Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525 TD
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 281
    • IISALMI

    Originally posted by zener View Post
    Tai no miten sen nyt haluaa kutsua, mutta kyllä se auraus menee pieleen vaikka vaan tukivarret vaihtaa. Ja jos vielä raidetangot/keskitangon vaihtelee ni tuskin tarvii edes kysellä?

    Itsellänikin pelkkien reaktiotankojen vaihdon jälkeen vänkärinpuoli meni 3,5mm haritukselle.
    siksi kysyinkin , viimeisen 6 vuoden aikana olen vaihtanut 1 alatukivarren ja 1 reaktiotangon ja kun auto kulki edelleen suoraan en nähnyt suuntaukselle tarvetta , tosin myöhemmin raidetangon pallonivelen vaihdon jälkeen suuntauksessa piti käydä

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8257
      • Järvikylä (Nakkila)

      löytääkö joku osanumeron 525i -91, sähkölasien mikrokytkin etuoviin.. ma ie louda
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • 525 TD
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 281
        • IISALMI

        Originally posted by peto2 View Post
        löytääkö joku osanumeron 525i -91, sähkölasien mikrokytkin etuoviin.. ma ie louda

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14351
          • Oulu

          Originally posted by 525 TD View Post
          siksi kysyinkin , viimeisen 6 vuoden aikana olen vaihtanut 1 alatukivarren ja 1 reaktiotangon ja kun auto kulki edelleen suoraan en nähnyt suuntaukselle tarvetta , tosin myöhemmin raidetangon pallonivelen vaihdon jälkeen suuntauksessa piti käydä
          Kyllähän se suoraa voi kulkea, mutta eihän se kerro etteikö kulmat oisi huonot. En ole koskaan yhtä tukivartta kerrallaan vaihdellut, mutta kun paikat on auki niin säätöä sen jälkeen vaatii.

          peto2: http://www.realoem.com/bmw/showparts...=61&fg=35&hl=5
          Last edited by zener; 20-06-2010, 14:34.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8257
            • Järvikylä (Nakkila)

            kiitos
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              Originally posted by peto2 View Post
              löytääkö joku osanumeron 525i -91, sähkölasien mikrokytkin etuoviin.. ma ie louda
              http://www.realoem.com/bmw/showparts...67&hg=61&fg=35

              E:Hidas...
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • Incarnated
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 452
                • Seinäjoki

                muotoillaas kysymys uudelleen, ne joilla on autossa m50 ja r134 ilmastointi, millaisella liitoksella putket tulevat kiinni kompuraan?

                http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                Comment

                • sasu`
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2009
                  • 352
                  • Tuusula

                  Mitenkäs toi sisätilanpuhaltimen rele, millanen siinä kuuluis olla? Mulla on joku mallia "random" ja puhallin on kokoajan päällä kun virratkin...

                  Comment

                  • ockelbo4500
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 923
                    • Sotkamo--Oulu

                    Mikä muuten on E34:ssa sen puhallinnopeuskytkimen vaikutus sillä 0-1 välillä. Siinä ainakin itsellä sellanen reilun puolen kiekan säätöalue, jonka käytännön merkitystä en oo oikein hoksannu.
                    BMW E84 X1 18dXdrive -14

                    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                    Ex, E46 320 d Touring -01
                    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8257
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by ockelbo4500 View Post
                      Mikä muuten on E34:ssa sen puhallinnopeuskytkimen vaikutus sillä 0-1 välillä. Siinä ainakin itsellä sellanen reilun puolen kiekan säätöalue, jonka käytännön merkitystä en oo oikein hoksannu.
                      säätö alueella 0-1 on portaaton mutta alueen yläraja on niin matala ettei ko. portaattomalle alueelle ole ainakaan itselläni mitään käyttöä :think
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Zippaaja
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 1140
                        • Pieksämäki

                        e34 525 24v vm.07/1990

                        Perä alkanut ujeltaa. Ääni kuuluu perästä ja moottorijarrutuksessa tai veto päällä kovempana. Vapaalla tai kytkin pohjassa ei tahdo kuulla mitään ääntä.

                        Pyöränlaakerit ja peränlaakerit katsastettu, peräöljyt myös tarkastettu (että on vielä tallessa) Auton pohjasta päin katsottuna ei minkäänlaisia häiriöitä mistään.

