Ilmeisesti ei pelkästään tolla 38€ osalla selviä. Laakkosella sanoivat että reilun 1000€ kustantaa tuo paketti asennettuna kokonaisuudessaan... Pikkuväki kyllä saa luvan matkustaa takapankillä
Eli onko siellä vakiona 6½" vai 8"? Mites toi "vakio vahvistin", riittääkö siinä potku päivityksille? Toi jälkimmäinen linkki ei muuten wörki...
Oliskohan ollu niin, että perus setissä yksi 6" basso, hifi-setissä molemminpuolin 6" ja proffa hifissä 8" molemminpuolin.
Varmaan tuo soittimenkin vahvistimella kuuluu, mut kyllä siitä täyden hyödyn saa vasta , kun niitä ajaa 4-kanavaisella vahvarilla.
Tuossa yksi esimerkki asennus, hieman laajempi päivitys
Nyt kun vauhtiin pääsin niin, saako E91 etumatkustajan turvatyynyn miten kytkettyä pois, lähinnä turvaistuimen takia??
Itsellä ainakin e90:ssä kun avaa matkustajan oven niin paljastuu avaimen reikä, jota kääntämällä airbagin saa pois päältä. (jos joku ei vielä ole huomennut, niin palikka-avaimen päästä saa vedettyä ulos ns. oikean avaimen)
Itsellä ainakin e90:ssä kun avaa matkustajan oven niin paljastuu avaimen reikä, jota kääntämällä airbagin saa pois päältä. (jos joku ei vielä ole huomennut, niin palikka-avaimen päästä saa vedettyä ulos ns. oikean avaimen)
Kylä kyllä, mutta se on lisävaruste. Siis ei toi ns. oikea avain, vaan airbagin poiskytkentä
Olen uusi jäsen ja yrittänyt etsiä tietoa e90/91 320D:n 130 kW -version jakopään ongelmista, muttei vielä sattunut silmään, joten pakko kysyä. Tarkoitus olisi hankkia yllämainittu auto, mutta sitten kuulin puhetta tuosta jakopäästä. Nyt kiinnostaa tietää, että jos kuitenkin kyseisen auton hommaisi käytettynä esim. saksasta, niin mitä asialle voisi tehdä jotta ei kävisi kylmät heti kättelyssä?
Olen uusi jäsen ja yrittänyt etsiä tietoa e90/91 320D:n 130 kW -version jakopään ongelmista, muttei vielä sattunut silmään, joten pakko kysyä. Tarkoitus olisi hankkia yllämainittu auto, mutta sitten kuulin puhetta tuosta jakopäästä. Nyt kiinnostaa tietää, että jos kuitenkin kyseisen auton hommaisi käytettynä esim. saksasta, niin mitä asialle voisi tehdä jotta ei kävisi kylmät heti kättelyssä?
Täytyy sanoa että tuosta asiasta on kyllä oltu ihmeen hiljaa...No sellainen ongelma kuitenkin on ja ei kannata sekaantua kyseessä olevaan moottoriin,toki ne kaikki korjataan takuuna. Olikahan 4/2009 jälkeenpäin valmistetut jossa tuo ongelma on korjattu.
Oliskohan ollu niin, että perus setissä yksi 6" basso, hifi-setissä molemminpuolin 6" ja proffa hifissä 8" molemminpuolin.
Varmaan tuo soittimenkin vahvistimella kuuluu, mut kyllä siitä täyden hyödyn saa vasta , kun niitä ajaa 4-kanavaisella vahvarilla.
Tuossa yksi esimerkki asennus, hieman laajempi päivitys
SK-Autosoundilta tiedustelun perusteella. Hi-fi -systeemissä peilikolmioissa diskantit, etuovissa 4,25" keskiäänet ja penkin alla molemmin puolin 6,5" bassot. Takaovissa ilm. jotkut 2-tie kajarit. Tämä siis keskitason setti tehtaalta
Ovat tehneet tähän settii seuraavaa päivitystä: diskantit ja keskiäänet vaihtoon. Penkin alle 8" subbarit ja takaluukkuun "ämpärisyvennykseen" 10" subi + vahvari. Vahvari tietty ajamaan myös etupäätä. Takaovilla ei niin väliä. Tästä, jos haluaa vielä apkreidaa, niin DSP väliin ja viiveet tms säätöön.
Pro hifi -systeemit tehtaalta sitten erikseen. Näistä en sen enempää tiedä. Enkä myös sitäkään, onko keskitason setissä mitään vahvaria. Tuskin kuitenkaan riittää, jos enemmän potkua haluaa.
Last edited by J-Boy; 25-03-2011, 21:57.
Reason: Korjaus
Täytyy sanoa että tuosta asiasta on kyllä oltu ihmeen hiljaa...No sellainen ongelma kuitenkin on ja ei kannata sekaantua kyseessä olevaan moottoriin,toki ne kaikki korjataan takuuna. Olikahan 4/2009 jälkeenpäin valmistetut jossa tuo ongelma on korjattu.
Ok, kiitti tiedosta. Sen verrran vielä kuulin asiasta, että kyseessä olisi jokin materiaalivika jakopään osissa, joka voisi olla kai korjattavissa osia vaihtamalla.
Mitenkäs pitkä takuu näissä koneissa oikein on vai onko tämä vika joka korjataan takuuna takuuajan jälkeenkin? Ekat koneethan on 2007 lopussa otettu käyttöön, joten jo 3,5 vuotta vanhoja on liikenteessä. Ja itte olen katellut näitä mobile.de sivustolta, joten mitenhän ne takuuasiat edes toimisi tällaisissa tapauksissa...
