Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    Originally posted by murswin View Post
    Eli onko siihen jarruputken tapasee putkee mitää irrotusniksiä? Ku ei viittis alkaa hajottamaan sitäkää huviksee.
    Olli.

    Comment

    • murswin
      Bimmer Rookie
      • Jan 2010
      • 60
      • Helsinki

      Lukkopihdeillä putken mutterista kiinni, pidät mutteria paikallaan ja väännät koko työsylinteriä? Saat paremman otteen. Lämpöä voit koittaa tuohon vanhaan jos löytyy esim. pieni kaasupoltin, mutta älä polta koko autoa

      Sitten kun saat vanhan sylinterin irti ja uuden tilalle niin ilmaaminen on näissä kovin v-mäistä. Haulla löytyy juttua, mutta yksinkertaisesti toinen etupyörä irti -> jarrusatulan ilmausruuvista letku kytkimen työsylinteriin (noin 1,5m letku joka sopii tiiviisti ilmausruuveihin). Ilmausruuvit auki ja jarrua pumppaamalla neste menee kytkimen työsylinteriin takaperin, eli ilmat poistuvatkin jarrunestesäiliön kautta. Säiliön kansi vähän auki, että ilma pääsee pois ja välillä kattella ettei ole koko konehuone jarrunestettä täynnä! [/QUOTE]

      No täytyneen kokeilla tota konstia seuraavaks, joo kyl mä muutama jutu löysin tosta ilmaamisesta mut täytyis nyt vaa saada se sylinteri irti enste:think sit vois tota ilmausta alkaa miettii

      Comment

      • murswin
        Bimmer Rookie
        • Jan 2010
        • 60
        • Helsinki

        Tuli vaihettua se työsylinteri vihdoin mut eipäs ollu siinä vika :( elikkäs täytyy kai sit viel vaihtaa se pääsylinteri josko siinä ois vika mutta bemmi ei nyt kulje pitkää aikaa parkkipaikalta mihinkää ku rahat ihan finaalis...

        Comment

        • jani73
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 4320
          • Turku

          Voihan sitä pääsylinteriä kokeilla elvyttää pelkillä tiivisteillä. Ne ei montaa euroa maksa.

          Comment

          • tikkku
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 146
            • Pieksämäki

            lämpömittari näyttää puoltaväliä kokoajan.. virrat kun ottaa pois niin heittää nollille.. siltä osin toimii oikein.. anturi kaputt? ja autona turbokiisseli.. niin ja vaikka isorauta moottori onkin niin eise 16tunnin seisomisen jälkeen vielä pidä lämpöjä puolessa välissä..:think

            Comment

            • ^alexi^
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2009
              • 258
              • Kemi

              Onko kuin paljon eroa m50b20 ja b25 välillä ulkoa päin? :think

              Comment

              • murswin
                Bimmer Rookie
                • Jan 2010
                • 60
                • Helsinki

                Originally posted by jani73 View Post
                Voihan sitä pääsylinteriä kokeilla elvyttää pelkillä tiivisteillä. Ne ei montaa euroa maksa.
                Onko kenelläkää edes koskaa menny tota pääsylinteriä?Ja onko kauheen vaihtaa pelkät tiivisteet ku tiivisteet maksais n.8€ ja jos jotain ohjeita sais ku yritin ettiä mutta ne mitä löysi ni ne sivut ei enää toiminu? Kytkintä ku painaa nii alussa on n.2-3cm välys sit tuntuu vastusta mut ei siltikään toimi??
                Last edited by murswin; 23-07-2010, 12:43.

                Comment

                • tikkku
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 146
                  • Pieksämäki

                  Originally posted by murswin View Post
                  Onko kenelläkää edes koskaa menny tota pääsylinteriä?Ja onko kauheen vaihtaa pelkät tiivisteet ku tiivisteet maksais n.8€ ja jos jotain ohjeita sais ku yritin ettiä mutta ne mitä löysi ni ne sivut ei enää toiminu? Kytkintä ku painaa nii alussa on n.2-3cm välys sit tuntuu vastusta mut ei siltikään toimi??
                  joskus asiakkaan autoon muistaakseni vaihdettu.. saitko ilmat pois? joskus vähän kepulia ilmailla noita kytkimiä..

                  Comment

                  • Yltti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 2792
                    • Kuopio suamen texas

                    Mitä kaikkea joutuu purkamaan e34:sta että hattuhyllyn saa irti. Helteillä joku on ruvennut pitämään siellä sisällä ihmeellistä nitinää satunnaisesti.
                    1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                    F10 525d Xdrive comfort sitte
                    Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                    www.rotator.fi

                    Comment

                    • Rockford
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 8028
                      • Pinsiö

                      Originally posted by Yltti View Post
                      Mitä kaikkea joutuu purkamaan e34:sta että hattuhyllyn saa irti. Helteillä joku on ruvennut pitämään siellä sisällä ihmeellistä nitinää satunnaisesti.
                      Penkin selkänoja tai nojat veks ja c-pilarin paneelit irti. Etureunassa olevat muovinastat pois ja vetää itseään kohti.
                      -Dodge Charger -73
                      -Mercedes-Benz GLK
                      -VW Transporter

                      Comment

                      • 525iiäxä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1842
                        • Lappeenranta, Finland

                        Originally posted by 525iiäxä View Post
                        Tietäisköhän joku, että onko näissä sähkösäätöisissä rattipylväissä oikeasti erilainen virtalukon pohja kuin tavallisessa? Numero on kyllä eri, mutta onkohan niissä todellisuudessa eroa? Tavallisen pohjan saanee varmaan hommattua jostain nopeammin, ei siinä muuta.

