Announcement

Collapse
No announcement yet.

vaihdeväli lyhennys

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarttiKK
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 1638

    Originally posted by Tosde View Post
    Noniin , keppi on nyt sitten asennettu . Semmoisen seikan huomasin tossa asentaessa , että ei se ainakaan mulla ota mihinkään kiinni ei keppi eikä siirtäjäntanko. Keppi tulee aikas kiinni kardaaniin mutta ajossa ei ainakaan mitään hankausta tms huomannu millään vaihteella , lisäksi keppi tuli ilman minkäänlaista vääntämistä ihan suoraan keskelle sitä kepin/kardaanitunnelin reikää. Siirtäjäntankoakaan ei tarttenu tuunata mihinkään suuntaan vaan meni suoraan heittämällä sinne , kardaanin limppu jäi tästä ainakin 4cm päähän.

    Omasta mielestä vaihdevälit tulivat oikein hyviksi ja itse keppikin on kunnolla jäykkä , hieman racing:mainen tunne kun vaihtaa

    Auto siis mihin tuon asensin on E30 325i -86

    Suosittelen!
    Listaatko osat mitkä vaihdoit. Ilmeisesti menee samalla tavalla omaan 318is e30 ratarassiin

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      Originally posted by Krynx View Post
      Perkele! Eipä saa tuota 1.9-z3 keppiä vaihdettua tuohon omaan käkättimeen. Kukaan ei ole vissiin laittanut moista e30 jossa on se vanhempi peltinen teline? Muuten kyllä onnistuisi mutta eihän tuohon saa mitenkään paikalleen sitä ylempää pallokuppia. Kun tuossa kepissä tuntuu olevan yläosa kiinteästi tuossa alemmassa
      saahan sen alkuperäisen kepin ainakin purettua...

      katkaise se kepakko ja pujota se rengas siihen väliin ja liitä takaisin tai sorvauta vaikka nylonista siihen pallon päälle se rengas ja se sahataan halki ja ruuvataan puoliskot takaisin yhteen...

      mut helpommalla olis päässy jos olis vain jatkanu sitä alkuperäistä keppiä.

      edittiä. näyttäis ainakin tuolla eka sivulla olevan kuvan perusteella siltä että toi kepin alaosa on terästä ja ylä osa alumiiniä niin kuin alkuperäisessäkin, joten luulisi sen lähtevän irti...
      Last edited by GOOFY; 19-05-2007, 19:48.
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • Krynx
        BTCF Member
        • Sep 2006
        • 908
        • á la Temmes

        Originally posted by GOOFY View Post
        saahan sen alkuperäisen kepin ainakin purettua...

        katkaise se kepakko ja pujota se rengas siihen väliin ja liitä takaisin tai sorvauta vaikka nylonista siihen pallon päälle se rengas ja se sahataan halki ja ruuvataan puoliskot takaisin yhteen...

        mut helpommalla olis päässy jos olis vain jatkanu sitä alkuperäistä keppiä.
        Juu kyllähän sen alkuperäisen saa purettua. Ja empä mä tuota uutta viitsi alkaa ripuloimaan kun sen voi vielä palauttaa... Mietin kyllä sitä kupin halkaisua. Mutta kun siihen tulis vielä se jousi ja prikka niin niitä on huonompi mennä halkaisemaan
        E39 525d -00
        E39 523i-96
        E30 316 -86

        Comment

        • GOOFY
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 4139
          • .

          Originally posted by Krynx View Post
          Juu kyllähän sen alkuperäisen saa purettua. Ja empä mä tuota uutta viitsi alkaa ripuloimaan kun sen voi vielä palauttaa... Mietin kyllä sitä kupin halkaisua. Mutta kun siihen tulis vielä se jousi ja prikka niin niitä on huonompi mennä halkaisemaan
          no jousenhan saa aina pyöriteltyä sen tangon ympärille ja rikan sahaat rauta sahalla poikki, taitat linkkuun ja pujotat tangon sinne väliin ja väännät rikan takaisin niin kuin rikan kuuluu ollakkin.
          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

          Comment

          • Krynx
            BTCF Member
            • Sep 2006
            • 908
            • á la Temmes

            No niin tietenkin. Pitääpä kokeilla kun saa aikaseksi.
            E39 525d -00
            E39 523i-96
            E30 316 -86

            Comment

            • djd1mm
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 123
              • Salo

              Noniin.. rystysethän tässä jo syyhyää!