Pro hifi -systeemit tehtaalta sitten erikseen. Näistä en sen enempää tiedä. Enkä myös sitäkään, onko keskitason setissä mitään vahvaria. Tuskin kuitenkaan riittää, jos enemmän potkua haluaa.
Logic7 järjestelmässä on peili kolmiossa diskantit, etuovessa midit, kojelaudan päällä midi, takaovissa diskantit ja midit, hattuhyllyssä isommat ämyrit, olikohan 2-tie (sedan) tai takatilan katossa vastaavat (farkku), etupenkkien alla 8" subit.
Takakontissa vasemmassa poskessa DSP vahvistin.. ja soi ihan kohtuullisesti
Ok, kiitti tiedosta. Sen verrran vielä kuulin asiasta, että kyseessä olisi jokin materiaalivika jakopään osissa, joka voisi olla kai korjattavissa osia vaihtamalla.
Mitenkäs pitkä takuu näissä koneissa oikein on vai onko tämä vika joka korjataan takuuna takuuajan jälkeenkin? Ekat koneethan on 2007 lopussa otettu käyttöön, joten jo 3,5 vuotta vanhoja on liikenteessä. Ja itte olen katellut näitä mobile.de sivustolta, joten mitenhän ne takuuasiat edes toimisi tällaisissa tapauksissa...
Niin olen käsittänyt että tällä vialla on pidempi takuu,eli korjataan takuuajan jälkeenkin. Autoa käyttäessäni huollossa kysyin tätä asiaa bmw asentajalta ja väitti että ne kyllä hoidetaan takuuna kaikki kuntoon oli sitten takuuta jäljellä tai ei. Sanoi myös mitä osia sinne vaihdetaan mutten nyt enää muista mitä kaikkia...mutta aika paljo osaa sinne vaihdetaan. Ja joku materiaali vika joo. kuluu kuulemma ennen aikojaan ja alkaa rallattamaan jakopää.
SK-Autosoundilta tiedustelun perusteella. Hi-fi -systeemissä peilikolmioissa diskantit, etuovissa 4,25" keskiäänet ja penkin alla molemmin puolin 6,5" bassot. Takaovissa ilm. jotkut 2-tie kajarit. Tämä siis keskitason setti tehtaalta
Itse muistaakseni luin jostain, että vakio Hifi paketissa ois jo vakiona 8" bassot
jakkaroiden alla.. yritän kaivaa linkin jostain..
Btw onko kellään täällä hajonnut kampiakselin värinänvaimennin (auto siis 325iA -05)? Käytin autoa viime viikolla huollossa ja aika shokki oli, kun soittivat, että autolla ei suositella ajamista, kun värinänvaimennin niin pahasti rikki. Aika kallis korjaus tuli, kun pelkkä osa oli jotain 490e +muut huollot yms päälle! Autollakaan ei ole ajettu kuin 77000 niin vähän yllätyksenä tuli tuollainen. Kuluttaiskohan tuo kaupunkiajo sitten sitä enemmän?
Kuinka tärkeä tuo raitisilmasuodattimen vaihto on joka öljynvaihdon yhteydessä? Vaimo vei auton huoltoon ja oli kieltänyt raitisilmasuodattimen vaihdon, koska olin puhunut vain öljynvaihdosta? Auto 320d E91.
Kuinka tärkeä tuo raitisilmasuodattimen vaihto on joka öljynvaihdon yhteydessä? Vaimo vei auton huoltoon ja oli kieltänyt raitisilmasuodattimen vaihdon, koska olin puhunut vain öljynvaihdosta? Auto 320d E91.
No onhan se hyvä vaihtaa.Eikö sen vaihtoväli ole 60 000 km,eli joka toinen öljynvaihto?Eikä se järin suuri kustannus erä edes ole.Kyllä se suodatin rupee 60 tkm jälkeen olemaan aika paskanen.Olis vaan kannattanut vaihdattaa.
EDIT:vai muistanko nyt väärin...Onko se raitisilmasuodatin joka öljynvaihdossa ja ilmansuodatin joka 2. öljynvaihto...?
No onhan se hyvä vaihtaa.Eikö sen vaihtoväli ole 60 000 km,eli joka toinen öljynvaihto?Eikä se järin suuri kustannus erä edes ole.Kyllä se suodatin rupee 60 tkm jälkeen olemaan aika paskanen.Olis vaan kannattanut vaihdattaa.
EDIT:vai muistanko nyt väärin...Onko se raitisilmasuodatin joka öljynvaihdossa ja ilmansuodatin joka 2. öljynvaihto...?
Okay. Oliko tuo suodatin helppo vaihtaa itse, jos sellaisen käy marmoritiskiltä hakemassa? Prkl kun eivät vaan vaihtaneet sitä.
Ei oikein aikaa käyttää autoa huollossa montaa kertaan.
Okay. Oliko tuo suodatin helppo vaihtaa itse, jos sellaisen käy marmoritiskiltä hakemassa? Prkl kun eivät vaan vaihtaneet sitä.
Ei oikein aikaa käyttää autoa huollossa montaa kertaan.
Noin 5min homma siis ekakertalaiselta. Maksaa about 50-60e, motonetissä alle 30e en kyllä tiedä onko motonetin suodin aktiivihiili. Vaihtotyö marmorilla 15e eli kyllähän tuo itse kannattaa vaihtaa.
Comment