E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alttu
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 519
    • Nummela

    Ilmeisesti ei pelkästään tolla 38€ osalla selviä. Laakkosella sanoivat että reilun 1000€ kustantaa tuo paketti asennettuna kokonaisuudessaan... Pikkuväki kyllä saa luvan matkustaa takapankillä
    F15 30d ///M-SPORT
    Ex.
    F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

    Comment

    • miczu
      Bimmer Rookie
      • Jun 2008
      • 53

      Originally posted by alttu View Post
      Eli onko siellä vakiona 6½" vai 8"? Mites toi "vakio vahvistin", riittääkö siinä potku päivityksille? Toi jälkimmäinen linkki ei muuten wörki...
      Oliskohan ollu niin, että perus setissä yksi 6" basso, hifi-setissä molemminpuolin 6" ja proffa hifissä 8" molemminpuolin.
      Varmaan tuo soittimenkin vahvistimella kuuluu, mut kyllä siitä täyden hyödyn saa vasta , kun niitä ajaa 4-kanavaisella vahvarilla.

      Tuossa yksi esimerkki asennus, hieman laajempi päivitys


      Comment

      • henripit
        Bimmer Rookie
        • Mar 2011
        • 29
        • Espoo

        Saa helpomminkin

        Originally posted by alttu View Post
        Nyt kun vauhtiin pääsin niin, saako E91 etumatkustajan turvatyynyn miten kytkettyä pois, lähinnä turvaistuimen takia??
        Itsellä ainakin e90:ssä kun avaa matkustajan oven niin paljastuu avaimen reikä, jota kääntämällä airbagin saa pois päältä. (jos joku ei vielä ole huomennut, niin palikka-avaimen päästä saa vedettyä ulos ns. oikean avaimen)

        Comment

        • alttu
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 519
          • Nummela

          Originally posted by henripit View Post
          Itsellä ainakin e90:ssä kun avaa matkustajan oven niin paljastuu avaimen reikä, jota kääntämällä airbagin saa pois päältä. (jos joku ei vielä ole huomennut, niin palikka-avaimen päästä saa vedettyä ulos ns. oikean avaimen)
          Kylä kyllä, mutta se on lisävaruste. Siis ei toi ns. oikea avain, vaan airbagin poiskytkentä
          F15 30d ///M-SPORT
          Ex.
          F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

          Comment

          • Kytepo
            Newbiemmer
            • Mar 2011
            • 9
            • Mikkeli

            Olen uusi jäsen ja yrittänyt etsiä tietoa e90/91 320D:n 130 kW -version jakopään ongelmista, muttei vielä sattunut silmään, joten pakko kysyä. Tarkoitus olisi hankkia yllämainittu auto, mutta sitten kuulin puhetta tuosta jakopäästä. Nyt kiinnostaa tietää, että jos kuitenkin kyseisen auton hommaisi käytettynä esim. saksasta, niin mitä asialle voisi tehdä jotta ei kävisi kylmät heti kättelyssä?

            Comment

            • juuhee
              Bimmer Rookie
              • Sep 2010
              • 163
              • Pohjanmaa

              Originally posted by Kytepo View Post
              Olen uusi jäsen ja yrittänyt etsiä tietoa e90/91 320D:n 130 kW -version jakopään ongelmista, muttei vielä sattunut silmään, joten pakko kysyä. Tarkoitus olisi hankkia yllämainittu auto, mutta sitten kuulin puhetta tuosta jakopäästä. Nyt kiinnostaa tietää, että jos kuitenkin kyseisen auton hommaisi käytettynä esim. saksasta, niin mitä asialle voisi tehdä jotta ei kävisi kylmät heti kättelyssä?
              Täytyy sanoa että tuosta asiasta on kyllä oltu ihmeen hiljaa...No sellainen ongelma kuitenkin on ja ei kannata sekaantua kyseessä olevaan moottoriin,toki ne kaikki korjataan takuuna. Olikahan 4/2009 jälkeenpäin valmistetut jossa tuo ongelma on korjattu.

              Comment

              • J-Boy
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2011
                • 405
                • Länsi-rannikko

                Originally posted by miczu View Post
                Oliskohan ollu niin, että perus setissä yksi 6" basso, hifi-setissä molemminpuolin 6" ja proffa hifissä 8" molemminpuolin.
                Varmaan tuo soittimenkin vahvistimella kuuluu, mut kyllä siitä täyden hyödyn saa vasta , kun niitä ajaa 4-kanavaisella vahvarilla.

