Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i käyntihäiriöt? N53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vanquish
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1961
    • Hki

    Originally posted by PedroJ View Post
    Tätä ketjua selannut ristiin rastiin kun alkoi omassa -08:ssa N53B30:ssa käyntihäiriöt reilu kuukausi sitten. Tässä ketjussa olevissa tapauksissa näyttää poikkeuksetta kaikki ongelmat olevan kylmäkäynnistyksessä. Mulla taas on ongelmana käynnistyshäiriöt lämpimänä. Googlellakaan ei juuri löydä mitään noista käyntihäiriöistä lämpimänä.

    Häiriöt alkoivat tai huomasin ensimmäisen kerran reilu kuukausi sitten kun käynnistin auton kaupan pihalla kotiin lähteäkseni. Auto kävi epätasaisesti muutaman sekunnin ajan ja ravisti selvästi koko koria. Sen jälkeen käynti parani lähes normaaliksi. Aamulla töihin lähtiessäni käynnistys oli normaali, samoin illalla töistä kotiin lähtiessäni. Kun kone oli lämmennyt niin käynnistyshäiriöt alkoivat. Aluksi ne ilmenivät vain käynnistyksessä, mutta myöhemmin esim. liikennevaloissa seisoessa auton käynti on selkeästi epätasaista ja joskus saattaa myös sammua valoihin.

    Mitään häiriövaloa mittaristoon ei aluksi syttynyt. Vikakoodit luettiin Carlylla ja ne antoivat seuraavat koodit:

    Engine / Motor:
    - Fault: Fuel pump, plausibility
    - Code: 002AAF
    - Fault: Fuel pressure sensor, electric
    - Code: 0029F3

    Eli viittasi bensapumppuun ja matalapaineanturiin.
    Auto oli sopivasti menossa Schmiedmannille huoltoon ja siellä asiaa tutkittiin lisää. Mitään sataprosenttista varmuutta ei saatu missä vika huonoon käyntiin, mutta vahva epäily oli korkeapainepumppu ja matalapaineanturi. Koska nuo sijaitsevat samoilla hoodeilla niin päätettiin että varataan aika korjaukselle ja vaihdetaan nuo molemmat. Lisäksi löytyi vikakoodeja laihasta seoksesta.

    Sitten alkoi syttyä myös moottorin häiriövalo mittaristoon. Taas luettiin Carlylla vikakoodeja ja tällaista alkoi tulla:

    Engine / Motor:
    - Fault: Fuel pressure sensor, electric
    - Code: 0029F3
    - Fault: Mixture control 2
    - Code: 002A2C
    - Fault: mixture control
    - Code: 002A2B

    Kun vikakoodit nollattiin, poistuivat nuo mixture control koodit ja häiriövalo hävisi mittaristosta. Matalapaineanturin vikakoodi kuitenkin jäi.
    Katsastuksen eräpäiväkin tuli ja auto piti viedä leimalle. Vikakoodit nollattiin vielä aamulla ennen lähtöä. Suureksi yllätykseksi leima tuli.

    Autolla voi ajaa mutta lämpimänä käynnistys on huono ja täytyy olla varuillaan että voi sammua esim. valoissa. Auto ottaa kyllä kierroksia kun antaa kaasua.

    Tänään auto oli sitten Schmiedmannilla hoidossa. Vaihdettiin siis korkeapainepumppu ja matalapaineanturi ja siinä meni jo reilu touhutonni noihin.
    Matalapaineanturin vikakoodi hävisi mutta edelleen tulee herjaa laihasta seoksesta ja käynti on lämpimänä samanlainen eli huono. En tiedä ihan tarkkaan millaisia testiproseduureja on käytössä mutta jotain bemarin testiohjelmia ajetaan läpi. Herjaa laihasta seoksesta tulee molemmille bankeille eli kaikille sylintereille. Lisäksi tulee "plausibility" herjaa tuosta matalapainepumpusta mutta se ei kuulemma välttämättä tarkoita vielä että siellä olisi vika.
    Suuttimet voivat tietysti olla yksi syy mutta on kai aika epätodennäköistä että kaikki kerralla? Lisäksi, eikö ne aiheuta ongelmia nimenomaan kylmäkäynnistyksessä?
    Toinen arvio oli Lambda/MAF mutta ne saatiin käsittääkseni rajattua ulos epäiltyjen listalta kytkemällä ne irti ja se ei vaikuttanut käyntiin (?). Kolmas vaihtoehto oli sitten tankissa oleva matalapainepumppu (300eur) jossa syy voi olla tai sitten ei ole. Sitä kuitenkin päätettiin kokeilla kun saadaan osa. Aloin kyllä jälkeenpäin miettimään että miksi se kylmänä siten toimisi Ok.