              Nyt kun olis rahhaa niin sais M3 kepukan 535:een.. Osat on jo BMW:llä mutta eipä mulla poloisella ole varaa niitä mennä hakemaan kun koko ajan joutuu tuota autoa tankkaamaan Tuli samalla ostettua Kardaanin & vaihteensiirtäjän tiivisteet siihen lootaan. Tarviiko koko hökötys pudottaa kyydistä vai onnistuisko noiden + öljyjen vaihto ihan paikallaan?
              Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

              Comment

              • Tosde
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2002
                • 237
                • Nummela

                Originally posted by MarttiKK View Post
                Listaatko osat mitkä vaihdoit. Ilmeisesti menee samalla tavalla omaan 318is e30 ratarassiin
                Joo eli osat mitkä vaihdoin:

                itse keppi tietysti M-Z3 : 25 11 7 527 254 <-- Tämä siis uusi numero kepille,
                Tässä vanha numero : 25 11 2 228 384 . Pallo on tässä kepissä muovia.

                Kepin pallohela : 25 11 1 220 600

                Puslat sen tangon päihin mihin se pallohela tulee : Takapään pusla 25 11 1 220 707 <-- tämä on se peltinen lätkä missä pusla keskellä , Etupään pusla 25 11 7 519 669 ja Etupään puslan kiinnytys klipsu 25 11 1 221 849

                Siirtäjätanko: 25 11 1 221 657 ( Tämän vaihdoin sen takia kun edellinen omistaja oli jotain hitsaus patentteja siihen tehny).

                Muovirenkaat siirtäjätangon ja kepin välille , samat käy myös sinne laatikon päähän T-kappaleen ja siirtäjätangon välille eli tarve 4 kpl : 25 11 1 220 439 , tähän lukkorengas : 25 11 1 220 379.(Huom! Itsellä näitä puslia ei menny kuin 2 koska kepin päässä oli jo niin timmi istuvuus ettei tarvinnu kuin tuon lukkorenkaan.

                T-kappale laatikon päähän mihin se siirtäjätanko tulee kiinni : 25 11 7 503 525 , kiinnityspinni edelliseen : 23 41 1 466 134 (Huom! Tolla T-kappaleen varaosa numerolla kun tilasin niin tuli ainakin mukana se pinnin lukkorengas ja se pehmuste tyyny sinne T:n sisälle).

                T-kappaleen ja siirtäjätangon välinen lukkorengas (Sinkitty) : 07 11 9 902 293 ZNS.

                Semmoisen ainoan patentin jouduin tekemään , että se siirtäjätangon laatikonpään tappi oli paljon pidempi kuin T-kappale(Vanha T-kappaleen kiinnitys oli semmoinen epäkesko siihen laatikon kiinnitykseen nähden) niin laitoin ison mutterin siihen välille muovirenkaiden kanssa ja lukkorenkaalla kiinni niin tuli ainakin ihan tukeva. En sitten tiedä olenko sitten tilannut väärä T-kappaleen, koska etk antaa kaksi vaihtoehtoista numeroa tolle joten tässä toinen jos joku haluaa kokeilla (voi olla se oikea, mikä istuu ilman patentteja):25 11 7 501 309

                Koittakaa olla menettämättä hermoja kun laitatte sitä T-kappaletta sen pehmustetyynyn kanssa sinne , on HIEMAN vittumainen
                Bmw F11 535XD MPerformance

                Projekti Bmw 325i -86

                Ex Bimmerit:
                -Bmw E91 330XD LCI -10

                Comment

                • Circ
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 634
                  • H e l s i n k i

                  Onkos kukaan kyseistä keppiä laittanut E34:een? Ja miten homma toiminu?
                  Audi B8.5 TDI Quattro

                  E81 120d m-sport Lci

                  Comment

                  • JPS
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 197
                    • Helsinki

                    Originally posted by Circ View Post
                    Onkos kukaan kyseistä keppiä laittanut E34:een? Ja miten homma toiminu?
                    Sivulla 12 omat kokemukset...
                    G31 -18

                    Comment

                    • Circ
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 634
                      • H e l s i n k i

                      Originally posted by JPS View Post


                      Passaakos sama keppi m50b20 kanssa? Kannattaisiko kuitenkin asentaa tuo:
                      25 11 1 222 884? ettei joutuis taivutteleen
                      Audi B8.5 TDI Quattro

                      E81 120d m-sport Lci

                      Comment

                      • MarttiKK
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 1638

                        Originally posted by Tosde View Post
                        Joo eli osat mitkä vaihdoin:

                        itse keppi tietysti M-Z3 : 25 11 7 527 254 <-- Tämä siis uusi numero kepille,
                        Tässä vanha numero : 25 11 2 228 384 . Pallo on tässä kepissä muovia.

