Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani73
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 4328
    • Turku

    Mulla on samassa kuussa tehty M50B20 ja sen laatikoksi realoem väittää: 260/5.67-TAHT
    Ilmastoinnilla olevissa tuntuu olevan eri laatikko, voi olla niissä on vauhtipyörässäkin jotain eroa. Mulla ei taida olla kaksoismassaa.

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5270
      • Pirkkala

      Originally posted by jani73 View Post
      Mulla on samassa kuussa tehty M50B20 ja sen laatikoksi realoem väittää: 260/5.67-TAHT
      Ilmastoinnilla olevissa tuntuu olevan eri laatikko, voi olla niissä on vauhtipyörässäkin jotain eroa. Mulla ei taida olla kaksoismassaa.
      Wikipedian mukaan 520i muuttui m50 moottoriseksi jo -88 ja 525i vasta -90

      Lieneekö sitten ainakin ne alkupään 520i m50 tolla Getragilla
      Last edited by Urpo_rotta; 19-01-2019, 19:00.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • Roisto
        BTCF Member
        • Nov 2010
        • 2542
        • Kajaani

        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Wikipedian mukaan 520i muuttui m50 moottoriseksi jo -88 ja 525i vasta -90
        Täh?

        The BMW M50 is a straight-6 DOHC petrol engine which was produced from 1990 to 1996. It was released in the E34 520i and 525i, to replace the M20 engine
        Edit: Tuplatäh https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_...r_year_changes
        Last edited by Roisto; 19-01-2019, 21:32.
        2001 E39 525iA
        1992 E34 "540i/5"

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Wikipedian mukaan 520i muuttui m50 moottoriseksi jo -88 ja 525i vasta -90

          Lieneekö sitten ainakin ne alkupään 520i m50 tolla Getragilla
          Ei Ihan pidä tuo paikkaansa, kyllä on ainakin osa 89 520i m20 koneella.
          Last edited by Muurahainen; 19-01-2019, 21:56.

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5270
            • Pirkkala

            Originally posted by Muurahainen View Post
            Ei Ihan pidä tuo paikkaansa, kyllä on ainakin osa 89 520i m20 koneella.

            Nojoo, omituistahan tuo tietenkin on. Mistä minä tiedän mitä paskaa joku on wikipediaan suoltanut.



            Tää m50 artikkeli puhuu ainoastaan vuodesta -90
            Last edited by Urpo_rotta; 19-01-2019, 23:06.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • jj5
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 1340
              • pks

              Tekniikanmaailmassa 6/90 esitellään 24v moottorit 5 sarjaan tuleviksi. Taitaa olla niin että m50 koneisia on jo vuonna 90 rekisteröity, mutta "91 mallisia".
              sigpic

              Comment

              • jani73
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 4328
                • Turku

                ”520i

                The 520i was built throughout the E34 production, with two very different L6 engines: From the start of the production in late 1987 up through May 1990, a single overhead cam M20B25 L6-engine with 12 valves was used. This engine was also already familiar from other BMW cars, such as the E28 and the E30. Generating 129 horsepower, it was barely changed for the E34.

                In June 1990 (1991MY), this engine was replaced by the double overhead cam M50B25 engine with 24 valves, raising power to 150 horsepower. Also, fuel economy improved by ten percent, and a change from a timing belt to a timing chain improved reliability. A further revision of the 520i engine took place in September 1992, when VANOS was added to the M50 engine, which was henceforth designated the M50TU.”

                The BMW E34 is the version of the BMW 5 Series automobile sold from February 1988 to 1995 with the Touring model ending June 1996.

                Comment

                • mikae34
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 4992
                  • Forssa

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Ei Ihan pidä tuo paikkaansa, kyllä on ainakin osa 89 520i m20 koneella.
                  Eiköhän ne ole ihan kaikki m20 koneella.
                  Auto on liikkumaväline.

                  Comment

                  • -Markus-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1463
                    • Ihan Savossa

                    Originally posted by jani73 View Post
                    ”520i

                    The 520i was built throughout the E34 production, with two very different L6 engines: From the start of the production in late 1987 up through May 1990, a single overhead cam M20B25 L6-engine with 12 valves was used. This engine was also already familiar from other BMW cars, such as the E28 and the E30. Generating 129 horsepower, it was barely changed for the E34.

                    In June 1990 (1991MY), this engine was replaced by the double overhead cam M50B25 engine with 24 valves, raising power to 150 horsepower. Also, fuel economy improved by ten percent, and a change from a timing belt to a timing chain improved reliability. A further revision of the 520i engine took place in September 1992, when VANOS was added to the M50 engine, which was henceforth designated the M50TU.”

                    https://bmwguide.net/bmw-e34-history...aracteristics/
                    Virheitä..

