Originally posted by Tosde
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
vaihdeväli lyhennys
Collapse
X
-
Originally posted by Krynx View PostPerkele! Eipä saa tuota 1.9-z3 keppiä vaihdettua tuohon omaan käkättimeen. Kukaan ei ole vissiin laittanut moista e30 jossa on se vanhempi peltinen teline? Muuten kyllä onnistuisi mutta eihän tuohon saa mitenkään paikalleen sitä ylempää pallokuppia. Kun tuossa kepissä tuntuu olevan yläosa kiinteästi tuossa alemmassa
katkaise se kepakko ja pujota se rengas siihen väliin ja liitä takaisin tai sorvauta vaikka nylonista siihen pallon päälle se rengas ja se sahataan halki ja ruuvataan puoliskot takaisin yhteen...
mut helpommalla olis päässy jos olis vain jatkanu sitä alkuperäistä keppiä.
edittiä. näyttäis ainakin tuolla eka sivulla olevan kuvan perusteella siltä että toi kepin alaosa on terästä ja ylä osa alumiiniä niin kuin alkuperäisessäkin, joten luulisi sen lähtevän irti...Last edited by GOOFY; 19-05-2007, 19:48.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View Postsaahan sen alkuperäisen kepin ainakin purettua...
katkaise se kepakko ja pujota se rengas siihen väliin ja liitä takaisin tai sorvauta vaikka nylonista siihen pallon päälle se rengas ja se sahataan halki ja ruuvataan puoliskot takaisin yhteen...
mut helpommalla olis päässy jos olis vain jatkanu sitä alkuperäistä keppiä.E39 525d -00
E39 523i-96
E30 316 -86
Comment
-
-
Originally posted by Krynx View PostJuu kyllähän sen alkuperäisen saa purettua. Ja empä mä tuota uutta viitsi alkaa ripuloimaan kun sen voi vielä palauttaa... Mietin kyllä sitä kupin halkaisua. Mutta kun siihen tulis vielä se jousi ja prikka niin niitä on huonompi mennä halkaisemaanE30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Noniin.. rystysethän tässä jo syyhyää!
Nyt kun olis rahhaa niin sais M3 kepukan 535:een.. Osat on jo BMW:llä mutta eipä mulla poloisella ole varaa niitä mennä hakemaan kun koko ajan joutuu tuota autoa tankkaamaanTuli samalla ostettua Kardaanin & vaihteensiirtäjän tiivisteet siihen lootaan. Tarviiko koko hökötys pudottaa kyydistä vai onnistuisko noiden + öljyjen vaihto ihan paikallaan?
Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni
Comment
-
-
Originally posted by MarttiKK View PostListaatko osat mitkä vaihdoit. Ilmeisesti menee samalla tavalla omaan 318is e30 ratarassiin
itse keppi tietysti M-Z3 : 25 11 7 527 254 <-- Tämä siis uusi numero kepille,
Tässä vanha numero : 25 11 2 228 384 . Pallo on tässä kepissä muovia.
Kepin pallohela : 25 11 1 220 600
Puslat sen tangon päihin mihin se pallohela tulee : Takapään pusla 25 11 1 220 707 <-- tämä on se peltinen lätkä missä pusla keskellä , Etupään pusla 25 11 7 519 669 ja Etupään puslan kiinnytys klipsu 25 11 1 221 849
Siirtäjätanko: 25 11 1 221 657 ( Tämän vaihdoin sen takia kun edellinen omistaja oli jotain hitsaus patentteja siihen tehny).
Muovirenkaat siirtäjätangon ja kepin välille , samat käy myös sinne laatikon päähän T-kappaleen ja siirtäjätangon välille eli tarve 4 kpl : 25 11 1 220 439 , tähän lukkorengas : 25 11 1 220 379.(Huom! Itsellä näitä puslia ei menny kuin 2 koska kepin päässä oli jo niin timmi istuvuus ettei tarvinnu kuin tuon lukkorenkaan.
T-kappale laatikon päähän mihin se siirtäjätanko tulee kiinni : 25 11 7 503 525 , kiinnityspinni edelliseen : 23 41 1 466 134 (Huom! Tolla T-kappaleen varaosa numerolla kun tilasin niin tuli ainakin mukana se pinnin lukkorengas ja se pehmuste tyyny sinne T:n sisälle).
T-kappaleen ja siirtäjätangon välinen lukkorengas (Sinkitty) : 07 11 9 902 293 ZNS.
