Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i käyntihäiriöt? N53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cunttory
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1772
    • Kuopio

    Originally posted by Zeta View Post
    Tarkennetaan vielä tuohon puolajuttuun, että itse hommasin ensin pari tarvikepuolaa jostain varaosapuljusta ja ihmeelliset käyntihäiriöt jatkuivat. Sitten hain marmorilta alkuperäiset (olikohan Boschit) niin vasta sitten loppui tutinat ja tärinät. Noissakin on eroja vaikka päällepäin näyttävät suht samanlaisilta pötkylöiltä....
    No Boschin saa ilman BMW logoa varaosaliikkeestä ~40€:lla
    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

    Comment

    • hcaape
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2009
      • 837
      • hyvinkää

      Originally posted by hcaape View Post
      eli nyt luettiin koodit autocom ohjelmalla ja 5:den suuttimen arvot oli n -2
      3 pytyn arvo oli +2 toivottavasti tulee kuntoon 3 pytyn suutttimen vaihdolla
      nyt vaihdettu 3:sen suutin ja käy kuin kello
      sDrive23i A E89 Roadster -10

      ex E92 325i -09

      ex E65 735i -02
      ex E38 730d -98 ;(

      Comment

      • jake2710
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 828

        Originally posted by Cunttory View Post
        No Boschin saa ilman BMW logoa varaosaliikkeestä ~40€:lla
        Juu, ja orkkikset (delphi) alle 20€ /kpl. Se vaan ettei nekään tunnu kestävän...

        Edit. Siis merkkiliikkeestä saa alle 20€.
        Last edited by jake2710; 01-05-2016, 09:34.

        Comment

        • Ruostepalo
          Bimmer Rookie
          • Jul 2015
          • 112
          • Helsinki

          No niin, nyt lähtee tämä rumba käyntiin. Saan edelleen 5 ja 6 sylintereille sytytyshäiriötä. Vanquishin kanssa tsekattiin kaikki arvot läpi, ja todettiin kaikki toimivaksi, ja nyt parin päivän toiminnan perusteella ainoaksi mahdollisuudeksi jäi suuttimet.

          Huomenna lähtee 5 ja 6 sylinterien suuttimet vaihtoon. Katsotaan, jos jeesaisi, jos ei, niin sitten menee 1-4 myös. Jos suuttimien vaihdokset eivät toimi, niin sitten vetoan kyllä jo mustaan magiaan ja poltan auton roviolla kerettiläisyyden takia.
          Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
          ex: E93 325i M-Sport vm. -08
          ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
          ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
          ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
          ex: Fiat Marea HLX vm. -01

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            No mutta ongelman aiheuttajahan sulle kerrottiin jo pari viikkoa sitten

            Comment

            • Ruostepalo
              Bimmer Rookie
              • Jul 2015
              • 112
              • Helsinki

              Originally posted by brainsurgery View Post
              No mutta ongelman aiheuttajahan sulle kerrottiin jo pari viikkoa sitten
              No yllättäen halusin olla 110% varma asiasta, ennenkuin lähdin kyseistä vaihtoa suorittamaan. Positiivisena asiana selvinnyt se, että kaikkia suuttimia ei tarvitse omalla kohdalla vaihtaa, tai edes bankkeja, vaan suuttimien mallin takia mahdollista vaihtaa yksittäisinä, joka madalsi kynnystä vaihdella suuttimia huomattavasti .

              Noh, katotaan, että miten äijän käy.
              Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
              ex: E93 325i M-Sport vm. -08
              ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
              ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
              ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
              ex: Fiat Marea HLX vm. -01

              Comment

              • jake2710
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 828

                Originally posted by Ruostepalo View Post
                No yllättäen halusin olla 110% varma asiasta, ennenkuin lähdin kyseistä vaihtoa suorittamaan. Positiivisena asiana selvinnyt se, että kaikkia suuttimia ei tarvitse omalla kohdalla vaihtaa, tai edes bankkeja, vaan suuttimien mallin takia mahdollista vaihtaa yksittäisinä, joka madalsi kynnystä vaihdella suuttimia huomattavasti .

