Originally posted by MakeH
View Post
E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ilmeisesti ei pelkästään tolla 38€ osalla selviä. Laakkosella sanoivat että reilun 1000€ kustantaa tuo paketti asennettuna kokonaisuudessaan... Pikkuväki kyllä saa luvan matkustaa takapankillä
F15 30d ///M-SPORT
Ex.
F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
-
Oliskohan ollu niin, että perus setissä yksi 6" basso, hifi-setissä molemminpuolin 6" ja proffa hifissä 8" molemminpuolin.Originally posted by alttu View PostEli onko siellä vakiona 6½" vai 8"? Mites toi "vakio vahvistin", riittääkö siinä potku päivityksille? Toi jälkimmäinen linkki ei muuten wörki...
Varmaan tuo soittimenkin vahvistimella kuuluu, mut kyllä siitä täyden hyödyn saa vasta , kun niitä ajaa 4-kanavaisella vahvarilla.
Tuossa yksi esimerkki asennus, hieman laajempi päivitys
Comment
-
Saa helpomminkin
Itsellä ainakin e90:ssä kun avaa matkustajan oven niin paljastuu avaimen reikä, jota kääntämällä airbagin saa pois päältä. (jos joku ei vielä ole huomennut, niin palikka-avaimen päästä saa vedettyä ulos ns. oikean avaimen)Originally posted by alttu View PostNyt kun vauhtiin pääsin niin, saako E91 etumatkustajan turvatyynyn miten kytkettyä pois, lähinnä turvaistuimen takia??
Comment
-
Kylä kyllä, mutta se on lisävaruste. Siis ei toi ns. oikea avain, vaan airbagin poiskytkentäOriginally posted by henripit View PostItsellä ainakin e90:ssä kun avaa matkustajan oven niin paljastuu avaimen reikä, jota kääntämällä airbagin saa pois päältä. (jos joku ei vielä ole huomennut, niin palikka-avaimen päästä saa vedettyä ulos ns. oikean avaimen)
F15 30d ///M-SPORT
Ex.
F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
Comment
-
Olen uusi jäsen ja yrittänyt etsiä tietoa e90/91 320D:n 130 kW -version jakopään ongelmista, muttei vielä sattunut silmään, joten pakko kysyä. Tarkoitus olisi hankkia yllämainittu auto, mutta sitten kuulin puhetta tuosta jakopäästä. Nyt kiinnostaa tietää, että jos kuitenkin kyseisen auton hommaisi käytettynä esim. saksasta, niin mitä asialle voisi tehdä jotta ei kävisi kylmät heti kättelyssä?
Comment
-
Täytyy sanoa että tuosta asiasta on kyllä oltu ihmeen hiljaa...No sellainen ongelma kuitenkin on ja ei kannata sekaantua kyseessä olevaan moottoriin,toki ne kaikki korjataan takuuna. Olikahan 4/2009 jälkeenpäin valmistetut jossa tuo ongelma on korjattu.Originally posted by Kytepo View PostOlen uusi jäsen ja yrittänyt etsiä tietoa e90/91 320D:n 130 kW -version jakopään ongelmista, muttei vielä sattunut silmään, joten pakko kysyä. Tarkoitus olisi hankkia yllämainittu auto, mutta sitten kuulin puhetta tuosta jakopäästä. Nyt kiinnostaa tietää, että jos kuitenkin kyseisen auton hommaisi käytettynä esim. saksasta, niin mitä asialle voisi tehdä jotta ei kävisi kylmät heti kättelyssä?
Comment
-
SK-Autosoundilta tiedustelun perusteella. Hi-fi -systeemissä peilikolmioissa diskantit, etuovissa 4,25" keskiäänet ja penkin alla molemmin puolin 6,5" bassot. Takaovissa ilm. jotkut 2-tie kajarit. Tämä siis keskitason setti tehtaaltaOriginally posted by miczu View PostOliskohan ollu niin, että perus setissä yksi 6" basso, hifi-setissä molemminpuolin 6" ja proffa hifissä 8" molemminpuolin.
