Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani73
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 4328
    • Turku

    Mystisen oloinen, englanniksi absorber. Voisiko se olla jonkinlainen värähtelyn vaimentaja tmv, en oikein muutakaan keksi mitä se voisi tehdä.

    Käytetty ilmeisesti vain td/tds-malleissa

    Last edited by jani73; 04-01-2018, 18:55.

    Comment

    • Klasu-
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 546
      • Helsinki

      Kyllähän noita tuollaisia ns. massavaimentimia näkee melko usein erilaisissa paikoissa.

      Niiden paino ja sisällä olevan kumin kimmoisuus mitoitetaan vaimentamaan jotakin tiettyä taajuutta aina.

      Useiten näitä näkee alustan osissa, pakoputkistoissa, jopa vaihteistoissa.

      Paikka on kyllä erikoinen. Kaippa ilman tuota sitten dieselin tärinä on aikaansaanut jotakin melua aikaan, jota on haluttu vaimentaa. Ei oikein muutakaan keksi.

      Comment

      • Sleepperi
        Bimmer Rookie
        • Jul 2017
        • 50
        • Oulu

        Onko bägillisellä ratilla olevaan kolmineloseen missään myytävänä ralliratin adaptereja? Tuntuu että joka paikassa on vain -93 asti, itsellä taas -94.

        Comment

        • Worldfuture
          Bimmer Fanatic
          • May 2014
          • 324
          • Forssa

          Onkos missä käytetty tuota 210 perää, eli siis kaheksan pulttia poskipalois? Onko isommas kolmenelkus kans vai onko vaan seiskas? Ja montaako eri mallia näitä on?

          Comment

          • Zetz
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 3233
            • Joensuu

            Originally posted by Worldfuture View Post
            Onkos missä käytetty tuota 210 perää, eli siis kaheksan pulttia poskipalois? Onko isommas kolmenelkus kans vai onko vaan seiskas? Ja montaako eri mallia näitä on?
            ainakin 535, 540 ja m5 on tullut tehtaalta typ210 perällä, tosin 535 on saatu myös 188 perällä
            puh/txt/whatsapp: 0452673541
            näillä mennään talvella:
            e39 523ia arctic silver
            e87 116i Japanrot
            ja näillä kesällä:
            e30 328i *Rot m50b28

            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

            Comment

            • Worldfuture
              Bimmer Fanatic
              • May 2014
              • 324
              • Forssa

              Originally posted by Zetz View Post
              ainakin 535, 540 ja m5 on tullut tehtaalta typ210 perällä, tosin 535 on saatu myös 188 perällä
              Onkohan semmosella arvoo:think tai on niitä varmaan monella eri lukolla ja välityksellä?

              Comment

              • Klasu-
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 546
                • Helsinki

                No, on se arvokkaampi kun typ 188, näin käytettynä myytäessä.

                Toimiva lukko lisää arvoa tietysti, mutta ei tuolla nyt vallan rikastumaan kuitenkaan pääse.

                Lukkojen osalta niitä on saanut kitkalukkomallia sekä typ 188, että typ 210 perään, molempia tarjottu myös avoimena versiona.

                Välityksiä löytyy liuta erilaisia kummastakin versiosta, riippuen alkuperäisestä moottori/vaihteisto - kombinaatiosta.

                Luja perä on kyllä, kestää paljon voimaa harrastepeleissä/turbotetuissa, jos sillä on merkitystä.

                Ei tuo typ 188 sekään mikään "sulake" ole, lujarakenteinen sekin alkuperäiseen käyttötarkoitukseen, ja kestää voiman lisäystä.