    Auto jäi pajalle ... Nyt olisivat hyvät neuvot kalliit.

    Tulpat vaihdettu n. vuosi/25tkm sitten. Olen itse tankannut autoon vain 98:ia.
    Vianetsintä tulisi aloittaa matalapainepumpusta. Osaava voi mitata näiden toiminnan. Voi olla että korkeapainepumppu ja matalapaineanturi ovat täysin toimivia. Oliko näitä todettu viallisksi vai tuurilla lähdettiin vaihtamaan osia?

    Comment

    • PedroJ
      Newbiemmer
      • Jan 2015
      • 28
      • Espoo

      En ole vielä tarkemmin jutellut aiheesta korjaamon kanssa, mutta kyllähän tuo vahvasti vaikuttaa että nuo olivat toimivia koska sama vika on edelleen päällä.
      Mikäli asia ei ratkea, niin löytyisikö täältä joku joka voisi jelppiä asiassa, mitata livedataa ja mitä nyt kaikkea voi tehdä mahdollisen vian paikallistamiseksi. Korvausta vastaan tietenkin. Majailen Espoossa.

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

        Minullakin ilmestynyt kummaa kylmäkäyntiongelmaa omaan E93 325i.

        Auto lähtee normaalisti käyntiin, paikallaan pysyessä käy tasaisesti eikä mitään ongelmaa. Noin minuutin kuluttua kuitenkin alkaa hieman täristä (jos auto paikoillaan) tai vastaavasti hieman nykii jos auto on jo liikkeellä. Tämä menee ohi itsestään paikallaan ollessa n. 30-60sek sisällä ja ajossa jos polkaisee hieman enemmän kaasua kerrankin. Tämän jälkeen auto toimii 100% normaalisti.

        Tämä vika ilmeni, kun autosta poistettiin NOx-katit fyysisesti ja ohjelmalla + softattiin auto. Vikakoodia tulee tämmöiset lambdaan (käsittääkseni bank 4, 5, 6 - anturi sijaitsee näkyvissä konepellin alla?):
        - 002C2E
        - 002C3A

        Saksalaisen omistajan mukaan suuttimet olisi jo vaihdettu viime syksynä (tästä ei ole kuittia eikä merkkiliikkeen datassa mitään joten ei nyt voi 100 % varma olla). Olisiko mitään ideaa, mistä tämä voisi johtua? Käytin jo huollossa jossa lukivat koodit ja sanoivat ettei kannata mitään alkaa (vielä) tekemään, jos ei sytytä moottorin vikavaloa (ei kuulemma viittaa siihen että pelkästään anturi olisi viallinen):think Kannattaako lähteä siitä, että vaihtaa tuon lambda-anturin ja katsoo vaikuttaako se mihinkään - vai onko tässä nyt jotain muuta mitä kannattaa ottaa huomioon?

        Kiitokset jo etukäteen!

        EDIT: Lisäyksenä vielä, että käyntihäiriöt tulevat vain yön seisomisen jälkeen. Esim. 8h työpäivän jälkeen pelittää aivan normaalisti. Osaisko joku selittää minulle miten tuo lambda toimii?
        Last edited by rizzo; 31-05-2018, 17:30.