                Tuossa yksi esimerkki asennus, hieman laajempi päivitys


                http://www.kochaudio.de/pdfs/kochaud...ehrer_2010.pdf
                SK-Autosoundilta tiedustelun perusteella. Hi-fi -systeemissä peilikolmioissa diskantit, etuovissa 4,25" keskiäänet ja penkin alla molemmin puolin 6,5" bassot. Takaovissa ilm. jotkut 2-tie kajarit. Tämä siis keskitason setti tehtaalta

                Ovat tehneet tähän settii seuraavaa päivitystä: diskantit ja keskiäänet vaihtoon. Penkin alle 8" subbarit ja takaluukkuun "ämpärisyvennykseen" 10" subi + vahvari. Vahvari tietty ajamaan myös etupäätä. Takaovilla ei niin väliä. Tästä, jos haluaa vielä apkreidaa, niin DSP väliin ja viiveet tms säätöön.

                Pro hifi -systeemit tehtaalta sitten erikseen. Näistä en sen enempää tiedä. Enkä myös sitäkään, onko keskitason setissä mitään vahvaria. Tuskin kuitenkaan riittää, jos enemmän potkua haluaa.
                Last edited by J-Boy; 25-03-2011, 21:57. Reason: Korjaus
                F31 320xDA
                M-B Sprinter 319

                Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i

                Comment

                • Kytepo
                  Newbiemmer
                  • Mar 2011
                  • 9
                  • Mikkeli

                  Originally posted by juuhee View Post
                  Täytyy sanoa että tuosta asiasta on kyllä oltu ihmeen hiljaa...No sellainen ongelma kuitenkin on ja ei kannata sekaantua kyseessä olevaan moottoriin,toki ne kaikki korjataan takuuna. Olikahan 4/2009 jälkeenpäin valmistetut jossa tuo ongelma on korjattu.
                  Ok, kiitti tiedosta. Sen verrran vielä kuulin asiasta, että kyseessä olisi jokin materiaalivika jakopään osissa, joka voisi olla kai korjattavissa osia vaihtamalla.

                  Mitenkäs pitkä takuu näissä koneissa oikein on vai onko tämä vika joka korjataan takuuna takuuajan jälkeenkin? Ekat koneethan on 2007 lopussa otettu käyttöön, joten jo 3,5 vuotta vanhoja on liikenteessä. Ja itte olen katellut näitä mobile.de sivustolta, joten mitenhän ne takuuasiat edes toimisi tällaisissa tapauksissa...

                  Comment

                  • TuomoA
                    BTCF Member
                    • Apr 2009
                    • 538
                    • Krs

                    Originally posted by J-Boy View Post
                    Pro hifi -systeemit tehtaalta sitten erikseen. Näistä en sen enempää tiedä. Enkä myös sitäkään, onko keskitason setissä mitään vahvaria. Tuskin kuitenkaan riittää, jos enemmän potkua haluaa.
                    Logic7 järjestelmässä on peili kolmiossa diskantit, etuovessa midit, kojelaudan päällä midi, takaovissa diskantit ja midit, hattuhyllyssä isommat ämyrit, olikohan 2-tie (sedan) tai takatilan katossa vastaavat (farkku), etupenkkien alla 8" subit.
                    Takakontissa vasemmassa poskessa DSP vahvistin.. ja soi ihan kohtuullisesti

                    Individual systeemit on sitten vielä ylempänä.
                    G26 420iA Msport SanremoGreen
                    F22 220iA Msport EstorilBlau
                    F20 118i MsportValenciaOrange
                    E82 118dA TitanSilber

                    Comment

                    • juuhee
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2010
                      • 163
                      • Pohjanmaa

                      Originally posted by Kytepo View Post
                      Ok, kiitti tiedosta. Sen verrran vielä kuulin asiasta, että kyseessä olisi jokin materiaalivika jakopään osissa, joka voisi olla kai korjattavissa osia vaihtamalla.

                      Mitenkäs pitkä takuu näissä koneissa oikein on vai onko tämä vika joka korjataan takuuna takuuajan jälkeenkin? Ekat koneethan on 2007 lopussa otettu käyttöön, joten jo 3,5 vuotta vanhoja on liikenteessä. Ja itte olen katellut näitä mobile.de sivustolta, joten mitenhän ne takuuasiat edes toimisi tällaisissa tapauksissa...
                      Niin olen käsittänyt että tällä vialla on pidempi takuu,eli korjataan takuuajan jälkeenkin. Autoa käyttäessäni huollossa kysyin tätä asiaa bmw asentajalta ja väitti että ne kyllä hoidetaan takuuna kaikki kuntoon oli sitten takuuta jäljellä tai ei. Sanoi myös mitä osia sinne vaihdetaan mutten nyt enää muista mitä kaikkia...mutta aika paljo osaa sinne vaihdetaan. Ja joku materiaali vika joo. kuluu kuulemma ennen aikojaan ja alkaa rallattamaan jakopää.

