Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Tietääkö muuten kukaan miten virrattomasta v.-10 mallisesta LCI sedanista saa takaluukun auki(näissähän kun ei ole enään lukkoa takaluukussa)?

    Comment

    • b mutteri kasa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 1462
      • Area 03

      Originally posted by Hemi View Post
      Tietääkö muuten kukaan miten virrattomasta v.-10 mallisesta LCI sedanista saa takaluukun auki(näissähän kun ei ole enään lukkoa takaluukussa)?
      Apuvirralla konehuoneesta.
      Last edited by b mutteri kasa; 30-07-2011, 15:33.
      BMW F11 530 dA VOLL
      Carbon-schwarz Metallic

      BMW E30 325i Sport

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by b mutteri kasa View Post
        Apuvirralla konehuoneesta.
        Tiedän, mutta miten virrattomana?

        Comment

        • hj325hml
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 729
          • Pirkanmaa

          E90 320 05 itsellä ollut 3 vk ja radio ongelmaa alusta alkaen, koeajolla oli radio sun päällä hiljaa taustalla ja kotimatkalla kun ajeli niin turha oli koittaa kanavaa vaihtaa, ei meinaan kuulunut juurikaan muut kanavat ja sun:kin alkoi muutaman kymmenen kilsan jälkeen kuulumaan huonommin. Satunnaisesti matkan varrella joku tuntematon kanava(hengellinen ja puheradio) saattoi kuulua hetken aikaa. Eli eli mistähän heikko singnaali voisi johtua ja mitähän asialle voisi tehdä?

          Soitin on perus alkuperäinen cd, ei Idrive tms.

          Lisäksi alkuun teki semmosta, että näytössä luki että puhelin aktivoitu(vaikken mitään aktivoinut) eikä antanut vaihtaa cd:tä päälle vaan vaihtoi sen itse noin 5-10 min päästä, nyt en ole koskenut aux liitäntään ollenkaan niin tuota ei ole enään tehnyt.

          Toisekseen mikä olisi kaikista yksinkertaisin tapa saada siistiksi repsikan sisäkahva, vaihdekepin pää sekä takapenkin tuhkiksen kansi koska maali on lohkeillut/kulunut niistä vaikka sisusta muuten on siistissä kunnossa.
          F16 M-Sport

          Comment

          • uijui
            Bimmer Rookie
            • Jun 2010
            • 172
            • suomi

            Originally posted by mixah View Post
            Terve vaan kaikille!

            Uutena BMW omistajana on tullut parin ensimmäisen viikon aikana muutama kysymys, joka askarruttaa:

            1. Mitä versiota INPA:sta ja DIS:stä kuuluisi käyttää? INPA:sta versio 5.0.4 käytössä, mutta ainakaan moottorinohjausyksikköön ei saa yhteyttä. DIS:ä en ole vielä ehtinyt kokeilemaan.

            2. Millä ohjelmalla DPF:n paine-eron pystyy lukemaan?

            Aiemmin on tullut tutustuttua vain VAG-COMiin..
            Sama juttu itellä, ei päästä moottorinohjaukseen. Eikö kukaan osaa neuvoa mikä vikana?

            Comment

            • Kimmo-R
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 400
              • Tampere

              Originally posted by hj325hml View Post
              E90 320 05 itsellä ollut 3 vk ja radio ongelmaa alusta alkaen, koeajolla oli radio sun päällä hiljaa taustalla ja kotimatkalla kun ajeli niin turha oli koittaa kanavaa vaihtaa, ei meinaan kuulunut juurikaan muut kanavat ja sun:kin alkoi muutaman kymmenen kilsan jälkeen kuulumaan huonommin. Satunnaisesti matkan varrella joku tuntematon kanava(hengellinen ja puheradio) saattoi kuulua hetken aikaa. Eli eli mistähän heikko singnaali voisi johtua ja mitähän asialle voisi tehdä?
              Täällä myös taisteltu huonon kuuluvuuden takia koko kesä. Pajalla ollut jo pariin otteeseen ja 500e laskun jälkeen vika yhä päällä eli ainoastaan taajamassa kuuluu pari kanavaa vaihtelevasti. Ensiksi koitettiin antennivahvistinta, koska ainakin E91 tyyppivikana on veden pääsy spoilerin sisään antennivahvistimelle. Tämän seurauksena yleensä kaukosäädinkin alkaa temppuileen, mutta vika ei siis ollu siinä ja kuivalta näytti. Viimeisin diagnoosi on katkos takaluukun johtosarjassa eli käytännössä antennivahvistin ei saa virtaa tjsp. Uusi maksaa 170e+työ, mutta ajattelin vielä itse koittaa paikallistaa vikaa.
              Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
              --Audiokit.fi--
              BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
              BMW i4 M50 Supercharged -23
              BMW i3 60Ah -14

              Comment

              • Top-1
                Bimmer Rookie
                • Dec 2007
                • 50
                • Kuopio

                E90 -07 318d rupesi oireilemaan 145Tkm kohdalla ääntäen, kun kytkintä painoi pohjaan.
                Vapaalla ollessa ei tarvinnut kuin jalkaa asetella kytkimelle ja hennosti painamalla kytkintä rupesi hento rolina/kalkatus kuulumaan joka loppui kun kytkimen painoi pohjaan. Sama toiseen suuntaan - eli kytkimen "tarttumakohdassa" epämääräistä ääntä kytkimestä.

