Edelleen kyselen syypäätä tähän mystiseen oireeseen.
525 M50-koneella. Tyhjäkäynnillä jarrupolkimeen tuntuu selvä napautus noin 5-6 sekunnin välein. Ihan kuin jokin konehuoneessa ottaisi vähän johonkin kiinni. Missään muussa polkimessa ei tunnu mitään, vain jarrussa, kun auto seisoo paikallaan esim. liikennevaloissa. Sillä ei ole vaikutusta, onko kytkin pohjassa vai ei. Vaihde päällä jarruttaessa ei mielestäni tunnu mitään.
Konehuoneessa kaikki ok, ei kuulu ylimääräisiä ääniä ja muutoinkin kaikki pelaa kuten kuuluu (mitä nyt pientä nykimistä lukuun ottamatta, mikä luultavasti johtuu loppuun kuluneesta ilmamassamittarista).
Mikä ihme siellä naputtaa?
Ja lisäkysymys: miksi (Mätänetin) jarrupalat vinkuivat uusina, ja vinkuvat yhä 2 vuoden jälkeenkin? Jarrut on rasvattu ja palat on kertaalleen jo hiottu, ja se auttoi jopa kaksi viikkoa, kunnes kitinä ja ulina alkoi taas.
Edelleen kyselen syypäätä tähän mystiseen oireeseen.
525 M50-koneella. Tyhjäkäynnillä jarrupolkimeen tuntuu selvä napautus noin 5-6 sekunnin välein. Ihan kuin jokin konehuoneessa ottaisi vähän johonkin kiinni. Missään muussa polkimessa ei tunnu mitään, vain jarrussa, kun auto seisoo paikallaan esim. liikennevaloissa. Sillä ei ole vaikutusta, onko kytkin pohjassa vai ei. Vaihde päällä jarruttaessa ei mielestäni tunnu mitään.
Konehuoneessa kaikki ok, ei kuulu ylimääräisiä ääniä ja muutoinkin kaikki pelaa kuten kuuluu (mitä nyt pientä nykimistä lukuun ottamatta, mikä luultavasti johtuu loppuun kuluneesta ilmamassamittarista).
Mikä ihme siellä naputtaa?
Ja lisäkysymys: miksi (Mätänetin) jarrupalat vinkuivat uusina, ja vinkuvat yhä 2 vuoden jälkeenkin? Jarrut on rasvattu ja palat on kertaalleen jo hiottu, ja se auttoi jopa kaksi viikkoa, kunnes kitinä ja ulina alkoi taas.
Kokeile kuuluuko naputus kun säädät lämmöt kylmimmälle, jos ei niin se kuuluu vesventtiilistä ja tietääkseni normaalia. Ja huhujen mukaan tarvikepalat vinkuu aina.
Kokeile kuuluuko naputus kun säädät lämmöt kylmimmälle, jos ei niin se kuuluu vesventtiilistä ja tietääkseni normaalia.
Kerkisin jo eilen kokeilla, mitä tapahtuu, kun käännän puhaltimen kokonaan pois päältä. Huomasin, että naputus loppuu, kun puhallin ei pyöri. Ja se on tosiaan alkanut aika vasta, ehkä muutama kuukausi sitten. Sen takia hiukan huolestuin...
Peruutusvalo-ongelma:
Perus 260 manuaaliaski, ja pakkivalon anturi ei kytkeydy kun se on lootassa kiinni.
Toimii irrallaan kuitenkin moitteettomasti.
Ilmeisesti siirtäjä (tai mikälie sitä painaa) ei paina anturia pohjaan asti.
Olisiko kellään mitään kikkakolmosia antaa?
Kysytään nyt täältäkin kun ei naamakirjan puolella tunnu tulevan apuja. M30B34, kaasuläppä ja imusarja aivan öljyssä ja jossaki muussa möhnässä, mistä vois johtua? Vikoina nykiminen tasakaasulla alle 60km/h ajessa ja huono tyhjäkäynti. Nykiminen hävis melkein kokonaan virranjakajan kannen, pyörijän ja tulppien vaihdolla, käynti parani vähän imm:a säätämällä. En sitte tiedä onko tolla möhnällä vaikutusta kumpaankaan.
Kysytään nyt täältäkin kun ei naamakirjan puolella tunnu tulevan apuja. M30B34, kaasuläppä ja imusarja aivan öljyssä ja jossaki muussa möhnässä, mistä vois johtua? Vikoina nykiminen tasakaasulla alle 60km/h ajessa ja huono tyhjäkäynti. Nykiminen hävis melkein kokonaan virranjakajan kannen, pyörijän ja tulppien vaihdolla, käynti parani vähän imm:a säätämällä. En sitte tiedä onko tolla möhnällä vaikutusta kumpaankaan.
Huohottimen kautta tulee koneen sisältä mönjää?
Miltäs öljy näyttää tikussa?
Joo kuulemma noin. Viimeksi kun mie katoin niin ihan normaalilta, öljyt toki vaihdettiin about kaks-kolme viikkoa sitten.
Öljykorkin alta kannattaa katsoa ettei näytä ihan hirveän vetiseltä siellä.
Onko imusarjassa oikeen kauhean paljon tavaraa?
Huonolla tuurilla kannentiivisteen vaihtoa edessä tms.
Öljykorkin alta kannattaa katsoa ettei näytä ihan hirveän vetiseltä siellä.
Onko imusarjassa oikeen kauhean paljon tavaraa?
Huonolla tuurilla kannentiivisteen vaihtoa edessä tms.
Ei sielläkään mitään vetistä ollu kun mie viikonloppuna kurkkasin venakopan alle. Kansiremppa tehty viime elokuussa niin ei kai se nyt vielä luulis paskana olevan?
Ei sielläkään mitään vetistä ollu kun mie viikonloppuna kurkkasin venakopan alle. Kansiremppa tehty viime elokuussa niin ei kai se nyt vielä luulis paskana olevan?
No ei luulisi.
Kosteudestahan tuo mössö muodostuu ja sieltä huohotuksen kautta päätyy imusarjaan.
Jos vaan lyhyttä ajoa ettei kone kunnolla lämpee, niin sekin voi vähän selittää tuota.
Normaalisti 20km/suunta töihin, ja tuo tosiaan lämpeää nopeasti, ainakin mittarin mukaan. Töistä tullessa sitten tulee enemmänkin ajettua jos pitää mutsia käyttää kaupassa tmv.
Comment