Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9042
    • Iisalmi

    Originally posted by KanaDimmy View Post
    Elikkäs minkälaiset takaiskarit hommaan? Kestääkö noi motonetin iskarit vuotta kauempaa? Luultavasti vaihtoon sitten molemmat heti kerralla vai?
    http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=34-1081
    Makuasia, tarvikekin voi toimia pitkän aikaa, tai sitten ei. Bilstein sprint on 145 euroo kappale kl:ssä, jos tuo motonetin vaimennin 49 euroo, niin en minä pitkään arpois. Tai laitat vaikka sen TRW-vaimentimen jos sen on olevinaan laadukkaampi. Ja molemmat laitat kerralla.
    E39 ja E91

    Comment

    • KanaDimmy
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 398
      • Kalanti

      Originally posted by Harri G View Post
      Makuasia, tarvikekin voi toimia pitkän aikaa, tai sitten ei. Bilstein sprint on 145 euroo kappale kl:ssä, jos tuo motonetin vaimennin 49 euroo, niin en minä pitkään arpois. Tai laitat vaikka sen TRW-vaimentimen jos sen on olevinaan laadukkaampi. Ja molemmat laitat kerralla.
      Pitääpä koittaa tuolta tilata ja todeta ens vuonna huonoiksi ja tilata sitten ne Bilsteinit...Kyllähän se niin on ettei köyhän kannata ostaa halpaa mutta aina kun ei vaan pysty
      e34 525ia -93

      Comment

      • Eetu
        Banned
        • Oct 2008
        • 2843

        Originally posted by Valtsude View Post
        Alemmat lähtee ihan nostamalla ja vetämällä sivuun. Ylemmät oon aluks kammennu varovasti irti edestä päin A-pilarin matkalta ja vetänyt lopuksi katon rajassa kulkevan pätkän eteenpäin irti. C-pilarin listaa ei kai voi kuin kammeta irti, niissä kun on samantyyppiset painettavat kiinnikkeet kuin kylkilistoissa. Varoituksena vaan, että pakkasilla ei tahdo kiinnitysklipsit pysyä ehjänä irrottaessa, kannattaa siirtää auto johonkin lämpimään tätä tehdessä.

        En mä perkele saa noita irti tolleen.. Viitti väkivaltaakaan käyttää, huonoja kokemuksia.

        Comment

        • illu^^
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 1703
          • Kajaani

          Mahtuuko taakse pyörimään 275/25/19, Vanteen et20..?

          Comment

          • vierailija
            Bimmer Rookie
            • Feb 2004
            • 113

            Originally posted by vierailija View Post
            Onkos kellään tietoa kuinka pääsisin helpoiten käsiksi automaatti-ilmastoinnilla varusetetun kulkineen oikean puolen kylmä-kuuma -läpälle? Läppähän näkyy kun kojalaudan ison suulakkeen irrottaa. En sitten tiedä onko moottori sökö vai säätötanko irronnut paikalataan. Alempi läppä on kutenkin "tunnoton", ylempi liikkuu kyllä kun lämmöntäätöpotikkaa kääntelee. Se läppä, jonka "takaa" tulee ulkoilma/kylmä ilma ei liiku. Sitä pystyy esim pitkällä tikulla liikuttamaan jolloin oikealle puolella saa puhaltamaan myös viileää. Nyt tilanen on se, että oikealle puolelle puhaltaa ainoastaan lämmintä ilmaa...

            Tämä vika on nyt korjattu, oikean puolen kylmä-kuuman säätöläpän akseli oli irronnut paikaltaan, nyt toimii taas!

            Comment

            • rectum
              Bimmer Rookie
              • Sep 2009
              • 85
              • Lahti

              Originally posted by KanaDimmy View Post
              Apukuskin puolen takaiskarin suunnalta kuuluu kitinää(on kuullut jo jonkun aikaan, nyt vain pahenee) näyttäisi olevan vähän enemmän tontissa kun kuskinpuoli.

              Elikkäs minkälaiset takaiskarit hommaan? Kestääkö noi motonetin iskarit vuotta kauempaa? Luultavasti vaihtoon sitten molemmat heti kerralla vai?
              http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=34-1081
              Iskarin yläpää sorsana??
              E61 535 tiisseli M-sport -06
              E36 325i coupe -93
              +paljon muita merkkejä...

              Comment

              • BmwPunisher
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 7629
                • Lemu

                miten E34 touringin takalasin kuuluisi käyttäytyä?
                jos sen aukaisee, kuuluisiko sen pompata
                pystyyn tai edes pysyä ylhäällä?
                mihin sinne tulee joku pumppu mikä
                pitäisi sen pystyssä?
                E70 X5 30d

                Comment

                • gogo
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2010
                  • 60
                  • Joensuu

                  Originally posted by vierailija View Post
                  Tämä vika on nyt korjattu, oikean puolen kylmä-kuuman säätöläpän akseli oli irronnut paikaltaan, nyt toimii taas!
                  Mitä joutui purkamaan edestä? Itsellä sama homma varmaan pitäs tehdä.
                  E34 m50b25