                    Ford Mondeo Mk3 STW
                    VW E-Golf 2015
                    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                    Comment

                    • Kv1984
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2013
                      • 584
                      • Jyväskylä

                      Minkä ikäisissä tai millä ominaisuuksilla varustetuissa E34:ssä kuuluu olla raittari? Ilmastoiduissahan on käsittääkseni aina, mutta onko joku vuosimalli mistä ylöspäin semmoinen on aina, olipa ilmastointia tai ei?

                      E34 518i Jet Black (ex)
                      E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                      E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                      E38 M52B28 Oxfordgrün

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16361
                        • Leppävirta

                        Originally posted by Kv1984 View Post
                        Minkä ikäisissä tai millä ominaisuuksilla varustetuissa E34:ssä kuuluu olla raittari? Ilmastoiduissahan on käsittääkseni aina, mutta onko joku vuosimalli mistä ylöspäin semmoinen on aina, olipa ilmastointia tai ei?
                        Ei ole aina ilmastoidussakaan. Itsellä oli - 90 manuaali ilmastoitu ilman raitisilmasuodatinta.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • aplari
                          Newbiemmer
                          • Sep 2012
                          • 25
                          • lieksa

                          Originally posted by aplari View Post
                          Ongelmana hajoavat pakoputken kannatinkumit, schmiedmanin tekeleet ja motonetin kumit tahtoo hajota alle vuoteen/10tkm, onko porukka käyttänyt minkä valmistajan kumeja mitkä kestäis pidempään kuin vuoden? Nyt keväällä laitetut motonetin kannatinkumit, keskimmäiset jo hävinneet ja taaemmat takapöntön kumit on hajoamispisteessä :think.

                          Toisena vikana m30b34 satunnainen yhden pytyn häviäminen pelistä kylmällä koneella ja satunnainen nykiminen kevyellä pintakaasulla, vaihdettua osaa tähän mennessä: Tulpajohdot, tulpat, puola,lambda, virranajakan kansi ja pyöriä,ilman+bensansuodatin, venttiilit säädetty,kaikki imuletkut vaihdettu ja tarkastettu, uudet suuttimet (bosch ev14 214cc), ecun lämpöanturi ja kamp asentotunnistin mitattu ja ok, päästötestistäkin meni heittämällä läpi ilman kierrättelyä ja polkemista, vetää hyvin alhaalta, mutta tuntuu että kangertelee 4.5 tonnin jälkeen rajottajalle asti satunnaisesti.
                          Tähän lisäystä, vika edelleen päällä, kylmänä käyntii laittaessa haisee bensa runsaasti ja hävittää pyttyä hetken kuhan lämpiää ja nykäisee satunnaisesti ajellessa, lisähuoltona tehty kansiremppa, nokka, nostajat, kaikki tiivisteet, eri ecu laatikkolla ja ilmamassamittarilla kokeiltu, ei vaikutusta, eri virranjakan kantta kokeiltu, tulppia, kaasuläpän asentoanturi,moottorinlämpötila anturi vaihdettu. Eikai tohon jää enää muutakun nuo bochin suuttimet on vialliset tai sitten bensapaineensäädin?. :think
                          E34 535 M-Technic
                          shadowline


                          E39 528 M-sport shadowline

                          Comment

                          • jj5
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 1340
                            • pks

                            Noihin pakoputken kannatinkumeihin. Muistelen että orkkiksissa ois jonkinsortin "kangas"/vahvike siellä kumin sisällä mikä ainakin halvimmissa tarvikkeissa puuttuu. Varmaan kumin laadussakin on eroa. Jotain parempilaatuista vaan sinne, en muista nyt tähän hätään mistä tai minkä merkkistä itse olen ostanut. Motonetistä tuli just sellaisia mitkä kesti pari kuukautta.
                            sigpic

                            Comment

                            • Gemmi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 3355
                              • Espoo

                              Kellään tiedossa e34 540 6gang kardaanin pituutta?, real oem ei osannu kertoa:think

                              Comment

                              • Axum
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 4416
                                • Kuopio

                                Originally posted by Kv1984 View Post
                                Minkä ikäisissä tai millä ominaisuuksilla varustetuissa E34:ssä kuuluu olla raittari? Ilmastoiduissahan on käsittääkseni aina, mutta onko joku vuosimalli mistä ylöspäin semmoinen on aina, olipa ilmastointia tai ei?
                                Originally posted by Haju69 View Post
                                Ei ole aina ilmastoidussakaan. Itsellä oli - 90 manuaali ilmastoitu ilman raitisilmasuodatinta.

                                Ex-ilmastoinnillisessa -91:ssä oli jo raitisilmansuodatin.
                                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                                - E39 528ia
                                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                                Puretaan 520ia -97
                                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