Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeta
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7559
    • Kotona

    Aaah, tänään lähti viimeinkin CDV-pulíkka autosta. Suosittelen operaatiota jokaiselle manuaali bemarin omistajalle.
    -
    Käyttöautona: F20
    Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
    Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
    -

    Comment

    • Ändi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1292
      • Pori

      Originally posted by b mutteri kasa View Post
      Just kolmisen viikkoa sitten kuljetin 235/35R19 (tosin pelkät kumit) kontissa rengasliikkeeseen.

      Sen verran täytyy vetää takaisin,etten muista nyt sata varmana meneekö vanteineen konttiin.Itse kyllä muistelisin että meni...Mutta sehän tulee testattua kun pääsen työmatkalta kotiin.Kaks kieroksi mennyttä 9x19 ja 235/35 kumilla elevaa rengasta nurkissa...
      Hienoa. Kiitos
      sigpic
      E46 2d 330 -02
      EX.
      E36 2d 328 -97
      e92 335d -07
      330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
      Audi S4 -99 (324hp/497nm)
      Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
      Bmw 325 iA 2D -93
      Bmw 325 4d -92

      Comment

      • k3kvuori
        Bimmer Rookie
        • Feb 2011
        • 116
        • Valkeakoski

        Originally posted by Zeta View Post
        Aaah, tänään lähti viimeinkin CDV-pulíkka autosta. Suosittelen operaatiota jokaiselle manuaali bemarin omistajalle.
        mikä tuo on ? missä sijaitsee ja mitä vaikuttaa ?
        BMW 330e f30
        Tesla MYP
        Ford Sierra Cosworth 4x4
        Tunturi Pappa -78

        Comment

        • Zeta
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7559
          • Kotona

          Originally posted by k3kvuori View Post
          mikä tuo on ? missä sijaitsee ja mitä vaikuttaa ?
          Kytkimen letkussa oleva venttiili joka hidastaa kytkinpolkimen palautumista (supistaa nesteenvirtausta) ja näin ollen tekee ajosta "kumimaista". Mikäli pitää kovemmasta tunnusta ja nopeasta kytkimen palauttamisesta, kannattaa turhake ottaa pois. Olen nyt kolmesta viime bemusta ottanut enkä ole katunut.

          Kuva pulikasta http://www.e90post.com/forums/attach...1&d=1247451793
          -
          Käyttöautona: F20
          Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
          Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
          -

          Comment

          • uijui
            Bimmer Rookie
            • Jun 2010
            • 172
            • suomi

            Originally posted by Zeta View Post
            Kytkimen letkussa oleva venttiili joka hidastaa kytkinpolkimen palautumista (supistaa nesteenvirtausta) ja näin ollen tekee ajosta "kumimaista". Mikäli pitää kovemmasta tunnusta ja nopeasta kytkimen palauttamisesta, kannattaa turhake ottaa pois. Olen nyt kolmesta viime bemusta ottanut enkä ole katunut.

            Kuva pulikasta http://www.e90post.com/forums/attach...1&d=1247451793
            Käykö liitin suoraan kiinni jos ottaa koko palikan vekeen?

            Comment

            • Zeta
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7559
              • Kotona

              Originally posted by uijui View Post
              Käykö liitin suoraan kiinni jos ottaa koko palikan vekeen?
              No ainakin mulla kävi, letkussa riitti hyvin varaa.
              -
              Käyttöautona: F20
              Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
              Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
              -

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                löytyykös mistään kunnollista DIY ohjetta tuon poistoon? vähän ottaa päähän tuon kytkimen toiminta.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Zeta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7559
                  • Kotona

                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  löytyykös mistään kunnollista DIY ohjetta tuon poistoon? vähän ottaa päähän tuon kytkimen toiminta.
                  Tottakai löytyy kun vähän penkoo....



                  #19 postin kohtaan löytyy myös kuvia jos pelkkä teksti ei riitä.
                  -
                  Käyttöautona: F20
                  Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                  Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
                  -

                  Comment

                  • Mikaatm
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2007
                    • 560
                    • Vantaa

                    Tässä kans yks ohje.