                      Comment

                      • PekkaM
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2010
                        • 29
                        • Oulu

                        Originally posted by J-Boy View Post
                        SK-Autosoundilta tiedustelun perusteella. Hi-fi -systeemissä peilikolmioissa diskantit, etuovissa 4,25" keskiäänet ja penkin alla molemmin puolin 6,5" bassot. Takaovissa ilm. jotkut 2-tie kajarit. Tämä siis keskitason setti tehtaalta
                        Itse muistaakseni luin jostain, että vakio Hifi paketissa ois jo vakiona 8" bassot
                        jakkaroiden alla.. yritän kaivaa linkin jostain..

                        Btw onko kellään täällä hajonnut kampiakselin värinänvaimennin (auto siis 325iA -05)? Käytin autoa viime viikolla huollossa ja aika shokki oli, kun soittivat, että autolla ei suositella ajamista, kun värinänvaimennin niin pahasti rikki. Aika kallis korjaus tuli, kun pelkkä osa oli jotain 490e +muut huollot yms päälle! Autollakaan ei ole ajettu kuin 77000 niin vähän yllätyksenä tuli tuollainen. Kuluttaiskohan tuo kaupunkiajo sitten sitä enemmän?

                        Comment

                        • Matlock
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2008
                          • 254
                          • Turku

                          Kuinka tärkeä tuo raitisilmasuodattimen vaihto on joka öljynvaihdon yhteydessä? Vaimo vei auton huoltoon ja oli kieltänyt raitisilmasuodattimen vaihdon, koska olin puhunut vain öljynvaihdosta? Auto 320d E91.

                          Comment

                          • b mutteri kasa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1462
                            • Area 03

                            Originally posted by Matlock View Post
                            Kuinka tärkeä tuo raitisilmasuodattimen vaihto on joka öljynvaihdon yhteydessä? Vaimo vei auton huoltoon ja oli kieltänyt raitisilmasuodattimen vaihdon, koska olin puhunut vain öljynvaihdosta? Auto 320d E91.
                            No onhan se hyvä vaihtaa.Eikö sen vaihtoväli ole 60 000 km,eli joka toinen öljynvaihto?Eikä se järin suuri kustannus erä edes ole.Kyllä se suodatin rupee 60 tkm jälkeen olemaan aika paskanen.Olis vaan kannattanut vaihdattaa.

                            EDIT:vai muistanko nyt väärin...Onko se raitisilmasuodatin joka öljynvaihdossa ja ilmansuodatin joka 2. öljynvaihto...?
                            Last edited by b mutteri kasa; 30-03-2011, 09:14.
                            BMW F11 530 dA VOLL
                            Carbon-schwarz Metallic

                            BMW E30 325i Sport

                            Comment

                            • Matlock
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2008
                              • 254
                              • Turku

                              Originally posted by b mutteri kasa View Post
                              No onhan se hyvä vaihtaa.Eikö sen vaihtoväli ole 60 000 km,eli joka toinen öljynvaihto?Eikä se järin suuri kustannus erä edes ole.Kyllä se suodatin rupee 60 tkm jälkeen olemaan aika paskanen.Olis vaan kannattanut vaihdattaa.

                              EDIT:vai muistanko nyt väärin...Onko se raitisilmasuodatin joka öljynvaihdossa ja ilmansuodatin joka 2. öljynvaihto...?
                              Okay. Oliko tuo suodatin helppo vaihtaa itse, jos sellaisen käy marmoritiskiltä hakemassa? Prkl kun eivät vaan vaihtaneet sitä.
                              Ei oikein aikaa käyttää autoa huollossa montaa kertaan.

                              Comment

                              • miczu
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2008
                                • 53

                                Originally posted by Matlock View Post
                                Okay. Oliko tuo suodatin helppo vaihtaa itse, jos sellaisen käy marmoritiskiltä hakemassa? Prkl kun eivät vaan vaihtaneet sitä.
                                Ei oikein aikaa käyttää autoa huollossa montaa kertaan.
                                Noin 5min homma siis ekakertalaiselta. Maksaa about 50-60e, motonetissä alle 30e en kyllä tiedä onko motonetin suodin aktiivihiili. Vaihtotyö marmorilla 15e eli kyllähän tuo itse kannattaa vaihtaa.

                                Comment

                                Working...
                                X