                  Comment

                  • nnurmi
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2003
                    • 183
                    • Janakkala

                    Originally posted by BmwPunisher View Post
                    miten E34 touringin takalasin kuuluisi käyttäytyä?
                    jos sen aukaisee, kuuluisiko sen pompata
                    pystyyn tai edes pysyä ylhäällä?
                    mihin sinne tulee joku pumppu mikä
                    pitäisi sen pystyssä?
                    Pitäis pysyä ylhäällä.
                    Pumput vaihtoon
                    Ez nem kutya, ez puli!
                    # Alfa Gtv -00 #
                    # X3 3.0sd -07 #
                    # 1502 -77 #

                    Comment

                    • Eetu
                      Banned
                      • Oct 2008
                      • 2843

                      Valtsude:

                      Kampestiko niitä ikkunalistoja jollain meisseleillä vai millä? Ite en perkele saa niitä irti millään

                      Comment

                      • Roisto
                        BTCF Member
                        • Nov 2010
                        • 2538
                        • Kajaani

                        Töistä tullessa polkasin rajummin kaasua ja kierrokset kävi lähellä 5000, sen jälkeen hävis tehot ja mieletön pätkiminen, jos halus kiihdyttää, piti taas pumpata kaasua. Annoin periksi ja ajoin suoraan Wetterille, otettiin vikakoodit ja nollattiin, vaihdettiin valmiiksi ostettu lambda mykän tilalle, herkisteltiin lisää etc etc ja otettiin vikakoodit uudestaan = ei koodeja.

                        Katottiin päästöt kun niistä juuri pomppas katsastus. Kun ennen oli CO-arvo kierroksilla koholla, niin nyt oli HC 3-4 kertaa yli sallitun ja happikin yli rajojen (en muista kuinka paljon) ja sitä myöten lambda-arvotkin sekasin.

                        Tähän mennessä tehtyä: IMM, tulpat, lambda ja venakopan tiiviste vaihdettu, uusia puolia kokeiltu, imuletkut syynätty moneen otteeseen, tyhjäkäyntiventtiili puhdistettu ja rasvattu.

                        Epäili huoltomies (tuttu kaveri) että joku venttiili falskaa tai sitte tyhjäkäyntiventtiili on niin sökö ettei pelkkä puhdistus auta. Mitäpä tähän sanoo foorumin väki?

                        Lähin sitte ajelemaan kotio ja kämpän pihassa edelleen hummas kierrokset ja koko auto hieman tärisi. Korkkasin saman tien kaljan ku sisälle pääsin. Ei tässä muuten mitään, ainahan autot huoltoa tarttee mutta maanantaina pitäs viimestään viedä päästölappu, muuten menee ajokieltoon ja joka päivä kuitenkin pitäs 80 km työajoa ajella. Stressiä pukkaa....
                        Last edited by Roisto; 09-03-2011, 17:32.
                        2001 E39 525iA
                        1992 E34 "540i/5"

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Mitäs ne vikakoodit oli ennen nollausta?

                          Ihan satavarmasti ei ole tyhjäkäyntivena.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Roisto
                            BTCF Member
                            • Nov 2010
                            • 2538
                            • Kajaani

                            Ilmamassamittari, lambda-anturi ja kaasuläpän asentotunnistin. Johtuu mahdollisesti siitä ku noita on revitty irti auton ollessa käynnissä

                            Siis lambda uus, IMM uus, kaasuläpän anturista mittas sähköt ja toimii.

                            Ja näköjään oli vielä CO koholla ku tarkemmin lappua kattelin.

                            Eikös ICV:kin jonku vikakoodin antas jos se olisi sökö sähköpuolelta? Hyvin siellä osat liikku ku puhdistin sen.

                            Ja vielä edittiä: yhellä tutulla ei kuulemma antanu vikakoodia nokka-akselin anturista koska oli tarvike.. Samoja oireita tuon tyhjäkäynnin kans ku mulla ja korjaantu tuon anturan vaihtamisella.
                            Last edited by Roisto; 09-03-2011, 18:08.
                            2001 E39 525iA
                            1992 E34 "540i/5"

                            Comment

                            • BmwPunisher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 7629
                              • Lemu

                              Originally posted by nnurmi View Post
                              Pitäis pysyä ylhäällä.
                              Pumput vaihtoon
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=102989
                              itseasiassa luin ton jutun jo kerran läpi ja ihmettelin
                              auton luona missä kummassa se pumppu on, mutta
                              se onkin tuolla piilossa..
                              E70 X5 30d

                              Comment

                              • KanaDimmy
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2007
                                • 398
                                • Kalanti

                                Originally posted by rectum View Post
                                Iskarin yläpää sorsana??
                                Jahas pitää varmaan käydä näyttämässä jollekki viisaammalle tota autoa ja sitte vasta tilata mitä tarviikaan...Onko jotain muuta ehdotusta mistä voisi johtua se kitinä ääni, ei kuulu mitään kolinaa/pauketta tai vastaavaa.

                                Tuleepahan taas yhdestä asiasta vähän viisaammaksi
                                e34 525ia -93

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