Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommi69
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 419
    • Helsinki

    Jb4 omistajana. 3v ei oikeastaan mitään ongelmaa ollu, kerran puolta ja tulpat vaihdettu. 526hp matalilla paineilla 👍
    M140 xDrive v.2017
    Kawasaki zH2 v.2020

    Comment

    • tmpzk
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2011
      • 361
      • Espoo

      Millä jengi on toteuttanu dumpille isomman letkulähdön vai onko tarpeellinen? Tial vaatii kai 6mm sisähalkasijalla letkun ja se vakio nippa on mun mielestä liian pieni (ei saa kiinni isompaa). Jos alkuperäsen tulppaa ja tekee imusarjaan uudelle nipalle paikan, niin onko väliä minne? :think
      -E90 335i 2008

      Comment

      • Dusty
        Bimmer Rookie
        • May 2017
        • 112
        • Vantaa

        Originally posted by tmpzk View Post
        Millä jengi on toteuttanu dumpille isomman letkulähdön vai onko tarpeellinen? Tial vaatii kai 6mm sisähalkasijalla letkun ja se vakio nippa on mun mielestä liian pieni (ei saa kiinni isompaa). Jos alkuperäsen tulppaa ja tekee imusarjaan uudelle nipalle paikan, niin onko väliä minne? :think
        Ite laitoin tommosen ni ei tarvinu porailla mitään.



        Ja on tarpeellinen se 6mm setti. Ajoin ite hetken normi lähdöllä niin parani tolla adapaterilla. Mutta siis porauksella imusarjaan saat tehtyä itse vaan isomman nipan. Netti täynä ohjeita siihen ratkasuun.
        Kolhujen oikasut maalaamatta.

        Comment

        • BMW
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 3822
          • California

          Mä laittaisin tuollaisella http://www.doc-power.fi/product/7781...n#.W8JX_qSU_Ds
          P
          R
          N
          D

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5430
            • S:t Karins

            Originally posted by tmpzk View Post
            Millä jengi on toteuttanu dumpille isomman letkulähdön vai onko tarpeellinen? Tial vaatii kai 6mm sisähalkasijalla letkun ja se vakio nippa on mun mielestä liian pieni (ei saa kiinni isompaa). Jos alkuperäsen tulppaa ja tekee imusarjaan uudelle nipalle paikan, niin onko väliä minne? :think
            Mites ihan letkunjatkopala:

            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • majgul
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 891
              • Oulu

              Originally posted by Dusty View Post
              Ite laitoin tommosen ni ei tarvinu porailla mitään.



              Ja on tarpeellinen se 6mm setti. Ajoin ite hetken normi lähdöllä niin parani tolla adapaterilla. Mutta siis porauksella imusarjaan saat tehtyä itse vaan isomman nipan. Netti täynä ohjeita siihen ratkasuun.
              Itsellä päivitetty ahtoputki ja turbosmartin raceport dumppi. Vakioletkulla ja nipalla asennettu ja itse en ainakaan mitään huonoa huomannut... Onko jotain hyötyä laittaa isompi letku???
              Last edited by majgul; 15-10-2018, 03:05.

              Comment

              • Dusty
                Bimmer Rookie
                • May 2017
                • 112
                • Vantaa

                Originally posted by majgul View Post
                Itsellä päivitetty ahtoputki ja turbosmartin raceport dumppi. Vakioletkulla ja nipalla asennettu ja itse en ainakaan mitään huonoa huomannut... Onko jotain hyötyä laittaa isompi letku???
                No mulla tuntu et se toimi sil orkkis linjalla vähän oudosti ja tiali vaatii sen 6mm linjan. Adapterin myötä tuli dumpista paljon herkempi.
                Kolhujen oikasut maalaamatta.