                        Luultavimmin pohja män sököks, avain kääntyy ihan normaalisti, virrat tulee ja starttiasentoonkin kääntyy kuten pitää, mutta ei vaan starttaa. Pikkasen se tossa männä viikolla varoitteli, pari kertaa starttasi vasta toisella kääntämisellä tai vähän viiveellä.
                        Itse itselleni kommentoiden... Lukon pohjien sopivuudesta ei muuta tietoa, kuin se että Varaosamaailmasta saatava pohja ei ole sinne päinkään vaikka niiden kataloogit näyttää muuta.

                        No, mutta vika ei ollutkaan siinä vaan se surkuhupaisa lukkopesän jatkeena oleva tappi on taas (kolmatta kertaa) poikki Tai ei ihan irtipoikki vaan edellinen korjaus on murtunut. N. 130 e maksaa uusi virtalukko, nyt joutuu jo harkitsemaan sitäkin, vaan meikäläisen tuurilla menee siitäkin se tappi poikki vuoden sisään...

                        Volvo V70 2.4T -02
                        E30 323i -84 (taas)

                        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by 525iiäxä View Post
                          No, mutta vika ei ollutkaan siinä vaan se surkuhupaisa lukkopesän jatkeena oleva tappi on taas (kolmatta kertaa) poikki Tai ei ihan irtipoikki vaan edellinen korjaus on murtunut. N. 130 e maksaa uusi virtalukko, nyt joutuu jo harkitsemaan sitäkin, vaan meikäläisen tuurilla menee siitäkin se tappi poikki vuoden sisään...
                          Kannattaisko miettiä löytyykö vika jostain muualta kuin tapista? Jokuhan sitä katkoo...
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Eku
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2009
                            • 67
                            • --

                            Originally posted by grandpa-look View Post
                            Tästä siis kyse: http://www.realoem.com/bmw/showparts...54&hg=21&fg=10

                            Lukkopihdeillä putken mutterista kiinni, pidät mutteria paikallaan ja väännät koko työsylinteriä? Saat paremman otteen. Lämpöä voit koittaa tuohon vanhaan jos löytyy esim. pieni kaasupoltin, mutta älä polta koko autoa

                            Sitten kun saat vanhan sylinterin irti ja uuden tilalle niin ilmaaminen on näissä kovin v-mäistä. Haulla löytyy juttua, mutta yksinkertaisesti toinen etupyörä irti -> jarrusatulan ilmausruuvista letku kytkimen työsylinteriin (noin 1,5m letku joka sopii tiiviisti ilmausruuveihin). Ilmausruuvit auki ja jarrua pumppaamalla neste menee kytkimen työsylinteriin takaperin, eli ilmat poistuvatkin jarrunestesäiliön kautta. Säiliön kansi vähän auki, että ilma pääsee pois ja välillä kattella ettei ole koko konehuone jarrunestettä täynnä!
                            Saako ton kytkinsylinterin ilmattua sellaisella jarrujen ilmaamiseen tarkoitetulla pumpulla mikä imee ne ilmat pois sieltä vai täytyykö sinne painetta pistää aina??

                            Eikös tippakannulla + letku + pari klemmaria saisi tarpeeksi painetta?

                            Itsellä vaan toi kytkimen sylinterin vaihtourakka edessä.

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              Originally posted by Eku View Post
                              Saako ton kytkinsylinterin ilmattua sellaisella jarrujen ilmaamiseen tarkoitetulla pumpulla mikä imee ne ilmat pois sieltä vai täytyykö sinne painetta pistää aina??

                              Eikös tippakannulla + letku + pari klemmaria saisi tarpeeksi painetta?

                              Itsellä vaan toi kytkimen sylinterin vaihtourakka edessä.
                              Pari kytkintä oon ilmannu paremman puutteessa isolla injektioruiskulla, ihan ongelmitta onnistui.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • Peltsii
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 7061
                                • Turenki

                                Originally posted by Eku View Post
                                Saako ton kytkinsylinterin ilmattua sellaisella jarrujen ilmaamiseen tarkoitetulla pumpulla mikä imee ne ilmat pois sieltä vai täytyykö sinne painetta pistää aina??

                                Eikös tippakannulla + letku + pari klemmaria saisi tarpeeksi painetta?

                                Itsellä vaan toi kytkimen sylinterin vaihtourakka edessä.
                                Ei sun kytkintä tarvii ilmata sen jälkeen, et irrota mitään letkuja, vaan työsylinterin vaihdelaatikon kyljestä ja mitään nesteitä ei tule pihalle
                                DUCATI 1098 RACING EVO

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