Originally posted by Ccccc
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F30 330e part 2
Collapse
X
-
Originally posted by k3kvuori View PostRange oli 10-12km niin vein bmwizzille tutkimuksiin, siellä todettiin että yksi kenno rikki. Kennon vaihto oli jotain 1500€:n luokkaa
Oli aika kallis lämmittimen vaihto sulla, omani sain halvemmalla ja siinä vaihdettiin pikkuakkukin
Rangea näytti viime keväänä talven jälkeen n. 17 km yleensä ja todellinen oli maks. 10 km. talvella oli vielä n. 20 km.
Keväällä ei mennyt kauaa, kun alkoi drivetrain herjat ja ylijännitteestä pukkasi koodia kahdelta hajonneelta kennolta.
Nyt akusto kunnossa ja näyttää apilla 28 km rangea ja todellinen ajettuna 25-26 km.
Toki akusto on erikokoinen, mutta tekniikaltaan verrattavissa.Last edited by IIIolut; 13-10-2022, 20:13.E61 ///M5 -07
F15 X5 40e ///M-Sport -16
Ex. E39 ///M5 -01
-Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.
Comment
-
-
Originally posted by raswa View PostItse pähkäillyt tässä bootmod vai MG. Itsellä tuskin hirveästi tulee säädettyä mitään customia, eikä tällä pirssillä (f30 330e) lähdettyä ainakaan stage 2, niin vielä on emmitty jaksaako laittaa ja kummasta isompi hyöty käyttötarpeelle. Saa suositella. Onko ajotuntuma niin herkullinen, että joudun oikeasti kohta jo laittamaan?ex. e39 528i
nyk. F30 330e
Comment
-
-
Originally posted by raswa View PostKysytääs heti perään kun tuo kiinnostus sinne BM3 suuntaan on taittunut, että tuliko tuon 595$ kylkeen minkälaisia mappeja valmiina? Tyyliin joku "haista paska.mappi osta custom, vai ihan varteenotettavia?
PS. Itse sain toiselta klubilaiselta ostettua tämän käytettynä 300€. Kannattanee niitäkin kärkkyä. Toki sitä ei enää toista kertaa voi myydä eteenpäin.ex. e39 528i
nyk. F30 330e
Comment
-
-
Originally posted by makefuel View PostOliko tuo 10-12km range auton ilmoittama vai ilmoittiko jotakin muuta ja todellisuus oli kuitenkin tuo 10-12km?
Pystyykö tuon huonon kennon diagnosoimaan esim. ISTA:lla?
Omassa alkaa näillä keleillä auto näyttämään 17-18km, mutta sillä pääsee ehkä tuon 10-12km.
Kesällä meni kuitenkin oikeasti yli 20km.
Ja joo, oli minunkin mielestä kallis remppa tuo lämppärin vaihto, jonka teki merkkikorjaamo.
Itse lämmitin oli n.850e ja loput työtä. Vaihtotyön lisäksi autoa diagnosoitiin läppäri vian takia merkkiliikkeellä pari tuntia, joka laskutettiin myös loppusummassa.
Aika kalliiksi alkaa tulemaan, jos lämppäri, kennot ja KLE vielä paukkuu rikki..BMW 330e f30
Tesla MYP
Ford Sierra Cosworth 4x4
Tunturi Pappa -78
Comment
-
-
Originally posted by Keklu View PostKyllä sieltä useammasta mapista sai ihan valita. Otin itse sen ihan perus 98 bensalle säädetyn stage 1 mapin. En osaa oikein sanoa mistään custom touhuista, itsellä ei sinne asti riitä kiinnostus.
PS. Itse sain toiselta klubilaiselta ostettua tämän käytettynä 300€. Kannattanee niitäkin kärkkyä. Toki sitä ei enää toista kertaa voi myydä eteenpäin.
Laitetaan samaan viestiin muihin keskusteluihin verrokiksi, että todellinen range omassa 70tkm ajetussa näillä keleillä pyörii siellä 14-28km hujakoilla pelkällä sähköllä, riippuen täysin ajotavasta ja maastosta. Kun pyrin ajamaan suht tasaista vauhtia pitämällä hengitystä ja välttämällä kovia pieruja, esilämmitettynä ja villasukka jalassa, niin lähemmäs tuota 28km. Kun hieman vapautuu, niin siitä aina kysynnän mukaan alkaa reippaasti ropisemaan. Mitään vikakoodeja ei ole, niin en osaa sanoa onko kovin normaalia rangen käyttäytymistä. Tuntuuhan se hiukan ohkaselta luvattuihin ja joihinkin verrokkilukemiin mitä lueskellut, mutta ajotyyliä ja esilämmitystä olen itse tähän asti ainakin pitänyt "syyllisenä", kun ei malttaisi millään ajaa niin maltillisesti jatkuvasti. Pitää tuota Ccccc:n vinkkiä koetella testailuun. Akku lataushistorian perusteella näyttäisi kuitenkin sen 6-8kWh ottavan. Itselle myös tulee ensimmäinen talvi tällä autolla, jota mielenkiinnolla odotan.Nyt:
330e F30
EX:
335XI E91 LCI
330D F31
535D F11
Comment
-
-
luulisin että oma akun latausprofiili ois kohtuu hyvä verrokki. Ainakin omasta mielestä tuntuu aika hyvässä kunnossa olevan..
