Originally posted by jyrbba69
View Post
E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ei tartu. Monesta Bemarista olen nuo rasvannut eikä ne koskaan ole sen jälkeen ollut jumissa. Ne on helppo vaikka joka syksy/kevät renkaan vaihdon yhteydessä avata, puhdistaa ja rasvata uudelleen jos pelottaa jumiutuminen.Originally posted by TJJ View PostIlmeisesti jarrupöly tarttuu siihen rasvaan ja lopputulos on vielä suurempi määrä mustaa sontaa.
Comment
-
Ovat kuulemma kirkkaammat, ja saapahan kelvinit kohdalleenOriginally posted by Jamppa View PostOlisi kyllä kiva nähdä kuvia, miltä tuollaiset ledit näyttää... PS. Saako udella, miksi vaihdat ledit xenoneihin?
2015 AMG GTS
-----------------------------
www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
[email protected]
Comment
-
Asiallinen täydennys, itse olen myös nuo putsannut ja rasvannut.Originally posted by E39-530A View PostViilataan tätä vielä vähän ja lisätään yksi pieni homma väliin.
Ne jarrusatulan liukutapit kannattaa puhdistaa kunnolla, voidella ja tarkastaa että pinnat ovat ehjät. Itse käytin voiteluun Motonetin jarrukumirasvaa, sellaista punaista mönjää pienessä kertakäyttöisessä pussissa.
Joku väitti jarrupölyn tarttuvan siihen rasvaan, mutta mistä se jarrupöly sinne tapin ja holkin väliin pääsee kun toisella puolen on tulppa ja toisella puolen huulitiiviste? On siellä jonkinlaista rasvaa alunperinkin, ei metallitappi sitä kumiholkkia vasten liiku kuivana kovinkaan herkästi.--
Sassi
- F10 530d
- KTM 690 Enduro
Ex. E90 330d, E46 330d
Comment
-
Originally posted by sassi View PostAsiallinen täydennys, itse olen myös nuo putsannut ja rasvannut.
Joku väitti jarrupölyn tarttuvan siihen rasvaan, mutta mistä se jarrupöly sinne tapin ja holkin väliin pääsee kun toisella puolen on tulppa ja toisella puolen huulitiiviste? On siellä jonkinlaista rasvaa alunperinkin, ei metallitappi sitä kumiholkkia vasten liiku kuivana kovinkaan herkästi.ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
Originally posted by sassi View PostAsiallinen täydennys, itse olen myös nuo putsannut ja rasvannut.
Joku väitti jarrupölyn tarttuvan siihen rasvaan, mutta mistä se jarrupöly sinne tapin ja holkin väliin pääsee kun toisella puolen on tulppa ja toisella puolen huulitiiviste? On siellä jonkinlaista rasvaa alunperinkin, ei metallitappi sitä kumiholkkia vasten liiku kuivana kovinkaan herkästi.Taitaa tämäkin toimenpide versus tehtaan ohje olla rasvaamatta, olla ikuisuuskysymys. Kuten laatikkoöljyjen vaihtokin. Kai tuolle ohjeelle olla rasvaamatta joku selitys on takana.Originally posted by Smistik View Post
Tuli tuosta säteilijän saennuksesta mieleen - josta sassi on ansiokkaan asennusohjeen tehnyt - vähän kysyttävää.
Jos laiskuuttani asennan nyt vain moorrotinlämmittimen, onko piuhojen purku ja muu ruljanssi, jos haluaa myöhemmin sisähaaran? Löytyykö noita elementtejä asennussarjoineen jokaisesta marketista vai pitääkö tilata jostain?
Edit: Eiku se olikin Fusionwolfin ohje, sori. Siinä on sitä paitsi paljon Defan ohjeita paremmat kuvat.