Semmoisen ainoan patentin jouduin tekemään , että se siirtäjätangon laatikonpään tappi oli paljon pidempi kuin T-kappale(Vanha T-kappaleen kiinnitys oli semmoinen epäkesko siihen laatikon kiinnitykseen nähden) niin laitoin ison mutterin siihen välille muovirenkaiden kanssa ja lukkorenkaalla kiinni niin tuli ainakin ihan tukeva. En sitten tiedä olenko sitten tilannut väärä T-kappaleen, koska etk antaa kaksi vaihtoehtoista numeroa tolle joten tässä toinen jos joku haluaa kokeilla (voi olla se oikea, mikä istuu ilman patentteja):25 11 7 501 309
Koittakaa olla menettämättä hermoja kun laitatte sitä T-kappaletta sen pehmustetyynyn kanssa sinne , on HIEMAN vittumainenBmw F11 535XD MPerformance
Projekti Bmw 325i -86
Ex Bimmerit:
-Bmw E91 330XD LCI -10
Comment
-
-
Originally posted by Circ View PostOnkos kukaan kyseistä keppiä laittanut E34:een? Ja miten homma toiminu?G31 -18
Comment
-
-
Originally posted by JPS View Post
Passaakos sama keppi m50b20 kanssa? Kannattaisiko kuitenkin asentaa tuo:
25 11 1 222 884?ettei joutuis taivutteleen
Audi B8.5 TDI Quattro
E81 120d m-sport Lci
Comment
-
-
Originally posted by Tosde View PostJoo eli osat mitkä vaihdoin:
itse keppi tietysti M-Z3 : 25 11 7 527 254 <-- Tämä siis uusi numero kepille,
Tässä vanha numero : 25 11 2 228 384 . Pallo on tässä kepissä muovia.
Kepin pallohela : 25 11 1 220 600
Puslat sen tangon päihin mihin se pallohela tulee : Takapään pusla 25 11 1 220 707 <-- tämä on se peltinen lätkä missä pusla keskellä , Etupään pusla 25 11 7 519 669 ja Etupään puslan kiinnytys klipsu 25 11 1 221 849
Siirtäjätanko: 25 11 1 221 657 ( Tämän vaihdoin sen takia kun edellinen omistaja oli jotain hitsaus patentteja siihen tehny).
Muovirenkaat siirtäjätangon ja kepin välille , samat käy myös sinne laatikon päähän T-kappaleen ja siirtäjätangon välille eli tarve 4 kpl : 25 11 1 220 439 , tähän lukkorengas : 25 11 1 220 379.(Huom! Itsellä näitä puslia ei menny kuin 2 koska kepin päässä oli jo niin timmi istuvuus ettei tarvinnu kuin tuon lukkorenkaan.
T-kappale laatikon päähän mihin se siirtäjätanko tulee kiinni : 25 11 7 503 525 , kiinnityspinni edelliseen : 23 41 1 466 134 (Huom! Tolla T-kappaleen varaosa numerolla kun tilasin niin tuli ainakin mukana se pinnin lukkorengas ja se pehmuste tyyny sinne T:n sisälle).
T-kappaleen ja siirtäjätangon välinen lukkorengas (Sinkitty) : 07 11 9 902 293 ZNS.
Semmoisen ainoan patentin jouduin tekemään , että se siirtäjätangon laatikonpään tappi oli paljon pidempi kuin T-kappale(Vanha T-kappaleen kiinnitys oli semmoinen epäkesko siihen laatikon kiinnitykseen nähden) niin laitoin ison mutterin siihen välille muovirenkaiden kanssa ja lukkorenkaalla kiinni niin tuli ainakin ihan tukeva. En sitten tiedä olenko sitten tilannut väärä T-kappaleen, koska etk antaa kaksi vaihtoehtoista numeroa tolle joten tässä toinen jos joku haluaa kokeilla (voi olla se oikea, mikä istuu ilman patentteja):25 11 7 501 309
Koittakaa olla menettämättä hermoja kun laitatte sitä T-kappaletta sen pehmustetyynyn kanssa sinne , on HIEMAN vittumainen
Comment
-
-
Originally posted by Circ View PostPassaakos sama keppi m50b20 kanssa? Kannattaisiko kuitenkin asentaa tuo:
25 11 1 222 884?ettei joutuis taivutteleen
Voithan tuon 884 kepin asentaa, mutta tolla 384-loppusella (Z3M) kepillä tulee väleistä maksimaalisen lyhyet. Ei se taivuttaminen ole mikään suuri operaatio, jos sitä edes tarvitsee? Asenna keppi ja katso minne se sojottaa, voi jopa näyttää suunnilleen oikein. :thinkG31 -18
Comment
-
-
Originally posted by janii View Postmenin ihan sekasin tän lukemisessa, elikkä mikä keppi e34 520i ja mistä kannattais tilata? niin ja kannattaako vasta alkajan rupee vaihtelee vai meneekö ihan päin peetä ?
Lues nyt ihan ajan kanssa tämä topikki niin kyllä se kepin valinta ja hankintapaikka siitä selkeneeHommana ei niinkään vaikea, taipuisista sormista on suuri apu.
Comment
-
-
Ohje kaikille jotka joonastelee sopiiko vai ei ja onko vaikea vaihtaa:
1. Ryömi auton alle! Katso millainen keppi siellä nyt on. Jos se on tosi lyhyt, niin ei varmaan kannata sitä pisintä sinne ängetä. Kohtuus kaikessa, niin ei tarvitse taivutella.
2. Kun olet siellä alla, varmaan hetken katselulla tajuat miten se irroitetaan. Kuulan laakeroinnin irroitus ohjeet löytyy tästä topicista.
3. Yleensä merkkiliikkeestä osat tulee nopeiten.
Comment
-
Comment