Sähkömoodissa pitää päästä ajamaan 120km/h motarilla kesärajoituksilla. Silloin tietysti range tippuu kuin lehmän häntä, mutta pitää päästä kelaan motaria ylämäkiä ja alamäkiä tolla nopeudella. Kruise ei enää kyllä tossa vauhdissa aktivoidu täyssähkömoodissa.
en ota kantaa hintoihin mitä on mennyt teillä osien vaihtoon, mutta vähän tuntuu vielä siltä, että oppirahoja maksatetaan asiakkailla vrt yksittäisten osien hinnat. Harmi vaan että se edelleen menee näin..
Mutta, jos miettii tätä toisinpäin, 5v vanhaan autoon joutuu varmasti tekee jo ekan webastorempan. Siitä harvoin selviää alle tonnilla kokonaisuudessaan. Tän kun suhteuttaa sähkövastuksen hintaan niin emt, onko eroa sit kun nää korjaamon häslät osaa homman hyvin ja ei mee opetteluun aikaa.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by repsa View Post
luulisin että oma akun latausprofiili ois kohtuu hyvä verrokki. Ainakin omasta mielestä tuntuu aika hyvässä kunnossa olevan..
Sähkömoodissa pitää päästä ajamaan 120km/h motarilla kesärajoituksilla. Silloin tietysti range tippuu kuin lehmän häntä, mutta pitää päästä kelaan motaria ylämäkiä ja alamäkiä tolla nopeudella. Kruise ei enää kyllä tossa vauhdissa aktivoidu täyssähkömoodissa.
en ota kantaa hintoihin mitä on mennyt teillä osien vaihtoon, mutta vähän tuntuu vielä siltä, että oppirahoja maksatetaan asiakkailla vrt yksittäisten osien hinnat. Harmi vaan että se edelleen menee näin..
Mutta, jos miettii tätä toisinpäin, 5v vanhaan autoon joutuu varmasti tekee jo ekan webastorempan. Siitä harvoin selviää alle tonnilla kokonaisuudessaan. Tän kun suhteuttaa sähkövastuksen hintaan niin emt, onko eroa sit kun nää korjaamon häslät osaa homman hyvin ja ei mee opetteluun aikaa.BMW 330e f30
Tesla MYP
Ford Sierra Cosworth 4x4
Tunturi Pappa -78
Comment
-
-
Originally posted by k3kvuori View PostKyllä kruise aktivoituu vielä 120km vauhdissa, mutta se on maksimi
Akuston kuntoa on hyvä vähän tarkkailla tolla ladatun energian määrällä, se on helpoin konsti.
Omalla pääsee parhaimmillaan kesäkelissä +30km, tässä nollakelissä jotain 15-20 kun auto on ollut pihalla.
Sit kun sen on pitänyt tallissa lämpöisessä, niin huolimatta ulkoilman kylmyydestä tuo range onkin 5km pidempi.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Omaan ajoin reilussa neljässä vuodessa 160 tuhatta, ja rangessa en havainnut eroa.
Viimeisillä viikoilla akkua oli joku 15% jäljellä ja kun latasin täyteen meni yli 5kWh, Virran tolpan tietojen mukaan. Eikös tossa ollut joku 5.5/5.7 käytettävissä?
Eli kohtuu hyvässä kunnossa oli, ja niinkuin sanoin, range oli pysynyt samana, päivittäin ladattu kerran tai kaks.
Comment
-
-
Originally posted by raswa View PostItse pähkäillyt tässä bootmod vai MG. Itsellä tuskin hirveästi tulee säädettyä mitään customia, eikä tällä pirssillä (f30 330e) lähdettyä ainakaan stage 2, niin vielä on emmitty jaksaako laittaa ja kummasta isompi hyöty käyttötarpeelle. Saa suositella. Onko ajotuntuma niin herkullinen, että joudun oikeasti kohta jo laittamaan?
Comment
-
-
Originally posted by Jopstedi View PostMoro! Mulla on omassa 2016 330e:ssä käytössä tuo mg flasherin stage1 + RM motorssin downpipe. Oon kyllä ollut tyytyväinen. Voin kyllä suositella.Nyt:
330e F30
EX:
335XI E91 LCI
330D F31
535D F11
Comment
-
-
Originally posted by repsa View PostG20 330e M-Sport '21
ex's
F30 330e M-Sport '17
F11 530d X-Drive M-sport '12
E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
E46 330Ci M-Sport II '03
E36 323i Coupe '97
Comment
-
Comment