Varmaan tuo soittimenkin vahvistimella kuuluu, mut kyllä siitä täyden hyödyn saa vasta , kun niitä ajaa 4-kanavaisella vahvarilla.
Tuossa yksi esimerkki asennus, hieman laajempi päivitys
http://www.kochaudio.de/pdfs/kochaud...ehrer_2010.pdf
Ovat tehneet tähän settii seuraavaa päivitystä: diskantit ja keskiäänet vaihtoon. Penkin alle 8" subbarit ja takaluukkuun "ämpärisyvennykseen" 10" subi + vahvari. Vahvari tietty ajamaan myös etupäätä. Takaovilla ei niin väliä. Tästä, jos haluaa vielä apkreidaa, niin DSP väliin ja viiveet tms säätöön.
Pro hifi -systeemit tehtaalta sitten erikseen. Näistä en sen enempää tiedä. Enkä myös sitäkään, onko keskitason setissä mitään vahvaria. Tuskin kuitenkaan riittää, jos enemmän potkua haluaa.F31 320xDA
M-B Sprinter 319
Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i
Comment
-
Ok, kiitti tiedosta. Sen verrran vielä kuulin asiasta, että kyseessä olisi jokin materiaalivika jakopään osissa, joka voisi olla kai korjattavissa osia vaihtamalla.Originally posted by juuhee View PostTäytyy sanoa että tuosta asiasta on kyllä oltu ihmeen hiljaa...No sellainen ongelma kuitenkin on ja ei kannata sekaantua kyseessä olevaan moottoriin,toki ne kaikki korjataan takuuna. Olikahan 4/2009 jälkeenpäin valmistetut jossa tuo ongelma on korjattu.
Mitenkäs pitkä takuu näissä koneissa oikein on vai onko tämä vika joka korjataan takuuna takuuajan jälkeenkin? Ekat koneethan on 2007 lopussa otettu käyttöön, joten jo 3,5 vuotta vanhoja on liikenteessä. Ja itte olen katellut näitä mobile.de sivustolta, joten mitenhän ne takuuasiat edes toimisi tällaisissa tapauksissa...
Comment
-
Logic7 järjestelmässä on peili kolmiossa diskantit, etuovessa midit, kojelaudan päällä midi, takaovissa diskantit ja midit, hattuhyllyssä isommat ämyrit, olikohan 2-tie (sedan) tai takatilan katossa vastaavat (farkku), etupenkkien alla 8" subit.Originally posted by J-Boy View PostPro hifi -systeemit tehtaalta sitten erikseen. Näistä en sen enempää tiedä. Enkä myös sitäkään, onko keskitason setissä mitään vahvaria. Tuskin kuitenkaan riittää, jos enemmän potkua haluaa.
Takakontissa vasemmassa poskessa DSP vahvistin.. ja soi ihan kohtuullisesti
Individual systeemit on sitten vielä ylempänä.G26 420iA Msport SanremoGreen
F22 220iA Msport EstorilBlau
F20 118i MsportValenciaOrange
E82 118dA TitanSilber
Comment
-
Niin olen käsittänyt että tällä vialla on pidempi takuu,eli korjataan takuuajan jälkeenkin. Autoa käyttäessäni huollossa kysyin tätä asiaa bmw asentajalta ja väitti että ne kyllä hoidetaan takuuna kaikki kuntoon oli sitten takuuta jäljellä tai ei. Sanoi myös mitä osia sinne vaihdetaan mutten nyt enää muista mitä kaikkia...mutta aika paljo osaa sinne vaihdetaan. Ja joku materiaali vika joo. kuluu kuulemma ennen aikojaan ja alkaa rallattamaan jakopää.Originally posted by Kytepo View PostOk, kiitti tiedosta. Sen verrran vielä kuulin asiasta, että kyseessä olisi jokin materiaalivika jakopään osissa, joka voisi olla kai korjattavissa osia vaihtamalla.
