Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sleepertuning
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 662
    • Kotka

    Mun vuoro välillä heittää kyssäri: Onko muilla ylikuumenemisen merkkivaloa lämpömittarin punaisessa viivassa? Itseltäni siitä kohtaa polttimo löytyy, mut se ei syty ainakaan käsin mittariston lämpöanturin johtoa maadoittamalla.

    518

    Comment

    • tyhtis
      Bimmer Rookie
      • Jul 2010
      • 92
      • Keminmaa

      no katoppas hanskis tai peräkontti, niistä on aika varmaan jompi kumpi. mulla oli hanskiksen katkasia basana et oli koko ajan pääl ja sehän söi just sopivasti et akku kyykkäs parin päivän aikana
      Juu tuota hankalokerossa ei ole ikinä mikään valo palanu miun aikana (pitäisikö palaa???)
      Ja peräkontissa ei jää valo palamaan. (Änkesin konttiin ja naapurin isäntä löi kannen kiinni ja valo sammu. Piti tuokin testata noin)
      Mutta tosiaan nuohan ei tosiaan ole noiden mainitsemieni releiden "takana"

      Eikä miulla ole mitään valoa lämpömittarissa.

      Onko miulla tosissaan todellinen karvalakki malli sattunu kun ei ole muutaku sähköpeilit.???? Ei edes hanskalokeron valoa. :think
      Taino eikö nämä 518 yleensäkkin ole olleet niita "karvalakkeja":think

      Jäi muuten eilen kynsiin yksi noista lämmönsäätimien potikoistakin.
      (jotenkin huolimattomasti säädin sitä vipua kun käytiin kaverin kanssa ajamassa)
      Pitää kokeilla liimata.

      (ps. pitkistä tuli todella hyvät tuolla nelivalo systeemillä pitää vain säätää ylemmäs)
      -BMW e46 320d aut -04
      -Toyota HiAce 4X4 -89
      -Suzuki sj 410 -87
      -Volvo Amazon b18 -63
      -BMW e28 518 -84 "vanha herra" ex
      -VW kupla 1300 -68 "kuura kyttyrä" ex
      -Mercedes benz w110 -66 "heckflosse" ex

      Comment

      • -jacko-
        BTCF Member
        • Sep 2006
        • 207
        • Tampere

        osaiskos kukaan sanoa että mikä voi aiheuttaa seuraavan ongelman. auto ei käy tyhjäkäyntiä eikä muutenkaan tahdo oikein toimia muuten kuin että ilmamäärämittarin jousen päästää melkein vapaaksi. eli ei jousivastusta ollenkaan. näin auto toimii. ei kuitenkaan hyvin mutta jotenkin ?? auto siis 518i.
        E28 528i -82 m30b34
        E46 330CI
        Chevrolet K3500 6.5TD

        Comment

        • sleepertuning
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2006
          • 662
          • Kotka

          Originally posted by tyhtis View Post
          Onko miulla tosissaan todellinen karvalakki malli sattunu kun ei ole muutaku sähköpeilit.???? Ei edes hanskalokeron valoa. :think
          Taino eikö nämä 518 yleensäkkin ole olleet niita "karvalakkeja":think


          (ps. pitkistä tuli todella hyvät tuolla nelivalo systeemillä pitää vain säätää ylemmäs)
          Kyllä hanskalokerostakin kuuluis se valo löytyä, muttei tosiaan vaikuta tähän vikaan nyt mitenkään kun eivät ajovalojen releisiin liity mitenkään.

          Kyllä omasta löytyy o-tehostin, sähköpeilit ja keskuslukko

          Itsekin olin erittäin tyytyväinen nelipitkiin
          Last edited by sleepertuning; 06-10-2010, 19:44.

          Comment

          • sleepertuning
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 662
            • Kotka

            Originally posted by -jacko- View Post
            osaiskos kukaan sanoa että mikä voi aiheuttaa seuraavan ongelman.
            Äkkiseltään ei oikeen tuu muua mieleen kun ilmamäärämittarivika tai alipainevuoto.

            Comment

            • tyhtis
              Bimmer Rookie
              • Jul 2010
              • 92
              • Keminmaa

              Jaha Jaha pitää tutkia on varmaan lamppu palanu. (hanskalokerosta)
              Pitää tutkia kun kerkiää tuota akun purkaus hommaa.
              Aloittaa vaikka tuosta katkaisijan tarkistamisesta. Pitää joka päivä käytellä ja liikutella niin lataa ,että ei mene akku tyhjäksi tai ottaa kaapeli irti.
              Nyt meinaa aikaa viiä nuo la hommat.

