Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dantte
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 1532
    • Helsinki

    ....

    ei mitään enää
    Last edited by dantte; 04-05-2016, 23:00.

    Comment

    • Kv1984
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2013
      • 584
      • Jyväskylä

      Edelleen kyselen syypäätä tähän mystiseen oireeseen.

      525 M50-koneella. Tyhjäkäynnillä jarrupolkimeen tuntuu selvä napautus noin 5-6 sekunnin välein. Ihan kuin jokin konehuoneessa ottaisi vähän johonkin kiinni. Missään muussa polkimessa ei tunnu mitään, vain jarrussa, kun auto seisoo paikallaan esim. liikennevaloissa. Sillä ei ole vaikutusta, onko kytkin pohjassa vai ei. Vaihde päällä jarruttaessa ei mielestäni tunnu mitään.

      Konehuoneessa kaikki ok, ei kuulu ylimääräisiä ääniä ja muutoinkin kaikki pelaa kuten kuuluu (mitä nyt pientä nykimistä lukuun ottamatta, mikä luultavasti johtuu loppuun kuluneesta ilmamassamittarista).

      Mikä ihme siellä naputtaa?

      Ja lisäkysymys: miksi (Mätänetin) jarrupalat vinkuivat uusina, ja vinkuvat yhä 2 vuoden jälkeenkin? Jarrut on rasvattu ja palat on kertaalleen jo hiottu, ja se auttoi jopa kaksi viikkoa, kunnes kitinä ja ulina alkoi taas.

      E34 518i Jet Black (ex)
      E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
      E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
      E38 M52B28 Oxfordgrün

      Comment

      • BiltemaMotorWork
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2013
        • 462
        • Joensuu

        Originally posted by Kv1984 View Post
        Edelleen kyselen syypäätä tähän mystiseen oireeseen.

        525 M50-koneella. Tyhjäkäynnillä jarrupolkimeen tuntuu selvä napautus noin 5-6 sekunnin välein. Ihan kuin jokin konehuoneessa ottaisi vähän johonkin kiinni. Missään muussa polkimessa ei tunnu mitään, vain jarrussa, kun auto seisoo paikallaan esim. liikennevaloissa. Sillä ei ole vaikutusta, onko kytkin pohjassa vai ei. Vaihde päällä jarruttaessa ei mielestäni tunnu mitään.

        Konehuoneessa kaikki ok, ei kuulu ylimääräisiä ääniä ja muutoinkin kaikki pelaa kuten kuuluu (mitä nyt pientä nykimistä lukuun ottamatta, mikä luultavasti johtuu loppuun kuluneesta ilmamassamittarista).

        Mikä ihme siellä naputtaa?

        Ja lisäkysymys: miksi (Mätänetin) jarrupalat vinkuivat uusina, ja vinkuvat yhä 2 vuoden jälkeenkin? Jarrut on rasvattu ja palat on kertaalleen jo hiottu, ja se auttoi jopa kaksi viikkoa, kunnes kitinä ja ulina alkoi taas.
        Kokeile kuuluuko naputus kun säädät lämmöt kylmimmälle, jos ei niin se kuuluu vesventtiilistä ja tietääkseni normaalia. Ja huhujen mukaan tarvikepalat vinkuu aina.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Jarrupaloista voi kokeilla viistota vähän päitä kitkapinnoista niin voi olla vinkumattakin.

          Comment

          • Kv1984
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2013
            • 584
            • Jyväskylä

            Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
            Kokeile kuuluuko naputus kun säädät lämmöt kylmimmälle, jos ei niin se kuuluu vesventtiilistä ja tietääkseni normaalia.
            Kerkisin jo eilen kokeilla, mitä tapahtuu, kun käännän puhaltimen kokonaan pois päältä. Huomasin, että naputus loppuu, kun puhallin ei pyöri. Ja se on tosiaan alkanut aika vasta, ehkä muutama kuukausi sitten. Sen takia hiukan huolestuin...

