E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeta
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7566
    • Kotona

    Originally posted by jori View Post
    Niinhän minä totesin, tämä siis oma mielipide, tuntuu vaan ihmeelliseltä että olisi turbot noin surkeaa laatua että hajoavat jo 100tkm kohdalla tai jo aikaisemminkin.
    No näin se valitettavasti vain on. Siksi bensavehkeen ostaminen varsinkin pienemmillä ajokilsoilla on hyvinkin perusteltua, harvemmin saa lukea 6-koneen laukeamisista...
    -
    Käyttöautona: F20
    Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
    Myydään: HP 14" kannettava Win11 **220e**
    -

    Comment

    • Horst_e91
      Newbiemmer
      • Feb 2013
      • 2
      • Helsinki

      Kiitos vastauksista!

      Merkkiliikkeen mukaan turbo hyytyi vähän ennen aikojaan, kun kyseessä oli tuontiauto. Asensivat uuden turbon yhteydessä jonkin lämmittimen tuloilmapuolelle.
      (huomatkaa syvällinen tekninen orientaationi )

      Comment

      • TPM1
        Bimmer Rookie
        • Jan 2013
        • 127
        • Kerava

        Vai että turbot paukkuu 100000km jälkeen... Tulikohan kädet työnnettyä täyteen paskaan?!?

        Takajarrupalat olisi tarkoitus vaihtaa. Tarvitseeko palojen lisäksi muuta hiluja kuin jarrupalojen kulumistunnistimen? Uuden perän ja turpon?

        Comment

        • Johto
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 378
          • Finnland

          Merkkiliikkeen mukaan turbo hyytyi vähän ennen aikojaan, kun kyseessä oli tuontiauto. Asensivat uuden turbon yhteydessä jonkin lämmittimen tuloilmapuolelle.
          Oliko tuo oikeasti vakavissamielin sanottu asia
          Mercedes-AMG C63 T-Modell.

          EX:F80 M3 Mineral Weiss
          EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

          Comment

          • Neutrone
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 1319
            • Tampere

            Originally posted by Johto View Post
            Oliko tuo oikeasti vakavissamielin sanottu asia
            Enpä yhtään ihmettelis vaikka olisi, sen verran tuontiautovastasia jotkut liikeet on. "Suomi-auto" on aina kunnossa ja tuontiauto on aina paska, varsinkin jos se sisältää paljon turhaa ja herkästi hajoavaa lisävarustetta.
            F10 530d semiVOLL
            ex. E90 320d M-Sport '06
            ex. E39 523i M-Sport '00
            ex. E36 325i Coupe '92
            ex. E30 316i '89



            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17865
              • PKS

              Originally posted by TPM1 View Post
              Takajarrupalat olisi tarkoitus vaihtaa. Tarvitseeko palojen lisäksi muuta hiluja kuin jarrupalojen kulumistunnistimen? Uuden perän ja turpon?
              Sillä pääsee jo pitkälle. Putsaa samalla liukutapit ja niiden kumit. Älä laita väliin rasvaa kun kasaat, pitää jättää kuivaksi!
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

              E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

              E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
              G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17865
                • PKS

                Löytyykö jossain listattuna BMW:n takaisinkutsuja, esim. E90 puolien vaihdosta?

                Idea: Tarvisko alkaa pitää täällä E90 puolella listaa moisista, jos olisi jotain faktaa saatavana jostain mitä on päällä ja voisi porukka huollossa tarkistuttaa ym. ?
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • Mikuxi
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2012
                  • 71
                  • Espoo

                  Olis tarkotus päivittää e91 335da jarrut kokonaisuudessaan.

                  Onko tietoa onko mäntien kiinnitys samanlainen 330d:ssä kuin 335d:ssä.
                  Onko 335i:ssä ja d:ssä kiinnitys samanlainen
                  Sama kysymys, mutta onko eroa 91-92 mäntien kiinnityksessä.


                  Levyt on edessä isommat 335d:ssä ja i:ssä, kuin esim 330:ssä

                  Tommosia siis miettinyt


                  Liikkeestä tuli arvaus, että 330d:ssä ja 335d:ssä mäntien kiinnitys samalla tavalla, mutta jos jollain on varmaa tietoa niin kuuntelen mielellään.