                    Manufacturer of the world-famous JB4 performance tuner. We've been pioneering plug & play performance tuning, intakes, and mods since 2007.
                    450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                    Comment

                    • kemo81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2010
                      • 1248
                      • ylöjärvi

                      Originally posted by Routa View Post
                      Ei tosiaan ole tuota iDriveä, mistähän niitä säätöjä sitten pystyy muuttamaan? Radion säädöt pysyy kohdillaan ihan hyvin, elikkä bassot sun muut systeemit, ne olen tarkistanut moneen kertaa. Tässä hetki sitten taas kokeilin tuota hommaa kun lähdin ajamaan niin vänkärin peili taas otti uutta asentoa, mutta muuten kaikki säädöt on kohdillaan. Kuskin peili pysyy aina paikallaan ja pari päivää on pelannu tuo ilmastointikin hyvin, eli ei ole säätynyt itsekseen mihinkään. Jos sitä huomenna koittasi taas ropeltaa.
                      Nuo asetukset tallentuu käsittääkseni avaimen muistiin.Eli jos avain vaihtuu välillä toiseen on siä edellisen ajon jäljiltä asetukset toisessa avaimessa.Eli esimerkkinä,jos autolla ajettu toisilla avaimilla tammikuussa -23c kelissä ja kuskina morsian joka 20cm lyhyempi kun itse ja tykkää ajaa nenä lasissa kiinni on asetukset sen mukaiset sekä peileissä,penkissä,ilmastoinnissa ym.Sen jälkeen oot ajellut itse autolla koko kesän toisilla avaimilla ja ja keli ollut n+25c.Sit otatkin keittiön pöydältä ensimmäiset avaimet mitkä eteen osuu kun omat kateissa ja lähdet starttaan autoa on asetukset sen tammikuun mukaiset..Penkki säätyy kattoon ja rattiin kiinni,peilit näyttää mihin sattuu ja lämppäristä puhaltaa lämmintä jne..Tämä minun käsitys asiasta?
                      e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                      Ex.
                      e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                      e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                      e91 325i 2005 ArktisMetal
                      e46 320ci 2001 TobassBlue
                      e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                      S1000rr 2010 Thunder grey

                      Comment

                      • kemo81
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2010
                        • 1248
                        • ylöjärvi

                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Kyllä mm. 520d mallista on Saksassa myynnissä kolmea eri tehoa samasta koneesta, vm. 2008:
                        110 kW, 120 kw (Fleet Edition) ja 130 kW.
                        120 ja 130 kW:ssä ei ainakaan ole mitään eroa jos molemman
                        on N47 koneita. Kone vaihtuu 5-sataa sarjaassa 9/2007 tienoilla,
                        koneita on kuitenkin lykätty muutaman kuukauden ajan yhtä aikaa
                        autoihin...

                        Joten en yhtään ihmettelisi jos 300-sarjalaisessakin olis jossain malleissa useampaa tehoa samasta koneesta.
                        Löytyy tuota "fleet editionia" myös esim e61 525d.Käsittääkseni tämä versio kehitelty verotus syistä saksan markkinoille ja firmojen käyttöön.Yritykset saaneet sitten niitä malleja edullisemmin ja olisiko sitten viellä ollut joku vakuutuksienkin kannalta edullisempi juttu?
                        e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                        Ex.
                        e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                        e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                        e91 325i 2005 ArktisMetal
                        e46 320ci 2001 TobassBlue
                        e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                        S1000rr 2010 Thunder grey

                        Comment

                        • JLA
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2011
                          • 52
                          • suomi

                          Sellainen kysymys tuli mieleen että saako e91:stä munuaiset irti ilman puskurin irroitusta?
                          JLA:n BMW E91 320i

                          Comment

                          • k3kvuori
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2011
                            • 116
                            • Valkeakoski

                            Originally posted by JLA View Post
                            Sellainen kysymys tuli mieleen että saako e91:stä munuaiset irti ilman puskurin irroitusta?
                            saa, varovasti vaan ottaa niin lähtee
                            BMW 330e f30
                            Tesla MYP
                            Ford Sierra Cosworth 4x4
                            Tunturi Pappa -78

                            Comment

                            • 535SD
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 1068
                              • Lahti

                              Originally posted by k3kvuori View Post
                              saa, varovasti vaan ottaa niin lähtee
                              ne 4 isokantaista torx ruuvia auki niin sittenpä näkeekin jo kaiken tarvittavan.
                              Olleita ja menneitä
                              1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                              Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                              Comment

                              • mixah
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2011
                                • 40
                                • Switzerland

                                Terve vaan kaikille!

                                Uutena BMW omistajana on tullut parin ensimmäisen viikon aikana muutama kysymys, joka askarruttaa:

                                1. Mitä versiota INPA:sta ja DIS:stä kuuluisi käyttää? INPA:sta versio 5.0.4 käytössä, mutta ainakaan moottorinohjausyksikköön ei saa yhteyttä. DIS:ä en ole vielä ehtinyt kokeilemaan.

                                2. Millä ohjelmalla DPF:n paine-eron pystyy lukemaan?

                                Aiemmin on tullut tutustuttua vain VAG-COMiin..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