DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • makeclick
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Viivalta lähdössäkin tarvitseeko rajoittimessa ajaa?
    Siis ei, mutta suttaa helposti, jolloin kierrokset nousee nopeasti rajottimelle ja kun yrität vaihtaa ennen rajotinta, auto vaihtaakin itse. Näin ollaankin 2 vaihteen siasta 3vaihteella ja moottori tukehtuu. tämä ongelma tietty enempi isoissa koneissa x35d/i-> sais olla ainakin rajotin.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by makeclick View Post
    Nii ja kun yrität lähtettää, aina suttaa ja vaihtaa yhtäkkii kolmoselle ja neloselle niin kiihdytys menee pieleen. tai tulee ns. tuplavaihto, eli oot just vaihtamassa ja loota käskee vaihdon samaan aikaa kun sinä -> taas ketuilleen. siksi tollanen pakko pitäisi saada pois. sama renkaan lämmityksessä hemmetin huono.

    myös lumella/järvenjäällä vaikea driftailla kun vaihtaa isompaan... täys susi siis.
    No joo... Minä en ymmärtänyt kun olen tullut vanhaksi.
    Noissa tilanteissa varmaan tarpeellinen...
    Tosin... Viivalta lähdössäkin tarvitseeko rajoittimessa ajaa?

    Leave a comment:


  • makeclick
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Onko tuolla edes kauheaa hyötyä... Eikö se miltei rajoittimessa Vaihda isompaa silmään.
    Nii ja kun yrität lähtettää, aina suttaa ja vaihtaa yhtäkkii kolmoselle ja neloselle niin kiihdytys menee pieleen. tai tulee ns. tuplavaihto, eli oot just vaihtamassa ja loota käskee vaihdon samaan aikaa kun sinä -> taas ketuilleen. siksi tollanen pakko pitäisi saada pois. sama renkaan lämmityksessä hemmetin huono.

    myös lumella/järvenjäällä vaikea driftailla kun vaihtaa isompaan... täys susi siis.

    Leave a comment:


  • N1ksu
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Onko tuolla edes kauheaa hyötyä... Eikö se miltei rajoittimessa Vaihda isompaa silmään.
    Sitä siis lähinnä hain että sais ohjelmoitua silleen että ei vaihtais ollenkaa ellei ite vaihda manuaalisesti isommalle

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by N1ksu View Post
    Menee ehkä vähän ohi aiheen mutta saako noita automaatti lootia jotenki ohjelmoituu sillai kun käyttää manuaali tilalla ni ei heittäis itestään isompaa ku kierrokset ylhäällä?. Tossa nyt vaa innostunu leikkimään omalla vehkeellä ja on kyllä välillä melko perseestä tuo että heittää itestää isompaa.

    Tais täällä joskus olla juttuakin asiasta vai muistanko omia?.
    Onko tuolla edes kauheaa hyötyä... Eikö se miltei rajoittimessa Vaihda isompaa silmään.

    Leave a comment:


  • N1ksu
    replied
    Originally posted by Jusu^ View Post
    Onhan tuota testailtu mutta ei ainakaan 335d laatikkoon ole sopivaa ohjelmaa löytyny..
    Okei. Täytyy mennä sitte niillä mitä on

    Leave a comment:


  • Jusu^
    replied
    Originally posted by N1ksu View Post
    Menee ehkä vähän ohi aiheen mutta saako noita automaatti lootia jotenki ohjelmoituu sillai kun käyttää manuaali tilalla ni ei heittäis itestään isompaa ku kierrokset ylhäällä?. Tossa nyt vaa innostunu leikkimään omalla vehkeellä ja on kyllä välillä melko perseestä tuo että heittää itestää isompaa.

    Tais täällä joskus olla juttuakin asiasta vai muistanko omia?.
    Onhan tuota testailtu mutta ei ainakaan 335d laatikkoon ole sopivaa ohjelmaa löytyny..

    Leave a comment:


  • N1ksu
    replied
    Menee ehkä vähän ohi aiheen mutta saako noita automaatti lootia jotenki ohjelmoituu sillai kun käyttää manuaali tilalla ni ei heittäis itestään isompaa ku kierrokset ylhäällä?. Tossa nyt vaa innostunu leikkimään omalla vehkeellä ja on kyllä välillä melko perseestä tuo että heittää itestää isompaa.

    Tais täällä joskus olla juttuakin asiasta vai muistanko omia?.

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Tällä viikolla Tampereella katsastettu 2kpl 530d E60 ja Volvo V50 1.6d, kaikki ilman pönttöä ja ei ongelmia. Taitaa olla floppi koko juttu...
    Jostain luin, että ensi vuonna alkaisi tiukemmat tutkimiset.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by aku1979 View Post
    Uusia katsastuskokemuksia?
    Tällä viikolla Tampereella katsastettu 2kpl 530d E60 ja Volvo V50 1.6d, kaikki ilman pönttöä ja ei ongelmia. Taitaa olla floppi koko juttu...

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    Uusia katsastuskokemuksia?

    Leave a comment:


  • *makke*
    replied
    Koneena n47, 250tkm, Istalla motarivauhdissa seurasin livedataa. Actual air mass 926mg ja Spesified air mass 719mg. Eroa siis aika reilusti. Mitä näiden arvojen tulisi olla/onko maffi ehtoopuolella? Kulutus korkealla.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by julpero View Post
    Siitä en tiedä liikkuuko se, mutta väittivät pienentäneensä sitä. Kokeilin tulpata egr ja tuli heti valot tauluun niin mietin että sytyttääkö vikavaloja jos tekis siihen pakosarjan puolelle kuristimen ettei pakokaasua kulkis niin paljon vai onko mitään vaikutusta?
    Tätä juuri tarkoitin, väitän, että EGR:ään ei ole koskettu yhtään. Voihan sitä kuristusta koittaa, mutta menee kokeiluksi minkä kokoinen reikä vielä riittää autolle. Helpoin olisi ohjelmoida koko turhake pois!

    Leave a comment:


  • julpero
    replied
    Siitä en tiedä liikkuuko se, mutta väittivät pienentäneensä sitä. Kokeilin tulpata egr ja tuli heti valot tauluun niin mietin että sytyttääkö vikavaloja jos tekis siihen pakosarjan puolelle kuristimen ettei pakokaasua kulkis niin paljon vai onko mitään vaikutusta?

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Niin tarkoittaako EGR:n minimi asento tässä kohtaa täysin kiinni vai onko koskettu ollenkaan? Todella monta kertaa tässä tullut nähtyä ohjelmasta, että kun on sanottu, että on säädetty pienemmälle niin käytännössä EGR:ään ei ole koskettu ollenkaan. Eli selvittäisin tuon testerillä, että liikkuuko EGR vai ei.

    Leave a comment:

Working...
X