                        Ilmeisesti siis perä vetelee viimesiään, eikö näin voisi analysoida ?

                        Joten minkälaiset perät tuohon käy tilalle? Oliko niissä jonkunlaisia kiinnitys eroja tietyissa vuosimalleissa tms. Koska jos tässä alkaa uutta käytettyä etsimään, olisi mukava tietää mikä varmasti mahtuu vanhan tilalle


                        EDIT: TYP188 ja joku toinen ilmeisesti jos oikein ymmärsin. 8 ja 6 pulttiset perät. Vielä kun tietäis, voiko pinionin laakerit itse vaihtaa mitenkä yksinkertaisesti?
                        Last edited by Zippaaja; 23-06-2010, 21:40.
                        Kovvoo hommoo

                        Comment

                        • 525iiäxä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1842
                          • Lappeenranta, Finland

                          Viskokytkimet

                          Ymmärsinkö oikein, että näihin pieniin kuutosiin (M20 ja M50) sekä nelosiin käy sama tuulettimen viskokytkin?

                          Volvo V70 2.4T -02
                          E30 323i -84 (taas)

                          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                          Comment

                          • Tonba
                            Bimmer Rookie
                            • May 2010
                            • 39
                            • Iisalmi

                            Mikähän kytkin tuohon 525tds:ään kannattaisi laittaa, kun on syöttöpotikka ja isompi turbo laitettu. Nykyinen on niin loppu että potikka päällä ei pidä enää 1 jälkeen, ja ilman syöttöjen lisäystä alkaa luistamaan 5 vaihteella 100-->. Onkohan tuohon olemassa halvalla mitään suoraan menevää ratkaisua, mikä myös pitäisi.

                            Comment

                            • Aguél
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 515
                              • Siuntio/Lohja

                              Originally posted by Zippaaja View Post
                              e34 525 24v vm.07/1990

                              Perä alkanut ujeltaa. Ääni kuuluu perästä ja moottorijarrutuksessa tai veto päällä kovempana. Vapaalla tai kytkin pohjassa ei tahdo kuulla mitään ääntä.

                              Pyöränlaakerit ja peränlaakerit katsastettu, peräöljyt myös tarkastettu (että on vielä tallessa) Auton pohjasta päin katsottuna ei minkäänlaisia häiriöitä mistään.

                              Ilmeisesti siis perä vetelee viimesiään, eikö näin voisi analysoida ?

                              Joten minkälaiset perät tuohon käy tilalle? Oliko niissä jonkunlaisia kiinnitys eroja tietyissa vuosimalleissa tms. Koska jos tässä alkaa uutta käytettyä etsimään, olisi mukava tietää mikä varmasti mahtuu vanhan tilalle


                              EDIT: TYP188 ja joku toinen ilmeisesti jos oikein ymmärsin. 8 ja 6 pulttiset perät. Vielä kun tietäis, voiko pinionin laakerit itse vaihtaa mitenkä yksinkertaisesti?
                              Pinionin laakerithan siellä on paksana niin kuin ilmeisesti jo tiedätkin.
                              Laakerithan saa kyllä vaihdettua mutta hankalin homma taitaa olla perän "shimmaaminen" eli hammaskosketuksen/välyksen säätäminen, jos ei shimmilevyjä löydy eikä muutenkaan ole noiden kanssa ollut tekemisissä. Voi olla myös että hampaat on ottaneet itseensä kun on päässeet heilumaan miten sattuu. Korjatkaa joku jos nyt olen ihan väärässä kun en itsekkään ole periä purkaillut vaikka omassani on myös laakerit olleet jo pidemmän aikaa loppu. Helpoin tosiaan on vaan laittaa ehjä kätetty tilalle.
                              325i Coupe
                              Ex BMW:t
                              E34 530iA V8 touring
                              E36 316i
                              E34 535i
                              E30 316i

                              Comment

                              • desmodromic
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2005
                                • 256
                                • Imatra

                                ilmastoinnista

                                onko kokeuksia: kompura ei lähde päälle, ei edes järjestelmä täytettynä.

                                painekytkin, lämpötilaanturi vai kompura?

                                auto on 525iA M50 moottorilla.
                                Vikakoodin lukua etelä-karjalassa. privalla tavoittaa parhaiten.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