Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11141
    • Oulu

    Originally posted by Tukkonen_Nenä View Post
    Joo olen kahlannut aika hyvin tän topicin läpi ja tuo sun stoori jäi mieleen

    Tietenkin jos täältä Oulusta löytyy bemaristi joka haluais nuo asentaa rahaa vastaan niin olis aina parempi, voisin olla kaverina siinä.

    Hommasin tuolta vr speediltä sen inletti-paketin jossa täytyy sisuksia hieman uudelleen järjestellä
    Kysäse vaikka JK-importilta, jos rupeis tekemään: https://www.jk-import.net/palvelut/

    Siinä ainakin bemareihin ja niiden virittelyyn erikoistunut kaveri.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Tukkonen_Nenä
      BTCF Member
      • Aug 2018
      • 23
      • Tupos

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Kysäse vaikka JK-importilta, jos rupeis tekemään: https://www.jk-import.net/palvelut/

      Siinä ainakin bemareihin ja niiden virittelyyn erikoistunut kaveri.
      Kiitos vastauksesta!
      Last edited by Tukkonen_Nenä; 24-10-2018, 15:29. Reason: diipadaapaa
      E90 335i xDrive LCI M-Sport monacoblau
      432hp/627nm
      0-100 4sek
      60feet 1.855
      1/4 maili 12.4 / 178kmh
      Maili 260kmh

      Comment

      • tmpzk
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2011
        • 361
        • Espoo

        Originally posted by zakspeed View Post
        Tässä hiljattain vaihdoin yhden venttiilikopan vastaavien oireiden vuoksi. Ahtopaine karkasi "racing" pcv venttiilistä huolimatta kampikammioon. Venttiilikopan huohotuskanaviston muovit, kun on lämpösovitettu toisiinsa useammasta kappaleesta niin tämmöinen sauma vuoti siellä sisällä.
        Millä tän saa tutkittua? Mulla vuotaa nimittäin pakasta vedetyt turbot pakopuolelta, kaiken lisäksi taaempi pahemmin. En osaa sanoa onko varmuudella turbot saanu selkäänsä (paineesta/muusta) vai voiko älytön paine puskea öljyn sinne, eihän siellä mitään tiivistettä ole..?
        -E90 335i 2008

        Comment

        • mikko_sa
          Newbiemmer
          • Mar 2009
          • 28
          • LPR

          Originally posted by tmpzk View Post
          Millä tän saa tutkittua? Mulla vuotaa nimittäin pakasta vedetyt turbot pakopuolelta, kaiken lisäksi taaempi pahemmin. En osaa sanoa onko varmuudella turbot saanu selkäänsä (paineesta/muusta) vai voiko älytön paine puskea öljyn sinne, eihän siellä mitään tiivistettä ole..?
          Mulla sama, suht tuoreet turbot ja alkoi about 1000km ajon jälkeen. Epäilen ahtimia. Toiset tekeillä just. Lets see.

          Ooottako mitanneet painetta kampikammiossa? Kokeilin ja tein öljykorkkiin adapterin ja herkkä mittari. Joko ei painetta tai mun mittaustapa ei ole validi. Koska en saanut tuloksia ali tai ylipaineelle.

          Yksi juttu on modattuissa ahtimissa, kun ne kunnostetaan vanhoista niin öljyrenkaan uraan on kulunut pieni pykälä ja se enää toimi. Ratkaisu on uudet akselit jos pesä ei ole kulunut.
          E90 335i M-Sport Trebila Performance

          Comment

          • tmpzk
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2011
            • 361
            • Espoo

            Originally posted by mikko_sa View Post
            Mulla sama, suht tuoreet turbot ja alkoi about 1000km ajon jälkeen. Epäilen ahtimia. Toiset tekeillä just. Lets see.

            Ooottako mitanneet painetta kampikammiossa? Kokeilin ja tein öljykorkkiin adapterin ja herkkä mittari. Joko ei painetta tai mun mittaustapa ei ole validi. Koska en saanut tuloksia ali tai ylipaineelle.

            Yksi juttu on modattuissa ahtimissa, kun ne kunnostetaan vanhoista niin öljyrenkaan uraan on kulunut pieni pykälä ja se enää toimi. Ratkaisu on uudet akselit jos pesä ei ole kulunut.
            1500km sit (700-800km sisäänajo) siis tehty, uudet keskiö osat, mfs comp siipi, turbini akselin leikkaus, pakopesän hukkaporttien korjaus läpät, holkit, comp kotelon koneistus x 2.