        Comment

        • PedroJ
          Newbiemmer
          • Jan 2015
          • 28
          • Espoo

          Originally posted by PedroJ View Post
          ....Tänään auto oli sitten Schmiedmannilla hoidossa. Vaihdettiin siis korkeapainepumppu ja matalapaineanturi ja siinä meni jo reilu touhutonni noihin.
          Matalapaineanturin vikakoodi hävisi mutta edelleen tulee herjaa laihasta seoksesta ja käynti on lämpimänä samanlainen eli huono. En tiedä ihan tarkkaan millaisia testiproseduureja on käytössä mutta jotain bemarin testiohjelmia ajetaan läpi. Herjaa laihasta seoksesta tulee molemmille bankeille eli kaikille sylintereille. Lisäksi tulee "plausibility" herjaa tuosta matalapainepumpusta mutta se ei kuulemma välttämättä tarkoita vielä että siellä olisi vika.
          Suuttimet voivat tietysti olla yksi syy mutta on kai aika epätodennäköistä että kaikki kerralla? Lisäksi, eikö ne aiheuta ongelmia nimenomaan kylmäkäynnistyksessä?
          Toinen arvio oli Lambda/MAF mutta ne saatiin käsittääkseni rajattua ulos epäiltyjen listalta kytkemällä ne irti ja se ei vaikuttanut käyntiin (?). Kolmas vaihtoehto oli sitten tankissa oleva matalapainepumppu (300eur) jossa syy voi olla tai sitten ei ole. Sitä kuitenkin päätettiin kokeilla kun saadaan osa. Aloin kyllä jälkeenpäin miettimään että miksi se kylmänä siten toimisi Ok.

          Auto jäi pajalle ... Nyt olisivat hyvät neuvot kalliit.

          Tulpat vaihdettu n. vuosi/25tkm sitten. Olen itse tankannut autoon vain 98:ia.
          Itseäni lainaten. Matalapaineanturissa oli todennäköisesti vikaa koska se vikakoodi poistui nyt eikä ole tullut uudelleen anturin vaihdon jälkeen. Korkeapainepumppu oli myös antanut ennen vaihtoa "vääriä" lukemia oli oli ilmeisesti hajoamassa .... Näin minulle kerrottiin.
          Mutta koska ei saatu matalapainepumppua tähän hätään, jätetään se nyt vaihtamatta ja harkitaan seuraavaa steppiä. Haen auton pois edelleen käyntihäiriöisenä. Apu tosiaan kelpaisi ...
          Ei tuo varmaan hyvää tee koneellekaan kun ajaa laihalla seoksella ..
          Last edited by PedroJ; 31-05-2018, 13:57. Reason: kirjoitusvirheitä

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            Originally posted by PedroJ View Post
            Itseäni lainaten. Matalapaineanturissa oli todennäköisesti vikaa koska se vikakoodi poistui nyt eikä ole tullut uudelleen anturin vaihdon jälkeen. Korkeapainepumppu oli myös antanut ennen vaihtoa "vääriä" lukemia oli oli ilmeisesti hajoamassa .... Näin minulle kerrottiin.
            Mutta koska ei saatu matalapainepumppua tähän hätään, jätetään se nyt vaihtamatta ja harkitaan seuraavaa steppiä. Haen auton pois edelleen käyntihäiriöisenä. Apu tosiaan kelpaisi ...
            Ei tuo varmaan hyvää tee koneellekaan kun ajaa laihalla seoksella ..
            Kokeile käydessä saatko öljykorkin auki? Jos et on huohotin kaput ja kone käy laihalla tuosta syystä. Noita on yllättävän monta tullut vastaan.
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • PedroJ
              Newbiemmer
              • Jan 2015
              • 28
              • Espoo

              Originally posted by Janzki View Post
              Kokeile käydessä saatko öljykorkin auki? Jos et on huohotin kaput ja kone käy laihalla tuosta syystä. Noita on yllättävän monta tullut vastaan.
              Hain auton just pajalta ja toimi normaalisti. Vikakoodit oli nollattu huollossa ja moottorin häiriövalo poissa. Oletettavasti ne palaa takaisin jossain vaiheessa ja täytyy siinä vaiheessa kokeilla tuo öljykorkin avaus.

              Comment

              • Videlius
                Newbiemmer
                • Jun 2018
                • 1
                • N/A

                Tuli hommattua -07 325i. Huollon jälkeen käyntiääni muuttui, eli alkoi kuulua tikitystä, jonka arvelen olevan venttiilinnostajista peräisin, nettiselailun ja ääniklippien perusteella. En ole saanut ääntä pois lämpimälläkään koneella, mitään kovin pitkää matkaa ei tosin ole tullut ajettua, ehkä 30 km/30 min kerrallaan.

