Just kolmisen viikkoa sitten kuljetin 235/35R19 (tosin pelkät kumit) kontissa rengasliikkeeseen.
Sen verran täytyy vetää takaisin,etten muista nyt sata varmana meneekö vanteineen konttiin.Itse kyllä muistelisin että meni...Mutta sehän tulee testattua kun pääsen työmatkalta kotiin.Kaks kieroksi mennyttä 9x19 ja 235/35 kumilla elevaa rengasta nurkissa...
Hienoa. Kiitos
sigpic
E46 2d 330 -02 EX. E36 2d 328 -97 e92 335d -07 330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm) Audi S4 -99 (324hp/497nm) Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm) Bmw 325 iA 2D -93 Bmw 325 4d -92
Kytkimen letkussa oleva venttiili joka hidastaa kytkinpolkimen palautumista (supistaa nesteenvirtausta) ja näin ollen tekee ajosta "kumimaista". Mikäli pitää kovemmasta tunnusta ja nopeasta kytkimen palauttamisesta, kannattaa turhake ottaa pois. Olen nyt kolmesta viime bemusta ottanut enkä ole katunut.
Kytkimen letkussa oleva venttiili joka hidastaa kytkinpolkimen palautumista (supistaa nesteenvirtausta) ja näin ollen tekee ajosta "kumimaista". Mikäli pitää kovemmasta tunnusta ja nopeasta kytkimen palauttamisesta, kannattaa turhake ottaa pois. Olen nyt kolmesta viime bemusta ottanut enkä ole katunut.
Ei tosiaan ole tuota iDriveä, mistähän niitä säätöjä sitten pystyy muuttamaan? Radion säädöt pysyy kohdillaan ihan hyvin, elikkä bassot sun muut systeemit, ne olen tarkistanut moneen kertaa. Tässä hetki sitten taas kokeilin tuota hommaa kun lähdin ajamaan niin vänkärin peili taas otti uutta asentoa, mutta muuten kaikki säädöt on kohdillaan. Kuskin peili pysyy aina paikallaan ja pari päivää on pelannu tuo ilmastointikin hyvin, eli ei ole säätynyt itsekseen mihinkään. Jos sitä huomenna koittasi taas ropeltaa.
Nuo asetukset tallentuu käsittääkseni avaimen muistiin.Eli jos avain vaihtuu välillä toiseen on siä edellisen ajon jäljiltä asetukset toisessa avaimessa.Eli esimerkkinä,jos autolla ajettu toisilla avaimilla tammikuussa -23c kelissä ja kuskina morsian joka 20cm lyhyempi kun itse ja tykkää ajaa nenä lasissa kiinni on asetukset sen mukaiset sekä peileissä,penkissä,ilmastoinnissa ym.Sen jälkeen oot ajellut itse autolla koko kesän toisilla avaimilla ja ja keli ollut n+25c.Sit otatkin keittiön pöydältä ensimmäiset avaimet mitkä eteen osuu kun omat kateissa ja lähdet starttaan autoa on asetukset sen tammikuun mukaiset..Penkki säätyy kattoon ja rattiin kiinni,peilit näyttää mihin sattuu ja lämppäristä puhaltaa lämmintä jne..Tämä minun käsitys asiasta?
Kyllä mm. 520d mallista on Saksassa myynnissä kolmea eri tehoa samasta koneesta, vm. 2008:
110 kW, 120 kw (Fleet Edition) ja 130 kW.
120 ja 130 kW:ssä ei ainakaan ole mitään eroa jos molemman
on N47 koneita. Kone vaihtuu 5-sataa sarjaassa 9/2007 tienoilla,
koneita on kuitenkin lykätty muutaman kuukauden ajan yhtä aikaa
autoihin...
Joten en yhtään ihmettelisi jos 300-sarjalaisessakin olis jossain malleissa useampaa tehoa samasta koneesta.
Löytyy tuota "fleet editionia" myös esim e61 525d.Käsittääkseni tämä versio kehitelty verotus syistä saksan markkinoille ja firmojen käyttöön.Yritykset saaneet sitten niitä malleja edullisemmin ja olisiko sitten viellä ollut joku vakuutuksienkin kannalta edullisempi juttu?
Uutena BMW omistajana on tullut parin ensimmäisen viikon aikana muutama kysymys, joka askarruttaa:
1. Mitä versiota INPA:sta ja DIS:stä kuuluisi käyttää? INPA:sta versio 5.0.4 käytössä, mutta ainakaan moottorinohjausyksikköön ei saa yhteyttä. DIS:ä en ole vielä ehtinyt kokeilemaan.
2. Millä ohjelmalla DPF:n paine-eron pystyy lukemaan?
Comment