            En oo mitannu painetta, mutta öljykorkki auki 1500-2000 kierroksella jo alkaa nousemaan käsi ilmaan jos yrittää pitää korkilla. Vaihdoin sillon järeemmän pcv venttiilin, vanha oli ainakin paskana mutta se ei silti poistanu ongelmaa tai juuri vaikuttanu. Älytön paine siellä kuitenkin on, koska pakopuolelle ei mun mielestä voi tulla öljyä mistään, paitsi jos turbot on kasattu väärin (tuskin) tai kone tekee painetta.(?) Normaalistihan holo ja selkäänsä saanut turbo alkaa vuotamaan toiselta puolelta mun käsittääkseni.
            Last edited by tmpzk; 25-10-2018, 10:04.
            -E90 335i 2008

            Comment

            • miyli
              BTCF Member
              • Dec 2008
              • 2089
              • Naantali

              Noita vanhoja n54 turboja kun modataan ja kunnostetaan täällä Suomessa, kannattais suosiolla modaajan pyytää laittaa uudet laakeripesät ja ne muokata td04 osille. Ei ole kauhean kaliit noi uudet laakeripesät. Itsellä kun tehtiin vanhoista ensin ja td03 romuilla kesti 1500km ja sen jälkeen laitettiin uudet laakeripesät ja td04 romut kesti 25000km (600hv). Tuon 25000km jälkeen uusi omistaja korjautti vanhoilla laakeripesillä ja kesti muutaman tuhat kilometriä.
              Last edited by miyli; 25-10-2018, 10:19.
              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
              0-200km/h 11.40s
              100-200km/h 6,00s
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

              Comment

              • tmpzk
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2011
                • 361
                • Espoo

                Originally posted by miyli View Post
                Noita vanhoja n54 turboja kun modataan ja kunnostetaan täällä Suomessa, kannattais suosiolla modaajan pyytää laittaa uudet laakeripesät ja ne muokata td04 osille. Ei ole kauhean kaliit noi uudet laakeripesät. Itsellä kun tehtiin vanhoista ensin ja td03 romuilla kesti 1500km ja sen jälkeen laitettiin uudet laakeripesät ja td04 romut kesti 25000km (600hv). Tuon 25000km jälkeen uusi omistaja korjautti vahoilla laakeripesillä ja kesti muutaman tuhat kilometriä.
                Hyvä tietää, kuitissa tosiaan lukee TD03MFS/41/35,5s tiiä sit mitä tarkottaa. Eikö Finturbon pitäis olla suunnilleen parhaita suomessa toimivia, mä tommosten sielunelämästä tiedä mitään, mutta sanoin että laittakaa kaikki mahollinen.
                Singleturbo sit seuraavaks jossei ala kestämää, verenpainetautihan tässä tulee.
                -E90 335i 2008

                Comment

                • mikko_sa
                  Newbiemmer
                  • Mar 2009
                  • 28
                  • LPR

                  Originally posted by tmpzk View Post
                  Hyvä tietää, kuitissa tosiaan lukee TD03MFS/41/35,5s tiiä sit mitä tarkottaa. Eikö Finturbon pitäis olla suunnilleen parhaita suomessa toimivia, mä tommosten sielunelämästä tiedä mitään, mutta sanoin että laittakaa kaikki mahollinen.
                  Singleturbo sit seuraavaks jossei ala kestämää, verenpainetautihan tässä tulee.
                  Kyllä ne taitaa kaikki tehdä td03 osilla ne, ellei erikseen pyydä muuta. Ei ne kestä näitä meidän paineita. burblesta tai antilagista puhumattakaan

                  Se on nyt opittu että kannattaa tehdä niiku miyli sano, uudet keskiöt ja td04 rojut, päittäislaakeri on paljon parempi jne..
                  E90 335i M-Sport Trebila Performance

                  Comment

                  • Jo&Po
                    BTCF Member
                    • Feb 2013
                    • 34
                    • Oulainen

                    Mulla td03 ja 9 siipinen turbiini. Pelkkä viiste modatuissa tuboissa ei riittäny niin turbot sökönä 1000 km jälkeen. Tietenki td04 parempi. Nyt ajettu vajaa 12000 km ei savuuttele 19 psi ahdot vielä. Keväällä enemmän. Autossa se mullaki piti vika olla eikä uusissa modatuissa turboissa.
                    Attached Files
                    Räjähtäny N54 moottori 1 kpl
                    Garrett gtx 3582r genII kyllä lähtee😎

                    Comment

                    • BMW
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 3822
                      • California

                      Siis eikö modatut ahtimet kestä kuin 25tkm parhaimmillaan isommilla paineilla? Onko vakiotkin yhtä lyhytikäisiä esim. FBO E60 seoksella? Kalliiks tulee jos ahtimia tuota tahtia vaihdetaan :think
                      P
                      R
                      N
                      D

                      Comment

                      • miyli
                        BTCF Member
                        • Dec 2008
                        • 2089
                        • Naantali