                Comment

                • majgul
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 891
                  • Oulu

                  Originally posted by Dusty View Post
                  No mulla tuntu et se toimi sil orkkis linjalla vähän oudosti ja tiali vaatii sen 6mm linjan. Adapterin myötä tuli dumpista paljon herkempi.
                  Voiko tuo letku jos liian pieni niin vaikuttaa kaasuun millään tavalla? Itsellä ainakin semmoinen oire ollut että jos painaa kaasua, löysää painaa taas niin auto menee ihan kenguruna. Voi toki olla myös ihan "ominaisuus että vastaa kaasuun nyt tosi herkästi ku on pipet, inletit ym

                  Tämä tapahtuu siis osakaasulla, nakkaa herkästi myös isompaa silmään vaikka kaasua olis sen verran että mielestäni ei pitäisi. Voi toki vaikuttaa laatikko softa joka on "optimoitu" pitäs se xhp hommata...
                  Last edited by majgul; 15-10-2018, 16:45.

                  Comment

                  • Georgios Terziakis
                    BTCF Member
                    • Sep 2010
                    • 375
                    • Imatra

                    JB4 asennettu, ja map1:lla heittää vikakoodia: 29CF Misfirings, cylinder 3. Puola vaihtoon?
                    Ja miksihän tuntuu että map4:lla olis enempi vetoja kuin map1:llä, kun eikös se pitäis olla vakiohko. Pitää vaihtaa tuo puola ja käydä ajelemassa logia eri kartoilla.
                    BMW 335i coupe -06
                    BMW 330i coupe -00
                    Ja pari vanhempaa menOpeliä

                    Comment

                    • Snike
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2012
                      • 84
                      • Espoo

                      Originally posted by Georgios Terziakis View Post
                      JB4 asennettu, ja map1:lla heittää vikakoodia: 29CF Misfirings, cylinder 3. Puola vaihtoon?
                      Ja miksihän tuntuu että map4:lla olis enempi vetoja kuin map1:llä, kun eikös se pitäis olla vakiohko. Pitää vaihtaa tuo puola ja käydä ajelemassa logia eri kartoilla.
                      Ennen kun N54:lle tekee yhtään mitään virityksiä niin kannattaa ihan suosiolla heittää suoraan uudet puolat ja tulpat. Vaikka ne ei olisi oikutelleet vakiotehoilla.

                      Kummastuttaa aina kun moni jättää tuon tekemättä. Sama kun kaivaisi verta nenästä.
                      E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
                      | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

                      Comment

                      • tmpzk
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2011
                        • 361
                        • Espoo

                        1500km sitten finturbon tekemät turbot, hullu savutus ja öljyä mennyt hitosti. PCV venttiili oli hajalla, se on vaihdettu. Seuraavaksi löytyi että taaemman turbon imuputki on turbot asentaneen korjaamon tai jostain muusta syystä huonosti kiinni. Onko N54 muuta huohotusta, kuin tuo venttiilikopan päällä oleva? Esim lohkon kyljessä? Nyt tuntuu että kampikammio paine siirtyy venttiilikoppaan, johtuuko siitä että imuputki huonosti paikallaan ettei kone ole vakuumissa? En jaksaisi mitenkään uskoa että turbo olisi repinyt siitä olemattomasta reiästä/raosta kiviä/hiekkaa läpi..
                        -E90 335i 2008

                        Comment

                        • mikaell
                          BTCF Member
                          • Jul 2017
                          • 422
                          • Kla

                          Originally posted by tmpzk View Post
                          1500km sitten finturbon tekemät turbot, hullu savutus ja öljyä mennyt hitosti. PCV venttiili oli hajalla, se on vaihdettu. Seuraavaksi löytyi että taaemman turbon imuputki on turbot asentaneen korjaamon tai jostain muusta syystä huonosti kiinni. Onko N54 muuta huohotusta, kuin tuo venttiilikopan päällä oleva? Esim lohkon kyljessä? Nyt tuntuu että kampikammio paine siirtyy venttiilikoppaan, johtuuko siitä että imuputki huonosti paikallaan ettei kone ole vakuumissa? En jaksaisi mitenkään uskoa että turbo olisi repinyt siitä olemattomasta reiästä/raosta kiviä/hiekkaa läpi..
                          Jostainhan se sillon sitä öljyä polttaa/syö läpi jos ei suoranaisesti vuoda mistään.. Imusarjan vieressä olevat letkut ja sitten pcv.
                          Savutus kertoisi enemmän siitä, että turbo falskaisi öljyä ja palaa putkessa sitten.. Downpipejä/cooleria käyttää irti ja toivoa ettei öljyä ole puolta litraa säilössä sittenhän sen voi melkeen jo puhaltaa pelin poikki... :think
                          BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                          ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                          p. 040 166 7576 / Whatsapp