                Huollossa vaihdettiin tiivisteitä, eli venttiilikopan ja nokka-akseleiden tiivisteet sekä jakoketju kilkkeineen (antoi koodia venyneestä ketjusta). Osaako joku kertoa, miten tämä aiheuttaa tuon äänen ja mitä kannattaisi tehdä? Öljyt vaihdettiin myös. Suuttimista tulevan äänen pitäisi häipyä 3k rpm tienoilla, joten siitä ei pitäisi olla kyse.

                Comment

                • PedroJ
                  Newbiemmer
                  • Jan 2015
                  • 28
                  • Espoo

                  Originally posted by Janzki View Post
                  Kokeile käydessä saatko öljykorkin auki? Jos et on huohotin kaput ja kone käy laihalla tuosta syystä. Noita on yllättävän monta tullut vastaan.
                  No niin, tänään tuli vihdoin tuokin vihdoin kokeiltua. Korkki oli todella tiukka kääntää mutta kääntyi kuitenkin kun vähän käytti voimaa. Korkin avaus ei meinannut onnistua millään mutta kun sitä sai hiukan raolleen niin kuului voimakkaahko imuääni. Korkin sai kuitenkin auki mutta voimaa piti käyttää. Auton käynti muuttui huomattavan epätasaiseksi ja auto alkoi ravistaa kun korkki aukesi. Eli olisko tässä se vika sitten.
                  Siinä samalla oli mahdollisuus kokeilla sama toisesta bemarista jossa myös N53 kone ja siinä korkki avautui ihan kevyesti.
                  Sen verran jälkeenpäin aloin pähkimään että tuossa mun autossa oli lämmin kone ja tuossa toisessa oli kylmä kone. Onko sillä merkitystä vai pitäisikö korkki aueta samalla tavalla riippumatta siitä onko kone kylmä vai lämmin.

                  Comment

                  • Jerkoff
                    Newbiemmer
                    • Jun 2018
                    • 1
                    • Etelä-Suomi

                    Originally posted by PedroJ View Post
                    Tätä ketjua selannut ristiin rastiin kun alkoi omassa -08:ssa N53B30:ssa käyntihäiriöt reilu kuukausi sitten. Tässä ketjussa olevissa tapauksissa näyttää poikkeuksetta kaikki ongelmat olevan kylmäkäynnistyksessä. Mulla taas on ongelmana käynnistyshäiriöt lämpimänä. Googlellakaan ei juuri löydä mitään noista käyntihäiriöistä lämpimänä.

                    Häiriöt alkoivat tai huomasin ensimmäisen kerran reilu kuukausi sitten kun käynnistin auton kaupan pihalla kotiin lähteäkseni. Auto kävi epätasaisesti muutaman sekunnin ajan ja ravisti selvästi koko koria. Sen jälkeen käynti parani lähes normaaliksi. Aamulla töihin lähtiessäni käynnistys oli normaali, samoin illalla töistä kotiin lähtiessäni. Kun kone oli lämmennyt niin käynnistyshäiriöt alkoivat. Aluksi ne ilmenivät vain käynnistyksessä, mutta myöhemmin esim. liikennevaloissa seisoessa auton käynti on selkeästi epätasaista ja joskus saattaa myös sammua valoihin.

                    Mitään häiriövaloa mittaristoon ei aluksi syttynyt. Vikakoodit luettiin Carlylla ja ne antoivat seuraavat koodit:

                    Engine / Motor:
                    - Fault: Fuel pump, plausibility
                    - Code: 002AAF
                    - Fault: Fuel pressure sensor, electric
                    - Code: 0029F3

                    Eli viittasi bensapumppuun ja matalapaineanturiin.
                    Auto oli sopivasti menossa Schmiedmannille huoltoon ja siellä asiaa tutkittiin lisää. Mitään sataprosenttista varmuutta ei saatu missä vika huonoon käyntiin, mutta vahva epäily oli korkeapainepumppu ja matalapaineanturi. Koska nuo sijaitsevat samoilla hoodeilla niin päätettiin että varataan aika korjaukselle ja vaihdetaan nuo molemmat. Lisäksi löytyi vikakoodeja laihasta seoksesta.