                Marmoritiskillä epäilivät painelaakeria viaksi, joten tuli ostettua sitten kytkinpaketti 375€ (ovh. 410€) (levyt, pakka, painelaakeri+pultit)

                Kesäloman aikana pajalla kytkin auki ja äänen syyksi selvisikin aivan loppuun kulunut kaksoismassavauhtipyörä!!! Kytkinlevyt olivat vielä ihan ok kunnossa.
                Vauhtipyörässä oli väljyyttää myös akselin suuntaisesti.

                Liikkeelle lähtiessä ei oirehtinut yhtään täristäen kuten kulunut vauhtipyörä usein ilmoittaa oireistaan. BMW:n uudempi vauhtipyörä on kuulema niin tiivis pakka, että ei rupea tärisyttämään kuten esim VAG-konsernien autoissa.

                Uusi vauhtipyörä kustansikin sitten 1040€ pultteineen.
                Osat oli pakko ottaa marmoritiskiltä, mutta korjauksen suorittikin sitten pienempi paikallinen luottokorjaamo.

                Vaan eipä ollut marmoritiskin setäkään uskoa että vauhtipyörä olisi kaput noilla kilsoilla.
                Edellisellä E91 -05 320 bemulla tuli ajettua kuitenkin +190tkm eikä minkäänlaisia kytkimen ogelmia ollut.

                Ihanan kallista, mutta ompahan nyt edes kytkin ehjä - ja täytyy sanoa että kyllä on kytkimen tuntumakin parempi/pehmeämpi kuin koskaan aiemmin. Kallis paska, mutta niin ne on Vaggilaisetkin. nimim. 5 audia 2 bemaria ja kaikissa ihan ihme vikoja
                F10 M-Sport

                Comment

                • KingOnTheRoad
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 573
                  • Kemijärvi

                  Mikähän tuossa minun e90 -06 320i:ssä on rattilukon kanssa hätänä kun keltaisena palaa rattilukon vikailmoitus? Ohjekirjassa neuvotaan heiluttamaan rattia ennen käynnistystä, mutta eipä tunnu olevan vaikutusta. Rattilukko kuitenkin pelaa täysin normaalisti ja autolla ajettu on 97tkm. Joudunkohan rattilukon vaihdattamaan kun olisi katsastuskin 2viikon sisään suoritettava:think.
                  E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                  E36 328i coupe -95 "UXI"
                  Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                  Yamaha yz250 -02

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    Originally posted by KingOnTheRoad View Post
                    Mikähän tuossa minun e90 -06 320i:ssä on rattilukon kanssa hätänä kun keltaisena palaa rattilukon vikailmoitus? Ohjekirjassa neuvotaan heiluttamaan rattia ennen käynnistystä, mutta eipä tunnu olevan vaikutusta. Rattilukko kuitenkin pelaa täysin normaalisti ja autolla ajettu on 97tkm. Joudunkohan rattilukon vaihdattamaan kun olisi katsastuskin 2viikon sisään suoritettava:think.

                    et hakua kokeillut?

                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • samokko
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2011
                      • 47
                      • Tampere - Herwood

                      Millä koneella

                      Terve, auttakaahan tietämätöntä :(

                      Eli nyt oon jo päättänyt että jonkun farmari automaatti 320:n haetutan/haen saksasta kuukauden sisään(uusi koppaisen). vm 2006->

                      Kysymys kuuluukin, milläkoneella kyseinen auto kannattaa ottaa, jotta kestää(ei niin väliä onko bensa vai dieseli)?
                      Jotain nokkaakseli ongelmia lukenut tuosta 130kw diesel versiosta, mikä oli enne noita juttuja ykkösuosikkini.

                      Ja onko järkeä ottaa jotai ohjelmisto päivityksiä ehdottamaasi autoon, jos on niin mikä? Millaiset ovat edut+haitat kyseisestä ohjelma päivityksestä? Mistä saa ja mitä maksaa?

                      Comment

                      • jyrbba69
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2008
                        • 2394
                        • Kouvola

                        Originally posted by samokko View Post
                        Terve, auttakaahan tietämätöntä :(

                        Eli nyt oon jo päättänyt että jonkun farmari automaatti 320:n haetutan/haen saksasta kuukauden sisään(uusi koppaisen). vm 2006->

                        Kysymys kuuluukin, milläkoneella kyseinen auto kannattaa ottaa, jotta kestää(ei niin väliä onko bensa vai dieseli)?
                        Jotain nokkaakseli ongelmia lukenut tuosta 130kw diesel versiosta, mikä oli enne noita juttuja ykkösuosikkini.

