Originally posted by Zeta
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9x 325i käyntihäiriöt? N53
Collapse
X
-
Originally posted by hcaape View Posteli nyt luettiin koodit autocom ohjelmalla ja 5:den suuttimen arvot oli n -2
3 pytyn arvo oli +2 toivottavasti tulee kuntoon 3 pytyn suutttimen vaihdollasDrive23i A E89 Roadster -10
ex E92 325i -09
ex E65 735i -02
ex E38 730d -98 ;(
Comment
-
-
No niin, nyt lähtee tämä rumba käyntiin. Saan edelleen 5 ja 6 sylintereille sytytyshäiriötä. Vanquishin kanssa tsekattiin kaikki arvot läpi, ja todettiin kaikki toimivaksi, ja nyt parin päivän toiminnan perusteella ainoaksi mahdollisuudeksi jäi suuttimet.
Huomenna lähtee 5 ja 6 sylinterien suuttimet vaihtoon. Katsotaan, jos jeesaisi, jos ei, niin sitten menee 1-4 myös. Jos suuttimien vaihdokset eivät toimi, niin sitten vetoan kyllä jo mustaan magiaan ja poltan auton roviolla kerettiläisyyden takia.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostNo mutta ongelman aiheuttajahan sulle kerrottiin jo pari viikkoa sitten
Noh, katotaan, että miten äijän käy.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by Ruostepalo View PostNo yllättäen halusin olla 110% varma asiasta, ennenkuin lähdin kyseistä vaihtoa suorittamaan. Positiivisena asiana selvinnyt se, että kaikkia suuttimia ei tarvitse omalla kohdalla vaihtaa, tai edes bankkeja, vaan suuttimien mallin takia mahdollista vaihtaa yksittäisinä, joka madalsi kynnystä vaihdella suuttimia huomattavasti .
Noh, katotaan, että miten äijän käy.
Comment
-
-
Originally posted by Ruostepalo View PostNo yllättäen halusin olla 110% varma asiasta, ennenkuin lähdin kyseistä vaihtoa suorittamaan. Positiivisena asiana selvinnyt se, että kaikkia suuttimia ei tarvitse omalla kohdalla vaihtaa, tai edes bankkeja, vaan suuttimien mallin takia mahdollista vaihtaa yksittäisinä, joka madalsi kynnystä vaihdella suuttimia huomattavasti .
Noh, katotaan, että miten äijän käy.
Suuttimien vaihto ei auttanut. Sama vika toistuu edelleen kylmänä, vaikka uudenkarheat suuttimet on mestoilla. Tehty puristustestit sylintereille, ei ongelmia siellä. Etsitty imuvuotoa tuloksetta. Kaikki ajotietokoneen antamat arvot ovat optimaaliset, eikä siellä ole mitään häikkää. NOX-katti ja sensori toimivat ongelmitta, ja autossa vielä toimii laihaseosominaisuuskin. Korkeapainepumppu toimii niinkuin pitääkin. Johdotukset tarkistettu, eikä sielläkään näyttäisi ongelmia olevan. Moottoriohjausyksikön softa päivitetty myös, ei vaikutusta silläkään mihinkään suuntaan.
Auto seissyt pajalla nyt viikon, ja tulee seisomaan vielä viikon lisää. Rupeaa pikku hiljaa keittämään yli, kun ei vian alkuperää löydy, ajotietokoneen mukaan kaikki on ok, suuttimien vaihto ei auttanut ja imuvuotojakaan ei ollut, eikä kaukaa haettu moottoriohjausyksikönkään päivitys muuttanut asioita. Nyt auto odottaa sähkäriä, joka käy johdotukset tarkasti läpi.
Taitaa kyse olla henkimaailman jutuista nyt sitten. Sattuisko BTCF:llä olemaan designoituja manaajia, jotka vois manata noi pahat henget pois tuolta mun sylintereistä 5 ja 6? :thinkLast edited by Ruostepalo; 06-05-2016, 12:42.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by Ruostepalo View PostPäivitystä tapaukseeni:
Suuttimien vaihto ei auttanut. Sama vika toistuu edelleen kylmänä, vaikka uudenkarheat suuttimet on mestoilla. Tehty puristustestit sylintereille, ei ongelmia siellä. Etsitty imuvuotoa tuloksetta. Kaikki ajotietokoneen antamat arvot ovat optimaaliset, eikä siellä ole mitään häikkää. NOX-katti ja sensori toimivat ongelmitta, ja autossa vielä toimii laihaseosominaisuuskin. Korkeapainepumppu toimii niinkuin pitääkin. Johdotukset tarkistettu, eikä sielläkään näyttäisi ongelmia olevan. Moottoriohjausyksikön softa päivitetty myös, ei vaikutusta silläkään mihinkään suuntaan.
Auto seissyt pajalla nyt viikon, ja tulee seisomaan vielä viikon lisää. Rupeaa pikku hiljaa keittämään yli, kun ei vian alkuperää löydy, ajotietokoneen mukaan kaikki on ok, suuttimien vaihto ei auttanut ja imuvuotojakaan ei ollut, eikä kaukaa haettu moottoriohjausyksikönkään päivitys muuttanut asioita. Nyt auto odottaa sähkäriä, joka käy johdotukset tarkasti läpi.
Taitaa kyse olla henkimaailman jutuista nyt sitten. Sattuisko BTCF:llä olemaan designoituja manaajia, jotka vois manata noi pahat henget pois tuolta mun sylintereistä 5 ja 6? :think
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostVaihdettiinko kaikki suuttimet kerralla?Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by Ruostepalo View PostHuollossa tosissaan löivät uudet suuttimet sisään ja testasivat seuraavana aamuna niillä. Ei ollut vaikutusta suuntaan tai toiseen, plus tarkistivat vanhojen suuttimien kunnon. Uusia suuttimia ei jätetty sisälle, koska olisi vain ollut parin tonnin hukkaan heittämistä käytännössä.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostSeuraavaksi sitten tutkimaan bensapumppuja ja imupuolen karstaisuutta.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by Ruostepalo View PostImupuoli on käyty jo läpi, ei ongelmia sillä saralla. Ymmärtääkseni myös bensapumppu tarkistettu, että toimii ongelmitta.__________________
e90 M3 -11
Ex:
f11 530xdA M-Sport -12
e39 525iA M-Sport -02 Aus Japan
e39 525iA M-Sport -01 Aus Japan
e61 530xdA LCI M-Sport -08
e39 M5 Dakargelb II
e61 523iA LCI -08
e39 530iA -01
e87 118d M-Sport -06
e39 520i M-Sport -02
e36 316i Compact -95
e36 328i -95
e30 318i -89
Comment
-
-
Originally posted by thaifly View PostEikös tässä koneessa huohotin ole integroitu venakoppaan? Jos huohottimen kalvo on revennyt, tuloksena on huonoa käyntiä. Hankala todeta muuten kuin ottamalla venakoppa pöydälle.
Alan toivomaan pikku hiljaa, että olisipa vika sittenkin ollut vialliset suuttimet, vaikka kaikki suuttimet samalla kertaa.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
Comment