Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Incarnated
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 452
    • Seinäjoki

    Originally posted by Valtsude View Post
    Siis missä tuo päävirtasulake on M20-koneisissa, joissa akku konehuoneessa? Purkanu vaikka mitä akun plusnavan johdon ympäriltä, mutta ei löydy kuin johtoa.

    Pyyhkijät ei toimi millään asennolla, eikä myöskään keskulukitus ja sisävalo. Ennen oli hetkittäin ongelmia näiden kanssa, mutta nyt tuntui kaikki levinneen kokonaan. Normisulakkeet ehjiä ja liittimiä vitkuteltu ja GM:ää koputeltu, ei vaan pyyhi. :/ Jos vielä löytäisi tuon päävirtasulakkeen jostain.
    Takapenkin alla oli minulla toinenkin pääsulake, liittynee webaston lisäakkuun, mutta kannattaa silti tarkistaa, ettei sinullakin ole tuota mustaa mötikkää paksussa johdossa siellä

    http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9042
      • Iisalmi

      Originally posted by Wgs View Post
      Sieltähän se poksahtanut metalli löytyi! , Mutta on sen verran ihmeellisen näköinen tuo "sulake"-rasia että mistä mahtaisi uuden löytää?:think
      Helmpoimmalla pääset kun jostain purkuautosta nappaset.

      Originally posted by Purtsi123 View Post
      Omassa on kiinni siinä pelkääjän puolen iskarin tolpassa vai mikskä sitä sanotaan. N.20cm akun plus johtoa kun seuraat.
      Jos sen on joku oikonu suoralla johdolla.
      Samassa paikassa oli omassa M20:ssä. Toivotaan ettei ole pois napannu. Hyvä on olla, ettei pala koko auto.

      Muuten vinkiksi päävirtasulakkeesta. Hinnaksi sanottiin marmorilla 9€. Ostin Opel-liikkeestä samoja sulakkeita 3kpl hintaan 60 senttiä. Jossain vanhassa Mantassa tai Rekordissa ollu samanlainen 80A pitkä alumiininen laattasulake.
      E39 ja E91

      Comment

      • awwwshit
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 559
        • Vantaa

        Mitenkäs tuon e34:sen vaihdekepin puslat + muut roippeet vaihdetaan? Tilasin schmiedmannilta setin http://suomi.schmiedmann.com/5_sarja...sivu1.htm#6661
        (Gearshift bushes set
        Tuote numero:GBE34)


        Mites kannattaa purkaa tai huomioot otettavia juttuja? Yritin ettii netistä ja löysin jotakin ohjeita mut ei mitään kunnon kuvilla olevia :(
        Nykyiset:

        Opel Insignia OPC line sedan -15
        e61 520D -08
        Chevrolet Sportside -89 4,3L V6

        Comment

        • canootti
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2008
          • 350
          • Espoo

          minkä kokoset on E34'sen vakiokajareitten reijät? söörtsillä en löytyny liekö laiskuutta vai mitä mutta jos joku voisi valaista? :think
          BMW - It's not where you go, but how you get there

          Ex:
          E34 518i '91, E28 518i '86, E34 520i '89, E30 316 '85, E34 525i '95

          Comment

          • r.w.
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2007
            • 2510
            • Länsirannikko

            Originally posted by Harri G View Post
            Muuten vinkiksi päävirtasulakkeesta. Hinnaksi sanottiin marmorilla 9€. Ostin Opel-liikkeestä samoja sulakkeita 3kpl hintaan 60 senttiä. Jossain vanhassa Mantassa tai Rekordissa ollu samanlainen 80A pitkä alumiininen laattasulake.
            Noita pitäisi kyllä löytyä samaan hintaan ihan jokaisesta varaosaliikkeestä. Sitä marmoria en siis suosittele minäkään.
            1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

            Comment

            • Valtsude
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2007
              • 739
              • Jyväskylä

              Originally posted by Harri G View Post
              Samassa paikassa oli omassa M20:ssä. Toivotaan ettei ole pois napannu. Hyvä on olla, ettei pala koko auto.

              Muuten vinkiksi päävirtasulakkeesta. Hinnaksi sanottiin marmorilla 9€. Ostin Opel-liikkeestä samoja sulakkeita 3kpl hintaan 60 senttiä. Jossain vanhassa Mantassa tai Rekordissa ollu samanlainen 80A pitkä alumiininen laattasulake.
              Ääh, ei oo kyllä konehuoneessa mtn sulaketta, pelkkää johtoa kun tänään kävin teippien altakin johdot läpi. Pitää vielä käydä sieltä takapenkin alta kattomassa, ei kyllä eilen silmään mitään sattunut mitään kun GM:n irrotin.

              Jos B20 olisi jonkin sortin poikkeus, anyone?