                        Ja onko järkeä ottaa jotai ohjelmisto päivityksiä ehdottamaasi autoon, jos on niin mikä? Millaiset ovat edut+haitat kyseisestä ohjelma päivityksestä? Mistä saa ja mitä maksaa?
                        Mullekkin samaa inffoa, juuri mietin seuraavaksi autoksi E91 320d LCI 2009 -> Tosin luulisi että jos siinä jotain vikoja olisi niin olisi korjattu jo faceliftiin?
                        2015 AMG GTS
                        -----------------------------

                        www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                        [email protected]

                        Comment

                        • Zeta
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7556
                          • Kotona

                          Originally posted by Top-1 View Post
                          E90 -07 318d rupesi oireilemaan 145Tkm kohdalla ääntäen, kun kytkintä painoi pohjaan.

                          Vaan eipä ollut marmoritiskin setäkään uskoa että vauhtipyörä olisi kaput noilla kilsoilla.
                          Oliko muuten ihan suomi-auto vai joku viron tuonti? :think
                          -
                          Käyttöautona: F20
                          Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                          Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                          -

                          Comment

                          • Top-1
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2007
                            • 50
                            • Kuopio

                            Originally posted by Zeta View Post
                            Oliko muuten ihan suomi-auto vai joku viron tuonti? :think
                            Ihan suomi-auto on kyseessä. Ja kaikki kilsat mittarissa jos sitä mietit.
                            Onhan se totta, että manuskalla kaupunkipyörittelyt/pienet siistymät rasittaa tuota vauhtipyörää.
                            Automaatissa ei olisi tuota ongelmaa.
                            F10 M-Sport

                            Comment

                            • kemo81
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2010
                              • 1248
                              • ylöjärvi

                              Originally posted by Top-1 View Post
                              Ihan suomi-auto on kyseessä. Ja kaikki kilsat mittarissa jos sitä mietit.
                              Onhan se totta, että manuskalla kaupunkipyörittelyt/pienet siistymät rasittaa tuota vauhtipyörää.
                              Automaatissa ei olisi tuota ongelmaa.
                              Mutta mahdollisesti muita huolia kyllä
                              e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                              Ex.
                              e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                              e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                              e91 325i 2005 ArktisMetal
                              e46 320ci 2001 TobassBlue
                              e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                              S1000rr 2010 Thunder grey

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7531
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by samokko View Post
                                Terve, auttakaahan tietämätöntä :(

                                Eli nyt oon jo päättänyt että jonkun farmari automaatti 320:n haetutan/haen saksasta kuukauden sisään(uusi koppaisen). vm 2006->

                                Kysymys kuuluukin, milläkoneella kyseinen auto kannattaa ottaa, jotta kestää(ei niin väliä onko bensa vai dieseli)?
                                Jotain nokkaakseli ongelmia lukenut tuosta 130kw diesel versiosta, mikä oli enne noita juttuja ykkösuosikkini.

                                Ja onko järkeä ottaa jotai ohjelmisto päivityksiä ehdottamaasi autoon, jos on niin mikä? Millaiset ovat edut+haitat kyseisestä ohjelma päivityksestä? Mistä saa ja mitä maksaa?
                                Ainakin 500-sarjalaisessa faceliftissä 520d vs. 525d (3.0/145kW) hintaero on niin pieni jos Saksasta haetaan että kun siihen 130kW (ja 110/120 kW Fleet -editioneihin) liittyy se jakopääongelma niin kannattaa suoraan laittaa 525d. Se taas on sama kuin 530d mutta suuttimet on erit ja automaatissa heikompi aski, manuaalissa on sama laatikko/kytkin.

                                Useampia 520d LCI malleja on tullut kyllä tuotua asiakkaille vaikka olen heitä varoitellut jakopääongelmasta... Taitaa kuitenkin ongelmat koskea aika pientä osaa autoista.

                                Edit: Tein vähän tutkimusta, Mobile.de:stä 520d 7/2007 jälkeen valmistetut, min. 100 tkm ajetut. Tuloksena 341 autoa, 2 autossa oli maininta vaihtomoottorista (140 ja 180 tkm ajetut).
                                Tietystikkään kaikissa ei ole mainittu että on kone porsinut, eikä kaikkiin vaihdeta uutta konetta vaan se korjataan.

                                Lisäksi ensimmäiset LCI mallit on M47 koneella eli vanhemmalla 120 kW, niissä ei ole ollut samaa ongelmaa. Muuttuu jossain 9/2007 paikkeilla konetyyppi N47:ksi.
                                Siihen ongelma on korjattu vasta tehokkaampaan malliin (135 kW tjsp.).
                                Last edited by MajorDrake; 05-08-2011, 09:11.
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