Mitenkäs pitkä takuu näissä koneissa oikein on vai onko tämä vika joka korjataan takuuna takuuajan jälkeenkin? Ekat koneethan on 2007 lopussa otettu käyttöön, joten jo 3,5 vuotta vanhoja on liikenteessä. Ja itte olen katellut näitä mobile.de sivustolta, joten mitenhän ne takuuasiat edes toimisi tällaisissa tapauksissa...
Comment
-
Itse muistaakseni luin jostain, että vakio Hifi paketissa ois jo vakiona 8" bassotOriginally posted by J-Boy View PostSK-Autosoundilta tiedustelun perusteella. Hi-fi -systeemissä peilikolmioissa diskantit, etuovissa 4,25" keskiäänet ja penkin alla molemmin puolin 6,5" bassot. Takaovissa ilm. jotkut 2-tie kajarit. Tämä siis keskitason setti tehtaalta
jakkaroiden alla.. yritän kaivaa linkin jostain..
Btw onko kellään täällä hajonnut kampiakselin värinänvaimennin (auto siis 325iA -05)? Käytin autoa viime viikolla huollossa ja aika shokki oli, kun soittivat, että autolla ei suositella ajamista, kun värinänvaimennin niin pahasti rikki. Aika kallis korjaus tuli, kun pelkkä osa oli jotain 490e +muut huollot yms päälle! Autollakaan ei ole ajettu kuin 77000 niin vähän yllätyksenä tuli tuollainen. Kuluttaiskohan tuo kaupunkiajo sitten sitä enemmän?
Comment
-
No onhan se hyvä vaihtaa.Eikö sen vaihtoväli ole 60 000 km,eli joka toinen öljynvaihto?Eikä se järin suuri kustannus erä edes ole.Kyllä se suodatin rupee 60 tkm jälkeen olemaan aika paskanen.Olis vaan kannattanut vaihdattaa.Originally posted by Matlock View PostKuinka tärkeä tuo raitisilmasuodattimen vaihto on joka öljynvaihdon yhteydessä? Vaimo vei auton huoltoon ja oli kieltänyt raitisilmasuodattimen vaihdon, koska olin puhunut vain öljynvaihdosta?
Auto 320d E91.
EDIT:vai muistanko nyt väärin...Onko se raitisilmasuodatin joka öljynvaihdossa ja ilmansuodatin joka 2. öljynvaihto...?
Last edited by b mutteri kasa; 30-03-2011, 10:14.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
Okay. Oliko tuo suodatin helppo vaihtaa itse, jos sellaisen käy marmoritiskiltä hakemassa? Prkl kun eivät vaan vaihtaneet sitä.Originally posted by b mutteri kasa View PostNo onhan se hyvä vaihtaa.Eikö sen vaihtoväli ole 60 000 km,eli joka toinen öljynvaihto?Eikä se järin suuri kustannus erä edes ole.Kyllä se suodatin rupee 60 tkm jälkeen olemaan aika paskanen.Olis vaan kannattanut vaihdattaa.
EDIT:vai muistanko nyt väärin...Onko se raitisilmasuodatin joka öljynvaihdossa ja ilmansuodatin joka 2. öljynvaihto...?
Ei oikein aikaa käyttää autoa huollossa montaa kertaan.
Comment
-
Noin 5min homma siis ekakertalaiselta. Maksaa about 50-60e, motonetissä alle 30e en kyllä tiedä onko motonetin suodin aktiivihiili. Vaihtotyö marmorilla 15e eli kyllähän tuo itse kannattaa vaihtaa.Originally posted by Matlock View PostOkay. Oliko tuo suodatin helppo vaihtaa itse, jos sellaisen käy marmoritiskiltä hakemassa? Prkl kun eivät vaan vaihtaneet sitä.
Ei oikein aikaa käyttää autoa huollossa montaa kertaan.
Comment
Comment