              Kyllä omasta löytyy o-tehostin, sähköpeilit ja keskuslukko
              Juu sulla varmaan on joku porvari malli :think
              -BMW e46 320d aut -04
              -Toyota HiAce 4X4 -89
              -Suzuki sj 410 -87
              -Volvo Amazon b18 -63
              -BMW e28 518 -84 "vanha herra" ex
              -VW kupla 1300 -68 "kuura kyttyrä" ex
              -Mercedes benz w110 -66 "heckflosse" ex

              Comment

              • tsbmw
                BTCF Member
                • Jun 2004
                • 1495
                • Ilvola

                Originally posted by -jacko- View Post
                osaiskos kukaan sanoa että mikä voi aiheuttaa seuraavan ongelman. auto ei käy tyhjäkäyntiä eikä muutenkaan tahdo oikein toimia muuten kuin että ilmamäärämittarin jousen päästää melkein vapaaksi. eli ei jousivastusta ollenkaan. näin auto toimii. ei kuitenkaan hyvin mutta jotenkin ?? auto siis 518i.
                1) Jousi melkein vapaana = paljon ilmaa eli syöttää paljon polttoainetta = seoassuhde normaali kun jostain sivulta tulee lisäilmaa.
                2) Imusarjan letkuista joku on irti, 2 kpl menee alle ja 1 iso sivusta. Voi olla myös se iso haitarikumi on halki kurtusta.
                3) Ilmamäärämittarin pohja on irti esim. ennakon virheen takia säädössä vastapotkun rikkomana. Irroita ja tarkista onko pohja kiinni, korjaus teipillä tai massalla.
                - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                - E28 528i, 528i+, M5

                Comment

                • Erska
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 439
                  • Tuusula

                  Originally posted by sleepertuning View Post
                  Mun vuoro välillä heittää kyssäri: Onko muilla ylikuumenemisen merkkivaloa lämpömittarin punaisessa viivassa? Itseltäni siitä kohtaa polttimo löytyy, mut se ei syty ainakaan käsin mittariston lämpöanturin johtoa maadoittamalla.

                  518
                  taitaa olla ns. bavaria-mallin juttu. eli valmius on mutta kys ominaisuus käytössä vain bavaria-malleissa...
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                  Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                  EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                  Comment

                  • -jacko-
                    BTCF Member
                    • Sep 2006
                    • 207
                    • Tampere

                    Originally posted by tsbmw View Post
                    1) Jousi melkein vapaana = paljon ilmaa eli syöttää paljon polttoainetta = seoassuhde normaali kun jostain sivulta tulee lisäilmaa.
                    2) Imusarjan letkuista joku on irti, 2 kpl menee alle ja 1 iso sivusta. Voi olla myös se iso haitarikumi on halki kurtusta.
                    3) Ilmamäärämittarin pohja on irti esim. ennakon virheen takia säädössä vastapotkun rikkomana. Irroita ja tarkista onko pohja kiinni, korjaus teipillä tai massalla.
                    täytyy tarkistaa nuo vielä uudestaan :think on tullut päästeltyä starttipilottia imusarjan ja letkujen ympärillä, mutta ei sitä kautta ole kyllä vielä löytynyt vuotoa
                    ilmamäärämittarin pohjan olenkin jo silikoonilla tiivistänyt kun oli irti aikaisemmin.
                    mystistä, tai vaan yksinkertaisesti laiska silmä joka ei vaan huomaa !
                    E28 528i -82 m30b34
                    E46 330CI
                    Chevrolet K3500 6.5TD

                    Comment

                    • tyhtis
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2010
                      • 92
                      • Keminmaa

                      Noja seon moro.
                      Tuota taas tuo samperin ydinlaitos (pierburg) alkoi temppuilemaan.
                      Joten nyt semmoinen kymysys, että mitähän noille sähköille ja alipaine letkuille pitää tehä jos ostaa semmoisen korvaus kaasuttimen.

                      Kun alkaa tuntumaan, että tuossa vanhassa pierupurkissa on aina jotain pikku vikaa niin jos en saa toimimaan enään tuota niin varuilta kyselen.


                      Muuten hanskalokeroon löyty valot

                      ps kaasarissa ei ole imu toiminu piitkään aikaan nyt sitten heitti kakkoskurkku aukeamasta ja perjantaina katosi tyhjäkäynti eikä oikein toimi mitenkään
                      -BMW e46 320d aut -04
                      -Toyota HiAce 4X4 -89
                      -Suzuki sj 410 -87
                      -Volvo Amazon b18 -63
                      -BMW e28 518 -84 "vanha herra" ex
                      -VW kupla 1300 -68 "kuura kyttyrä" ex
                      -Mercedes benz w110 -66 "heckflosse" ex

                      Comment

                      • Bimmero
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 343
                        • Harjavalta

                        Originally posted by tyhtis View Post
                        Noja seon moro.
                        Tuota taas tuo samperin ydinlaitos (pierburg) alkoi temppuilemaan.
                        Joten nyt semmoinen kymysys, että mitähän noille sähköille ja alipaine letkuille pitää tehä jos ostaa semmoisen korvaus kaasuttimen.