                        Originally posted by BMW View Post
                        Siis eikö modatut ahtimet kestä kuin 25tkm parhaimmillaan isommilla paineilla? Onko vakiotkin yhtä lyhytikäisiä esim. FBO E60 seoksella? Kalliiks tulee jos ahtimia tuota tahtia vaihdetaan :think
                        Riippuu ahtimista, paineista ja ajotavasta. Noita modattujakin on niin montaa laatua. Mulla esim. Entisessä 335 Hexonin modatut joilla ajettiin 26 psi paineilla ja autolla takana satoja varttimaili vetoja sekä monet ratapäivät, eli minusta ne kesti hyvin kun sen 25000 km kestivät, paitsi ne 1500 ensimmäistä kilometriä kun ne hajos heti huonon laadun takia.
                        Vakioihinkin vaikuttaa millä paineilla ajetaan, jos ajetaan maltillisilla 18-20psi paineilla kestää nekin yllättävän hyvin, mut jos otetaan kaikki 23 psi irti mitä niistä parhaimmillaan saa, ei nekään kauan kestä.

                        Myös öljyillä ja vaihtovälillä on merkitystä näissä viritetyissä n54. Itse käytän ainakin ainoastaan kilpa öljyä ja vaihtoväli max 10000 km.
                        Tuolta rapakon takaa tulevista modatuissa turboissa on myöskin öljy suosituksena monesti sellaiset öljyt missä on paljon sinkkiä joukossa.
                        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                        0-200km/h 11.40s
                        100-200km/h 6,00s
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                        Comment

                        • BMW
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 3822
                          • California

                          Originally posted by miyli View Post
                          Riippuu ahtimista, paineista ja ajotavasta. Noita modattujakin on niin montaa laatua. Mulla esim. Entisessä 335 Hexonin modatut joilla ajettiin 26 psi paineilla ja autolla takana satoja varttimaili vetoja sekä monet ratapäivät, eli minusta ne kesti hyvin kun sen 25000 km kestivät, paitsi ne 1500 ensimmäistä kilometriä kun ne hajos heti huonon laadun takia.
                          Vakioihinkin vaikuttaa millä paineilla ajetaan, jos ajetaan maltillisilla 18-20psi paineilla kestää nekin yllättävän hyvin, mut jos otetaan kaikki 23 psi irti mitä niistä parhaimmillaan saa, ei nekään kauan kestä.

                          Myös öljyillä ja vaihtovälillä on merkitystä näissä viritetyissä n54. Itse käytän ainakin ainoastaan kilpa öljyä ja vaihtoväli max 10000 km.
                          Tuolta rapakon takaa tulevista modatuissa turboissa on myöskin öljy suosituksena monesti sellaiset öljyt missä on paljon sinkkiä joukossa.
                          Täytynee alkaa panostaa öljyn laatuun. Viimeksi käytin Laakkosen 199€ tarjous öljynvaihtohuoltoa. Se on jotain peruskuraa mitä ne sinne kaataa. Taidan vaihtaa ens kerralla itse ja tökätä vaikka hyvälaatuiset Castrolit tmv. sisään.
                          P
                          R
                          N
                          D

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5430
                            • S:t Karins

                            Originally posted by BMW View Post
                            Täytynee alkaa panostaa öljyn laatuun. Viimeksi käytin Laakkosen 199€ tarjous öljynvaihtohuoltoa. Se on jotain peruskuraa mitä ne sinne kaataa. Taidan vaihtaa ens kerralla itse ja tökätä vaikka hyvälaatuiset Castrolit tmv. sisään.
                            Riippumatta mitä moottoriöljyä käytätte, niin aina joukkoon puoli purkkia:




                            Nimimerkillä samat viriturbot yhä paikoillaan tuossa ex e92
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • BMW
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 3822
                              • California

                              Originally posted by Tommix View Post
                              Riippumatta mitä moottoriöljyä käytätte, niin aina joukkoon puoli purkkia:




                              Nimimerkillä samat viriturbot yhä paikoillaan tuossa ex e92
                              Edellisessä V8:ssa käytin tällaista 2prk jokaisen öljynvaihdon yhteydessä. Ja öljynä ainoastaan Castrollin Edgeä :think
                              P
                              R
                              N
                              D

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5430
                                • S:t Karins

                                Originally posted by BMW View Post
                                Edellisessä V8:ssa käytin tällaista 2prk jokaisen öljynvaihdon yhteydessä. Ja öljynä ainoastaan Castrollin Edgeä :think
                                Tuo Forte on moottorin "pesuaine", ei voitelua tehostava lisäaine. Hyvä tuote kyllä sinänsä moottorin öljypuolen siivoukseen.
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