                Noh, katotaan, että miten äijän käy.
                Mitkä siellä nyt on paikallaan?

                Comment

                • Ruostepalo
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2015
                  • 112
                  • Helsinki

                  Originally posted by Ruostepalo View Post
                  No yllättäen halusin olla 110% varma asiasta, ennenkuin lähdin kyseistä vaihtoa suorittamaan. Positiivisena asiana selvinnyt se, että kaikkia suuttimia ei tarvitse omalla kohdalla vaihtaa, tai edes bankkeja, vaan suuttimien mallin takia mahdollista vaihtaa yksittäisinä, joka madalsi kynnystä vaihdella suuttimia huomattavasti .

                  Noh, katotaan, että miten äijän käy.
                  Päivitystä tapaukseeni:
                  Suuttimien vaihto ei auttanut. Sama vika toistuu edelleen kylmänä, vaikka uudenkarheat suuttimet on mestoilla. Tehty puristustestit sylintereille, ei ongelmia siellä. Etsitty imuvuotoa tuloksetta. Kaikki ajotietokoneen antamat arvot ovat optimaaliset, eikä siellä ole mitään häikkää. NOX-katti ja sensori toimivat ongelmitta, ja autossa vielä toimii laihaseosominaisuuskin. Korkeapainepumppu toimii niinkuin pitääkin. Johdotukset tarkistettu, eikä sielläkään näyttäisi ongelmia olevan. Moottoriohjausyksikön softa päivitetty myös, ei vaikutusta silläkään mihinkään suuntaan.

                  Auto seissyt pajalla nyt viikon, ja tulee seisomaan vielä viikon lisää. Rupeaa pikku hiljaa keittämään yli, kun ei vian alkuperää löydy, ajotietokoneen mukaan kaikki on ok, suuttimien vaihto ei auttanut ja imuvuotojakaan ei ollut, eikä kaukaa haettu moottoriohjausyksikönkään päivitys muuttanut asioita. Nyt auto odottaa sähkäriä, joka käy johdotukset tarkasti läpi.

                  Taitaa kyse olla henkimaailman jutuista nyt sitten. Sattuisko BTCF:llä olemaan designoituja manaajia, jotka vois manata noi pahat henget pois tuolta mun sylintereistä 5 ja 6? :think
                  Last edited by Ruostepalo; 06-05-2016, 12:42.
                  Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                  ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                  ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                  ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                  ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                  ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                  Comment

                  • Vanquish
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1961
                    • Hki

                    Originally posted by Ruostepalo View Post
                    Päivitystä tapaukseeni:
                    Suuttimien vaihto ei auttanut. Sama vika toistuu edelleen kylmänä, vaikka uudenkarheat suuttimet on mestoilla. Tehty puristustestit sylintereille, ei ongelmia siellä. Etsitty imuvuotoa tuloksetta. Kaikki ajotietokoneen antamat arvot ovat optimaaliset, eikä siellä ole mitään häikkää. NOX-katti ja sensori toimivat ongelmitta, ja autossa vielä toimii laihaseosominaisuuskin. Korkeapainepumppu toimii niinkuin pitääkin. Johdotukset tarkistettu, eikä sielläkään näyttäisi ongelmia olevan. Moottoriohjausyksikön softa päivitetty myös, ei vaikutusta silläkään mihinkään suuntaan.

                    Auto seissyt pajalla nyt viikon, ja tulee seisomaan vielä viikon lisää. Rupeaa pikku hiljaa keittämään yli, kun ei vian alkuperää löydy, ajotietokoneen mukaan kaikki on ok, suuttimien vaihto ei auttanut ja imuvuotojakaan ei ollut, eikä kaukaa haettu moottoriohjausyksikönkään päivitys muuttanut asioita. Nyt auto odottaa sähkäriä, joka käy johdotukset tarkasti läpi.

                    Taitaa kyse olla henkimaailman jutuista nyt sitten. Sattuisko BTCF:llä olemaan designoituja manaajia, jotka vois manata noi pahat henget pois tuolta mun sylintereistä 5 ja 6? :think
                    Vaihdettiinko kaikki suuttimet kerralla?