            E34 518i Jet Black (ex)
            E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
            E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
            E38 M52B28 Oxfordgrün

            Comment

            • Skunkki^
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 688
              • Espoo

              Peruutusvalo-ongelma:
              Perus 260 manuaaliaski, ja pakkivalon anturi ei kytkeydy kun se on lootassa kiinni.
              Toimii irrallaan kuitenkin moitteettomasti.
              Ilmeisesti siirtäjä (tai mikälie sitä painaa) ei paina anturia pohjaan asti.
              Olisiko kellään mitään kikkakolmosia antaa?
              KIA Optima PHEV

              Exät:
              520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

              Comment

              • Rhodry
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 3271
                • Siuntio

                Kysytään nyt täältäkin kun ei naamakirjan puolella tunnu tulevan apuja. M30B34, kaasuläppä ja imusarja aivan öljyssä ja jossaki muussa möhnässä, mistä vois johtua? Vikoina nykiminen tasakaasulla alle 60km/h ajessa ja huono tyhjäkäynti. Nykiminen hävis melkein kokonaan virranjakajan kannen, pyörijän ja tulppien vaihdolla, käynti parani vähän imm:a säätämällä. En sitte tiedä onko tolla möhnällä vaikutusta kumpaankaan.
                BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Rhodry View Post
                  Kysytään nyt täältäkin kun ei naamakirjan puolella tunnu tulevan apuja. M30B34, kaasuläppä ja imusarja aivan öljyssä ja jossaki muussa möhnässä, mistä vois johtua? Vikoina nykiminen tasakaasulla alle 60km/h ajessa ja huono tyhjäkäynti. Nykiminen hävis melkein kokonaan virranjakajan kannen, pyörijän ja tulppien vaihdolla, käynti parani vähän imm:a säätämällä. En sitte tiedä onko tolla möhnällä vaikutusta kumpaankaan.
                  Huohottimen kautta tulee koneen sisältä mönjää?
                  Miltäs öljy näyttää tikussa?

                  Comment

                  • Rhodry
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 3271
                    • Siuntio

                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Huohottimen kautta tulee koneen sisältä mönjää?
                    Miltäs öljy näyttää tikussa?
                    Joo kuulemma noin. Viimeksi kun mie katoin niin ihan normaalilta, öljyt toki vaihdettiin about kaks-kolme viikkoa sitten.
                    BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                    Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                    E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Rhodry View Post
                      Joo kuulemma noin. Viimeksi kun mie katoin niin ihan normaalilta, öljyt toki vaihdettiin about kaks-kolme viikkoa sitten.
                      Öljykorkin alta kannattaa katsoa ettei näytä ihan hirveän vetiseltä siellä.
                      Onko imusarjassa oikeen kauhean paljon tavaraa?
                      Huonolla tuurilla kannentiivisteen vaihtoa edessä tms.

                      Comment

                      • Rhodry
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 3271
                        • Siuntio

                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Öljykorkin alta kannattaa katsoa ettei näytä ihan hirveän vetiseltä siellä.
                        Onko imusarjassa oikeen kauhean paljon tavaraa?
                        Huonolla tuurilla kannentiivisteen vaihtoa edessä tms.
                        Ei sielläkään mitään vetistä ollu kun mie viikonloppuna kurkkasin venakopan alle. Kansiremppa tehty viime elokuussa niin ei kai se nyt vielä luulis paskana olevan?
                        BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                        Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                        E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by Rhodry View Post
                          Ei sielläkään mitään vetistä ollu kun mie viikonloppuna kurkkasin venakopan alle. Kansiremppa tehty viime elokuussa niin ei kai se nyt vielä luulis paskana olevan?
                          No ei luulisi.
                          Kosteudestahan tuo mössö muodostuu ja sieltä huohotuksen kautta päätyy imusarjaan.

                          Comment

                          • Rhodry
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 3271
                            • Siuntio

                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            No ei luulisi.
                            Kosteudestahan tuo mössö muodostuu ja sieltä huohotuksen kautta päätyy imusarjaan.
                            Eli pitäis vissiin selvittää mistä se kosteus johtuu?
                            BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                            Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                            E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                            Comment

                            • -Markus-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1463
                              • Ihan Savossa

                              Jos vaan lyhyttä ajoa ettei kone kunnolla lämpee, niin sekin voi vähän selittää tuota.

                              Ford Mondeo Mk3 STW
                              VW E-Golf 2015
                              BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                              Comment

                              • Rhodry
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 3271
                                • Siuntio

                                Originally posted by -Markus- View Post
                                Jos vaan lyhyttä ajoa ettei kone kunnolla lämpee, niin sekin voi vähän selittää tuota.
                                Normaalisti 20km/suunta töihin, ja tuo tosiaan lämpeää nopeasti, ainakin mittarin mukaan. Töistä tullessa sitten tulee enemmänkin ajettua jos pitää mutsia käyttää kaupassa tmv.
                                BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                                Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                                E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