menee näissä oman kokemuksen mukaan herkästi tukkoon ja pienillä öljynpaineilla aiheuttaa ainakin Vanoksiin mukavaa siniaaltoa ja sen huomaa ihan ajossakin aaltoiluna tasaisilla nopeuksilla. Tuota voi ihan tutkia, kun ajat tasakaasulla motaria ja loggaat molempia vanoksia. Pitäisi olla aikalailla tasaista viivaa.
                      Imu ja pakonokan anturit voi varmaan vaihtaa päittäin ja katsoa seuraako vika pakopuolelle. Saman voi tehdä vanoksen solenoideille.
                      Unohtu tosiaan mainita, softana siis MHD ja karttana v7.1 Stage 2+.
                      Vertailin tuota kesällä otettuun logiin ja näyttäisi olevan juuri kuten sanoit
                      eli load actual / requested piirtävät lähes identtistä viivaa molemmissa logeissa.
                      Hämäsi vain tietämättömänä omaan silmään tuo matalampi boost / boost target,
                      varsinkin kun on alkanut kelien kylmennyttyä ääntämään nuo ahtimet.

                      Täytyy varmaan koittaa ottaa uutta logia myöhemmin vielä jos kelit sallii
                      ja varmistaa että luistonesto on kokonaan pois päältä.
                      Öljyt ja suodattimen oon vaihtanut aina kerran kesässä / noin 5tkm välein
                      (heinäkuussa vajaa 3tkm sitten viimeksi).
                      Tulee aika vähän ajoa kun viikot taittuu työautolla.

                      Tarkoitus olisi vaihtaa kytkin tossa ens viikonloppuna niin täytyy samalla
                      varmaan käyttää nuo anturit ja solenoidit irti sekä putsata varmuuden vuoksi
                      ja jatkaa siitä sitten jos jotain ilmenee uudestaan.

                      Kiitos!

                      Comment

                      • reekoon
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 3426
                        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                        Autoa katsastaessa tuli huomattua, että oli hieman ongelmia saada päästöt sallittuihin arvoihin. Vaati siis normaalia pidempään "lämmittämistä".

                        Autolla ajettu 177tkm ja modit nuo allekirjoituksessa olevat. Mootorihan tässä on uusi mutta takimmaiset katit tosiaan alkuperäiset. Ainoa mikä tuotti ongelmia oli co arvot, jotka eivät millään meinanneet laskea sen 0,300 alle vaan pyörivät koko ajan tuossa 0,350-0,450 välissä ja välillä korkeammalla.

                        Päästöjä mitattaessa oli JB4 laitettu 0 map päälle ja tankissa oli about 30% E85 suhde ja race BEF. Tosin 0 map päällä niin ei pitäisi tuon back end flashinkään olla päällä.

                        Kaikki muut arvot kohdillaan ja lopuksi kun Katit olivat jo varmasti kuumat niin HC arvot nollassa.

                        Itse kun en näistä ymmärrä, niin eikös tuo tarkoita sitä, että kävisi hieman rikkaalla? Autolla ei tosin ole taas pitkään aikaan ajettu kuin ihan pätkä ajoa, mutta alkaisiko takimmaiset katit olemaan lopussa ja jos kyllä, minkälaisia porukka on sinne vaihtanut leikkaa/liimaa periaatteella tilalle?
                        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                        E36 316i Compact Hellrot

                        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by reekoon View Post
                          Autoa katsastaessa tuli huomattua, että oli hieman ongelmia saada päästöt sallittuihin arvoihin. Vaati siis normaalia pidempään "lämmittämistä".

                          Autolla ajettu 177tkm ja modit nuo allekirjoituksessa olevat. Mootorihan tässä on uusi mutta takimmaiset katit tosiaan alkuperäiset. Ainoa mikä tuotti ongelmia oli co arvot, jotka eivät millään meinanneet laskea sen 0,300 alle vaan pyörivät koko ajan tuossa 0,350-0,450 välissä ja välillä korkeammalla.