Last edited by E39-530A; 25-02-2011, 13:03.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
Mites muilla e90 325i omistajilla on bensankulutus ollut näin kylmillä keleillä? Itsellä on ajotietokoneen mukaan sekalaisessa ajossa ollut 8.2-8.7l/100km :think
Comment
-
Joo, no se tappien pudistaminen ei tuosta ohjeesta muuten ilmennyt kuin tuolla yleisellä lauseella, jonka sanoin että: "puhdista teräsharjalla kaikki pultit ja rasvaa kuparitahnalla tai vast.".Originally posted by sassi View PostAsiallinen täydennys, itse olen myös nuo putsannut ja rasvannut.
Joku väitti jarrupölyn tarttuvan siihen rasvaan, mutta mistä se jarrupöly sinne tapin ja holkin väliin pääsee kun toisella puolen on tulppa ja toisella puolen huulitiiviste? On siellä jonkinlaista rasvaa alunperinkin, ei metallitappi sitä kumiholkkia vasten liiku kuivana kovinkaan herkästi.
Eli itsehän putsasin nuo tapit juuriki ihan vaan teräsharjalla. Lähti silläkin erinomaisesti ja sai kiiltäväksi. Sitten laitoin semmoista kuparitahnaa vastaavaa, kentin valmistamaa ainetta, jonka on ilmoitettu kestävän -40 - +1300 astetta celciusta.
En tiedä olisiko saanut laittaa vai ei, mutta mitään tavallista rasvaa sinne ei saa laittaa. Ehkä se BMW on siksi sanonut näin, että ei kävisi vahinkoja kun ihmiset laittaa sinne normaalia vaseliinia.Last edited by FusionWolf; 25-02-2011, 00:54.
Comment
-
BMW on ilmeisesti varoittanut sen takia, ettei sinne laiteta rasvaa joka pilaa kumiholkit. Jotkut rasvat kun turvottaa kumia tai muuttaa sen takertuvaksi/jumittavaksi. En sinne kuparitahnaa laittaisi. Itse laitoin ATE:n rasvaa joka on tarkoitettu jarrusylinterien männälle ja kumitiivisteille. Siis eri aine kuin tuo Motonetin myymä mutta kyllä tuo Motonetin ainekin pitäisi olla turvallinen.Originally posted by FusionWolf View PostEn tiedä olisiko saanut laittaa vai ei, mutta mitään tavallista rasvaa sinne ei saa laittaa. Ehkä se BMW on siksi sanonut näin, että ei kävisi vahinkoja kun ihmiset laittaa sinne normaalia vaseliinia.
Pitääpä tutkia mitä Volvo neuvoo, ainakin joissain niissä taisi olla samat jarrutapit ja kumiholkit.
Comment
-
Elementtejä löytyy mm. motonetista. Varastotilanteen näät suoraan sieltä. Muutoin tilaamalla autotarvikeliikkeeseen. Hyvät kuvitetut ohjeet löytyy defan sivuilta www.defa.com automerkkikohtaisesti. myös sisätilan haaroitussarjalle näytetään läpivientikohdat. Jos asennat sisähaaran vasta myöhemmin niin joudut irroittamaan johdon elementiltä ja liittämään sen haaraan, josta taasen toinen piuha lähtee elementille ja toinen sisälle.Originally posted by E39-530A View PostTaitaa tämäkin toimenpide versus tehtaan ohje olla rasvaamatta, olla ikuisuuskysymys. Kuten laatikkoöljyjen vaihtokin. Kai tuolle ohjeelle olla rasvaamatta joku selitys on takana.
Tuli tuosta säteilijän saennuksesta mieleen - josta sassi on ansiokkaan asennusohjeen tehnyt - vähän kysyttävää.