              E: Löytyhän se! On kyllä jossain homemade-kötöstyksessä kiinni, pitänee uusia alkuperäistyylisellä ratkaisulla mahd. äkkiä.
              Last edited by Valtsude; 24-08-2010, 20:23.
              E34

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                Originally posted by awwwshit View Post
                Mitenkäs tuon e34:sen vaihdekepin puslat + muut roippeet vaihdetaan? Tilasin schmiedmannilta setin http://suomi.schmiedmann.com/5_sarja...sivu1.htm#6661
                (Gearshift bushes set
                Tuote numero:GBE34)


                Mites kannattaa purkaa tai huomioot otettavia juttuja? Yritin ettii netistä ja löysin jotakin ohjeita mut ei mitään kunnon kuvilla olevia :(
                Hyviä linkkejä
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • Kal.ju
                  BTCF Member
                  • Mar 2003
                  • 2881
                  • Akaa / Toijala

                  Originally posted by Zeter View Post
                  minkä kokoset on E34'sen vakiokajareitten reijät? söörtsillä en löytyny liekö laiskuutta vai mitä mutta jos joku voisi valaista? :think
                  5,25" on kajareiden koko, joten sen mukaan sitten reijätkin.

                  Comment

                  • Erska
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 439
                    • Tuusula

                    Originally posted by Zeter View Post
                    minkä kokoset on E34'sen vakiokajareitten reijät? söörtsillä en löytyny liekö laiskuutta vai mitä mutta jos joku voisi valaista? :think
                    5.25 tuumaa on edessä ja takana...on siis kaiuttimen koko eli millin pari isommat on reijät tietenkin...
                    Last edited by Erska; 24-08-2010, 18:13. Reason: säätö
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                    Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                    EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                    Comment

                    • Dandy
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 1438
                      • ....

                      Olisiko tietoa käykö eri ikäluokan m30b34 koneiden öljysuodattimen jalan takaiskuventtiilin osat ristiin? Kysäisin kyllä samaa jo e28 ketjussa, mutta kysytään nyt tältäkin puolelta. Olisi tarjolla -91 535:n ylöspäin oleva jalka ja oman 635:n jalka on alaspäin. Arvelin, jos olisi vaihtanut vain takaiskun osat, mutta ei viittis kokeilun vuoksikaan ostaa.

                      Comment

                      • nipery
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2009
                        • 29
                        • Pöljä

                        Ostin itselleni talviautoksi E34 525iA -89 M20B25:n muuten tuntuu pelaavan ihan ok, mutta nakuttaa aivan järjettömästi.
                        Edellinen omistaja oli käynyt säädättämässä venttiilien välyksiä niin korjaaja oli sanonut, että nokka on jo niin kulunut, että säätöhommilla sitä ei kuriin saa.

                        Eli nyt on nokka-akselin metsästys meneillään, samallahan on viisasta vaihtaa muutkin kuluneet osat.
                        Tuolla Saksanmaalla ebayssa näyttäisi osat olevan hieman halvempia kuin täällä pohjolassa, mutta sanokaapas viisaammat tekeekö esim tuolla linkin paketilla mitään? Klick klick vai mimmosta nokkaa autoon kannattaisi lähteä ostelemaan :think

                        kesäauto: E30 325i M Tech 1, talviauto: E34 525iX -92

                        ex E34 525iA -89,ex E30 320i -87 PreFacelift - projekti, ex E30 316 -87 M10B18 + MegaSquirt ,ex E30 316 -85 traktori, + 10 muuta ex riisikippoa/kulkinetta..

                        Comment

                        • Incarnated
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2008
                          • 452
                          • Seinäjoki



                          Kumpi ja kampi, Behrin manuaali-ilmastoinnillinen kyseessä, kaksi moottoria vasemmalla, yksi oikealla, oikealla oleva on dash vent mixing, mutta kumpi vasemmalla olevista on footwell ja kumpi toinen, tulipellin vai penkin puoleinen?

                          Edit: footwell on lähempänä tulipeltiä, mutta uusi kysymys, mikä tuo footwell moottori on, ja mikä sitä ohjaa?
                          Last edited by Incarnated; 25-08-2010, 18:12.

                          http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                          Comment

                          • Eetu
                            Banned
                            • Oct 2008
                            • 2843

                            Paljonko on E34 etujarrulevyjen minimipaksuus?

                            Comment

                            • Lötkö77
                              Newbiemmer
                              • May 2010
                              • 22
                              • kajjjaani

                              Originally posted by Eetu View Post
                              Paljonko on E34 etujarrulevyjen minimipaksuus?
                              Jäähdytetty 20,4mm
                              Jäähdyttämätön 10,4mm

                              520/525 e34
                              Vesi-/Laserleikkausta tarjolla

                              Comment

                              • ruupanen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 5150
                                • Joensuu

                                Originally posted by nipery View Post
                                Ostin itselleni talviautoksi E34 525iA -89 M20B25:n muuten tuntuu pelaavan ihan ok, mutta nakuttaa aivan järjettömästi.
                                Edellinen omistaja oli käynyt säädättämässä venttiilien välyksiä niin korjaaja oli sanonut, että nokka on jo niin kulunut, että säätöhommilla sitä ei kuriin saa.

                                Eli nyt on nokka-akselin metsästys meneillään, samallahan on viisasta vaihtaa muutkin kuluneet osat.
                                Tuolla Saksanmaalla ebayssa näyttäisi osat olevan hieman halvempia kuin täällä pohjolassa, mutta sanokaapas viisaammat tekeekö esim tuolla linkin paketilla mitään? Klick klick vai mimmosta nokkaa autoon kannattaisi lähteä ostelemaan :think
                                Nimimerkki Osmis tuollaisen paketin osti ja laitatti autoonsa, eikä tuosta tainnut mitään negatiivistä sanomista olla.
                                E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                                Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