                Comment

                • Zetz
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 3233
                  • Joensuu

                  Originally posted by Worldfuture View Post
                  Onkohan semmosella arvoo:think tai on niitä varmaan monella eri lukolla ja välityksellä?
                  riippuu onko lukkoa vai ei, välitys vaikuttaa hieman ja lukon kunto paljon jos on. typ 210 perien hinnat liikkuu 100-600e välillä
                  puh/txt/whatsapp: 0452673541
                  näillä mennään talvella:
                  e39 523ia arctic silver
                  e87 116i Japanrot
                  ja näillä kesällä:
                  e30 328i *Rot m50b28

                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                  Comment

                  • Worldfuture
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2014
                    • 324
                    • Forssa

                    Originally posted by Zetz View Post
                    riippuu onko lukkoa vai ei, välitys vaikuttaa hieman ja lukon kunto paljon jos on. typ 210 perien hinnat liikkuu 100-600e välillä
                    Juu kiitti näistä löyty vaan semmonen perä, eikä vielä ole oikein muuta tietoo kun että on typ 210
                    E: nyt sai lisätietoo. Peltikyltis lukee 3,45 v362. Eli onko tietoo mikä lukko? Välitys on ilmeisesti toi 3.45. Ja siis ilmeisesti joku kitkalukko, mutta onko näitä eri prosenteilla?
                    Last edited by Worldfuture; 17-01-2018, 15:37.

                    Comment

                    • Klasu-
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 546
                      • Helsinki

                      Kaikki lukot on se sama kitkalukkolaite(aina kussakin perätyypissä), tehtaan jäljiltä n.25%.

                      Lukkoprosentti on voimansiirtoammattilaisen toimesta muutettavissa rahaa vastaan.

                      Lukkoa tarkottaa kuoreen valkoisella vesileimattu "s" -kirjain murikassa, puhdistuksen jälkeen pitäisi löytyä.

                      Comment

                      • Zetz
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 3233
                        • Joensuu

                        Originally posted by Worldfuture View Post
                        Juu kiitti näistä löyty vaan semmonen perä, eikä vielä ole oikein muuta tietoo kun että on typ 210
                        E: nyt sai lisätietoo. Peltikyltis lukee 3,45 v362. Eli onko tietoo mikä lukko? Välitys on ilmeisesti toi 3.45. Ja siis ilmeisesti joku kitkalukko, mutta onko näitä eri prosenteilla?
                        ei sulla lukkoa ole jos välityksen edessä ei ole tuossa kyltissä "S" kirjainta
                        puh/txt/whatsapp: 0452673541
                        näillä mennään talvella:
                        e39 523ia arctic silver
                        e87 116i Japanrot
                        ja näillä kesällä:
                        e30 328i *Rot m50b28

                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                        ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                        Comment

                        • Worldfuture
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2014
                          • 324
                          • Forssa

                          Originally posted by Zetz View Post
                          ei sulla lukkoa ole jos välityksen edessä ei ole tuossa kyltissä "S" kirjainta
                          Aa tämä selvä valkosella oli merkattu vain numero 24 siihen päälle. Ja sitten löytyi joku kohonumero 1503. Mutta niillä varmaan ole mitään selitystä😄

                          Comment

                          • Worldfuture
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2014
                            • 324
                            • Forssa

                            Originally posted by Zetz View Post
                            ei sulla lukkoa ole jos välityksen edessä ei ole tuossa kyltissä "S" kirjainta
                            Niin siis ei ole edes kitkalukko jossei ole tuota s kirjainta? Onko näitä siis kitkalukolla ja avoimena vaan? Vai onko ihan täyslukkokin olemassa?

                            Comment

                            • BiltemaMotorWork
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2013
                              • 460
                              • Joensuu

                              Originally posted by Worldfuture View Post
                              Niin siis ei ole edes kitkalukko jossei ole tuota s kirjainta? Onko näitä siis kitkalukolla ja avoimena vaan? Vai onko ihan täyslukkokin olemassa?
                              Ei oo tuossa lukkoa, saanut kitkalukolla tai avoimena, ei täyslukkoa tehtaalta.

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by Worldfuture View Post
                                Niin siis ei ole edes kitkalukko jossei ole tuota s kirjainta? Onko näitä siis kitkalukolla ja avoimena vaan? Vai onko ihan täyslukkokin olemassa?
                                Mikä on täyslukko? Spooli?

                                Ei oikein sopiva vekotin tieliikenteeseen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