Jos laiskuuttani asennan nyt vain moorrotinlämmittimen, onko piuhojen purku ja muu ruljanssi, jos haluaa myöhemmin sisähaaran? Löytyykö noita elementtejä asennussarjoineen jokaisesta marketista vai pitääkö tilata jostain?
http://www.defa.com/heating.php3?lan...id=&aid=&tid=#
vasemmalla n. puolesvälis sivua on choose car maker jne.Last edited by poke; 25-02-2011, 08:01.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Kyllä oot pienellä päässyt.Omani keskikulutus koko omistus ajalta 10,3l/100km.Mutta mulla nyt tuossa kaikkea oikkua josta keskustelua toisessa treadissa.Itseekin ihmetyttää tuo kova aineen kulutus mutta mikä sen aiheuttaa?Voiko sittenkin olla ilmamassamittarissa häikkää tms.?Originally posted by Zeta View PostMites muilla e90 325i omistajilla on bensankulutus ollut näin kylmillä keleillä? Itsellä on ajotietokoneen mukaan sekalaisessa ajossa ollut 8.2-8.7l/100km :thinke90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
Noniin nyt on takajarrupalat vaihdatettu, tosin ajotietokoneen resetointi on vielä tekemättä.
Auto kuitenkin valittaa vieläkin tuosta brake pads wornista, poistuuko tuo vasta kun resetoi ton takajarrujen huoltosetin vai pitäisikö tuon valituksen poistua heti kun uusi anturi ja palat on paikallaan?
Tuosta kulutuksesta: Itselläni E91 325iA:ssa kulutus ajotietokoneen mukaan ollut nyt kylmimpinä aikoina 11-12l/100km, mites muilla automaattimiehillä? Pitäisikö huolestua..?
Comment
-
Originally posted by Zeta View PostMites muilla e90 325i omistajilla on bensankulutus ollut näin kylmillä keleillä? Itsellä on ajotietokoneen mukaan sekalaisessa ajossa ollut 8.2-8.7l/100km :thinkPitää määritellä sekalainen ajo. Minulla se on näillä pakkasilla ollut 11-12,5l/100km. Autossa on 2,5l pata, ei 3l kuten uudemmissa. Autossa tosiaan ei ole moottorin esilämmitystä (vielä). Minun "sekalainen" ajo on lyhyitä 2-4km pätkiä taajamassa ja 10km siivuja moottoritiellä.Originally posted by kemo81 View PostKyllä oot pienellä päässyt.Omani keskikulutus koko omistus ajalta 10,3l/100km.Mutta mulla nyt tuossa kaikkea oikkua josta keskustelua toisessa treadissa.Itseekin ihmetyttää tuo kova aineen kulutus mutta mikä sen aiheuttaa?Voiko sittenkin olla ilmamassamittarissa häikkää tms.?E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
Ei ole 325i, mutta 335i ja kulutus on nyt viime viikoilla ollut siellä 12-13l / 100km. Lämppärissä on ollut kiinni, ja ajo koostuu lyhyistä pätkistä taajamassa.Originally posted by Zeta View PostMites muilla e90 325i omistajilla on bensankulutus ollut näin kylmillä keleillä? Itsellä on ajotietokoneen mukaan sekalaisessa ajossa ollut 8.2-8.7l/100km :think
Comment
-
Mulla kans tuon vanha 2,5l pata tosin moottorilämmitin löytyy. Ajo on pelkkää kaupunkia ja ajomatkat lyhyitä, kulutusmittari seisoo koko siellä 12l huiteilla.Originally posted by E39-530A View PostPitää määritellä sekalainen ajo. Minulla se on näillä pakkasilla ollut 11-12,5l/100km. Autossa on 2,5l pata, ei 3l kuten uudemmissa. Autossa tosiaan ei ole moottorin esilämmitystä (vielä). Minun "sekalainen" ajo on lyhyitä 2-4km pätkiä taajamassa ja 10km siivuja moottoritiellä.
Eipä ole kyllä edes tullut mieleen, että autossa olisi jotain vikaa, kun jotenkin tuntuu luonnolliselta bensa, automaatti ja pelkkää kaupunkia..
Vai pitääkö huolestua
Onko joillakin sitten ollut vikaa sen ilmamassamittarin kanssa?
Comment
Comment