                    Sitten alkoi syttyä myös moottorin häiriövalo mittaristoon. Taas luettiin Carlylla vikakoodeja ja tällaista alkoi tulla:

                    Engine / Motor:
                    - Fault: Fuel pressure sensor, electric
                    - Code: 0029F3
                    - Fault: Mixture control 2
                    - Code: 002A2C
                    - Fault: mixture control
                    - Code: 002A2B

                    Kun vikakoodit nollattiin, poistuivat nuo mixture control koodit ja häiriövalo hävisi mittaristosta. Matalapaineanturin vikakoodi kuitenkin jäi.
                    Katsastuksen eräpäiväkin tuli ja auto piti viedä leimalle. Vikakoodit nollattiin vielä aamulla ennen lähtöä. Suureksi yllätykseksi leima tuli.

                    Autolla voi ajaa mutta lämpimänä käynnistys on huono ja täytyy olla varuillaan että voi sammua esim. valoissa. Auto ottaa kyllä kierroksia kun antaa kaasua.

                    Tänään auto oli sitten Schmiedmannilla hoidossa. Vaihdettiin siis korkeapainepumppu ja matalapaineanturi ja siinä meni jo reilu touhutonni noihin.
                    Matalapaineanturin vikakoodi hävisi mutta edelleen tulee herjaa laihasta seoksesta ja käynti on lämpimänä samanlainen eli huono. En tiedä ihan tarkkaan millaisia testiproseduureja on käytössä mutta jotain bemarin testiohjelmia ajetaan läpi. Herjaa laihasta seoksesta tulee molemmille bankeille eli kaikille sylintereille. Lisäksi tulee "plausibility" herjaa tuosta matalapainepumpusta mutta se ei kuulemma välttämättä tarkoita vielä että siellä olisi vika.
                    Suuttimet voivat tietysti olla yksi syy mutta on kai aika epätodennäköistä että kaikki kerralla? Lisäksi, eikö ne aiheuta ongelmia nimenomaan kylmäkäynnistyksessä?
                    Toinen arvio oli Lambda/MAF mutta ne saatiin käsittääkseni rajattua ulos epäiltyjen listalta kytkemällä ne irti ja se ei vaikuttanut käyntiin (?). Kolmas vaihtoehto oli sitten tankissa oleva matalapainepumppu (300eur) jossa syy voi olla tai sitten ei ole. Sitä kuitenkin päätettiin kokeilla kun saadaan osa. Aloin kyllä jälkeenpäin miettimään että miksi se kylmänä siten toimisi Ok.

                    Auto jäi pajalle ... Nyt olisivat hyvät neuvot kalliit.

                    Tulpat vaihdettu n. vuosi/25tkm sitten. Olen itse tankannut autoon vain 98:ia.
                    Terve,

                    Täällä sama kone ja sama vuosimalli. Joskus 2v sitten oli tismalleen sama ongelma, kone kuumakäynnistyksen jälkeen alkoi ravistamaan voimakkaasti eikä kaasu totellut kunnolla. Vikakoodia polttoaineen matalapaineanturista. Tämähän vaikuttaa ymmärtääkseni ainoastaan matalapainepumpun ohjaukseen eli pumppu käy "täysillä" jos anturi hajalla. Mitään en autolle ole tehnyt ja ongelma katosi melko nopeasti. Jos jotain pitäisi veikkailla niin hajoamispisteessä oleva anturi antaa välillä arvoa ja välillä taas jäätyy sinne maksimilukemaan mikä aiheuttaa ongelman. En vieläkään ole saanut vaihdettua anturia vaikka sen hommasin, tai no aloitin kerran projektin mutta anturi sen verran veemäisessä paikassa että jätin homman kesken kun meni hermot.