                          Päästöjä mitattaessa oli JB4 laitettu 0 map päälle ja tankissa oli about 30% E85 suhde ja race BEF. Tosin 0 map päällä niin ei pitäisi tuon back end flashinkään olla päällä.

                          Kaikki muut arvot kohdillaan ja lopuksi kun Katit olivat jo varmasti kuumat niin HC arvot nollassa.

                          Itse kun en näistä ymmärrä, niin eikös tuo tarkoita sitä, että kävisi hieman rikkaalla? Autolla ei tosin ole taas pitkään aikaan ajettu kuin ihan pätkä ajoa, mutta alkaisiko takimmaiset katit olemaan lopussa ja jos kyllä, minkälaisia porukka on sinne vaihtanut leikkaa/liimaa periaatteella tilalle?
                          Ajoitko kunnolla auton lämpimäksi ennen konttorille menoa? Varsinkin talvella kannattaa ihan kunnolla lämmittää kone ja putkisto ennen konttorille menoa. Jos ajoit vaan suoraan konttorille lyhyen matkan, niin en kyllä vielä alkaisi katteja vaihtelemaan. Katit toimii kunnolla vasta kun ovat lämpimät. Laita vielä muut arvot.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5419
                            • S:t Karins

                            Ei se BEF mihinkään poistu moottorin ecu:lta vaikka lyöt map0 JB4. Tosin ei sen pitäisi päästöihinkään vaikuttaa:think
                            Yleensä nää menee läpi heittämällä pelkillä takacateillakin. Tosin putkisto kannattaa lämmittää tosiaan kunnolla ennen arvojen ottamista.
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • reekoon
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 3426
                              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                              Huomenta

                              Tosiaan kaikki arvot olivat ihan fine ja ennen mittausta ajoin autolla ehkä noin 10-12min normi kaupunki ajon vain. Pelkästään tuo co arvo oli kohollaan, mutta lopulta meni sekin alle sallitun. Hc arvo näytti jo siinä vaiheessa nollaa, eli katit olivat kyllä kuumat mutta pitkään sai odottaa. Lambda, jäännöshappi jne arvoissaan koko ajan. Lappua ei valitettavasti ole enää tallessa kun se on konttorilla.

                              Eikös BEF lähde pois päältä, jos 4 valikosta laittaa päälle kolmosen eli JB4 oem flash? Lähinnä vaan mietin, että mikä/mitkä asiat voisivat vaikuttaa tuohon arvoon.
                              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                              E36 316i Compact Hellrot

                              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                              Comment

                              • mmie
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 504
                                • Kouvola

                                Originally posted by reekoon View Post
                                Huomenta

                                Tosiaan kaikki arvot olivat ihan fine ja ennen mittausta ajoin autolla ehkä noin 10-12min normi kaupunki ajon vain. Pelkästään tuo co arvo oli kohollaan, mutta lopulta meni sekin alle sallitun. Hc arvo näytti jo siinä vaiheessa nollaa, eli katit olivat kyllä kuumat mutta pitkään sai odottaa. Lambda, jäännöshappi jne arvoissaan koko ajan. Lappua ei valitettavasti ole enää tallessa kun se on konttorilla.

                                Eikös BEF lähde pois päältä, jos 4 valikosta laittaa päälle kolmosen eli JB4 oem flash? Lähinnä vaan mietin, että mikä/mitkä asiat voisivat vaikuttaa tuohon arvoon.
                                Mulla aikanaan civicissä tökki muistaakseni juurikin hc arvo, joka oli lähellä ylärajaa. Asentaja kysyi, että koska on öljyt vaihdettu, olivat n. 10tkm ajetut. Öljynvaihdon jälkeen arvot romahti. Liittyi kaiketi öljynhuohotukseen imusarjaan.
                                ex e36 325
                                ex e46 328
                                e92 335i FBO
                                Ducati 900S ie
                                KTM 640
                                Suzuki GT550
                                Honda CBR600

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