                        Kun alkaa tuntumaan, että tuossa vanhassa pierupurkissa on aina jotain pikku vikaa niin jos en saa toimimaan enään tuota niin varuilta kyselen.


                        Muuten hanskalokeroon löyty valot

                        ps kaasarissa ei ole imu toiminu piitkään aikaan nyt sitten heitti kakkoskurkku aukeamasta ja perjantaina katosi tyhjäkäynti eikä oikein toimi mitenkään
                        Kannattaa heivata mäkeen koko kikkare kun ruisku palikat ei maksa juur mittää
                        "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

                        e90 335i

                        Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

                        Comment

                        • tyhtis
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2010
                          • 92
                          • Keminmaa

                          Juuno kyllä mää aattelin tuossa kaasutin teknologiassa vielä pysyä on siinä ruiskun rakentamisessa oma hommansa aina pitää sähköjä rakentaa ja imusarjaa vaihtaa ym...

                          Mutta tosiaan jos joku tietäisi noista alipaineista ja sähköistä tuohon korvaus kaasariin, että saako nuo sähöt repiä huisviteliin????

                          Kiitoksia taasen jo tässä vaiheessa.
                          -BMW e46 320d aut -04
                          -Toyota HiAce 4X4 -89
                          -Suzuki sj 410 -87
                          -Volvo Amazon b18 -63
                          -BMW e28 518 -84 "vanha herra" ex
                          -VW kupla 1300 -68 "kuura kyttyrä" ex
                          -Mercedes benz w110 -66 "heckflosse" ex

                          Comment

                          • tsbmw
                            BTCF Member
                            • Jun 2004
                            • 1495
                            • Ilvola

                            Originally posted by Bimmero View Post
                            Kannattaa heivata mäkeen koko kikkare kun ruisku palikat ei maksa juur mittää
                            Tuota noin Piertupurkin saa toimimaan kun purkaa atomeilksi, laittaa korjaussarjan, opettelee, purkaa uudelleen - voila toimii loistavasti mutta aikaa palaa!
                            Ruiskulla säästöä ainakin 0,2l/100km joten jos ajaa 15000km/v = +50€/v eli ainakin 80€ + oma työ kannattaa uhrata. Jos säästöä on 0,66l/100km - luvut sen mukaan!
                            - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                            - E28 528i, 528i+, M5

                            Comment

                            • tyhtis
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2010
                              • 92
                              • Keminmaa

                              Ok eli ei auta ku alkaa etsimään jostain korjaus/huoltosarja ja alkaa rassaamaan.
                              Pitää kuitenkin kattoa kun alkaa purkamaan että kuin väljä tuo jo on kun alkaa olee 400 000 lähellä mittarissa niin saako tuota enään korjattua
                              Ruiskuksi en ala rakentamaan vaikka varmaan kannattaisikin.:think:think

                              Mutta edelleen olen tuon korvaus kaasarin laitosta että mitä saa ratkoa poies noista sähkö härdelleistä ja alipaine hommista.
                              -BMW e46 320d aut -04
                              -Toyota HiAce 4X4 -89
                              -Suzuki sj 410 -87
                              -Volvo Amazon b18 -63
                              -BMW e28 518 -84 "vanha herra" ex
                              -VW kupla 1300 -68 "kuura kyttyrä" ex
                              -Mercedes benz w110 -66 "heckflosse" ex

                              Comment

                              • tyhtis
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2010
                                • 92
                                • Keminmaa

                                Ok eli laitetaan nyt tähänki kohti tämä vaikka varmasti on muuallaki:
                                Eli selvittelin asiaa niin tuohon korvaus kaasuttimeen ei tarvi noita sähköjä voi vaikka teipata ym koyttää vain pois tieltä. Ja vain osa alipaine letkuista tulee paikoilleen.
                                (korvaus kaasuttimen matkassa tulee kaavio mikä menee mihinkin ja kaikki tingentangelit että ei tarvi muokata kaikki passaa suoraan paikoilleen kaasuvaijerista lähtien)
                                -BMW e46 320d aut -04
                                -Toyota HiAce 4X4 -89
                                -Suzuki sj 410 -87
                                -Volvo Amazon b18 -63
                                -BMW e28 518 -84 "vanha herra" ex
                                -VW kupla 1300 -68 "kuura kyttyrä" ex
                                -Mercedes benz w110 -66 "heckflosse" ex

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