                    Comment

                    • Ruostepalo
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2015
                      • 112
                      • Helsinki

                      Originally posted by Vanquish View Post
                      Vaihdettiinko kaikki suuttimet kerralla?
                      Huollossa tosissaan löivät uudet suuttimet sisään ja testasivat seuraavana aamuna niillä. Ei ollut vaikutusta suuntaan tai toiseen, plus tarkistivat vanhojen suuttimien kunnon. Uusia suuttimia ei jätetty sisälle, koska olisi vain ollut parin tonnin hukkaan heittämistä käytännössä.
                      Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                      ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                      ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                      ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                      ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                      ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                      Comment

                      • Ruostepalo
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2015
                        • 112
                        • Helsinki

                        Originally posted by Ruostepalo View Post
                        Huollossa tosissaan löivät uudet suuttimet sisään ja testasivat seuraavana aamuna niillä. Ei ollut vaikutusta suuntaan tai toiseen, plus tarkistivat vanhojen suuttimien kunnon. Uusia suuttimia ei jätetty sisälle, koska olisi vain ollut parin tonnin hukkaan heittämistä käytännössä.
                        Lisäyksenä tähän, että kyseinen huoltoliike on aiemminkin vääntänyt N53:n suutinongelmia/käyntihäiriöiden kanssa, niin heiltä löytyy kokemusta asiasta. Veikkaisin, että virhemarginaali aika pieni tässä sen suhteen.
                        Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                        ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                        ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                        ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                        ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                        ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                        Comment

                        • brainsurgery
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1355
                          • Helsinki

                          Seuraavaksi sitten tutkimaan bensapumppuja ja imupuolen karstaisuutta.

                          Comment

                          • Ruostepalo
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2015
                            • 112
                            • Helsinki

                            Originally posted by brainsurgery View Post
                            Seuraavaksi sitten tutkimaan bensapumppuja ja imupuolen karstaisuutta.
                            Imupuoli on käyty jo läpi, ei ongelmia sillä saralla. Ymmärtääkseni myös bensapumppu tarkistettu, että toimii ongelmitta.
                            Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                            ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                            ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                            ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                            ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                            ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                            Comment

                            • thaifly
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2006
                              • 67
                              • Espoo

                              Originally posted by Ruostepalo View Post
                              Imupuoli on käyty jo läpi, ei ongelmia sillä saralla. Ymmärtääkseni myös bensapumppu tarkistettu, että toimii ongelmitta.
                              Eikös tässä koneessa huohotin ole integroitu venakoppaan? Jos huohottimen kalvo on revennyt, tuloksena on huonoa käyntiä. Hankala todeta muuten kuin ottamalla venakoppa pöydälle.
                              __________________
                              e90 M3 -11

                              Ex:
                              f11 530xdA M-Sport -12
                              e39 525iA M-Sport -02 Aus Japan
                              e39 525iA M-Sport -01 Aus Japan
                              e61 530xdA LCI M-Sport -08
                              e39 M5 Dakargelb II
                              e61 523iA LCI -08
                              e39 530iA -01
                              e87 118d M-Sport -06
                              e39 520i M-Sport -02
                              e36 316i Compact -95
                              e36 328i -95
                              e30 318i -89

                              Comment

                              • Ruostepalo
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2015
                                • 112
                                • Helsinki

                                Originally posted by thaifly View Post
                                Eikös tässä koneessa huohotin ole integroitu venakoppaan? Jos huohottimen kalvo on revennyt, tuloksena on huonoa käyntiä. Hankala todeta muuten kuin ottamalla venakoppa pöydälle.
                                Luulisi kuitenkin, että tällöin heikko käynti ilmenisi myös lämpimällä moottorilla, eikä vain jäähtymisen/seisomisen jälkeen.

                                Alan toivomaan pikku hiljaa, että olisipa vika sittenkin ollut vialliset suuttimet, vaikka kaikki suuttimet samalla kertaa.
                                Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                                ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                                ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                                ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                                ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                                ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