                          Comment

                          • zakspeed
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 1996
                            • Tampere/kainuu

                            Originally posted by tmpzk View Post
                            1500km sitten finturbon tekemät turbot, hullu savutus ja öljyä mennyt hitosti. PCV venttiili oli hajalla, se on vaihdettu. Seuraavaksi löytyi että taaemman turbon imuputki on turbot asentaneen korjaamon tai jostain muusta syystä huonosti kiinni. Onko N54 muuta huohotusta, kuin tuo venttiilikopan päällä oleva? Esim lohkon kyljessä? Nyt tuntuu että kampikammio paine siirtyy venttiilikoppaan, johtuuko siitä että imuputki huonosti paikallaan ettei kone ole vakuumissa? En jaksaisi mitenkään uskoa että turbo olisi repinyt siitä olemattomasta reiästä/raosta kiviä/hiekkaa läpi..
                            Tässä hiljattain vaihdoin yhden venttiilikopan vastaavien oireiden vuoksi. Ahtopaine karkasi "racing" pcv venttiilistä huolimatta kampikammioon. Venttiilikopan huohotuskanaviston muovit, kun on lämpösovitettu toisiinsa useammasta kappaleesta niin tämmöinen sauma vuoti siellä sisällä.
                            -M5- '00
                            -i3 94 rex '19
                            -Ascona B 4.0 '80
                            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                            Comment

                            • Georgios Terziakis
                              BTCF Member
                              • Sep 2010
                              • 375
                              • Imatra

                              Originally posted by Snike View Post
                              Ennen kun N54:lle tekee yhtään mitään virityksiä niin kannattaa ihan suosiolla heittää suoraan uudet puolat ja tulpat. Vaikka ne ei olisi oikutelleet vakiotehoilla.

                              Kummastuttaa aina kun moni jättää tuon tekemättä. Sama kun kaivaisi verta nenästä.
                              Ok, eli puolat tilaukseen, Boschin tai Eldorin tekeleet, riippuu kummat löytyy nopeammin.
                              Entäs tulpat, alkuperäiset Boschin ZGR6STE2 vai NGK ILZKBR7B8DG?
                              BMW 335i coupe -06
                              BMW 330i coupe -00
                              Ja pari vanhempaa menOpeliä

                              Comment

                              • insp
                                BTCF Member
                                • Sep 2002
                                • 827
                                • Iittala

                                Originally posted by tmpzk View Post
                                1500km sitten finturbon tekemät turbot, hullu savutus ja öljyä mennyt hitosti. PCV venttiili oli hajalla, se on vaihdettu. Seuraavaksi löytyi että taaemman turbon imuputki on turbot asentaneen korjaamon tai jostain muusta syystä huonosti kiinni. Onko N54 muuta huohotusta, kuin tuo venttiilikopan päällä oleva? Esim lohkon kyljessä? Nyt tuntuu että kampikammio paine siirtyy venttiilikoppaan, johtuuko siitä että imuputki huonosti paikallaan ettei kone ole vakuumissa? En jaksaisi mitenkään uskoa että turbo olisi repinyt siitä olemattomasta reiästä/raosta kiviä/hiekkaa läpi..
                                Itsellä savutusta aiheutti huonot alipaineletkut. Edes muutaman sormen kokoinen reikä venttiilikopan kannessa ei aiheuttanut savutusta. Tosin samalla kun oli koppa irti niin vaihdoin nuo kaikki huonot alipaineletkut.
                                ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