                        Kepin pallohela : 25 11 1 220 600

                        Puslat sen tangon päihin mihin se pallohela tulee : Takapään pusla 25 11 1 220 707 <-- tämä on se peltinen lätkä missä pusla keskellä , Etupään pusla 25 11 7 519 669 ja Etupään puslan kiinnytys klipsu 25 11 1 221 849

                        Siirtäjätanko: 25 11 1 221 657 ( Tämän vaihdoin sen takia kun edellinen omistaja oli jotain hitsaus patentteja siihen tehny).

                        Muovirenkaat siirtäjätangon ja kepin välille , samat käy myös sinne laatikon päähän T-kappaleen ja siirtäjätangon välille eli tarve 4 kpl : 25 11 1 220 439 , tähän lukkorengas : 25 11 1 220 379.(Huom! Itsellä näitä puslia ei menny kuin 2 koska kepin päässä oli jo niin timmi istuvuus ettei tarvinnu kuin tuon lukkorenkaan.

                        T-kappale laatikon päähän mihin se siirtäjätanko tulee kiinni : 25 11 7 503 525 , kiinnityspinni edelliseen : 23 41 1 466 134 (Huom! Tolla T-kappaleen varaosa numerolla kun tilasin niin tuli ainakin mukana se pinnin lukkorengas ja se pehmuste tyyny sinne T:n sisälle).

                        T-kappaleen ja siirtäjätangon välinen lukkorengas (Sinkitty) : 07 11 9 902 293 ZNS.

                        Semmoisen ainoan patentin jouduin tekemään , että se siirtäjätangon laatikonpään tappi oli paljon pidempi kuin T-kappale(Vanha T-kappaleen kiinnitys oli semmoinen epäkesko siihen laatikon kiinnitykseen nähden) niin laitoin ison mutterin siihen välille muovirenkaiden kanssa ja lukkorenkaalla kiinni niin tuli ainakin ihan tukeva. En sitten tiedä olenko sitten tilannut väärä T-kappaleen, koska etk antaa kaksi vaihtoehtoista numeroa tolle joten tässä toinen jos joku haluaa kokeilla (voi olla se oikea, mikä istuu ilman patentteja):25 11 7 501 309

                        Koittakaa olla menettämättä hermoja kun laitatte sitä T-kappaletta sen pehmustetyynyn kanssa sinne , on HIEMAN vittumainen
                        Suurkiitos listauksesta!

                        Comment

                        • JPS
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2004
                          • 197
                          • Helsinki

                          Originally posted by Circ View Post
                          Passaakos sama keppi m50b20 kanssa? Kannattaisiko kuitenkin asentaa tuo:
                          25 11 1 222 884? ettei joutuis taivutteleen
                          No luulis ainakin.

                          Voithan tuon 884 kepin asentaa, mutta tolla 384-loppusella (Z3M) kepillä tulee väleistä maksimaalisen lyhyet. Ei se taivuttaminen ole mikään suuri operaatio, jos sitä edes tarvitsee? Asenna keppi ja katso minne se sojottaa, voi jopa näyttää suunnilleen oikein. :think
                          G31 -18

                          Comment

                          • janii
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2006
                            • 51

                            menin ihan sekasin tän lukemisessa, elikkä mikä keppi e34 520i ja mistä kannattais tilata? niin ja kannattaako vasta alkajan rupee vaihtelee vai meneekö ihan päin peetä ?

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              Originally posted by janii View Post
                              menin ihan sekasin tän lukemisessa, elikkä mikä keppi e34 520i ja mistä kannattais tilata? niin ja kannattaako vasta alkajan rupee vaihtelee vai meneekö ihan päin peetä ?
                              Menee varmaan sekaisin joo

                              Lues nyt ihan ajan kanssa tämä topikki niin kyllä se kepin valinta ja hankintapaikka siitä selkenee Hommana ei niinkään vaikea, taipuisista sormista on suuri apu.
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Ohje kaikille jotka joonastelee sopiiko vai ei ja onko vaikea vaihtaa:

                                1. Ryömi auton alle! Katso millainen keppi siellä nyt on. Jos se on tosi lyhyt, niin ei varmaan kannata sitä pisintä sinne ängetä. Kohtuus kaikessa, niin ei tarvitse taivutella.

                                2. Kun olet siellä alla, varmaan hetken katselulla tajuat miten se irroitetaan. Kuulan laakeroinnin irroitus ohjeet löytyy tästä topicista.

                                3. Yleensä merkkiliikkeestä osat tulee nopeiten.

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