                    Comment

                    • PedroJ
                      Newbiemmer
                      • Jan 2015
                      • 28
                      • Espoo

                      Originally posted by PedroJ View Post
                      No niin, tänään tuli vihdoin tuokin vihdoin kokeiltua. Korkki oli todella tiukka kääntää mutta kääntyi kuitenkin kun vähän käytti voimaa. Korkin avaus ei meinannut onnistua millään mutta kun sitä sai hiukan raolleen niin kuului voimakkaahko imuääni. Korkin sai kuitenkin auki mutta voimaa piti käyttää. Auton käynti muuttui huomattavan epätasaiseksi ja auto alkoi ravistaa kun korkki aukesi. Eli olisko tässä se vika sitten.
                      Siinä samalla oli mahdollisuus kokeilla sama toisesta bemarista jossa myös N53 kone ja siinä korkki avautui ihan kevyesti.
                      Sen verran jälkeenpäin aloin pähkimään että tuossa mun autossa oli lämmin kone ja tuossa toisessa oli kylmä kone. Onko sillä merkitystä vai pitäisikö korkki aueta samalla tavalla riippumatta siitä onko kone kylmä vai lämmin.
                      Itseäni jälleen lainaten. Erinäisten googlailuiden perusteella kyllä tämä vahvasti alkaa näyttää siltä että tuo huohotin on syynä käyntihäiriöihin, sen verran tukea tälle löytyi foorumilta ja muualta. Tuo öljykorkin avautumattomuus (ja alipaine oli se ratkaiseva tekijä) jota tässä ketjussa aiemmin esitettiin ja sen perusteella googlailin hiukan lisää.
                      Tässähän on siis niin että huohotin on integroitu venttiilikoppaan, eli pitää vaihtaa koko venttiilikoppa. Löytyy kyllä korjaussarjakin, eli on mahdollista vaihtaa huohottimen kalvokin mutta vaatii vähän virittelyä.

                      Ajattelin kuitenkin tilata koko venttiilikopan. Osanumero tuolle lienee 11127548196 jossa tulee tarvittavat tykötarpeet mukana (Auto siis E92 330i N53/WE71 N53B30O0 (200kW) - 4/2008)


                      Itselläni kun ei oikein ole tiloja eikä välttämättä oikein taitoakaan tehdä tuota vaihtoa, niin löytyisikö foorumilta joku joka korvausta vastaan pystyisi tuon tekemään? Asun Espoossa mutta muukin PK-seutu tai lähialueet käy.

                      Comment

                      • hapelton1
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2003
                        • 101

                        Onko tämä jo ratkennut? Luulisi, että osaamista kyllä löytyy foorumilta.

                        Comment

                        • rizzo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2007
                          • 5418
                          • Oulu

                          Originally posted by rizzo View Post
                          Minullakin ilmestynyt kummaa kylmäkäyntiongelmaa omaan E93 325i.

                          Auto lähtee normaalisti käyntiin, paikallaan pysyessä käy tasaisesti eikä mitään ongelmaa. Noin minuutin kuluttua kuitenkin alkaa hieman täristä (jos auto paikoillaan) tai vastaavasti hieman nykii jos auto on jo liikkeellä. Tämä menee ohi itsestään paikallaan ollessa n. 30-60sek sisällä ja ajossa jos polkaisee hieman enemmän kaasua kerrankin. Tämän jälkeen auto toimii 100% normaalisti.

                          Tämä vika ilmeni, kun autosta poistettiin NOx-katit fyysisesti ja ohjelmalla + softattiin auto. Vikakoodia tulee tämmöiset lambdaan (käsittääkseni bank 4, 5, 6 - anturi sijaitsee näkyvissä konepellin alla?):
                          - 002C2E
                          - 002C3A

                          Saksalaisen omistajan mukaan suuttimet olisi jo vaihdettu viime syksynä (tästä ei ole kuittia eikä merkkiliikkeen datassa mitään joten ei nyt voi 100 % varma olla). Olisiko mitään ideaa, mistä tämä voisi johtua? Käytin jo huollossa jossa lukivat koodit ja sanoivat ettei kannata mitään alkaa (vielä) tekemään, jos ei sytytä moottorin vikavaloa (ei kuulemma viittaa siihen että pelkästään anturi olisi viallinen):think Kannattaako lähteä siitä, että vaihtaa tuon lambda-anturin ja katsoo vaikuttaako se mihinkään - vai onko tässä nyt jotain muuta mitä kannattaa ottaa huomioon?