                  Comment

                  • ralliriisseli
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2009
                    • 72
                    • Laihia

                    Vähän mietityttää täällä nämä N46- ja N47-moottorien jakopääongelmien yleinen keskustelu. Onko niitä tosissaan ollut monia tapauksia? Vai onko kyse siitä, että parista tapauksesta kuohutaan ja homma paisuu siten, että kaikki pelkää ja yrittää vältellä kyseisiä moottoreita muutaman huonosti käyneen tapauksen vuoksi?
                    F11 530d X-drive M-Sport 2016
                    ———————————————————
                    Exs:
                    E91 LCI 320dA -09
                    E46 330D -02

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17797
                      • Jämsä

                      Originally posted by Horst_e91 View Post
                      Kiitos vastauksista!

                      Merkkiliikkeen mukaan turbo hyytyi vähän ennen aikojaan, kun kyseessä oli tuontiauto. Asensivat uuden turbon yhteydessä jonkin lämmittimen tuloilmapuolelle.
                      (huomatkaa syvällinen tekninen orientaationi )
                      Suomen rajoituksilla ei turbot joudu koville. Saksassa kun kaasu pohjassa päästetään pidempiä matkoja turbo punaisena, niin kyllähän se on ihan faktaa että kovempaa käyttöä se on kuin suomessa. Vielä kun pysähtyy jonnekin huoltoasemalle suoraan bahnalta ja lyö vehkeet sammuksiin suoraan kuumana.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Kennedy
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2003
                        • 103
                        • Järvenpää

                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        Vielä kun pysähtyy jonnekin huoltoasemalle suoraan bahnalta ja lyö vehkeet sammuksiin suoraan kuumana.
                        Toi on varmaan se yksi suurimmista syistä. Loppuu jäähdytysöljy/veden kierto yleensä ( vai onko penarissa toiminto jolla pitää pumppuja päällä hetken aikaan? ).

                        Sen verran mitä itse siellä ajellut niin en kyllä paljoa minäkään jäähdytellyt ennen samuttamisia.
                        Saksan autohintatasokin sen verran edullinen, että auto vaihtuu nuorempana joten ei mitään väliä.
                        Nissan 300ZX Z31 '88 Turbo
                        Passat '13
                        Ex: E91LCI, A3 TDI

                        Comment

                        • TPM1
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2013
                          • 127
                          • Kerava

                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          Suomen rajoituksilla ei turbot joudu koville. Saksassa kun kaasu pohjassa päästetään pidempiä matkoja turbo punaisena, niin kyllähän se on ihan faktaa että kovempaa käyttöä se on kuin suomessa. Vielä kun pysähtyy jonnekin huoltoasemalle suoraan bahnalta ja lyö vehkeet sammuksiin suoraan kuumana.
                          No sinun faktasi kanssa en ala tietenkään kinaamaan, mutta kyllä mielestäni täällä taajamissa muutaman kilometrin siirtyminen lähikauppaan ja sitten kakarat reeneihin ja mummolle lisää piirakkaa ja vielä bisset kioskilta ja lottokin unohtui ajaminen on hallaa vehkeille. Kaikki tämä luonnollisesti +-0 - -15 keleillä. Mutta tämä on nyt vain minun pähkäilyjäni...

                          Comment

                          • TPM1
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2013
                            • 127
                            • Kerava

                            Originally posted by Dualfun View Post
                            Sillä pääsee jo pitkälle. Putsaa samalla liukutapit ja niiden kumit. Älä laita väliin rasvaa kun kasaat, pitää jättää kuivaksi!
                            Jätetään rasvat makkariin. Kiitos.

                            Comment

                            • rlevanen
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2004
                              • 114
                              • Ylivieska

                              Originally posted by Dualfun View Post
                              Sillä pääsee jo pitkälle. Putsaa samalla liukutapit ja niiden kumit. Älä laita väliin rasvaa kun kasaat, pitää jättää kuivaksi!
                              Miksi pitää jättää kuivaksi?
                              f30 330e m-sport -16

                              Comment

                              • Dualfun
                                Moderator
                                • Jan 2003
                                • 17865
                                • PKS

                                Originally posted by rlevanen View Post
                                Miksi pitää jättää kuivaksi?
                                Pari juttua:
                                -Rasva kerää likaa
                                -Kumi saattaa reagoida rasvaan ja turpoaa

                                Joskus on laitettu ns. jarrurasvaa, joka on kumiosille sopivaa mutta en ole itse käyttänyt. Sitä saa pikkutuubissa esim. Biltemasta.
                                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                                E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                                E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                                G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                                Comment

                                Working...
                                X