                          Kiitokset jo etukäteen!

                          EDIT: Lisäyksenä vielä, että käyntihäiriöt tulevat vain yön seisomisen jälkeen. Esim. 8h työpäivän jälkeen pelittää aivan normaalisti. Osaisko joku selittää minulle miten tuo lambda toimii?
                          Olisiko kenelläkään ideaa tästä? Samat koodit ilmestyvät aina nollauksen jälkeen ja kylmänä meinaa nykiä.

                          Lähdenkö anturin vaihdolla liikenteeseen? Tämä kone on minulle täysin tuntematon (dieseleitä takana monta vuotta).

                          EDIT: ja jos joku ystävällisesti vielä löytäisi osanumeron tuohon oikeaan lambdaan kun noita on useampia, niin hän saa yllätyslahjan.
                          Last edited by rizzo; 13-06-2018, 10:59.

                          Comment

                          • JanskiAWD
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2006
                            • 192
                            • S:t Karins

                            Originally posted by rizzo View Post
                            Olisiko kenelläkään ideaa tästä? Samat koodit ilmestyvät aina nollauksen jälkeen ja kylmänä meinaa nykiä.

                            Lähdenkö anturin vaihdolla liikenteeseen? Tämä kone on minulle täysin tuntematon (dieseleitä takana monta vuotta).

                            EDIT: ja jos joku ystävällisesti vielä löytäisi osanumeron tuohon oikeaan lambdaan kun noita on useampia, niin hän saa yllätyslahjan.
                            Jos kylmänä nykii niin kannattaa tarkastaa vuotaako ne kuuluisat suuttimet.
                            Joko tulpista katsomalla, tai esim ISTA:lla rail pressurea seuraamalla koneen sammutuksen jälkeen (vuotaako paineet sylinteriin).

                            Omasta N53:sta meni myös juuri etummainen lambda mykäksi eikä aiheuttanut nykimistä.
                            Siitä en osaa sanoa voiko kys. koodit johtua jostain muusta kuin viallisesta lambdasta, mutta jos päätät aloittaa vaihtamalla uuden anturin niin ei ole kovin kallis: Linkki
                            e92 "330"xiA M-sport
                            Mini Cooper R50

                            Comment

                            • rizzo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2007
                              • 5418
                              • Oulu

                              Originally posted by JanskiAWD View Post
                              Jos kylmänä nykii niin kannattaa tarkastaa vuotaako ne kuuluisat suuttimet.
                              Joko tulpista katsomalla, tai esim ISTA:lla rail pressurea seuraamalla koneen sammutuksen jälkeen (vuotaako paineet sylinteriin).

                              Omasta N53:sta meni myös juuri etummainen lambda mykäksi eikä aiheuttanut nykimistä.
                              Siitä en osaa sanoa voiko kys. koodit johtua jostain muusta kuin viallisesta lambdasta, mutta jos päätät aloittaa vaihtamalla uuden anturin niin ei ole kovin kallis: Linkki
                              Kiitos!

                              ISTAa ei ole itsellä, eikä taida olla tässä kenelläkään kaverillakaan. Saksalainen entinen omistaja väitti että kaikki suuttimet olisi vaihdettu syksyllä... mutta ken tietää.

                              Lähdetään liikkeelle tuosta anturista kun ei ole kallis + uudet tulpat samalla. Kiitos avusta!

                              Comment

                              • JanskiAWD
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2006
                                • 192
                                • S:t Karins

                                Originally posted by rizzo View Post
                                Kiitos!

                                ISTAa ei ole itsellä, eikä taida olla tässä kenelläkään kaverillakaan. Saksalainen entinen omistaja väitti että kaikki suuttimet olisi vaihdettu syksyllä... mutta ken tietää.

                                Lähdetään liikkeelle tuosta anturista kun ei ole kallis + uudet tulpat samalla. Kiitos avusta!
                                Jos vaihdat tulpat itse niin ota vaikka vanhoista kuva, ja tarkasta samalla suuttimien index numero suuttimien kyljestä. Todennäköisesti index -11 jos vaihdettu lähiaikoina.

                                e92 "330"xiA M-sport
                                Mini Cooper R50

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